Beantwoord

Storing NPO Politiek kanaal 83

  • 24 June 2022
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 2

Sinds deze week loopt de stream niet meer automatisch met de smart tv app voor Samsung. Als je van zender verwisseld of kanaal 83 gaat pauzeren, begint de uitzending weer met afspelen. Wissel je naar een andere zender is het probleem weer terug.

icon

Beste antwoord door Pacmule 25 June 2022, 08:32

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Pacmule, bedankt voor het maken van de melding! 

Bedoel je met het niet automatisch meelopen van de stream dat deze niet gesynchroniseerd is? Als in: beeld en geluid lopen niet gelijk? Of zoals je schetst in het tweede deel: het programma speelt opnieuw af vanaf het begin van de uitzending? Maak je enkel gebruik van de Smart TV-app of heb je ook een TV Box in gebruik thuis? Zo ja: het komt enkel voor wanneer je de app gebruikt?

Eventjes een hoop vragen sorry, maar ik wil graag zoveel mogelijk informatie vergaren voordat we het gaan onderzoeken. Zo kunnen we ook te weten komen of het een losstaand incident is of geschaald kan worden als algemeen probleem. Alvast bedankt voor je medewerking!

Reputatie 2

@Jason; Als je naar de zender gaat staat het beeld stil. Net alsof het standaard gepauzeerd staat zonder geluid. Dit is zoals ik aangaf met de smart tv app. De box gebruik ik niet. Het maakt niet uit vanaf welke zender je naar kanaal 83 gaat. beeld staat stil zonder geluid. Soms met doorspoelen, pauzeren, opnieuw opstarten van app begint ie vanaf het stilstaande beeld verder te spelen. Vanochtend nog even weer getest. Probleem lijkt voor nu verholpen.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik kijk ook regelmatig naar kanaal 83 wel via een tv box en ervaar bovenstaand probleem op geen enkele wijze,  nou is wel bekend dat tv fabrikanten in hun smart tv's in het algemeen low budget processoren en geheugenchips stoppen.

Persoonlijk prefereer ik de box nog altijd boven een app op de tv, mijn tv is daar trouwens ook net te oud voor en helaas heeft T-Mobile geen app voor Panasonic terwijl dat juist een van de allerbeste tv's is.

Reputatie 7

Hi @Pacmule, super fijn om te lezen dat de zender inmiddels weer goed bij je werkt! Is dit de rest van het weekend ook zo gebleven? Mocht dit zich weer eens voordoen - wat ik uiteraard niet hoop - dan hoor ik het graag en kan ik een verzoek indienen voor onze technische dienst. Allereerst wil ik dan vragen of je een powerflip kunt uitvoeren, als dat nog niet is gedaan. Dit doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

Maak er een fijne dag van!