Beantwoord

Status migratie naar het nieuwe T-Mobile TV platform

  • 26 November 2021
  • 22 reacties
  • 248 Bekeken

Mijn TVbox is deze week vervangen. Helaas de TV dienst c.q. mijn abonnement nog niet. Is bekend hoe lang dit duurt?

Tot de omzetting kan ik Cloud opnemen nog niet activeren en dus niets opnemen.

PS: Ook zeer jammer dat de nieuwe TVbox geen optische uitgang voor het geluid heeft. Is er een kabel verkrijgbaar van 3,5mm jack naar optical mini? 

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 27 November 2021, 12:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

22 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @the_menace 

Zou je wel al omgezet moeten zijn naar het nieuwe tv platform?

Indien je een Draytek of Huawei hebt of je maakt gebruik van een eigen router zorg dat de tv box op een internet poort is aangesloten.

Nieuwe TVbox al gekregen en vandaag ook andere modem/router Zylex. Nu is het nog het abonnement aan de T-Mobile kant omzetten denk ik. Was benieuwd of hier een termijn van bekend is.

Reputatie 7
Badge +8

@the_menace Ik heb even voor je gekeken. Normaal gesproken gebeurt de TV migratie binnen 2 weken. In werkelijkheid is dit wel een stuk sneller. Ik vermoed dat je maandag overgezet gaat worden naar het nieuwe TV-platform. Mocht dit niet zo zijn, geef dan even een gil, dan trek ik mijn collega van het TV Team even aan de mouw!

Merci Demi. Ik wacht de email dan even af en check af en toe wel of de optie (cloud opnemen) beschikbaar is.

@the_menace Ik heb even voor je gekeken. Normaal gesproken gebeurt de TV migratie binnen 2 weken. In werkelijkheid is dit wel een stuk sneller. Ik vermoed dat je maandag overgezet gaat worden naar het nieuwe TV-platform. Mocht dit niet zo zijn, geef dan even een gil, dan trek ik mijn collega van het TV Team even aan de mouw!

Gil 😉

Ik heb nog geen email ontvangen met de bevestiging van de overzetting. Ook nog geen optie om Cloud opnemen te activeren

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @the_menace, we hebben tussentijds een korte periode gehad (wegens TV-onderhoud) waarin migraties naar T-Mobile TV niet mogelijk waren. Ik heb het proces voor je opnieuw opgestart en zal met klem verzoeken om dit binnen de snelst mogelijk termijn alsnog in orde te maken. Sorry voor het ongemak!

Hoi @the_menace, .., Ik heb het proces voor je opnieuw opgestart en zal met klem verzoeken om dit binnen de snelst mogelijk termijn alsnog in orde te maken. Sorry voor het ongemak!

Hi Jason, zojuist een email ontvangen. Snelst mogelijk is dus pas 7 december 😳 Dan loopt de omzetting toch bijna twee weken. Kan dit niet deze week? Soort Sinterklaascadeautje?

Dank, Dennis

 

Reputatie 7
Badge +16

@the_menace Oei, dat is wel aan de late kant inderdaad, sorry! Ik zal een urgentieverzoek indienen bij het TV team om het alsnog te bespoedigen. Indien dit lukt, zal je uiterlijk morgen overgezet zijn.

Hier kom ik straks op terug, to be continued!

Reputatie 7
Badge +1

@Jason e.a.  Wat is de huidige stand van zaken bij het overzetten wat betreft het overzetten van oud naar nieuw platform zit er zeker niet op te wachten, als ik de diverse topics lees ben ik bang dat de wet van Murphy ook hier vaak rond dwaalt.

Als ik dit topic goed lees betekent het dat als men overgaat minimaal 2 weken zonder tv zit?

@Jason e.a.  Wat is de huidige stand van zaken bij het overzetten wat betreft het overzetten van oud naar nieuw platform zit er zeker niet op te wachten, als ik de diverse topics lees ben ik bang dat de wet van Murphy ook hier vaak rond dwaalt.

Als ik dit topic goed lees betekent het dat als men overgaat minimaal 2 weken zonder tv zit?

Hi BeMu, ik zit niet zonder TV voor de periode tussen de installatie van de nieuwe TVbox en het overzetten. Alleen kun je “cloud opnemen” niet activeren totdat je bent overgezet. Dus niets opnemen in die overgangsperiode.

Op de dag van overzetten, dus tussen 9-17 kun je geen tv kijken of opnemen. Hoe snel de optie voor opnemen actief is na het overzetten, is me niet bekend.

Gr, Dennis

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu Waar haal je uit dat klanten gedurende die twee weken overbruggingstijd zonder TV komen te zitten? Als ik dat ergens impliceer: nee dat is zeker niet het geval. Het enige is wel dat wanneer je een Amulet 515 (harddiskrecorder) hebt, deze eerst omgeruild moet worden voor een Aria 610x. De Amulet is niet compatibel met T-Mobile TV. Dat betekent dat je in de migratieperiode (twee wekenlang) geen opnames kunt doen. 

We zijn er goed van op de hoogte dat jij er niet op zit te wachten, dit heb je veelvuldig in andere topics op de radar gebracht! 😉 De huidige stand van zaken is dat er in batches omgezet wordt waarbij nog steeds gecontroleerd wordt of de juiste apparatuur in huis aanwezig is. 

Reputatie 7
Badge +16

@the_menace Thanks voor je aanvulling, dat is inderdaad hoe het in elkaar steekt! 😄

De optie voor Cloud Opnemen kun je meteen zodra de migratie voltooid is, aanzetten via My T-Mobile Thuis: Abonnement wijzigen. Cloud Opnemen zal dan binnen maximaal twee uur beschikbaar zijn als optie. 

De huidige stand van zaken is dat er in patches omgezet wordt waarbij nog steeds gecontroleerd wordt of de juiste apparatuur in huis aanwezig is. 

Hi Jason, met “patches” bedoel je “batches” waarschijnlijk. Een patch is veelal een softwarematige aanpassing. Een batch een verzameling van bijvoorbeeld accounts of abonnementen om een actie op uit te voeren. 😉

Indien dit lukt, zal je uiterlijk morgen overgezet zijn. Hier kom ik straks op terug, to be continued!

Is er al meer bekend @Jason of ik morgen wordt overgezet? Is wel fijn om te weten. Zeker als F1 liefhebber en de GP die dit weekend is.

Reputatie 7
Badge +16

Ik bedoelde inderdaad een batch, sorry! Typo! 😅 Scherp van je.

@the_menace Je bent zojuist gemigreerd en de TV Box is gereboot. Over maximaal tien minuten heb jij T-Mobile TV! 😊

Ik zag het… of eigenlijk niet meer want de box ging opnieuw opstarten (paar keer). Beeld ziet er goed uit. Wanneer wordt mijn abonnement bijgewerkt zodat ik Cloud opnemen kan activeren?

Functionele vraag: de tvgids toont altijd “alle zenders”. Via de rode knop is de filter op “favorieten zenders” te zetten, maar na het selecteren van een zender en opnieuw starten van de tvgids wordt weer “alle zenders”. Is dat een bug of vind ik het een onhandige feature?

Reputatie 7
Badge +16

@the_menace Goed om te horen! Je kunt Cloud Opnemen toevoegen via My T-Mobile Thuis, door de link te gebruiken die ik je toegestuurd heb. 

Bedoel je dat het filter uitgeschakeld is en terug naar default gaat zodra je de gids opnieuw opstart?

Link in de email leidt naar de homepage van mijn t-mobile thuis. Daar kan ik nergens kiezen voor Cloud opnemen activeren, want mij interactieve tvbox staat er nog. Niet T-mobile tv.

Qua filter klopt wat je samenvat.

Via de optie TVbox opzeggen, verscheen er onderaan de pagina een “snel naar” menu. Daar stond “Cloud opnemen aanzetten” bij. Toen kon ik wel deze dienst aanzetten. Voor de volledigheid is dat via de link zoals hieronder staat.

https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv/opnemen

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @the_menace, ooh wow dan heb ik per abuis niet de correcte link gestuurd - mijn excuses. Gelukkig heb je het zelf uitgevogeld, hulde aan jou! Veel plezier met Cloud Opnemen en als je ooit nog hulp kunt gebruiken, laat het ons weten, dan helpen we je zo snel mogelijk.

Hoi @the_menace, … als je ooit nog hulp kunt gebruiken, laat het ons weten, dan helpen we je zo snel mogelijk.

Hulp zeker… zie mijn andere topic “Cloud opnemen werkt niet voor Ziggo kanalen” ( en andere themakanalen).

Een gemis qua functionaliteit na de migratie en vreemd dat dit ineens weg is zonder dat dit gemeld wordt bij de overstap.

Reputatie 7

Hi @the_menace, merci voor het aangeven! Ik kom nu direct terug in het onderstaande topic:

Spreek ik je daar verder? 😊