Beantwoord

STB reageert niet, wel beeld NPO1, geen geluid

  • 29 November 2021
  • 14 reacties
  • 189 Bekeken

Ik heb een raar probleem. De Entone STB reageert niet meer op de afstandsbediening.

De STB lijkt helemaal op te starten. Het start dan op totdat ik op NPO1 te zien krijg; echter: wél beeld, maar géén geluid. En welke knop ik ook indruk op de afstandsbediening, de STB reageert niet. Normaal gesproken gaat het blauwe lampje aan de voorzijde van de STB knipperen als het een signaal van de afstandsbediening ontvangt. Maar nu dus niet. Het lijkt een beetje alsof de STB vastloopt bij het opstarten.

Het ligt volgens mij niet aan de afstandsbediening, want als ik op de afstandsbediening een knop indruk, gaat linksboven op de afstandsbediening het rode lampje branden. Ik heb het ook al geprobeerd met gloednieuwe batterijen.  

Ik heb al van alles geprobeerd. Modem van stroom af, STB van de stroom af, snoeren loskoppelen. Kortom de procedures zoals te vinden op deze community. Maar het mocht allemaal niet baten.  

Ik heb zelfs geprobeerd met het resetknopje (houten prikkertje een aantal seconden ingedrukt houden in het kleine gaatje) aan de linkerzijde van de STB. De packages worden keurig gedownload en geïnstalleerd (geen foutmeldingen). Maar na het zelf-rebooten door de STB, komt de STB weer in de situatie zoals hierboven beschreven. Dus ook dat hielp niet. 

Weet iemand wat dit kan zijn en hoe dit probleem kan worden opgelost?

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 1 December 2021, 14:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het zelfde had ik vanmiddag ook geen enkele reactie de box is een Entone 510 werkend op oude platform, heb de kabel van de netvoeding er even uitgehaald en na een paar seconden er weer in, en opnieuw laten opstarten.

Daarna geen problemen meer en werkte weer als vanouds,  

@BeMu 
Dank voor je reactie.

Ik heb dat ook wel een paar keer meegemaakt dat de Entone vastliep en of dat het niet meer reageerde op de afstandsbediening. Die keren hielp het om, zoals je beschreef, even de stroom van de Entone af te halen. De STB deed het daarna weer gewoon. 

Maar deze keer helpt dat dus niet. Inmiddels heb ik ook de afstandsbediening gereset. Maar ook dat heeft niet geholpen. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Totaalmesjogge,

Erg fijn dat je al zo veel hebt geprobeerd en goed dat je het duidelijk hebt omschreven! Ik begrijp dat je momenteel met de handen in het haar zit, voor mij lijkt het er ook op dat je alle trucjes uit de kast hebt getrokken. Daarnaast kon ik in mijn analyses niet het probleem vinden in de TV Box en ik acht de kans klein dat het aan de afstandsbediening ligt aangezien deze wel een rood lampje vertoont. Geen zorgen, ik kan er alsnog voor zorgen dat het wordt opgelost door jouw dossier door te zetten naar de technische dienst. Jouw duidelijk verhaal heb ik hieraan toegevoegd en wij zullen de TV Box eens flink onder de loep nemen voor je. Je hoort nog van ons!

@Cal 
Dank voor je reactie.

Dank ook voor dat je er naar hebt gekeken en voor dat je dit rare probleem(pje) hebt doorgestuurd naar de technische dienst. Hopelijk kunnen zij het probleem vinden en hebben zij een trucje om de STB weer te laten doen wat het moet doen.

Ik wacht af rustig af en laat de STB 24/7 aan staan, zodat ze er bij kunnen.

Reputatie 7
Badge +4

Probeer even een andere HDMI kabel

Reputatie 7

Hi @Totaalmesjogge, ik ben gelijk gaan checken of het onderzoek al succesvol is afgerond! Jammer genoeg kan ik nog geen update aan je meegeven. Zou je de tip van @Hidden.nld eens willen proberen? Ik hoop dat we jou snel kunnen verblijden met de uitkomst van het onderzoek! 💪

@Lisa @Cal 

Hartelijk dank voor jullie inzet. 

Stand van zaken:

Via e-mail krijg ik mails dat er vervangende apparatuur onderweg is. Strekking van mail van vandaag: 
“Je hebt aangegeven dat er iets mis is met een van je T-Mobile Thuis apparaten. Je apparaat is helaas niet te repareren. Hierdoor kan je even niet optimaal gebruik kunt maken van de diensten van T-Mobile Thuis. Maar maak je geen zorgen, de nieuwe apparatuur is al onderweg. Je kunt deze zelf installeren. (..) Je oude apparatuur breng je naar een inzamelpunt voor kleine elektronica. (..) Bedankt voor je geduld en we wensen je alvast weer veel plezier met je nieuwe apparaat!“.
Overigens staat er niet bij wanneer dat vervangende apparaatje dan komt. 

Maar tegelijkertijd wil Guidion dat ik een afspraak inplan. Strekking van de mail van vandaag:
“We hebben je gevraagd om een afspraak te maken voor het storingsbezoek van T-Mobile Thuis, maar we hebben nog geen reactie gekregen. Zou je alsnog zo snel mogelijk een afspraak willen inplannen?”, schrijft Guidion. 

Nu snap ik het even niet meer. Want, als ik zelf het apparaatje kan installeren, waarom moet ik dan een Guidion-monteur laten komen? Of, is het de bedoeling dat ik die afspraak toch in plan, omdat Guidion het nieuwe apparaatje komt afgeven? Of lopen hier nu twee oplossingen voor mijn probleem door elkaar?  

Graag een reactie. 

Reputatie 7

Hi @Totaalmesjogge, heel graag gedaan! Ik heb net een kijkje genomen om jou meer duidelijkheid te kunnen geven. Ik snap jouw verwarring en licht dit graag aan je toe! Er komt zowel een nieuwe TV Box jouw kant op als een nieuw modem. Aangezien jij een Glasvezel abonnement hebt, dient een monteur het nieuwe modem te installeren. De TV Box daarentegen kan jij zelf installeren. Ik zie dat de apparatuur morgenochtend bij jou wordt bezorgd. Weet jij zo voldoende? 

Daarnaast zou ik je graag overzetten naar het nieuwe tv platform, zodra deze nieuwe apparatuur up and running is. Ik deel graag de volgende voorwaarden met je: 

Aangezien jij al bijna bent voorzien van de juiste TV Box, kun jij binnen zo'n twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Ook zul je geen Teletekst meer ontvangen op het nieuwe tv platform.

Jij ontvangt een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij na het lezen nog steeds denkt 'dit wil ik’, dan ga ik meteen voor jou aan de slag! 😊

@Lisa 

Hartelijk dank voor je reactie en dank voor je inzet en je uitleg. Het is me nu duidelijk!  Dat ook de modem vervangen moet worden, dat had ik niet meteen begrepen. Maar, nu snap ik waarom ik een afspraak met een monteur moet inplannen. 

Verder is het goed te weten dat de nieuwe STB onderweg is; die zie ik dan vanzelf wel verschijnen een dezer dagen (rekening houdende met de drukte bij de post/pakketdiensten deze maand).  

Wat dat overzetten naar dat andere platform betreft; zet die migratie maar in gang. Dan ben ik meteen klaar voor de toekomst. En dan beslis ik na de migratie wel of ik gebruik ga maken van dat Cloud-Opnemen (á 5,- per maand).

Reputatie 7

Helemaal super dat het nu helder voor je is en heel graag gedaan @Totaalmesjogge! Wat leuk om te lezen dat jij overgezet wilt worden naar het nieuwe platform, merci voor het akkoord. Kan jij hier een seintje geven zodra Guidion is langsgeweest? Dan ga ik zorgen dat dit wordt geregeld! 🎈

@Lisa 

De Guidion-monteur is geweest. Dus wat mij betreft kun je het overzetten naar het nieuwe platform in gang zetten. En dan merk ik vanzelf wel of het deze maand nog lukt, of dat het omzetten begin volgend jaar gedaan wordt, rekening houdende met komende feestdagen en oud-en-nieuw.  

Reputatie 7

Hi @Totaalmesjogge, helemaal super! Dankjewel voor het seintje, ik heb dit gelijk voor je geregeld. Ik zie alleen de (nieuwe) TV Box niet terug in de verbinding. Zou je ervoor willen zorgen dat deze rechtstreeks is aangesloten op het modem? Het is belangrijk dat deze TV Box is aangesloten wanneer de migratie plaatsvindt. Heel fijn dat je zo begripvol bent. Het duurt inderdaad nog even voordat je daadwerkelijk wordt overgezet. Op 12 januari ontvang jij hier verder bericht over en op 18 januari ga je gemigreerd worden. Ik hoop dus dat jij in het nieuwe jaar volop van het nieuwe tv platform gaat genieten. Als je verder nog vragen hebt, laat het dan zeker even weten! 💪

@Lisa 

Dank voor je reactie. Dank je voor de informatie met betrekking tot de migratie. En 18 januari is prima. De TV-Box zal gewoon aangesloten zijn en blijven zoals die door de monteur is aangesloten, namelijk rechtstreeks op de Zyxel-modem op de gele LAN-3. Internet zit op de gele LAN-4. Als ik inlog op de Zyxel-modem, dan zie ik dat de TV-Box vermeld staat bij de bekabelde apparaten. Het wordt daar weergegeven als een UNKNOWN, met daarbij een ip-adres beginnende met 192.168 en een mac-adres. Ik weet niet of je wat aan deze informatie hebt.  

Reputatie 7

Hi @Totaalmesjogge, heel graag gedaan! Super om dit te lezen, dankjewel voor de heldere uitleg. Dit is helemaal perfect en is goed om te weten. Tot die tijd wil ik je alvast hele fijne feestdagen toewensen. Maak er wat moois van! 🎄