Beantwoord

Televisie geeft zwart beeld

  • 12 September 2019
  • 9 reacties
  • 8048 Bekeken

Hey ik heb een probleem met mijn televisie van t-mobile. Wanneer het kastje opstart, laat het eerst een tijd "Systeemklok gelijk zetten" (30 seconden) en "Verbinding maken met server" (4-5 minuten) zien, daarna gaat het scherm op zwart. De afstandsbediening doet dan ook niks. Het enigste wat ik dan kan doen is de stekker eruit halen en hem er opnieuw in doen, waarna je weer de "Systeemklok gelijk zetten" etc berichten ziet, waarna hij weer op zwart gaat. Ik heb alle stappen geprobeerd op [url=https://thuisservice.t-mobile.nl/tv-en-radio/geen-of-slechte-verbinding/?ga_cid=1747235641.1541774218&fbclid=IwAR1EvOrGnhklKcLF2gGepYcpNmd2ky1ldsI_8T3Jdlv-hlDUyCJae9JRjs4]https://thuisservice.t-mobile.nl/tv-en-radio/geen-of-slechte-verbinding/?ga_cid=1747235641.1541774218[/url] maar geen enkele stap heeft ervoor gezorgd dat het werkt. Het kastje is direct verbonden met de modem met een ethernet kabel. Ik heb internet op al mij andere apparaten (met en zonder draad). De versienummer die het kastje (tijdens het opstarten) laat zien is "14.8.69_build9-etv-vas--glop--as3".

 

Moderator Edit

Bij foutmeldingen over de systeemklok of server is het beste advies altijd om zowel het modem (als eerste) als de TV  Box (zodra het modem weer volledig is opgestart) korte tijd van de stroom te halen. Zie voor meer foutmeldingen dit topic:

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 19 September 2019, 14:40

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Hi @patrick_vane, bedankt voor de uitgebreide beschrijving! Deze melding zien we meestal wanneer er bijvoorbeeld een powerline adapter tussen de modem en TV Box zit. De TV Box lijkt wel een IP-adres te krijgen maar ik zie inderdaad geen TV stream. Ik zie dat mijn collega inmiddels al een monteur aangestuurd heeft, ik heb zojuist je TV Box nog een fabrieksreset op afstand gegeven. Hopelijk heeft dit effect, zo niet dan zal onze monteur het voor je verhelpen!

Goedenavond, ik heb dit probleem nu ook. Ik zie wel dat er een storing is maar volgens mij zou die verholpen moeten zijn. Na de stekker en internet kabel uit de box te halen en vervolgens de stappen van het filmpje te volgen krijg ik de installatie schermen tot hij op zwart gaat en niets meer doet. De box blijft een blauw lampje geven en reageer niet op de afstandsbediening (knippert maar gaat niet uit of geeft beeld).

Reputatie 7

Hi @Danny.Se, zo te zien heeft mijn collega het aan de telefoon al met je op kunnen lossen, top. Veel kijkplezier! :slight_smile:

Ik heb een soortgelijk probleem: 2 TV boxen. 1 is gedurende de nacht van de stroom. Na opstarten vanochtend bleef hij vrij lang stilstaan op "Systeemklok gelijkzetten” uiteindelijk wel beeld op kanalen 1 ,2 en 3 en daarna pas op TLC (kanaal 17). De andere tv box blijft standby gedurende de nacht. Deze toonde gewoon RTl4, 5, enz. Na een herstart van deze TV box heb ik daar nu hetzelfde probleem. Wanneer ik in het systeem menu of tv gids kijk  kijk geeft hij als datum Dinsdag 1 januari en de tv gids bevat verder geen informatie over programma's

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Koeno, top dat je dit aangeeft, we hebben namelijk meerdere signalen ontvangen dat bij een aantal gebruikers op zowel Interactieve TV, als op T-Mobile TV (het nieuwe platform) enkel NPO 1, 2 en 3 zichtbaar zijn. Het lijkt vooral voor te komen wanneer er verouderde apparatuur tussen de TV en de TV Box zit (denk aan geluidsinstallaties of switches). Als workaround kun je de verouderde apparatuur er tussenuit halen. Dit zou het probleem moeten verhelpen. Maak jij gebruik van apparatuur tussen de box en het modem?

We zijn bezig met een permanente fix zodat de verouderde apparatuur er gewoon tussen kan blijven zitten.

Mocht je er last van blijven houden, zonder dat de workaround gewerkt heeft of toepasbaar is, laat het dan weten. Dan stuur ik het door naar onze experts zodat er naar gekeken kan worden.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het beeld blijft zwart en geeft de melding systeemklok gelijk zetten.

Reputatie 7

Hi @martinegooss,

Thanks voor je bericht! Weet dat je in een topic reageert dat twee jaar oud is. Het bumpen van een topic is niet in lijn met de Huisregels: 

Ik wil je vragen om de stappen uit dit topic uit te voeren: 

We zien vaak dat deze enorm kunnen helpen. Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het weten via een nieuw topic of via een reactie op bovenstaande. We horen het graag.

Mijn TV blijft aangeven dat de systeemklok verzet moet worden.

Zondag: niemand te bereiken, ook niet na 15 mnt, wachttijd aan de telefoon, 

TV systeemklok gelijk zetten App:20.2.97.1_build1-etv-vas-tvxagv

 

Het kastje aan de muur zit ook vreemd, bijzonder los. 

Kan monteur Kerem uit Huizen terug komen, liefst vanavond nog ? 

Reputatie 7

Hi @Mw Thiel, ik wilde meteen met je mee kijken om jou hierbij te helpen! Aan de hand van jouw e-mailadres kom ik alleen niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik met je mee. Graag wil ik je alvast meegeven dat we deze melding meestal zien wanneer er bijvoorbeeld een powerline adapter tussen het modem en de TV Box zit. Kan dit de boosdoener bij jou zijn? 💪

Reageer