Het valt mij de laatste weken op dat de spraak niet gelijk loopt met het beeld.
Het loopt dus niet synchroon
Beste antwoord door Cal van Odido
Bekijk origineelHet valt mij de laatste weken op dat de spraak niet gelijk loopt met het beeld.
Het loopt dus niet synchroon
Beste antwoord door Cal van Odido
Bekijk origineelHoi
Hier loopt het geluid en beeld op SBS6 nu netjes synchroon.
Is met deze update ook het probleem van het vastlopen van de zenders en de plotseling grijze schermen ook opgelost?
Leuk om te horen dat het geluid weer synchroon loopt
Hallo
Veel problemen met tv kunnen worden opgelost door een powerflip uit te voeren dus de tv box even van het stroom halen en internetkabel verwijderen, na het opnieuw opstarten van de modem kun je de tv box weer opstarten en internetkabel pas inpluggen wanneer daar om gevraagd wordt.
de tv box is ook rechtstreeks verbonden met de modem?
Dat heen en weer zappen moet ik ook, telkens zit het beeld vast.
Gisteren wisselde de beeldkwaliteit op npo1 ook telkens, van wazig naar iets scherper en weer terug.
Bij iedereen opgelost maar niet bij mij. Vandaag is het bed.1 meestal sbs. Als ik sbs gelijk wil hebben moet ik geluid op dolby zetten. Bij ned 1 lukt niets, niet opnieuw opstarten, van het stroom af. Ik weet het niet meer.
Ik heb dit ook. Beeld en geluid niet synchroon. Powerflip lost het niet op. Camino boxen pas kort in huis. Beide boxen hebben dit. Kabel rechtstreeks op modem. Modem ook nieuw.
NPO1 is inderdaad niet best vanavond, ik luister nu maar naar OP1 want kijken en tegelijkertijd luisteren is drama.
Bij bijna alle zenders maar nog erger bij opgenomen programma’s. Dat powerflip gebeuren, resetten alle stekkers eruit, heb ik al tig-maal uitgevoerd. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Steeds weer in allerlei bochten wringen om bij de draden te komen.
Uiteraard is de TV box direkt aangesloten op modem (anders heb ik toch geen beeld?)
Oplossing: Laat T-Mobil een betere TV Box leveren.
Bij de vorige provider Tele 2 (Op hun advies overgestapt naar T-Mobil) had ik nooit problemen. Was ik maar……..
Hi
Daarnaast hoor ik graag van je of jij gebruikmaakt van externe audioapparatuur? Ik hoor het graag van je, zodat ik verder op zoek kan gaan naar de oplossing! 💪
Hi
Bedankt voor de waardevolle informatie die jullie ons mee konden geven, dit helpt ons veel! Het is overduidelijk dat het niet alleen jullie betreft en recent heeft onze technische dienst hier een groter onderzoek voor geopend. Het lukt nog niet helemaal om dit probleem te herproduceren, maar ik kan jullie verzekeren dat wij de moed niet opgeven en hier aan door gaan werken. Hopelijk kunnen wij snel een update met jullie delen in dit topic en nog liever hoop ik dat wij dit snel hebben opgelost!
Hi
Goed nieuws! Het TV team heeft flink lopen sleutelen en als het goed is moet dit opgelost zijn. Zouden jullie aan kunnen geven of het geluid weer synchroon loopt? Wellicht kan het nodig zijn om eerst een herstart van de TV Box uit te voeren door de stroomkabel er kort uit te halen en weer in te steken.
Ik hoor het graag en ik ben blij dat het TV team het zo adequaat aan heeft kunnen pakken na de melding!
Hi allemaal, ik wil jullie heel graag laten weten dat deze vrijdag de eindfix gepland staat voor het beeld en geluid dat niet synchroon loopt! Onlangs hebben mijn collega's al een tijdelijke workaround toegepast, waardoor jullie als het goed is weer probleemvrij waren. Echter horen wij nu toch weer wat geluiden van zenders die niet synchroon lopen. Mocht je hier nog een concreet voorbeeld van hebben, zet die dan zeker door. Er wordt aan gewerkt!
het probleem van freeze en wisselend beeld (scherpte en kleur) heb ik ook al een paar dagen.
Snelle beeldwisselingen (bijv sport) leveren blokkerig beeld op. Daarbij ook nog het vaak opnieuw moeten aanmelden op de tv-box.
Gisteren uitgebreid met helpdesk gesproken en alle procedures (opnieuw) uitgevoerd zonder resultaat.
De verwachte reactietijd van het backoffice was 3 dagen…..hoop dat het snel wordt opgelost.
(2 tv’s, 2 tv boxen, gelijke klachten)
Daar begin ik niet meer aan. Al zo vaak ook gedaan. Ik probeer er maar mee te leven.
Hi Cal. Het probleem doet zich idd bij SBS 6 voor. Verder loopt de geluidsbox van de TV via mijn Sonos systeem. Geluid is dan uiteraard buitengewoon. Daar kan het probleem niet liggen.
Ga in de komende dagen bij andere zenders extra controleren. Bedankt vast voor alle acties die jullie gaan ondernemen. Gegroet,
Oh ja mijn mailadres XXXX gaat weg. Zonnet stopt ermee. Nieuw mailadres: XXXX
Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht, alsjeblieft.
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds enkele weken. Alle zenders en beeld loopt achter, er zijn dagen dat het zelfs oploopt tot een seconde.
Al meerdere keren opnieuw opgestart, geen verbetering.
Geen extra audio apparatuur aangesloten!
Ik heb 2 mediaboxen en bij beide hetzelfde probleem.
bij mij speelt dit ook.
powerflip biedt geen soelaas. Is er een quick fix?
Beste,
Ook hier loopt RTL 4 momenteel bij live tv kijken niet synchroon. Het is al ongeveer een week lang bij RTL4 met terugkijken.
Live tv kijken op andere zender lijkt prima te zijn. Terugkijken op andere zenders doe ik niet en kan ik niet over oordelen.
Goedemiddag
-Op welke zenders kom het voor?
-Zijn er specifieke momenten op de dag waarop het optreedt?
-Welke mediaboxen gebruik je?
-Gebruik je externe audioapparatuur zoals een soundbar?
-Zijn er specifieke programma’s waarop het sync issue naar voren komt?
Alvast bedankt voor jullie feedback: ik beloof dat ik het indien!
8918 leeuwarden, rtl 4 uit sync.
Amino
Goedemorgen
Goedemorgen
Bedankt voor jullie geduld!
Hoi
Hier loopt het geluid en beeld op SBS6 nu netjes synchroon.
Is met deze update ook het probleem van het vastlopen van de zenders en de plotseling grijze schermen ook opgelost?
Helaas is het probleem weer terug, beeld en geluid lopen wederom niet meer synchroon.
Hier ook nog steeds niet goed, en tot overmaat van ramp nu ook weer wegvallen van geluid bij opname s. Hoop dat dit snel word opgelost en misschien voor T Mobile een overweging om deze klote amilo ontvangers te vervangen. Ben nu een jaar klant en slechts met tussenpozen is het even goed geweest, maar er is altijd wel wat met die tv box. Overweeg nu toch maar een overstap naar iets anders, dit is wat ik eigenlijk niet wil omdat ik dit jaar ook twee mobile abonnementen heb overgezet naar T Mobile ivm klantenvoordeel maar hier heb ik nu spijt van helaas 😡. Ben het echt zat aan het worden om steeds weer de boel te moeten resetten en dan ook nog zonder resultaat.
Hier ook sinds een paar weken dat het geluid niet synchroon loopt. Eerst RTL en nu met name SBS.
We gebruik T-mobile TV app op onze TV. We hebben de TV gekoppeld met een JBL soundbar
Ik heb laatst ook al informatie gegeven via de chat over onze TV etc, hopelijk terug te vinden zodat ik niet alle gegevens weer moet opzoeken zoals model etc.
Ticket 2022050511002571
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.