T-Mobile thuis versus KPN

  • 21 October 2022
  • 1 reactie
  • 655 Bekeken

Ik ben sinds kort overgestapt van KPN naar T-mobile puur vanwege de kosten maar ik begin steeds meer spijt te krijgen helaas. Ik dacht dat T-mobile wel aardig gelijk was aan KPN wat betreft TV mogelijkheden maar dat valt me tegen. Een korte eerste indruk van Tmobile thuis:

  • Router is al eens spontaan gaan rebooten terwijl ik in een vergadering zat.

Het “ergste” vind ik de T-mobile tv app en decoder de gebruikesinterface is bij KPN toch stukken beter naar mijn mening. Mocht ik het niet bij het juiste einde hebben dan hoor ik het graag.

de TV Box:

  • Geen opname mogelijk van Belgische zenders. (Jammer want die hebben vaak goede detectives als eerste)
  • Geen display op decoder die aangeeft welk kanaal je gekozen hebt.
  • TV Box al meerdere keren vastgelopen. Bijvoorbeeld: we waren een programma op sbs6 aan het terugkijken, toen de TV Box plotseling meldde dat de zender niet ons pakker zat er ermee stopte.
  • Je kunt niet naar radiozender swappen als je tv kijkt, je moet dan eerst via knop op AB  switchen van tv naar radio. Daarbij onthoudt de TV BOX niet welke radiozender je de vorige keer gekozen had en moet je telkens weer handmatig kiezen. Lastig omdat  er geen display op de TV Box zit.
  • tv gids geeft maar 4 zenders per venster. Waarom zo'n hoge rij, als de rijhoogte gehalveerd wordt passen er wel 8 op.
  • Bij Kpn kun je een aantal minuten/seconden (Bijvoorbeeld 6:30)  door opname vooruit spoelen om reclameblokken over te slaan. als je bij tmobile 20 intoetst dan gaat opname naar 20 minuten. Als je dan 630 intoetst en vooruit spoelt dan gaat programma 630 minuten vooruit en dan loopt de TV BOX vast en vereist dan een harde reset.
  • Bij KPN kun je met 1 druk op de toets 30 seconden vooruit spoelen.

T-Mobile TV app

  • Met de T-Mobile TV app kun je wel opnames starten maar niet weer terugkijken, dat moet je dan weer via de TV Box of via de TV anywhere app streamen.
  • Idem kun je geen gids opvragen, ik heb de knop nog niet kunnen ontdekken.
    ik zag dat deze vraag gesteld is voor nokia streaming box 8000 maar het geldt volgens mij ook voor de T-mobile TV app op een smart TV.
  • Waarom kan de TV anywhere app niet op een Smart TV met Google tv geïnstalleerd worden?

 


1 reactie

Tja ik denk dat het wennen is.

Ik zat altijd bij kpn nu een paar maanden bij T-Mobile.

En in het begin is het wennen.

Ik gebruik zelf Android tv toestellen.

Op Sony en Philips tv werkt de gids knop gewoon. I.d.d. op box 8000 nog niet.

Kpn is uitgebreid met hun tv ontvanger met alle apps maar daar gebruik ik de smart tv voor.

 

Reageer