Beantwoord

T-Mobile TV App moet steeds herstart worden

  • 29 August 2022
  • 88 reacties
  • 2438 Bekeken

Goedemorgen,

Op 15 augustus jl. is mijn abonnement ingegaan en sindsdien gebruik ik de T-Mobile TV App voor mijn smart-tv (Samsung QE43Q60R).

Als de tv wordt aangezet dan start de tv-app waar we de vorige keer gebleven zijn.

Als ik de tv dan op een willekeurige zender zet, dan verschijnt de melding (zie afbeelding) dat er geen verbinding met de tv-dienst is. De enige mogelijke oorzaak is dat de tv in standby is geweest.

Als ik op “Herstarten” klik, dan start de tv-app normaal op (op het punt waar de uitzending op dat moment is) en is er niets meer aan de hand.

 

Bovenstaande gebeurt heel vaak bij het aanzetten van de tv en bij het overschakelen van bv. YouTube naar de tv. Dit is lastig en natuurlijk niet de bedoeling. 

 

Dit heb ik geprobeerd:

  • Modem (Zyxel T-54) en ONT gereset
  • T-Mobile TV App opnieuw geïnstalleerd
  • Smart-tv gereset
  • Smart-tv naar fabrieksinstellingen gezet en weer opnieuw ingesteld.

De tv is bedraad met het modem verbonden, maar het probleem is er ook met wifiverbinding.

 

Wat is de oplossing voor dit probleem, zodat de tv bij het aanzetten (of overschakelen naar de T-Mobile TV App) meteen het juiste beeld geeft zonder de app te hoeven herstarten?

 

Groeten, Dave

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 4 August 2023, 11:10

Bekijk origineel

88 reacties

Reputatie 2

Ben erachter dat als je op de terug knop van de afstandsbediening ongeacht bij welke app inhoud deze afgesloten word en je terug gaat naar je hoofd tv menu. het kan zijn dat je het tv programma nog kan horen op de achtergrond. Als je nu opnieuw de app opstart dan krijg je ned 1 te zien. Als je de tv app dus niet afsluit en gelijk de tv uitschakeld en later weer aanzet dan gaat de tv app verder met het programma waar deze gestopt is en dan kijk je dus een oude uitzending. Zo werkt het bij mijn Samsung tv

Dat als je de T-Mobile TV App niet afsluit, maar gelijk de tv uitschakelt en later weer aanzet, deze app verder gaat met het programma waar deze gestopt is (en je dus een oude uitzending kijkt), zoals @Chriscross76 omschreef, gaat al heel lang met heel veel Samsung tv's zo. Dit probleem speelt al meer dan een jaar en is voor veel klanten een frustratie.

 

Dat lees ik in verschillende topics, waaronder deze (die ik op 29-08-2022 heb geplaatst) terug. Het probleem is bij T-Mobile bekend (ze weten dat er een bug in de app zit) en ze hebben het steeds over een update van de T-Mobile TV App, waarmee het opgelost gaat worden, maar deze update komt er maar niet.

Ik heb het idee dat T-Mobile dit probleem niet serieus genoeg neemt, omdat er na al die tijd alleen maar beloftes worden gedaan en voor de klant niets is opgelost. Het is dan extra frustrerend dat er deze maand ook nog een inflatiecorrectie van 8,6% is doorgevoerd.

Reputatie 2

Het iptv werkt hier bedankt

Reputatie 7

Hi @Chriscross76, super fijn om te lezen! Klopt het dat je na de aanpassing van mijn collega ook de herstart-melding niet meer te zien krijgt in de Smart TV App of is het probleem enkel bij andere streamingsdiensten verdwenen? Ik hoor het graag van je. 

Hi @Dave S., ik kan je garanderen dat we hier nog steeds mee bezig zijn! Ik ben het volledig met je eens dat dit te lang duurt, dus daarom blijf ik dit net zo lang chasen totdat het onderzoek is afgerond. Jammer genoeg gaat het niet zo vlot als dat we willen en zijn we vooral veel in afwachting van de leverancier. Het is namelijk aan die kant lastig te reproduceren. Excuses dat er vooralsnog geen schot in de zaak zit. 

Reputatie 2

@lisa Zie tot nu toe geen herstart melding. Vraag me nog wel af waarom je in de tv app nergens de resolutie kan instellen. Ik kan die optie iig niet vinden.

Reputatie 7

Hi @Chriscross76, dat vind ik een hele fijne bijkomstigheid! 😁 In de Android Smart TV App is het wel mogelijk om per zender de gebruikte bitrate aanpassen, maar in de Samsung App jammer genoeg (nog) niet - sorry. 

Reputatie 2

@lisa alles werkt hier prima hoor er blijft geen gids hangen.....Mijn vraag was ofdat je in de tv app de resolutie kunt instellen. Ik zie deze optie alleen maar staan als je via het tv kastje kijkt. 1080p etc

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Chriscross76, top om te horen dat het goed gaat met de gids! Zekers te weten is dat mogelijk. Je kan de resolutie aanpassen in de T-Mobile TV App middels de volgende stappen:

  1. Open het Account-menu van de App
  2. Druk op instellingen
  3. Selecteer de gewenste resolutie

Heel veel kijkplezier nog! 😃

Reputatie 2

Lees net de post hierboven van Lisa...🙈

Samsung ondersteund dit nog niet in de app ..

 

Reputatie 2

Ervaar recent  tijdens het zappen via de app dat het beeld soms zwart is en als ik dan weer even terug zap en weer naar het zwarte beeld dan heb ik weer normaal beeld ....

Reputatie 7

Hi @Chriscross76, goed dat je dit aangeeft van het zappen - want dit hoort niet! Ervaar je dit op elke zender of op specifieke zenders? Zou je de App eens kunnen verwijderen en opnieuw installeren? Helpt dat? Ik hoor het graag. 

Reputatie 2

@Lisa  heb voor de tweede dag geen last meer van dat zwarte beeld, ook niet meer als ik als een gek loopt te zappen..heb de modem wel moeten herstarten ivm een ps4 issue...kon eerst niet in de router komen, standaard wachtwoord deed niets meer, dus maar een herstart. Nu loopt alles prima 👍

Reputatie 7

Hi @Chriscross76, yay - heel fijn om dit te lezen! ✨ Helemaal toppie. Dan wil ik je voor nu vooral veel kijk-plezier wensen en trek gerust weer aan de bel als je ergens hulp bij kunt gebruiken. 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil graag de uitkomst van het onderzoek met de melding ‘herstarten’ met jullie delen! De leverancier heeft laten weten dat dit voorlopig niet wordt opgelost en dat dit zo blijft, omdat het niet te reproduceren is. Wij laten het hier echter niet bij zitten en laten het onderzoek achter de schermen doorgaan, maar er komt hier op de korte termijn geen oplossing voor. Hierin willen we graag open en eerlijk met jullie zijn. 

Ook wil ik nog een extra tip met jullie delen. Zouden jullie eens de UTP-kabel kunnen vervangen? Wellicht dat die kapot is en de boosdoener is van deze melding. Omdat alles is onderzocht door de leverancier, is er ook altijd een mogelijkheid dat het zich binnenshuis afspeelt. Excuses dat we voor nu geen andere oplossing met jullie hebben kunnen delen. 

 

Reputatie 2

Dank voor een reactie, echter meerdere mensen in mijn omgeving hebben hier last van. Het betreft overigens de app op de tv zelf hier zit geen kabel tussen.

Reputatie 7

Hi @Banjer1969, merci voor het melden! Check, dan is dat niet de boosdoener. Weet dat we er alsnog verder mee aan de slag gaan. 

Dank voor een reactie, echter meerdere mensen in mijn omgeving hebben hier last van. Het betreft overigens de app op de tv zelf hier zit geen kabel tussen.

Dan zal ik dat als eerste testen om de tv met een netwerk kabel aan te sluiten.

Ik heb dan wel een ander merk tv Philips en Sony deze zijn met een netwerk kabel aangesloten.

Ik heb geen problemen met de app.

Ik raad altijd aan om zoveel mogelijk bekabeld aan te sluiten.

Je kunt dit misschien eens testen tijdelijk een netwerk kabel leggen.

Reputatie 2

Dank voor een reactie, echter meerdere mensen in mijn omgeving hebben hier last van. Het betreft overigens de app op de tv zelf hier zit geen kabel tussen.

Dan zal ik dat als eerste testen om de tv met een netwerk kabel aan te sluiten.

Ik heb dan wel een ander merk tv Philips en Sony deze zijn met een netwerk kabel aangesloten.

Ik heb geen problemen met de app.

Ik raad altijd aan om zoveel mogelijk bekabeld aan te sluiten.

Je kunt dit misschien eens testen tijdelijk een netwerk kabel leggen.

Ik heb niet aangegeven dat mijn TV geen kabel heeft. en heb er niet alleen last van .Lijkt mij stug dat alle mensen een niet correcte UTP naar hun TV hebben liggen.

Ik heb het zelfde probleem met Herstart. Onbegrijpelijk dat de leverancier dit niet kan reproduceren nu er van zoveel cliënten klachten zijn. Er is notabene een filmpje van. Het ligt echt aan de app. Hoe is dit nu op korte termijn op te lossen ????

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ruud Winkels & @Banjer1969 , ik heb dit gelijk doorgespeeld naar onze techneuten. Als je nog niet geprobeerd hebt om de UTP-kabel te vervangen, zou ik dat eerst proberen. Lukt dat niet? Ik zal hier dan zo snel mogelijk op terugkomen.

Hi @Ruud Winkels & @Banjer1969 , ik heb dit gelijk doorgespeeld naar onze techneuten. Als je nog niet geprobeerd hebt om de UTP-kabel te vervangen, zou ik dat eerst proberen. Lukt dat niet? Ik zal hier dan zo snel mogelijk op terugkomen.

 

Het ligt niet aan de UTP-kabel.

Toen ik deze topic op 29-08-2022 startte had ik al aangegeven dat mijn tv bedraad met het modem is verbonden, maar dat het probleem er ook is met wifiverbinding. Dus dat het aan de UTP-kabel zou kunnen liggen is allang uitgesloten.

Volgens Lisa is er, zoals ze op 19 januari schreef, ook altijd een mogelijkheid dat het probleem zich binnenshuis afspeelt, omdat alles onderzocht zou zijn door de leverancier.

Het zou nog aan het modem kunnen liggen. Dit heb ik nog niet uitgesloten. Kunnen jullie mij (en eventueel ook de rest van de klanten die dit probleem ervaren) een ander modem toesturen. Dan ga ik proberen of het probleem van het herstarten hiermee wordt opgelost.

Reputatie 7

Hi @Dave S., daar hebben wij ook aan gedacht. Als we echter kijken naar de klanten die hierover contact hebben opgenomen, blijken ze allemaal andere modems of firmware te hebben. Een modem vervangen heeft dus niet zoveel effect. Voor nu is het nog onduidelijk waar het probleem in zit. To be continued...

Hi @Dave S., daar hebben wij ook aan gedacht. Als we echter kijken naar de klanten die hierover contact hebben opgenomen, blijken ze allemaal andere modems of firmware te hebben. Een modem vervangen heeft dus niet zoveel effect. Voor nu is het nog onduidelijk waar het probleem in zit. To be continued...

 

Dan heeft een modem vervangen inderdaad niet zoveel effect.

Als ik echter kijk naar klanten die hebben laten weten welke versie van de Smart TV App er is geïnstalleerd, blijken wij allemaal exact de zelfde versie te hebben:

Video MSA V600R019C10LNLD08-Samsung-20211029-0491

De “experts” weten dat er een bug in deze app zit en er wordt al een poos aangekondigd dat er “binnenkort” een update verschijnt. En ondertussen is deze app het enige wat al die tijd niet is veranderd.

Reputatie 1

@Demi  @Sander 

Ik heb sinds kort de app op mijn Samsung tv.

Als ik de tv standby zet en erna weer aan zet krijg ik ook de herstart melding. Wat is nu de status van het probleem?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @sieg.eilbracht, er is net een nieuwe update geweest voor de Samsung app!

Zou je de app kunnen verwijderen en opnieuw installeren? Heb je toevallig de tv bedraad aangesloten of via wifi? Als je hem via wifi hebt aangesloten, zou je de tv bedraad kunnen aansluiten? Als je dit daarna nog steeds ervaart, kan je mij dan een screenshot sturen van de foutmelding die je ziet? Dan kan ik het namelijk doorzetten naar onze techneuten! Ik hoor het graag.

Reageer