Beantwoord

Terugkijken en begin gemist storing

  • 27 November 2022
  • 5 reacties
  • 50 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Bij Terugkijken en Begin gemist worden willekeurig de keuzes niet gehonoreerd en wordt een uitzending voor de gewenste getoond, danwel start de keuze willekeurig halverwege of op het laatste reclameblok.

icon

Beste antwoord door Lisa 28 November 2022, 11:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hi @warp, merci dat je hiervoor aanklopt! Ervaar je dit bij specifieke zenders of bij alle zenders? Ik heb jouw verbinding meteen onder de loep genomen en hier zie ik meerdere lease time errors in terug. Zowel in de TV Boxen als in poort 3 van het modem. Dit kun je herstellen door deze apparaten los te koppelen, het modem te resetten en daarna een MAC-release op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De MAC-release kun je aan mij overlaten, dit doe ik met alle plezier voor je.

Een korte uitleg over een lease time error: elk apparaat dat verbonden is met het draadloze of bekabelde netwerk in huis, krijgt vanuit de DHCP-server (het signaal even simpel gezegd) een IP-adres toegewezen met een leasetijd van 60 minuten. Deze IP-adressen worden slechts een uur gereserveerd op de DHCP omdat het anders onveilig wordt binnen het netwerk. Meestal refresht de IP-lease vervolgens na een uurtje zodat het apparaat weer verbonden is en online blijft, maar op een lease time error blijft de lease dus vernieuwen en uitvallen en dat is van grote invloed op de algehele verbinding van alle apparaten.

Kun je hiermee uit de voeten? 💪 Ik hoor het graag van je! 

Hi Lisa,

Dank voor je reactie.

Hoe gaan we dit doen c.q plannen we dit in?

Ik trek de stekkers eruit, en dan .…

 

Hoor graag van je

Frank

Reputatie 7

Hi @warp, dankjewel voor de snelle reactie! Als je mij het seintje geeft dat je deze actie hebt uitgevoerd, dan ga ik meteen aan de slag met de MAC-release. Dit kan ik straks al voor je doen als jij hier vandaag tijd voor hebt. Mocht vandaag jou niet lukken, dan kan ik ook morgenochtend deze handeling voor je verrichten. Ik pas me graag aan op jouw agenda. 

Ik ben vanaf morgen bezet/verhinderd, dus zou ik  dat maandag as (5 dec) willen doen.

 

Reputatie 7

Hi @warp, helemaal goed! Zelf ben ik maandag 5 december vrij, maar ik ga dit verzoek doorzetten naar één van mijn collega's. Heb je de voorkeur voor de ochtend of de middag? 😊

Reageer