Beantwoord

terug kijken naar ouder programma werkt niet alleen bij ID zender.

  • 18 May 2021
  • 4 reacties
  • 134 Bekeken

Reputatie 2

Ik kan sinds vorige week via tv gids geen oudere programma’s van ID (kanaal 65) bekijken: het start op 1.00 uur en stopt op 1.04 uur (stilstaand beeld en dan zwart)  ipv 0.00 dus hij “ziet” het begin van het programma niet. Begin gemist werkt ook niet. Ik kan wel terugspoelen naar begin van de uitzending maar dat duurt…. ook bij 16x. Heb dit gemeld en via telefonist T-Mobile vanavond vernomen dat het aan mijn TV ligt en het EPG?Ik snap er niets van ik kijk toch via TV box en dus niet via mijn Tv (en zijn gids). Ik moest maar contact opnemen met het merk van de TV (SALORA). Die is al zeker 5 jaar oud en nooit geen problemen gehad.

 Overige zenders geen probleem alhoewel NET 5 bij terugkijken het soms nog midden in vorig programma start (zit je verplicht n half uur tellsel te kijken maar ja)

Als ik kijk met Ipad (TMObile TV) kan ik de uitzendingen wel zien en kan ik dan vaak ook zien op de TV later (is dat met elkaar verbonden?)

Hoe werkt dat met die timing van starten programma. En ik heb het alleen bij deze zender. 

Als het aan mijn TV (als monitor) ligt dan wil ik met een goed onderbouwd verhaal komen bij de fabrikant van SALORA.

 En ja alles los gemaakt weer opgestart de hele riedel.

Nou een heel verhaal bedankt voor jullie inspanning

icon

Beste antwoord door Boris 21 May 2021, 12:59

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het kan nooit aan uw tv liggen deze staat geheel los van het geheel, de tv is slechts het medium waar u de beelden op kijkt welke door de box gegenereerd worden, uw tv box zorgt er voor dat de EPG op de tv verschijnt of de tv gids noem maar op.

Ook het terug kijken of begin  gemist verzorgd de box zelfs het in de cloud opnemen van programma's (hoewel zeker 60 tot 70% nooit word terug gekeken) is een taak van de box.

Nu is het wel algemeen bekend dat de apparatuur welke de providers aan ons als klant in bruikleen geeft nou niet bepaald van een hoogwaardige kwaliteit is, zeg maar  de wat betere Ali Express kwaliteit.

In de timing zit naar mijn idee geen enkele logica ervaar zelf ook wel dat het soms op tijd start een andere keer begint het midden in het vorige programma en stopt ruim voor het einde.

 

Reputatie 2

Fijn om te horen, jammer dat de TD van T Mobile wel vindt dat het aan mijn TV ligt. Ik vermoedde al zoiets, ik gebruik de TV alleen als monitor. 

Ik hoop dat de contactpersoon dit leest want ik was behoorlijk gefrustreerd. Heb overigens al een nieuwe TV Box omdat mijn oude gids geen live uitzendingen meer deed….

Ik loop wel heel vaak tegen dingen aan sinds ik bij TV van T Mobile ben. Vindt ook het doorspoelen een ramp. denk dat ik toch weer eens moet rondkijken bij andere providers. T Mobile is wel wat goedkoper maar er zijn te vaak problemen vooral met TV box. 

Reputatie 7

Hi @Gerda w ,

Goed dat je het bij ons navraagt! Ook ik was verbaasd toen ik je bericht las dat het om de TV ging, maar het onderzoek van de technische dienst geeft iets anders aan. Het probleem zit ‘m hier niet bij de TV, maar bij het ID. In dit geval is dat de leverancier van de stream. Zij bepalen hun eigen indeling en als zij een programma later of eerder inschieten dan wat in de EPG staat, dan heb je dit soort afwijkingen. Ik had je graag een antwoord gegeven, maar hoop hiermee wat meer duidelijkheid in de situatie te hebben geschept. Mocht je vragen hebben, laat het mij weten. Ik zit voor je klaar.

Reputatie 2

Ik begrijp dus van jou dat het niet aan mijn TV ligt, dit in tegenstelling tot de TD zoals ik “Mike” (telefonist T Mobile) hoorde zeggen. Dus moet ik het maar accepteren: ik ben aangewezen op een EPG die zeer grillig werkt/niet werkt. En daar kan niemand iets aan doen. 

Ook zoals een andere gebruiker meldde ook bij RTL 4 wat problemen met terugkijken (ik kijk eigenlijk nooit naar RTL 4 maar nu wel uitgeprobeerd). 

Ik ben nu 1 jaar bij T-Mobile thuis, heb regelmatig problemen gehad met kastje Tv, is al eens vernieuwd, moet vaak resetten. En als ik een probleem heb kost het heel veel gedoe… 

Zou T Mobile die leverancier maar eens ter verantwoording roepen of moeten wij als klant steeds slechtere producten accepteren? Die gids is een prul...

Reageer