Beantwoord

Stilstaand beeld tv

  • 21 June 2022
  • 7 reacties
  • 723 Bekeken

Het beeld van mijn tv staat elke keer na ongeveer een seconde stil.

na wisselen van zender doet het beeld weer 1 seconde voordat het weer stilstaat. 
wanneer ik play druk, kan ik wel alles ‘terugkijken’. Maar wisselen van tv zender uiteraard niet.

 

ik heb alles al gedaan wat hier op community is aangegeven. Internet gecontroleerd, modem opnieuw opgestart incl de expliciete stap om pas de internet kabel erin te doen wanneer de box er om vraagt.

ik heb zelfs al de tv box teruggezet naar fabrieksinstellingen met een hard reset.

resultaat hetzelfde en feitelijk kunnen we geen tv kijken.

 

dank voor de hulp

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 22 June 2022, 15:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @bartbuurma, van harte welkom op de Community, leuk dat je een account aangemaakt hebt! 🙋‍♂️

Slim dat je de juiste stappen uit de probleemoplosser al doorlopen hebt, tegelijkertijd jammer dat het nog niet hersteld is. Eventjes een viertal belangrijke vragen die ik graag stel om te achterhalen waar het euvel vandaan komt:

  1. Gebeurt dit op specifieke momenten? Zo ja: wanneer ongeveer?
  2. Merk je dit op alle tv-zenders en op meerdere programma's op? 
  3. Wat voor merk smart tv gebruik je thuis?
  4. Hoe lang speelt het probleem al?

Alvast bedankt voor je medewerking. Ik ga eens speuren of we hier een alternatieve oplossing voor hebben. Geen zorgen! Ook al kunnen we het niet direct herstellen, er is altijd een oplossing vindbaar! 

Beste @Jason ,

dank voor je antwoord en hieronder de antwoorden:

  1. altijd
  2. alle zenders
  3. Samsung
  4. Sinds een paar dagen

Zoals je kunt begrijpen is het erg frustrerend.

Dank voor je hulp

Reputatie 7

Super dat je dit zo snel kon aanvullen @bartbuurma, thanks! Heb je ook al geprobeerd of een ander LAN-poort het probleem laat verdwijnen? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Mocht dit ook niet resulteren in de oplossing, dan ga ik de hulptroepen voor je inschakelen. Dan ga ik namelijk onze monteursservice Guidion aansturen, om dit zo snel mogelijk bij je te verhelpen. Laat je dit aan mij weten? Dan ga ik graag verder aan de slag! 😊

Beste Lisa, Ik wil dit met liefde vanavond controleren. Het ding is alleen dat alle andere functies van de tv box wel werken.
ik kan gewoon alles terugkijken zonder enige vorm van storing. Ik heb de hele box kunnen resetten en opnieuw kunnen instaleren met de gebruikte lan poort.

En misschien belangrijker, de lan kabel komt niet rechtstreeks van de Zyxel modem af naar de TV. Het gaat via een perfect werkende wifi extender waar ook de rest van mijn tv op aangesloten is waardoor ik netflix, prime of google services vloeiend kan laten werken.

Ik vrees dat er iets in de TV box kapot is?

Reputatie 7

Hi @bartbuurma, merci voor deze terugkoppeling! Ik vermoed eigenlijk dat de opstelling van nu mogelijk de problemen veroorzaakt. Zou je dit kunnen uitsluiten door de TV Box rechtstreeks aan te sluiten op het modem? Dit hoeft maar eventjes, maar zo weten we of dit de boosdoener is. Kun je hiermee uit de voeten en de uitkomst hiervan delen? Als de problemen dan nog aanhouden, dan ga ik gelijk verder zoeken naar een passende oplossing. 

Beste @Lisa zoals verwacht heeft dat ook niet geholpen:

  • alle andere functies (waarbij internet nodig is via jullie box zoals terugkijken) deden het wel. Dus de verbinding was/is goed
  • deze manier van aansluiten gebruik ik al een half jaar en er is niets veranderd

Nu lijkt het me dat alles is geprobeerd en gecontroleerd. Wat is de volgende stap naar een oplossing, een nieuwe tv box?

bart

Reputatie 7

Hi @bartbuurma, ik heb zojuist de hulptroepen voor je ingeschakeld! Om zeker te weten of het probleem in de TV Box zelf zit, heb ik onze monteursservice (Guidion) aangestuurd. Als het goed is heb je hier inmiddels ook een sms/e-mail over ontvangen met daarin onze afspraaktool. Ik hoop dat er heel snel een plekje vrij is in hun agenda, zodat dit issue heel snel verholpen is. Laat je het weten zodra je van dit probleem af bent? 😁