Beantwoord

T-Mobile TV App moet steeds herstart worden

  • 29 August 2022
  • 88 reacties
  • 2438 Bekeken

Goedemorgen,

Op 15 augustus jl. is mijn abonnement ingegaan en sindsdien gebruik ik de T-Mobile TV App voor mijn smart-tv (Samsung QE43Q60R).

Als de tv wordt aangezet dan start de tv-app waar we de vorige keer gebleven zijn.

Als ik de tv dan op een willekeurige zender zet, dan verschijnt de melding (zie afbeelding) dat er geen verbinding met de tv-dienst is. De enige mogelijke oorzaak is dat de tv in standby is geweest.

Als ik op “Herstarten” klik, dan start de tv-app normaal op (op het punt waar de uitzending op dat moment is) en is er niets meer aan de hand.

 

Bovenstaande gebeurt heel vaak bij het aanzetten van de tv en bij het overschakelen van bv. YouTube naar de tv. Dit is lastig en natuurlijk niet de bedoeling. 

 

Dit heb ik geprobeerd:

  • Modem (Zyxel T-54) en ONT gereset
  • T-Mobile TV App opnieuw geïnstalleerd
  • Smart-tv gereset
  • Smart-tv naar fabrieksinstellingen gezet en weer opnieuw ingesteld.

De tv is bedraad met het modem verbonden, maar het probleem is er ook met wifiverbinding.

 

Wat is de oplossing voor dit probleem, zodat de tv bij het aanzetten (of overschakelen naar de T-Mobile TV App) meteen het juiste beeld geeft zonder de app te hoeven herstarten?

 

Groeten, Dave

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 4 August 2023, 11:10

Bekijk origineel

88 reacties

Je kan ook voordat je de tv uitzet de app afsluiten door de back button in te houden. Dan krijg je het scherm als je weer tv gaat kijken niet. 

Dankjewel @Marvin36 voor het meedenken. Het is echter zo dat wij op een vrij “ouderwetse” manier TV kijken en daarbij zo min mogelijk via het startmenu van de TV willen schakelen tussen de Odido TV App en de HDMI1 aansluiting waar de mediaspeler op zit aangesloten. Dat zijn de enige 2 toepassingen/aansluitingen die we gebruiken. We beginnen ALTIJD met gewoon lineaire TV kijken en schakelen op een gegeven moment over naar de mediaspeler voor het filmaanbod. Daarna gaan we weer terug naar live TV en zetten als we naar bed gaan de TV uit en halen de stroom er dan ook vanaf.

De manier die jij aangeeft om de nutteloze foutmelding te omzeilen zou betekenen dat we voor het live TV kijken we eerst weer de Odido App moeten opstarten (= 4 a 5 handelingen in het startmenu van onze TV).   Dat maakt het er voor ons dus niet echt gemakkelijker op.

 

Reputatie 2

Je kan ook voordat je de tv uitzet de app afsluiten door de back button in te houden. Dan krijg je het scherm als je weer tv gaat kijken niet. 

Ik heb vrijwel iedere dag hetzelfde probleem. Bij het aanzetten van de Samsung Frame TV verschijnt deze foutmelding:

 

 

Maar hoezo is dit niet op te lossen? De TV is inderdaad in standby geweest. Maar als er dan geen geldige sessie meer is kun je toch automatisch een nieuwe sessie laten starten…. 

Dit is in mijn ogen dus een totaal overbodige foutmelding en zorgt alleen maar voor meer gebruikers onvriendelijkheid.

Hallo Tommy, Bedankt voor je reactie, helaas snap ik hier geen bal van, ik ben een leek en a- technisch. Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat odido mensen beloofd alles eenvoudiger en simpeler te maken, maar dat niet waarmaakt. Bovendien vindt ik het vreemd dat men mij naar de community verwijst met mijn issues als ik de vraag bij hun leg. P.s ik ben natuurlijk wel blij dat er een community is waar men met vragen terecht kan. Ik weet nu tenminste dat er geen oplossing voor dit probleem is.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ervido, welkom op onze Community!

Heb je de TV app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Dit ligt namelijk nog bij de leverancier en hier wordt aan gewerkt! Zie hieronder mijn laatste update hierover:

 

Hey allemaal, ik heb nieuws terug van het tv-team.

Hier kunnen we jammer genoeg niks aan veranderen. Het Huawei-platform heeft een mechanisme voor sessietime-out. De reden voor dit fenomeen is dat we geen gebeurtenissen hebben ontvangen van de Samsung TV vanwege langdurige stand-by, wat resulteerde in het onvermogen om een sessieverbinding met het platform te onderhouden, wat de time-out van de sessie veroorzaakte. We hebben dit eerder geverifieerd bij Samsung en Samsung TV geeft geen statusberichten uit tijdens stand-by, dus dit probleem kan momenteel niet worden opgelost.

 

Goedemorgen,

Op 15 augustus jl. is mijn abonnement ingegaan en sindsdien gebruik ik de T-Mobile TV App voor mijn smart-tv (Samsung QE43Q60R).

Als de tv wordt aangezet dan start de tv-app waar we de vorige keer gebleven zijn.

Als ik de tv dan op een willekeurige zender zet, dan verschijnt de melding (zie afbeelding) dat er geen verbinding met de tv-dienst is. De enige mogelijke oorzaak is dat de tv in standby is geweest.

Als ik op “Herstarten” klik, dan start de tv-app normaal op (op het punt waar de uitzending op dat moment is) en is er niets meer aan de hand.

 

Bovenstaande gebeurt heel vaak bij het aanzetten van de tv en bij het overschakelen van bv. YouTube naar de tv. Dit is lastig en natuurlijk niet de bedoeling. 

 

Dit heb ik geprobeerd:

  • Modem (Zyxel T-54) en ONT gereset
  • T-Mobile TV App opnieuw geïnstalleerd
  • Smart-tv gereset
  • Smart-tv naar fabrieksinstellingen gezet en weer opnieuw ingesteld.

De tv is bedraad met het modem verbonden, maar het probleem is er ook met wifiverbinding.

 

Wat is de oplossing voor dit probleem, zodat de tv bij het aanzetten (of overschakelen naar de T-Mobile TV App) meteen het juiste beeld geeft zonder de app te hoeven herstarten?

 

Groeten, Dave

Hier precies hetzelfde probleem ik zie dat dit issue al meer dan een jaar speelt heeft t-mobile of beter gezegd odido daar geen oplossing voor ? Ze zouden het toch gemakkelijker maken voor ons.

Hier ook dezelfde problemen en zelfs meer.

De Samsung is het probleem voor mij zeer herkenbaar. De vrouw zit er elke morgen over te miepen.

Boven heb ik een LG en daar werkt het ook niet goed. 

De helft van de beeldinformatie is er niet (beeld smal en afgeknipt).

Nou staat en de slaapkamer een nieuwe Sharp Smart Aqua en die heeft ingebouwde Chromecast.

Daar werk het prima.

De LG heb ik dan ook maar een Chromecast opgezet en laat hem via de telefoon app gaan.

Daar dus nu ook volledig beeld.

Zou zou het niet moeten gaan.

De meest gebruikte tv's werken met noodoplossingen.

H.Harteman

 

Hier ook dezelfde problemen en zelfs meer.

De Samsung is het probleem voor mij zeer herkenbaar. De vrouw zit er elke morgen over te miepen.

Boven heb ik een LG en daar werkt het ook niet goed. 

De helft van de beeldinformatie is er niet (beeld smal en afgeknipt).

Nou staat en de slaapkamer een nieuwe Smart Aqua en die heeft ingebouwde Chromecast.

Daar werk het prima.

De LG heb ik dan ook maar een Chromecast opgezet en laat hem via de telefoon app gaan.

Daar dus nu ook volledig beeld.

Zou zou het niet moeten gaan.

De meest gebruikte tv's werken met noodoplossingen.

H.Harteman

Vreemd wat de Ziggo app heeft dit probleem niet. Ziggo kan dus wel communiceren met Samsung en T-Mobile niet ???????

Reputatie 7
Badge +9

Hey allemaal, ik heb nieuws terug van het tv-team.

Hier kunnen we jammer genoeg niks aan veranderen. Het Huawei-platform heeft een mechanisme voor sessietime-out. De reden voor dit fenomeen is dat we geen gebeurtenissen hebben ontvangen van de Samsung TV vanwege langdurige stand-by, wat resulteerde in het onvermogen om een sessieverbinding met het platform te onderhouden, wat de time-out van de sessie veroorzaakte. We hebben dit eerder geverifieerd bij Samsung en Samsung TV geeft geen statusberichten uit tijdens stand-by, dus dit probleem kan momenteel niet worden opgelost.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @milanket, bedankt voor het filmpje. Ik heb dit doorgezet naar onze techneuten! 

@Dave S.  Helemaal begrijpelijk dat je dit niet wilt blijven doen. Ik heb echter één recent filmpje als voorbeeld nodig zodat ons tv team hiermee aan de slag kan. Wellicht dat anders @milanket of @sieg.eilbracht dit nog met mij kan delen? Ik wil ook niks liever dan dat dit probleem voor jullie wordt opgelost.

 

Goedenavond Demi, video is te downloaden via onderstaande link

https://we.tl/t-xUjGfzgR33

@Mottelientje 

Upload bestanden < pak het bestand (filmpje) < creëer mijn link

Die link plak je hier op het forum.

 

@Mottelientje

Je kunt je filmpje uploaden via de site. : https://wetransfer.com/

Daar krijg je een link en die link kun je hier plaatsen.

 

Bedankt voor je reactie peter-keetfm. Ik zie geen link of wat dan ook in wetransfer

@Mottelientje 

Je kunt je filmpje uploaden via de site. : https://wetransfer.com/

Daar krijg je een link en die link kun je hier plaatsen.

 

Hi @Mottelientje, welkom op onze Community!

Zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden alsjeblieft? Alvast bedankt!

  • Wat is het merk van de TV?
  • Welke type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan je achterop de TV vinden)
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!)
  • Wat is de software versie?
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)
  • Ervaar je dit ook met andere apps dat er geen verbinding is?
  • Kan je een filmpje maken en hier delen via een WeTransfer link? Dan kunnen we kijken of we het kunnen reproduceren.

Naar welk e-mailadres kan ik het filmpje sturen?

Hi @Mottelientje, welkom op onze Community!

Zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden alsjeblieft? Alvast bedankt!

  • Wat is het merk van de TV?
  • Welke type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan je achterop de TV vinden)
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!)
  • Wat is de software versie?
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)
  • Ervaar je dit ook met andere apps dat er geen verbinding is?
  • Kan je een filmpje maken en hier delen via een WeTransfer link? Dan kunnen we kijken of we het kunnen reproduceren.

waar welk e-mailadres kan ik het filmpje naar toe mailen?

Reputatie 1

@Demi link in je pb

Reputatie 7
Badge +8

@Dave S.  Helemaal begrijpelijk dat je dit niet wilt blijven doen. Ik heb echter één recent filmpje als voorbeeld nodig zodat ons tv team hiermee aan de slag kan. Wellicht dat anders @milanket of @sieg.eilbracht dit nog met mij kan delen? Ik wil ook niks liever dan dat dit probleem voor jullie wordt opgelost.

@Demi,

Op 3 september vorig jaar heb ik al zo’n filmpje gedeeld. Ik blijf niet aan de gang!

Reputatie 7
Badge +8

@milanket @sieg.eilbracht @Dave S. Ik heb zojuist reactie vanuit ons tv team. Zij willen graag een filmpje van het probleem met dat de foutmelding hierin tevoorschijn komt. Zijn jullie in de gelegenheid om deze te kunnen maken? Dit filmpje kun je uploaden via Wetransfer. Als jullie dan de Wetransfer link met mij kunnen delen, dan kan ik dit gelijk doorzetten naar ons tv team. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi all, ik heb alles nogmaals doorgezet. Nu ons tv-team hierop aangesproken, hopelijk kunnen we dit nu gaan reproduceren en een oplossing voor vinden!

Reputatie 1

@Tommie 

Afgelopen week ben ik gebeld door iemand van tmobile met het advies om de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Dit bood ook geen oplossing.

Software 1020

A2.4.6

Volgende probleem doet zich ook voor. Als ik naar een andere zender zapp krijg ik zwart beeld dan moet ik even eentje terug en weer naar het kanaal die ik wilde. Zo irritant dit. Ik weet niet of nog verder wil met T-mobile. Ik denk ook niet dat het aan mijn televisie ligt. Ik kijk trouwens zonder het tv kastje maar via glasvezel.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mottelientje, welkom op onze Community!

Zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden alsjeblieft? Alvast bedankt!

  • Wat is het merk van de TV?
  • Welke type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan je achterop de TV vinden)
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!)
  • Wat is de software versie?
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)
  • Ervaar je dit ook met andere apps dat er geen verbinding is?
  • Kan je een filmpje maken en hier delen via een WeTransfer link? Dan kunnen we kijken of we het kunnen reproduceren.

Reageer