Beantwoord

T-Mobile Thuis introduceert cloudopnames

  • 12 November 2019
  • 77 reacties
  • 7811 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • Odido Superuser
  • 1528 reacties

Met het nieuwe tv-platform dat eraan komt gaat T-Mobile Thuis cloudopnames mogelijk maken.

Bewijs? Zie dit interessante stukje code op de website:

Het gaat 5 euro per maand kosten (zie hierboven “price: 5”).

Zo, eindelijk wat concreets over het nieuwe tv-systeem.

Het woord is nu aan jullie, T-Mobile!

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 13 November 2019, 16:46

Bekijk origineel

77 reacties

Reputatie 7
Badge

Hi Speurneuzen!

 

We kunnen natuurlijk nu niet meer ontkennen dat we met Cloud Opnemen bezig zijn :sweat_smile: . Als alles volgens planning gaat, zullen we deze dienst begin volgend jaar gaan introduceren. Meer details zullen we tegen die tijd met jullie delen! 

 

Groet,

Hans-Juriën

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, ik voeg me bij deze actie! Indien het 2021 wordt voordat het nieuwe platform er is, eet ik mijn sokken op. Eveneens op 1 januari!

Reputatie 7
Badge +4

Allemaal @Jason ? Wel ongewassen dan! Maakt de uitdaging groter. Hoop niet dat je heel veel sokken hebt. :P

Wel op 1.5 meter van elkaar en met getuigen en foto's, anders heeft het niet plaatsgevonden.:joy:

 

Wie zitten er in het ontwikkel team, die even inseinen dat het tot 2 januari 2021 uitgesteld moet worden.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7

Hey @Erwin t,

Ik eet m'n pet op als het 2021 gaat worden! Verder kan ik nog niet al te veel verklappen maar de laatste puntjes worden op de i gezet en de update gaat er binnenkort toch echt aankomen. Houd de komende tijd de community in de gaten voor alle updates! :relaxed:

Reputatie 7

@Piotr

eet je hem dan begin of eind 2021?

Beetje duidelijkheid aub

Reputatie 7

@Hidden.nld, @Doornekamp33, @Erwin t, @Piotr en @BeMu,

Ik doe mee. Ik eet mijn stropdas op als het 2021 wordt. Op 1 januari wel te verstaan! 

Reputatie 7
Badge +16

Ho ho @TAVL! Mijn sokkencollectie is zeer kleinschalig en beperkt tot slechts één paar welke ik elke dag goed was! 😉🧦

Reputatie 7
Badge +4

Voor dit platform een fieldtest in gaat, zijn er al veel stappen gezet. Nu ken ik niet het hele traject, maar normaal gesproken worden op verschillende niveaus getest; unittest, unit integratie test, systeem test, API test, ketentest, acceptatie test, gebruikersacceptatietest tot aan een fieldtest. Afhankelijk van de risico's en eventueel aangevuld met specifieke testen voor attributen als pentesting, pls testing etc. Deze fieldtest is een laatste stap, waarbij de eindgebruikers, een groep daadwerkelijke klanten, het product test. Dat zijn in dit geval niet specifiek communityleden. Die zitten er tussen, maar deze groep is breder. Daarbij geven testers doorgaans geen bindend advies, maar geven ze een weergave van de uitkomst van testen waarop een advies opgebouwd kan worden. 

 

In het geval van een fieldtest geven gebruikers ook enkel bevindingen door. Soms op gevraagde scenario's, maar meestal op alledaags gebruik. Daarop wordt getweakt en worden bugs verholpen. De gebruikers zelf geven daarop geenszins een advies. Dat is aan onder andere een product owner, die bepaald of het product op dat moment voldoet aan de definition of ready of aan de definition of done. Niet aan een eindgebruiker. Je stellingname is dus te kort door de bocht. Zowel qua type test als de grotere groep eindgebruikers die door TM zijn geselecteerd. Het type test is erop gericht om het product vanuit gebruikersperspectief te testen, dus een representatieve uitsnede van de doelgroep en niet per sé de 'experts' oid. Je wil weten hoe de eindgebruiker jouw ideeën echt gebruiken, ervaren en waar ze tegenaan lopen. Hoe dat dit anders is dan de ontwerpen en systemen anders reageren dan verwacht. Bijvoorbeeld doordat een interactie anders blijkt te worden gebruikt dan voorzien. 

Dat jij niet ziet wat het oplevert, zegt niets over de daadwerkelijke testresultaten, wat er nog verder geoptimaliseerd is en hoe groot de echte groep gebruikers is die test. Jammer dat jij niet mee mocht doen, maar dat zal echt niet expres zijn. Volgende keer kun je misschien wel inschrijven en deelnemen. 

He wat jammer @TAVL ik had die kledingstukken wel verorberd willen zien worden, maar ja, ben ook wel benieuwd wat het gaat worden met het nieuwe TV platform, ben vorig jaar al lekker gemaakt door @Sander en @Brian onder het genot van een bak koffie met Tompoes van Brian.

@BeMu , 4k zal het niet worden, dan moeten er teveel STB’s worden omgeruild en men wil dit ook op de oude entone’s laten werken, dus dat komt over 13 jaar wel aan de beurt, en 4k heb je ook weinig aan, zijn geloof ik maar 3 zenders die het aanbieden, zinloos dus.

 

Ik hoop wel dat ik als laatste aan de beurt ben, werkt prima wat ik heb dus laat de resf maar de laatste problemen er uit filteren.

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn inderdaad al sinds eind vorig jaar testen gaande met eindgebruikers. Het lijkt erop dat dit uitgebreid gaat worden.

Reputatie 7

Haha @Hans-Juriën kunnen we het nog wat maandjes uitstellen? :wink:

En eet je hem met of zonder Peper en Zout.

Reputatie 7
Badge +1

Die pet word waarschijnlijk gebruikt bij het kerstdiner van 2021, of anders gaat hij de vriezer in voor de volgende kerst van 2022 :joy:

Reputatie 7
Badge +6

Voor techneuten: ga, met de dev-tools van de browser aan, naar My T-Mobile Thuis en dan naar abonnementen. In de dev-tools vind je onder het kopje ‘Network’ een response ‘subscription’. Daar staan je actieve abonnementen en alles wat je nog af zou kunnen sluiten. Daar staat de cloudopname ook al tussen.

Ik hoop dat dit T-Mobile beweegt tot een officiële aankondiging.

Reputatie 7
Badge +4

@Doornekamp33 Het hoge woord is eruit. Topic van @Brian  over het vernieuwde TV product  staat live. Ja, de uitrol gaat beginnen en de informatie staat live op de website. Het wordt een gefaseerde uitrol, dus niet iedereen krijgt vandaag een update. 

Ook mijn review staat live. In december was het platform echt nog niet klaar om live te gaan, maar ondertussen zijn er een aantal flinke slagen gemaakt om het platform te verbeteren. 

Reputatie 7
Badge +4

Laten we het hopen @stefan.1997. De signalen worden beter met betrekking een mogelijke live gang. Er waren wat uitdagingen. Ook tijdens de fieldtest, maar dat is niet vreemd of uitzonderlijk. Daar is zo'n test voor bedoeld. Uiteraard wel jammer dat eea zo lang heeft geduurd. :)

Ben benieuwd of @TMTV nog wat kan achterhalen. Degene is erg goed in zoeken. ;)

Reputatie 7
Badge +6

Iemand op Tweakers heeft het gerucht de wereld in gebracht dat het nieuwe tv-platform morgen (29-6) live zou gaan. Zou het dan eindelijk gaan gebeuren? Een bron ontbreekt nog, maar als het waar is, kunnen de moderators opgelucht adem halen. Scheelt toch weer wat kledingstukken (stelletje grapjassen :wink: ).

Reputatie 7
Badge +6

@TAVL Nee, meer heb ik helaas op dit moment niet te melden. Natuurlijk heb ik geprobeerd om als niet-tester in het nieuwe tv-platform te komen, maar dat is niet gelukt. Dat hebben ze dan toch goed voor elkaar :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +4

Dat zou je zo maar zeggen. ;)

Reputatie 6
Badge

Zou heel tof zijn. Maar waar heb je dit precies vandaan? 
 

Reputatie 5

Goed gezien! Waarschijnlijk is T-Mobile de puntjes op de i aan het zetten en hopelijk komt snel het nieuwe TV platform.

Reputatie 7
Badge +4

Mooie vondst! Benadrukt de eerdere statements en verklaard waarom het aantal nieuw uitgegeven HDD decoders zeer beperkt is. Nu de vraag hoe lang het nog duurt voor ze live gaan?! Ben benieuwd wat het pakket verbeteringen nog meer gaat bieden.

Reputatie 7
Badge +4

Bij iedere provider gaat het wel fout. Probleem dat TM heeft is dat ze een verouderd product hebben overgenomen, dat - toen bekend werd dat het te koop kwam te staan - nagenoeg stil is gevallen qua ontwikkelingen. Daarmee had TM een achterstand en moest opstarten. Eerst zorgen look & feel van de producten, integratie en vervolgens een transitie naar het opnieuw ontwikkelen van producten en productproposities. Dat maakt niet dat je niet kritisch mag zijn op het achter lopen op de concurrentie of dat het heel lang duurt voor het live gaat, maar het is vaak iets minder eenvoudig en je moet nu eenmaal keuzes maken. In ieder geval bij Thuis.

Reputatie 7

ik ben benieu

Reageer