Beantwoord

terugkijken met T Mobile thuis doet het niet

  • 10 October 2021
  • 14 reacties
  • 205 Bekeken

Goedenacht, sinds een aantal dagen kan ik niet meer terugkijken met T-mobile Thuis. Als ik een programma terug wil kijken krijg ik de foutmelding: ‘error. Terugkijken werkt helaas niet probeer het later nog eens’. Ik heb ook al de tv Box gereset, maar ook dit werkt helaas niet.  Onderstaande modem en TV box bezit ik. Kan iemand mij helpen?

  • Modem (Huawei HG659)
  • TV Box (Entone Amulet 515)

met vriendelijke groet,

 

Nimal van Tilburg 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 11 October 2021, 13:47

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Goedemorgen, ik heb hetzelfde probleem, al een paar dagen, maar heb andere modem en box. Alles gebrobeerd. Hoor heel graag wat we hieraan kunnen doen! MVG, NGA

Reputatie 7
Badge +4

Hi @mor85 & @NGA,

Dank dat jullie dit kenbaar maken, hier wil ik absoluut iets aan doen! Op de Community ontvangen wij meerdere meldingen over problemen met Terugkijken en hierom ga ik jullie klantdossier gebundeld doorgeven aan de technische dienst zodat hiermee adequaat en effectief een oplossing gezocht kan worden.
 

@mor85 Zo te zien heb je ons al geholpen door een aantal stappen met jouw TV Box en modem uit te voeren, hartelijk dank daarvoor! 

 

@NGA Zou je het onderstaande stappenplan uit kunnen voeren? Persoonlijk vermoed ik niet dat dit je de oplossing zal bieden, alleen hebben wij hiermee een stuk beter beeld en betere informatie over de oorzaak van het probleem.

1. Koppel de Internetkabel en stroomkabel los van de TV Box. 
2. Haal de stroomkabel van het modem even 20 seconden uit het stopcontact. 
3. Als het modem is opgestart kun je de stroomkabel van de TV Box weer aansluiten. 
4. De TV geeft vanzelf een melding wanneer hij opmerkt dat de Internetkabel niet is aangesloten. Dan kun je ook de Internetkabel weer aansluiten op de TV Box. ​ 

 

Alvast bedankt en ik probeer dit zo snel mogelijk voor jullie op te lossen!

Hai Cal, dank voor je reactie en voorstel. Dit had ik al gelezen in een andere blog, dus al geprobeerd. Nog een keer, maar helaas is er niets veranderd. Hoor graag van je! Dank, NGA

… zie dat er veel meer mensen last van hebben. Is dit een groter probleem? Ik hoor graag zsm van jullie hoe dit bij iedereen opgelost kan worden. Dank,

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @NGA,

Het klopt inderdaad dat wij hier meerdere meldingen over ontvangen. Zoals ik had aangegeven in mijn vorige bericht heb ik daarom jullie dossier toegevoegd aan het gebundelde onderzoek dat momenteel loopt. 

Bedankt voor het uitvoeren van het stappenplan! Met de extra informatie die wij hierdoor uit de apparatuur kunnen halen hoop ik het onderzoek én de oplossing te versnellen. Ondertussen werken wij erg hard door om tot een definitieve oplossing te komen en zodra dit is gelukt zullen wij dit zeker aan je doorgeven. Ik ga hier voor je achteraan!

Hallo, hier het zelfde probleem ….. ik hoor graag wat de oplossing is !! 

Reputatie 7
Badge +16

@Running_ed Bedankt voor je melding en sorry dat het nog niet hersteld is. Cal zal dit voor je in de gaten blijven houden en we komen met een update zodra we kunnen!

Reputatie 7
Badge +16

@Running_ed Het is inmiddels bijna volledig opgelost, er staat nog wel een onderzoek uit voor enkele zenders. Kan ik hieruit opmaken dat jij ook weer kunt Terug Kijken?

Hi Jason, inderdaad is het de laatste dagen wat beter, maar het is elke dag een gok! Nog steeds problemen met aantal zenders, beide wbt Terug Kijken en Herstarten. Een vraagje wat hier dus blijkelijk niets mee te maken heeft maar als we toch bezig zijn: ik haal meestal s’nachts mijn box van de stroom (omdat hij erg heet wordt overdag, vind ik veiliger). Dus feitelijk start ik elke morgen opnieuw op. Zou geen probleem moeten zijn toch? 

MVG, NGA

Reputatie 7

Hi @NGA, super om te lezen dat het de laatste dagen wel beter lijkt te zijn! Merci voor je terugkoppeling. De technische dienst zit er nog steeds bovenop om alle problemen definitief te laten verdwijnen omtrent Terug Kijken. Komt het ook wel eens bij je voor dat je bijvoorbeeld wel een aflevering kunt kijken, maar deze vervolgens vastloopt? Hier is sinds kort een workaround voor die ik graag aan je meegeef. Als je op de '1’ toets drukt op de afstandsbediening, dan zorgt dat ervoor dat er heel kort vooruit wordt gespoeld. Op deze manier kan de opname juist worden afgespeeld en wordt het vastlopen verholpen. Ik hoop dat de definitieve oplossing snel aan het licht komt.

Hele goede en terechte vraag van je over het van de stroom halen! Ik kan me helemaal voorstellen dat je dit een veiliger idee vindt en je kunt hier gerust mee blijven doorgaan. Het is niet schadelijk om dit te doen, dus het is inderdaad geen probleem. Weet jij voor nu voldoende of kan ik je nog ergens mee helpen? 😊

 

Hoi 

Wij hebben ook vaak error melding enkele minuten na opstarten van terugkijken. Laatste keren was op Net5 en SBS6. Ook RTL4 in t recente verleden.

Na meerdere keren proberen lukt t soms wel.

Ook ik heb stroom er al af gehad...

Reputatie 7

Hi @swb79, heel goed dat je ook in dit topic aanklopt! Ik wil je heel graag laten weten dat onze technische dienst heeft aangegeven dat er begin volgend jaar een permanente oplossing komt voor deze issues. Ik hoop dan ook dat jij in het nieuwe jaar geheel probleemvrij bent. Excuses voor het ongemak! Voor nu hebben wij wel een tijdelijke workaround en ik hoop enorm dat dit ook bij jou tot een verbetering leidt. Zou jij bij het afspelen van een programma op de '1' toets willen drukken? Ik hoor graag van je of dit helpt. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, stel die dan gerust! 💪

@Lisa Als ik direct na herstarten 1 klik, wordt me gevraagd of ik t afspelen wil annuleren en naar live tv wil gaan...

Reputatie 7

Merci dat je dit gelijk hebt getest @swb79! Ik baal heel erg dat de workaround niet bij je werkt. Fingers crossed dat de technische dienst zo snel mogelijk dé oplossing met ons kan delen, zodat Terug Kijken weer perfect werkt.