Beantwoord

T-Mobile TV App herstarten nadat Samsung Smart TV uit stand-by komt


Reputatie 1

@Moderator, deze post hoort bij topic Netflix op TV-app maar ik vind de naam van de topic misleidend. het gaat niet over Netflix.

 

Ik gebruik sinds 1 maand de T-Mobile TV-app op mijn Samsung TV QE50Q65T (smartTV).

Als de smart TV opstart (uit stand by stand) start de TV app waar ik de vorige keer ben gebleven met kijken. Vervolgens reageert de TV App niet meer op de AB. Ik krijg de onderstaande melding op het scherm.  Na Herstarten te kiezen wordt de TV App opnieuw geladen en werkt de app weer normaal.
Dit gebeurt ook als je van Netflix weer wil switchen naar de TV App.
Het is vooral irritant. Beter zou zijn als de T-Mobile TV App automatisch opnieuw wordt geladen.


Mijn situatie:

TV: Samsung TV QE50Q65T, bekabeld aangesloten
Soundbar: Harman Kardon Citation one

Router: Asus Zenwifi XT8 (geen Zyxel T50 in gebruik)

 

icon

Beste antwoord door Lisa 19 January 2023, 08:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

51 reacties

Reputatie 4

Prima, maar heeft er niks mee te maken. Probleem zit nu al een jaar lang in de app. En het feit dat het soms wel en soms niet werkt heeft met de App te maken en niet met Samsung Software versie... 

Reputatie 7

Hi @emilwal en @Jedi, ontzettend bedankt voor jullie geduld van de afgelopen tijd! Het is alweer even geleden dat we elkaar spraken, dus ik deel graag een update met jullie. Er wordt nog uitgezocht of het issue dat jullie ervaren valt onder het onderzoek dat er momenteel loopt voor de tv-gids die blijft laden in de Smart TV App. Mijn collega's vermoeden dat dit met elkaar te maken heeft. Dit onderzoek is nog gaande en als er update over binnenkomen hierover, dan deel ik die in het onderstaande topic: 

Wel hebben mijn collega's het volgende al aangegeven: als de tv langer uit staat, verbreekt de verbinding met het netwerk. Dit zou eventueel in de instellingen aangepast kunnen worden, maar dat ligt aan de tv of dat mogelijk is. Dit is wel bekend bij het TV-team en er wordt dan ook gekeken of dit verholpen kan worden in een toekomstige update.

@Lisa bedankt voor de update.

 

Dat de netwerkverbinding verbreekt als de tv langer uitstaat is op zich niet zo vreemd. Ik verwacht ook dat de app zich dan uitschakelt en weer opnieuw opstart als ik de tv aan zet.

Reputatie 7

Hi @emilwal, dankjewel voor deze mega snelle reactie! Ik kan me jouw reactie voorstellen. Zojuist heb ik gevraagd aan mijn collega's of ze het kunnen laten weten als ze er zeker van zijn dat jullie issue valt onder het issue van de ladende tv-gids in de App. Dan weet ik namelijk dat ik enkel dat onderzoek voor jullie in de gaten dien te houden. 

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en ervaar dezelfde klachten als andere. Als ik mijn Samsung TV via de Samsung ab afsluit terwijl de TV Anywhere nog actief was (ik zou niet weten hoe de app af te sluiten), dan krijg ik dezelfde melding als Jedi. TV gids werkt overigens prima, daar lijkt het dus niets mee te maken te hebben. Hoor graag wat de voortgang is.

 

Ik keek eerst TV via de app die geinstalleerd was op Shield, dat werkte perfect. Lijkt dus echt aan de combi Samsung en TV app te liggen.

 

Mvg,

Serge

Reputatie 1

Dag Lisa, ook op mijn smart TV Samsung TV QE50Q65T heeft nog steeds het ‘Herstarten’ probleem als de TV App enige tijd niet is gebruikt. Dit gebeurt op alle zenders.

Ik heb er wel een video van gemaakt, maar kan deze niet uploaden naar jullie.

 

Reputatie 7

Hi @SergeH, welkom op de T-Mobile voor thuis Community! 😊 Heel goed dat je dit topic hebt gevonden. Ik ben nog in afwachting van mijn collega's of dit als een algemeen probleem of als een individueel probleem wordt aangevlogen. Dus ik zet jouw gegevens dan ook heel graag door. Kun je op de onderstaande informatie terugkomen? Dan laat ik mijn collega's weten dat dit issue bij meerdere klanten voorkomt: 

  • Welke afstandsbediening gebruik je? 
  • Welke tv heb je? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv zelf)?
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en dan naar ‘over')?
  • Speelt dit probleem zich ook af op andere apparaten?
  • Wat heb je zelf al geprobeerd om dit issue op te lossen? 

Hi @RobbieJes, heel erg bedankt hiervoor - top! 💪 Jou wil ik dan ook aan het onderzoek toevoegen, totdat we zeker weten dat dit als een algemeen probleem wordt gezien. Lukt het jou ook om op de bovenstaande punten terug te komen? Merci voor de moeite. Lukt het daarnaast om de video via een WeTransfer-link te delen? 

Reputatie 7

Hi allemaal, graag kom ik bij jullie terug met een gloednieuwe update! Mijn collega heeft zojuist laten weten dat het issue wat jullie ervaren wordt samengevoegd met het issue van de tv-gids die blijft laden in de Smart TV App. Voor dit onderzoek verwachten we vandaag of morgen een update, die ik in het onderstaande topic zal plaatsen:
 

Ik wil jullie dan ook vragen om dat topic in de gaten te houden! 🍀

Reputatie 2

Ha Lisa, dat zeg je nu overal al maanden. Maar er komt helemaal geen update voor de Samsung app. Dat weet jij ook. De laatste versie is van meer dan een jaar geleden. Daar zit die irritante bugs in en honderden klanten hebben je erop gewezen. 

Een maand geleden schrijf je dat de update "vandaag of morgen” komt. Maar nog steeds is er niks. En jij knijpt er tussenuit. Fijn T-Mobile, bedankt voor niets!

Reputatie 2

@Lisa bedankt voor de update.

 

Dat de netwerkverbinding verbreekt als de tv langer uitstaat is op zich niet zo vreemd. Ik verwacht ook dat de app zich dan uitschakelt en weer opnieuw opstart als ik de tv aan zet.

Heeft er niets mee te maken. De app geeft dezelfde melding als het netwerk niet onderbroken is. T-Mobile moet maar eens bij Ziggo vragen hoe het daar werkt. Daar is de app altijd actief en heb je deze onzin niet. En je kunt gewoon opnemen op je eigen SSD. Slecht dit. 

Reputatie 7
Badge +14

Ha Lisa, dat zeg je nu overal al maanden. Maar er komt helemaal geen update voor de Samsung app. Dat weet jij ook. De laatste versie is van meer dan een jaar geleden. Daar zit die irritante bugs in en honderden klanten hebben je erop gewezen. 

Een maand geleden schrijf je dat de update "vandaag of morgen” komt. Maar nog steeds is er niks. En jij knijpt er tussenuit. Fijn T-Mobile, bedankt voor niets!

Er is wel een nieuwe testversie. Zie dit topic.

 

Reputatie 2

Ha Lisa, dat zeg je nu overal al maanden. Maar er komt helemaal geen update voor de Samsung app. Dat weet jij ook. De laatste versie is van meer dan een jaar geleden. Daar zit die irritante bugs in en honderden klanten hebben je erop gewezen. 

Een maand geleden schrijf je dat de update "vandaag of morgen” komt. Maar nog steeds is er niks. En jij knijpt er tussenuit. Fijn T-Mobile, bedankt voor niets!

Er is wel een nieuwe testversie. Zie dit topic.

 

Eric je let niet echt op hè! Lees even de topics die hierover gaan door voordat je ongenuanceerde en onjuiste antwoorden post. Die testversie is niet geschikt voor Samsung TV's. Die is voor Amazon en Android TV's. De Samsung TV's draaien op Tizen. Er is dus geen testversie, alleen die achterhaalde versie. Maar als je toch bij T-Mobile werkt, dan kun jij vast wel uitleggen waarom T-Mobile niet communiceert dat het geen Samsung TV's ondersteunt. Is dat alleen om klanten te winnen en kosten te besparen op settopboxen? Dat komt toch altijd uit? Die nieuwe Samsung TV App moet er nu heel snel komen, zonder bugs en inclusief opnemen op gekoppelde SSD. Kijk even bij Ziggo hoe het werken moet. 

@HansVanBuuren 

Ik weet niet wat je voorkeur is kwa zenders.

Maar je kunt ook het tv pakket opzeggen bij T-Mobile.

En voor NLziet gaan dat werkt op samsung vanaf 2016.

Zie hier.

https://help.nlziet.nl/hc/nl/articles/360021669191-Op-welke-smart-tv-s-werkt-de-NLZIET-app-

 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil graag de uitkomst van het onderzoek met de melding ‘herstarten’ met jullie delen! De leverancier heeft laten weten dat dit voorlopig niet wordt opgelost en dat dit zo blijft, omdat het niet te reproduceren is. Wij laten het hier echter niet bij zitten en laten het onderzoek achter de schermen doorgaan, maar er komt hier op de korte termijn geen oplossing voor. Hierin willen we graag open en eerlijk met jullie zijn. 

Ook wil ik nog een extra tip met jullie delen. Zouden jullie eens de UTP-kabel kunnen vervangen? Wellicht dat die kapot is en de boosdoener is van deze melding. Omdat alles is onderzocht door de leverancier, is er ook altijd een mogelijkheid dat het zich binnenshuis afspeelt. Excuses dat we voor nu geen andere oplossing met jullie hebben kunnen delen.

Best bijzonder dat ze het niet kunnen reproduceren als meerdere mensen er dagelijks last van hebben... Ik doe wel eens wat in de IT en dit is echt onzin. Als 1 persoon er melding van maakt snap ik deze reactie, nu zeker niet

 

Overigens maakt het voor mij niet uit of ik via WiFi of utp de tv verbind. Aan de kabel ligt het echt niet

 

 

 

Hier is het nu ook al een half jaar dagelijkse frustratie met de app in combinatie met mijn Samsung smart tv, stiekem was die app de grootste reden om überhaupt voor t-mobile te kiezen.  
 

De leverancier mag best langskomen om de melding ‘live’ te komen bekijken, ik zet zelfs de koffie voor ze klaar. Zo hoeven ze het zelf niet te reproduceren. 
 

wel mooi dat jullie er zelf nog achteraan gaan :)

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor jullie terugkoppelingen: ik kan me heel goed voorstellen dat het vreemd oogt wanneer er geen reproductie mogelijk is terwijl het niet slechts bij één aansluiting optreedt. Collega-moderator @Cheyenne neemt voortaan de honneurs waar met betrekking tot dit incident. Ik zal haar vragen zo snel mogelijk kort te sluiten met het tv-team hoe de vork nu in de steel zit. Bedankt voor jullie geduld!

Helaas ook hier hetzelfde probleem, herstart en meestal geen werkende gids, pas na een paar keer opnieuw installeren.

Heb de app van Canal en nl ziet geprobeerd en werken zonder problemen.

Heb bij T mobile Al diverse keren aangegeven dat ze de app moeten updaten maar blijkbaar kunnen ze dit niet.

Gek dat alle apps werken behalve die van t mobile

Updaten t mobile!!!!!!  Maken jullie veel  mensen blij 

Ook wij hebben een vrij nieuwe samsung tv en elke keer als tv heeft uitgestaan/ standby wordt de app wel automatisch opgestart maar vraagt hij na een aantal seconden om een herstart van de app.

 

Dit is vrij irritant. 

sinds kort ook gelukkige t-mobile gebruiker, met een Samsung TV en nu dus ook met dit vergelijkbare probleem. ik zie al een tijdje geen update meer hier dus ik dacht ik slinger het nog eens aan….

laatste versie software TV en van de t-mobile app - 1.0.16 (of uit de app zelf, Samsung 20211029-0491)

en TV is een samsung QLED uit 2020 met software versie 2401.1 

 

als je van bron wisseld (of uit standby) terug naar de t-Mobile app, heb ik een stilstaand beeld (van het laatste dat ik aan het kijken was) en dan krijg ik het “herstart” scherm zoals hier boven al een paar keer is gepost.

Reputatie 1

Dit probleem heb ik ook al maanden en T-Mobile schijnt dit maar niet op te kunnen lossen.

Ik heb het idee dat het vooral voorkomt bij de nieuwere Samsungs TV’s van na 2020.
De klacht zal dan ook steeds vaker voor gaan komen bij gebruikers die nieuwere TV's van Samsung aanschaffen en de T-Mobile app willen gaan gebruiken. 
Zie ook Topic waarin ik dit veelvuldig heb aangekaart bij @Lisa.

Na het herstarten werkt de gids (menu) vaak ook niet meer en met de app dan vaak wel tot 4x toe herstarten om het weer werkend te krijgen.

Jammer dat dit zo lang moet duren…… 🙄

oeps… al 9 maanden is dit probleem bezig. Ben zelf sinds oktober 2022 bezig met deze kwestie (toen naar T-mobile overgestapt ivm glasvezel). Voorheen bij Tele2 (normale koperen kabel) en geen probleem. TV is in juli 2022 aangeschaft.

Beste T mobile, 

Wordt het niet eens tijd om de app te updaten,

Laatste update 30-12-2021

Doe er eens wat aan zodat we allemaal inclusief jullie van de problemen af zijn !!!!!

Reputatie 1

Beste T mobile, 

Wordt het niet eens tijd om de app te updaten,

Laatste update 30-12-2021

Doe er eens wat aan zodat we allemaal inclusief jullie van de problemen af zijn !!!!!

 

Hoi, er is een heus topic van gemaakt (doorgekregen van T-mobile)

Samsung Neo QLED 8K QN800B niet compatibel NL markt

 

En ook daar is het beeld… traag traag traag

https://community.t-mobile.nl/televisie%2D493/samsung%2Dneo%2Dqled%2D8k%2Dqn800b%2Dniet%2Dcompatibel%2Dnl%2Dmarkt%2D343822/index3.html

Slappe hap, alle apps werken naar behoren, behalve t mobile 

Reputatie 1

Tot mijn verdriet is de APP echt van het padje… donderdagavond kreeg ik nu in eens ook geen gewoon TV-beeld meer uit de APP. “ophalen van de gegevens is mislukt (132118). Probeer het later nog eens.” Nou dat hielp dus niet. Het moet niet gekker worden, T-mobile begint erg op “goed

koop / duur koop” te lijken. Het menu (waar alle problemen zich normaal alleen afspelen) was ook niet geladen (wel zichtbaar het bekende radertje (de zandloper))…. Zojuist de TV weer aangezet, geen herstart verzoek gekregen… en het menu was in tweede instantie ook  zowaar bereikbaar… De APP wordt instabiel lijkt het. Ik ga toch maar eens verder kijken en T-Mobile euthaniseren.