Beantwoord

T-Mobile Thuis introduceert cloudopnames

  • 12 November 2019
  • 76 reacties
  • 7689 Bekeken


Toon eerste reactie

76 reacties

Reputatie 6
Badge +2

T-Mobile is weer bezig geweest in de Thuis-omgeving. Niet alleen een nieuw uiterlijk, maar ook een (nu nog onzichtbare) pagina voor cloud-opnemen, die het een en ander verraadt.

Opnames zullen dus niet alleen via al je tv-boxen te bekijken zijn, maar ook via de TV Anywhere-app.

Deze pagina doet vermoeden dat je zelf kunt kiezen of je gebruik wilt maken van de cloud of niet.

Als je op verwijderen drukt, wordt deze optie zichtbaar, met het eerdergenoemde bedrag van 5 euro.

Volgens stukjes code zou het nieuwe platform TvX gaan heten. Misschien was dit onder testers al bekend, maar ik maak geen deel uit van die groep.

Tot zover!

Komt vanzelf een keer over het draadjevnaar mijn huis binnen, ik heb geen haast, heb liever dat als het komt goed werkt, net zoals nu het geval is.

Reputatie 7
Badge +7

@BeMu en @Doornekamp33 Jullie hebben beide absoluut gelijk, bedankt voor de toelichtingen! :smile: Er wordt nog uitgebreid getest en tot die tijd kunnen we geen exacte datum geven. 

Dat het niet lang meer hoeft te duren lijkt me een logisch gevolg, men is aan het testen bij een aantal klanten, als dat goed loopt kan het los.

Dus laat het goed verlopen en werken, zodat de rest er ook snel mee aan de gang kan.

 

Reputatie 6
Badge +2

Dat men geen exacte datum geeft is enigszins wel te begrijpen ook Ziggo en KPN enz. zullen dit in de zelfde situatie niet doen, stel dat T-Mobile als datum b.v. 01-02-2020 zou vermelden op de site en mails naar de klanten en op de vermelde datum werkt het nog niet, dan gaat het imago van de provider naar het laagste diepte punt wat mogelijk is.

En net als bij elke individu speelt ook faalangst bij providers een grote rol, mocht het op aangegeven datum toch nog niet voor de volle 100% werken wat zijn dan de reacties in de media, daarom zal men nooit een exacte datum vermelden.

Hoor nog erg weinig van T-Mobile helaas, een exactere datum zou geen overbodige luxe zijn heb mn opname pakket eruit gegooid omdat geen cloud was

Hi Speurneuzen!

 

We kunnen natuurlijk nu niet meer ontkennen dat we met Cloud Opnemen bezig zijn :sweat_smile: . Als alles volgens planning gaat, zullen we deze dienst begin volgend jaar gaan introduceren. Meer details zullen we tegen die tijd met jullie delen! 

 

Groet,

Hans-Juriën

Is er al meer bekend?

We hebben een thuis abonnement en 2 mobiele abonnementen. Nu nog bij XS4ALL en Telfort. Maar door de overgang naar KPN zoeken we een alternatief.

Cloudopnames zijn wel echt randvoorwaardelijk voor een overstap.

 

 

 

Ik ben alleen al 15 euro kwijt aan de hardware die bij mij thuis staat.

180 euro per jaar wel te verstaan.

Ziggo is wel duurder geen glas etc. maar wat daar wel top is geregeld dat je 3 smart cards zonder extra kosten op 1 adres mag gebruiken.  je koopt eenmalig een setup box en klaar

Heeft je box bij ziggo een HD prima geen extra kosten.

Zo te zien heb jij al sinds 2016 niets meer te maken gehad met Ziggo. Ziggo is namelijk al in 2016 gestopt met de activatie van losse smartcards, daarmee is het dus ook niet meer mogelijk eenmalig een box te kopen en deze te activeren. De enige “nieuwe" hardware voor digitale ontvangers (non-FTA) is de boxen die je moet huren. Zie ook: deze topic

 

 

 

Ik zit prima bij T-mobile maar deze services en extra voor betalen is puur geld geldklopperij.

Voor de 15 euro aan ITV dat snap ik en daar heb ik geen problemen mee.

Zou het ook prima vinden als dat 20 euro is inclusief cloud opnamen maar dan wel dat de huur kosten voor hardware die thuis bij je staat eraf gaat. a 15 euro per maand.

Waarom moet T-Mobile een uitzondering hebben op opnemen in de cloud? Nagenoeg alle providers bieden tegen meerprijs die opname functionaliteit aan dus T-Mobile zou dit ook gewoon moeten volgen vooral omdat de investeringen nu in eerste instantie zullen moeten worden terugverdiend.

Reputatie 3

Ik heb veel liever dat begin gemist beter werkt op de decoder. Dat je via de tv gids een week terug kunt gaan net zoals op de Anywhere tv app.

Leuk verhaal staat daar, hetzelfde als hier met een concurentie verhaaltje er omheen.

Kun je dat nu echt serieus nemen, ze hadden een half jaar geleden dat er een compleet nieuw TV platvorm zou komen in september, was een duimzuigertje bleek achteraf, men spreekt nu over alleen cloud opnemen, wezenlijk iets anders.

Reputatie 6
Badge +2

https://www.totaaltv.nl/nieuws/tmobile-volgt-kpn-en-ziggo-met-interactief-opnemen/

Bovenstaande bericht stond op totaaltv

Reputatie 4
Badge +2

Tik foutje 😉


Dan alsnog, wat bedoel je met ITV? De TV-box met opname functie?

 

Interactieve TV   en dat kost 15.25

Interactieve TV Box met harddiskrecorder   10 euro per maand

Interactieve TV Box  5 euro

 

Ik ben alleen al 15 euro kwijt aan de hardware die bij mij thuis staat.

180 euro per jaar wel te verstaan.

 

De eerste standaard box is sowieso ‘gratis’ en afhankelijk van welke korting je hebt gekozen bij het aanmelden, de tweede ook. Alleen voor een recorder zou je €5 extra moeten betalen …

Benieuwd of je de cloud opname ook per box moet aftikken á €5 zoals in de code zou staan

Reputatie 3

Tik foutje 😉


Dan alsnog, wat bedoel je met ITV? De TV-box met opname functie?

 

Interactieve TV   en dat kost 15.25

Interactieve TV Box met harddiskrecorder   10 euro per maand

Interactieve TV Box  5 euro

 

Ik ben alleen al 15 euro kwijt aan de hardware die bij mij thuis staat.

180 euro per jaar wel te verstaan.

Ziggo is wel duurder geen glas etc. maar wat daar wel top is geregeld dat je 3 smart cards zonder extra kosten op 1 adres mag gebruiken.  je koopt eenmalig een setup box en klaar

Heeft je box bij ziggo een HD prima geen extra kosten.

 

Ik zit prima bij T-mobile maar deze services en extra voor betalen is puur geld geldklopperij.

Voor de 15 euro aan ITV dat snap ik en daar heb ik geen problemen mee.

Zou het ook prima vinden als dat 20 euro is inclusief cloud opnamen maar dan wel dat de huur kosten voor hardware die thuis bij je staat eraf gaat. a 15 euro per maand.

We gaan het zien, dan is er toch iets waar van de TV upgrade die geopperd werd per september dit jaar.

Nu hopen dat er dit keer wel een vage toezegging gehaald word, zou iets van vertrouwen terug brengen.

Reputatie 5
Badge +17

Tik foutje 😉


Dan alsnog, wat bedoel je met ITV? De TV-box met opname functie?

Reputatie 3

Tik foutje 😉

Reputatie 5
Badge +17

Het zou echt volkomen belachelijk zijn als je weer ergens extra voor moet betalen.

Tv box 5 euro.

ITV hub weer dik 10 euro.

Cloud opname kom maar op 5 euro.

Wil echt graag gebruik maken van cloud maar niet weer extra betalen.

Betaal al genoeg per maand.


Wat bedoel je met ITV hub?

Reputatie 3

Het zou echt volkomen belachelijk zijn als je weer ergens extra voor moet betalen.

Tv box 5 euro.

ITV weer dik 10 euro.

Cloud opname kom maar op 5 euro.

Wil echt graag gebruik maken van cloud maar niet weer extra betalen.

Betaal al genoeg per maand.

Reputatie 7
Badge +20

Aha, kijk dat is super goed nieuws. 🤣👍🏻 Als de prijs dan ook goed is stap ik over.

 

Reputatie 7
Badge +2

Hi Speurneuzen!

 

We kunnen natuurlijk nu niet meer ontkennen dat we met Cloud Opnemen bezig zijn :sweat_smile: . Als alles volgens planning gaat, zullen we deze dienst begin volgend jaar gaan introduceren. Meer details zullen we tegen die tijd met jullie delen! 

 

Groet,

Hans-Juriën

Reputatie 7
Badge +20

Zou heel mooi zijn, (als de prijs aantrekkelijk is) 

Reputatie 7
Badge +10

ik ben benieu

Reputatie 7
Badge +8

Mooie vondst! Benadrukt de eerdere statements en verklaard waarom het aantal nieuw uitgegeven HDD decoders zeer beperkt is. Nu de vraag hoe lang het nog duurt voor ze live gaan?! Ben benieuwd wat het pakket verbeteringen nog meer gaat bieden.

Reputatie 5
Badge +17

Goed gezien! Waarschijnlijk is T-Mobile de puntjes op de i aan het zetten en hopelijk komt snel het nieuwe TV platform.

Reputatie 6
Badge +2

Voor techneuten: ga, met de dev-tools van de browser aan, naar My T-Mobile Thuis en dan naar abonnementen. In de dev-tools vind je onder het kopje ‘Network’ een response ‘subscription’. Daar staan je actieve abonnementen en alles wat je nog af zou kunnen sluiten. Daar staat de cloudopname ook al tussen.

Ik hoop dat dit T-Mobile beweegt tot een officiële aankondiging.

Reageer