Beantwoord

t mobile anyware tv met Norton VPN

  • 13 September 2022
  • 6 reacties
  • 935 Bekeken

Als ik T mobile Anyware tv gebruik op laptop waar Norton VPN op aan staat krijg ik geen verbinding, maar foutmelding;

you are not in a copyrighted geographic location 232196

als ik de VPN uitzet werkt het wel, wat is hiervan de oorzaak?

icon

Beste antwoord door Lisa 14 September 2022, 08:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @piet.rademakers 

Het kan zo zijn dat de VPN een server pakt van buiten de EU.

Reputatie 6
Badge +3

Ik had hetzelfde probleem, ziet er naar uit dat ze zijn begonnen met het blokkeren van VPN diensten icm met T-Mobile TV. @Lisa Klopt dit toevallig?

Reputatie 7

Hi @piet.rademakers, hartstikke goed dat je dit via deze weg checkt! Het klopt als een bus wat @TechRacing93 zegt. Eind augustus zijn we hiermee begonnen en hiermee worden actieve gebruikers geblokkeerd die buiten de EU gebruikmaken van een VPN (waarbij het lijkt alsof ze in de EU zijn). Hierdoor kunnen klanten die dit gebruiken en buiten het toegestane gebied wonen, geen gebruik meer maken van TV Anywhere. Een bij-effect is dat als klanten actief gebruikmaken van een VPN of proxy services zoals Nord VPN om hun data te beschermen, ook geblokkeerd worden. Om gebruik te kunnen maken van TV Anywhere dien je dan inderdaad je VPN uit te schakelen. Weten jullie zo voldoende? 💪

 

Als ik T mobile Anyware tv gebruik op laptop waar Norton VPN op aan staat krijg ik geen verbinding, maar foutmelding;

you are not in a copyrighted geographic location 232196

als ik de VPN uitzet werkt het wel, wat is hiervan de oorzaak?

Ik gebruik de VPN verbinding gewoon vanuit huis in Nederland, dus vind ik het vreemd dat je dan geblokkeerd wordt.

Reputatie 7
Badge +3

Hoe raar het waarschijnlijk ook klinkt, maar ik gebruik VPN alleen maar op mobiele device. En dan ook nog alleen maar, als deze connected is met een wifi buiten mijn huis.

Reden van dit is, dat de verbindingen vanuit mijn private netwerk meestal al encrypted zijn via HTTPS. Ga je bewust sites met HTTP .. dus zonder S bezoeken met login gegevens, ja .. dan heb je kans dat een derde partij ‘meekijkt’ .. maar dan is mijn eerste vraag .. waarom vertrouw je een HTTP sites? De tegenwoordige browsers geven trouwens ook waarschuwingen als je een HTTP site bezoekt, waar je tevens ook nog een login nodig hebt … dat kun je negeren .. maar op eigen risico.

Denk dat heel veel mensen teveel waarde hechten aan het gebruik van VPN, maar zoals men het nu gebruikt … daarvoor was het eigenlijk in het begin nooit bedoeld. VPN komt uit de tijd van wat we noemen ‘corporate secure connection’, dus om met een bedrijf / je werk een encrypted ‘tunnel’ op te kunnen zetten.

VPN is een soort van ‘afgeschermde tunnel’, maar ergens ga je het WWW op en ga je sites bezoeken. Hou er rekening mee, ergens stopt die ‘tunnel’ .. meestal na je VPN provider. Het is dus niet zo, dat je VPN provider ook een ‘tunnel’ aanmaakt tussen zijn server en de website die jij gaat bezoeken.

Ik vergelijk VPN altijd als een snelweg, ergens neem je de oprit (begin van de tunnel), maar ergens neem je ook een afrit (einde van de tunnel). Daarna ben je weer overgeleverd aan het boze WWW.

 Daar ligt dus ook gelijk mijn basis voor alleen gebruik op mobile devices, zeker als ze op een netwerk connecten die niet door mij beheerd is. Ik weet niet of er iemand op dat wifi netwerk zit te ‘snoopen’, zeker als het bijv. een winkelcentrum of cafe is. Dit zijn de meest gevaarlijke netwerken om op te connecten, omdat deze public zijn .. RED FLAG netwerken noemen we dat.

What Are the Advantages and Disadvantages of a VPN?

Let op bij wie je een VPN gebruikt, want soms zijn deze providers toch verplicht om jouw gegevens op te slaan … tweede RED FLAG zou ik zeggen.

Hier een YT kanaal wat volgens mij vaak pijnpunten blootlegt van onze WWW wereld en de sprookjes die iedereen verteld dat ze te vertrouwen zijn

En mocht je dan toch willen kiezen … deze .. en ik verklap nu al .. NordVPN … hmmm

 

Reputatie 6
Badge +3

Als ik T mobile Anyware tv gebruik op laptop waar Norton VPN op aan staat krijg ik geen verbinding, maar foutmelding;

you are not in a copyrighted geographic location 232196

als ik de VPN uitzet werkt het wel, wat is hiervan de oorzaak?

Ik gebruik de VPN verbinding gewoon vanuit huis in Nederland, dus vind ik het vreemd dat je dan geblokkeerd wordt.

Om heel eerlijk te zijn is dat niet vreemd. Zoals @Lisa aangeeft is de blokkade op VPN om te voorkomen dat je vanuit buiten de EU (of andere content verbonden gebieden) je voordoet dat je in Nederland bent. Ook al ben je in Nederland. 

Om het makkelijke te zeggen je kan alleen T-Mobile TV kijken vanaf een IP adres dat geregisteerd staat in Nederland, en GEEN onderdeel is / geregisteerd staat op naam van een VPN provider. 

Reageer