Beantwoord

Storing tv: blokkerig beeld

  • 19 March 2018
  • 7 reacties
  • 647 Bekeken

Heb al een paar dagen last van storing van TV signaal.blokkerig beeld
icon

Beste antwoord door Sander 20 March 2018, 10:55

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hallo alfaboy155,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Heb je de kabel rechtstreeks in het modem zitten ??
En zou je eens een speedtest kunnen doen met een kabel direct aangesloten op het modem via je computer ? op die manier kunnen we zien of het probleem zit in de snelheid of instabiele verbinding.
Hier nog één. Sinds een dag of 2 heb ik weer blokjes en staat alles stil. Heb dit 3 maanden geleden ook gehad, dus ken de stappen wel. TV is ge-update, modem en tvbox gereset volgens het bekende stappenplan. Helpt allemaal niets, net als de vorige keer trouwens.
Toen werkte het ineens weer na ruim een week en zonder weer dat ik weer opnieuw allerlei teleurstellende fratsen had uitgehaald. En nee, ik kan niet de snelheid testen met een laptop maar mobiel en tablet laten over de WiFi een down van max. 6,5 mb zien.
Reputatie 7
Dag @Willem de Schilder en @alfaboy155,

Ik zorg er graag voor dat die blokken uit beeld gaan. Meestal komen die blokken in beeld zodra er een snelheidsprobleem is. Dit kan natuurlijk buitenshuis liggen, maar als je 6,5 Mbps op Wifi haalt, dan haal je op een bekabelde verbinding zeker voldoende om haarscherp beeld te ontvangen. Het ligt dus niet aan de verbinding buiten tot het modem. Ik vermoed dat het euvel te herleiden is tot de verbinding tussen het modem en de TV Box. Kunnen jullie de stappen 3 tot en met 6 van deze pagina doorlopen?

Laten jullie weten of het hiermee lukt? En zo nee, wat het resultaat van de aanpassingen was?
Alle stappen maar weer doorlopen, had ik al eerder gedaan, wederom zonder enig resultaat.
Reputatie 7
Hoi Willem de Schilder!

Graag kijk ik mee met jouw verbinding en contactgeschiedenis bij T-Mobile Thuis. Dan kan ik goed voor je uitzoeken wat ik voor je kan betekenen en je een oplossing bieden. Kun je mij je gegevens (postcode + huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers rekeningnummer) in een privébericht sturen?
Is niet meer nodig, na een paar dagen stilstaand blokkenbeeld lijken de kwartjes weer gevallen te zijn. Alles doet het weer zoals het moet doen. Het komt en het gaat. Onverklaarbaar.
Reputatie 7
Hoi Willem de Schilder,

Bedankt voor de update, super dat het weer werkt! 🙂

Reageer