T-Mobile thuis App op smart-TV met Fritzbox 7590

  • 28 March 2023
  • 7 reacties
  • 360 Bekeken

Hallo Allemaal,

Ik ben onlangs over gestapt van KPN naar T-Mobile waarbij ik mijn FRITZ!Box heb meegenomen.

Dit is echt een verademing geweest omdat ik niet alles in huis opnieuw hoef te verbinden en qua IP-adressen hoef in te regelen. Ook heb ik op het moment van wegvallen van het KPN signaal zelf de T-Mobile apparatuur aan kunnen sluiten waardoor ik binnen 1min weer internet in huis had. De monteur had die middag een eenvoudig klusje bij ons.

Toch ervaar ik nu een klein probleem. Ik hoopte de T-Mobile App te kunnen gebruiken vanaf mijn TV net zoals ik daar ook Netflix, Videoland, Spotify enzovoort op gebruik. Dit zou betekenen dat ik het TV kastje dan niet nodig zou hebben. 

Dit werkt echter prima zolang ik de TV door middel van Wifi verbind met de FRITZ!Box. Als ik de TV verbind met de FRITZ!Box d.m.v. een ethernet kabel werkt de APP niet.

Bij mij is het als volgt.

FRITZ!Box → Netgear manager switch → TP-Link managed switch → TV

DIT WERKT NIET!

 

Ik heb dan ook de 2 switches er tussenuit gehaald

FRITZ!Box → TV

DIT WERKT NIET!

 

FRITZ!Box → Wifi → TV

Dit werkt prima!

 

Ook heb ik de mogelijkheid nog om de FRITZ!Box er uit te halen en de Zyxel er voor in de plek te zetten.

Zyxel → Netgear manager switch → TP-Link managed switch → TV

Dit werkt prima!

 

Ik heb de FRITZ!Box in gebruik genomen op 2 verschillende manieren.

  1. De T-Mobile Thuis Glas profiel instellingen
  1. De configuratie handmatig ingesteld door kiezen van Andere Internet aanbieder. Hierna de VLAN ID 300 ingevuld en opgeslagen.

Beide methoden geven exact hetzelfde resultaat zoals hierboven is beschreven. Geen werkende TV App via ethernet maar wel via Wifi.

Probleem lijkt dus echt te komen door de FRITZ!Box maar waarom werkt het dan wel via Wifi en niet via Ethernet. Ik denk dat ik in ieder geval niet de schuld kan leggen bij de switches aangezien het in combinatie met de Zyxel router prima functioneerd.

 

Is er iemand die enig idee heeft waardoor dit veroorzaakt kan worden en hoe het op te lossen is. Of heeft iemand exact hetzelfde probleem? Dan hoor ik het heel graag.

 

Mijn dank is groot!

gr. Jeroen

TMTV 11 maanden geleden

Hoi @Jeroen_thuis,

Ik heb het allemaal doorgelezen, maar voor zover ik kan bedenken heb je alles geprobeerd en uitgesloten. De TV-box en de app halen alles van dezelfde server en andere apps op je TV doen het wel, dus mij schiet geen andere oplossing te binnen dan de Fritzbox resetten en opnieuw in te stellen (met de handmatige VLAN 300-methode). Misschien zit er toch ergens een oude instelling van je vorige provider in de weg. Concreter dan dit kan ik het niet maken. Ik hoop dat een schone lei de oplossing is!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Jeroen_thuis

Is het alleen de TM TV App die niet werkt of ook bijvoorbeeld Netflix? 

Het T-Mobile Profiel in de Fritzbox heeft standaard nog poort 4 (en misschien ook 3) in een apart vlan zitten het oude Tv Syteem. 

Wat voor ip adres krijgt je TV als die bedraad is aangesloten. Indien het een 10.x.x.x adres is, komt het daar dat profiel. 

De twee mogelijk die hebt geprobeerd zou dat moeten oplossen; De configuratie handmatig ingesteld door kiezen van Andere Internet aanbieder. Hierna de VLAN ID 300 ingevuld en opgeslagen.

Heb je de Fritzbox daarna opnieuw opstart? Anders toch de Fritzboxen resetten en overnieuw instellen.

Hi @Jeroen_thuis

Is het alleen de TM TV App die niet werkt of ook bijvoorbeeld Netflix? 

Het T-Mobile Profiel in de Fritzbox heeft standaard nog poort 4 (en misschien ook 3) in een apart vlan zitten het oude Tv Syteem. 

Wat voor ip adres krijgt je TV als die bedraad is aangesloten. Indien het een 10.x.x.x adres is, komt het daar dat profiel. 

De twee mogelijk die hebt geprobeerd zou dat moeten oplossen; De configuratie handmatig ingesteld door kiezen van Andere Internet aanbieder. Hierna de VLAN ID 300 ingevuld en opgeslagen.

Heb je de Fritzbox daarna opnieuw opstart? Anders toch de Fritzboxen resetten en overnieuw instellen.

Hallo Sven,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik dacht compleet te zijn in mijn verhaal maar ben nog wat vergeten.

Het IP adres is altijd hetzelfde omdat ik deze voor al mijn apparaten vast heb staan in de FRITZ!Box. Ook doen alle apps het gewoon normaal op de TV.

Daarnaast heb ik ook de TV ontvanger van T-Mobile die op dezelfde manier in het netwerk hangt als de TV. Dus ook via de switches naar de FRITZ!Box en deze werkt ook normaal.

Ik heb de FRITZ!Box al enkele keren opnieuw opgestart

En zoals ik zei heb ik inderdaad het T-Mobile profiel gebruikt in de FRITZ!Box maar ik heb het ook handmatig ingesteld. Hoe dan ook zit alles op LAN1 aangesloten en dus zou het geen verschil moeten maken hoe ik de FRTIZ!Box heb ingesteld..

Ik hoop dat er iemand is die een oplossing heeft en anders zal ik als laatste test inderdaad de FRITZ!Box een reset geven en toch helemaal opnieuw beginnen.

Nogmaals DANK!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jeroen_thuis! Ik wil toch vragen of @louisL en @TMTV hier een vaardige blik op kunnen werpen. Wellicht weten zij wat hier in de kreukels loopt. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Jeroen_thuis,

Ik heb het allemaal doorgelezen, maar voor zover ik kan bedenken heb je alles geprobeerd en uitgesloten. De TV-box en de app halen alles van dezelfde server en andere apps op je TV doen het wel, dus mij schiet geen andere oplossing te binnen dan de Fritzbox resetten en opnieuw in te stellen (met de handmatige VLAN 300-methode). Misschien zit er toch ergens een oude instelling van je vorige provider in de weg. Concreter dan dit kan ik het niet maken. Ik hoop dat een schone lei de oplossing is!

Reputatie 6
Badge

@Tommie ik neem aan dat @Jeroen_thuis op het nieuwe TV platform zit? Dan is het standaard T-mobile profile in een Fritzbox niet optimaal. Kies dan in plaats van T-mobile de handmatige configuratie (iets van other provider ?) en stel VLAN 300 met de hand in. Dan zitten alle poorten aan het internet en kunnen dan direct met elkaar communiceren. Dan zou het moeten werken.

Uitleg: met het standaard T-mobile profiel komen TVs op bepaalde poorten niet op het internet maar gaan naar het TV VLAN (640). dat was voor het oude platform. Poorten uit de LAN (en WIFI) en de TV poorten kunnen niet of maar beperkt met elkaar communiceren.

Andere aanbieder

Dan vlan 300 in stellen.

 

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken.

Het probleem heb ik gisteravond opgelost.

Het probleem ontstond doordat ik lang geleden voor de TV via de ethernet kabel een blokkade had ingesteld voor Youtube. Deze had ik niet ingesteld voor de Wifi verbinding omdat ik die nog nooit gebruikt heb om de TV aan te sluiten op de router. Nadat ik de TV ethernet aansluiting aan het standaard internet profiel had gekoppeld in mijn Fritzbox waardoor de Youtube URL's niet meer geblokkeerd werden werkte de T-Mobile Thuis App weer op de TV.

De gebruikte URL's zijn:

youtube.com

youtube-nocookie.com

youtu.be

googlevideo.nl

Youtube.nl

m.youtube.com

 

Toch vreemd dat T-Mobile 1 van deze URL's gebruikt binnen hun app voor de smart TV.

Reageer