Beantwoord

Terugkijken werkt niet


Bij sommige zenders werkt het terug kijken niet. Je hebt beeld, beeld en geluid blijven stil staan en stil waarna vervolgens het geluid verder gaat maar het beeld stil blijft staan. Ik heb het kast je al van de stroom gehad en opnieuw opgestart maar dit mag niet baten.

icon

Beste antwoord door Koppie74 10 September 2021, 17:59

Bekijk origineel

145 reacties

Reputatie 7

Hi allen,

Een update aan onze kant; we zien namelijk dat er sinds gisteravond een fix is voor bovenstaande problemen. Hierbij lijken de issues met het Terug Kijken te zijn opgelost. Mocht je toch nog onverhoopt problemen ervaren, laat het vooral weten in dit topic. Voor nu wens ik jullie alvast veel kijkplezier! 

 

Mocht het probleem in de tussentijd toch bij één van jullie zijn opgelost, laat dat dan vooral weten.

Gisteravond weer geprobeerd na het bericht van de update van 20/21 september en nu werkt het naar behoren.

Reputatie 1

Het probleem is opgelost mijn dank daarvoor, kan ik nog een financiële tegemoetkoming krijgen? Dit omdat ik 2 weken lang weinig van mijn tv abonnement heb kunnen genieten. ik zie graag een reactie van T-Mobile tegemoet.

Reputatie 1

Ook hier ( sinds afgelopen week), hetzelfde probleem , zoals andere leden.  

Begin gemist werkte niet meer,  en Terug kijken ook niet meer. Het beeld bleef dan op zwart staan, als je 1 van deze 2 functies gebruikte..

Wij zitten op het nieuwe platform en hebben een Amino tv kastje..

 

Eerst hier rond gekeken naar oplossingen.  1 oplossing/ taak zag ik er niet tussen staan..  De TV box resetten.  Dit heb ik vanochtend gedaan,  en alles werkt weer , hoe het zou moeten werken! 

Als je op het nieuwe platform zit,  druk je als 1e op MENU op je afstandsbediening,  vervolgens bovenaan in het menu ACCOUNT en dan onderaan INSTELLINGEN.  Vervolgens links in het menu TV -Box en dan rechts bijna onderaan Reset TV - Box  . Als hij klaar is met resetten,  inloggen met je klantnummer en pincode.  

 

Hopelijk helpt dit voor andere leden,  die hetzelfde probleem ervaren!

Reputatie 7

Hi @Ha-ns, super om te lezen dat Terug Kijken bij jou weer zonder problemen werkt voor RTL 7! Ook aan onze kant werkt het weer, dus ik hoor ook heel graag van @Thalitha en @Thea65 of jullie ook weer probleemvrij zijn? 😁

Merci voor jouw aanvulling! Ik heb hiervoor aangeklopt bij mijn collega's van de technische dienst. Super dat jij aangeeft wat jij zelf al hebt geprobeerd om dit issue op te lossen. Helemaal helder zo, hartstikke bedankt. Ik ga dit onderzoek de komende dagen voor je in de gaten houden en laat het je gelijk weten als er iets uitrolt. Ik wil dat hier een permanente oplossing voor komt! 💪

Hoi Lisa ook ik kan weer terugkijken bedankt 👍

Hoi Ginny, 

De apparatuur is inmiddels ontvangen dus de migratie kan worden gestart. 

Met vriendelijke groet, 

André 

Hi @Taeke305@thijnjacobs en @Nadinneke, wat balen om te lezen dat het probleem bij jullie nog steeds niet lijkt verholpen! Ik heb dit dan ook aangekaart bij één van mijn collega's van de technische dienst. Vervolgens heb ik voor jullie alle drie een verzoek ingediend om hier dieper in te duiken en zo snel mogelijk naar een passende oplossing te zoeken. 

Mocht het probleem in de tussentijd toch bij één van jullie zijn opgelost, laat dat dan vooral weten. Ik houd dit goed voor jullie in de gaten en zal alle updates hier delen. Nogmaals excuses voor dit ongemak!

Wat onwijs fijn dat het issue bij jou is opgelost @LB18! Kan je mij de exacte start- en einddatum aangeven van de periode dat jij hier last van had? Ik zie dit namelijk niet terug achter de schermen. Als je dit laat weten, maak ik graag een compensatie voor je in orde. 

Hallo Lisa,

 

Dankjewel voor je (re)actie. Sinds de update van 20/21 september lijkt het probleem zich niet meer voor te doen. Ik hoop dat het zo blijft, we blijven testen. Als het probleem zich weer voordoet dan meld ik me uiteraard.

Reputatie 3

Hoi Cal, dank! Ik begrijp het goed dat als ik door een niet-ondersteunde configuratie zelf een probleem op me afroep, dat ik dan ook op de blaren moet zitten. Maar net als jij zegt: het probleem lijkt toch aardig breder te leven (en ik schat dus in dat het issue elders zit), vandaar dat ik het toch ook meldde. Dank voor het serieus nemen.

Reputatie 7

Hi @Remo59, heel fijn dat je dit hier laat weten! Hier gaan we wat aan doen, want dit is natuurlijk niet de bedoeling. Dankjewel dat jij mij al van zo'n heldere toelichting hebt voorzien. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingediend voor onze technische dienst. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek volledig is afgerond. Ik ga dit goed in de gaten houden, zodat jij hier zelf niet achteraan hoeft. Ik hoop je snel te kunnen verblijden met de oplossing! 💪

Hi @Remo59, heel fijn dat je dit hier laat weten! Hier gaan we wat aan doen, want dit is natuurlijk niet de bedoeling. Dankjewel dat jij mij al van zo'n heldere toelichting hebt voorzien. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingediend voor onze technische dienst. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek volledig is afgerond. Ik ga dit goed in de gaten houden, zodat jij hier zelf niet achteraan hoeft. Ik hoop je snel te kunnen verblijden met de oplossing! 💪

Alvast hartelijk dank.

Reputatie 7

Hi @Remo59, het is alweer even geleden en ik wil je heel graag laten weten dat de technische dienst nog druk bezig is om een structurele oplossing voor dit issue te vinden! Zij hebben gevraagd of jij voorbeelden kan aanleveren van welke zenders, progamma’s, tijdstippen en datums jij dit ervaart. Zou jij mij hiervan kunnen voorzien? Dan zet ik dit direct weer door, zodat mijn collega's verder aan de slag kunnen. Merci alvast voor de moeite! 

Reputatie 7
Badge +16

Hartstikke bedankt voor jouw toelichtingen @Koppie74! Daar kunnen de techneuten zeer zeker wat mee, ik zet het meteen door, top! 👍

Hopelijk komt er zeer spoedig een definitieve fix.

Hallo @Lisa hier even van mij een terugkoppeling aangaande RtlZ terugkijken. Donderdagavond zag ik dat het probleem is opgelost. Even wat testjes gedaan onwillekeurige programma’s en dagen gepakt geen probleem. Had het nog even over doorspoelen gehad RtlZ, hickups en zo maar dat kan wel kloppen op de commerciële zenders van oa Rtl is dit niet mogelijk dom dom dom had dat moeten weten😜. Wel komt er nu netjes als je toch probeert door te spoelen “Doorspoelen is niet mogelijk” precies zoals het hoort.

Ik moet eerlijk zeggen @Lisa en collega’s technici jullie pakken de problemen snel op en fixen het wat ik de afgelopen dagen aangegeven heb 😁👍. Vanuit mijn kant hartelijk dank hiervoor. Alvast een prettig weekend.

Beste Lisa. Heel blij te lezen dat jij het goed oppakt. Super fijn. Hopelijk blijven de problemen nu weg. In verband met de compensatie wil ik hierbij ook direct doorgeven dat de terugkijk problemen bij mij vanaf 1 september tot ongeveer 21 september geduurd hebben. Alvast bedankt. 
Fijn weekend. 

Beste Lisa. Heel blij te lezen dat jij het goed oppakt. Super fijn. Hopelijk blijven de problemen nu weg. In verband met de compensatie wil ik hierbij ook direct doorgeven dat de terugkijk problemen bij mij vanaf 1 september tot ongeveer 21 september geduurd hebben. Alvast bedankt. 
Fijn weekend. 

Daar sluit ik mij bij aan. Wij hebben sinds de start van ons abonnement problemen. Dat is dus van 1 juli t/m de update van 21 September.

Reputatie 7

Hi @Thalitha, dankjewel voor deze aanvulling! Ik heb gelijk een verzoek ingeschoten bij onze technische dienst en ik houd dit de komende dagen goed voor je in de gaten. Zodra er een update uitrolt, dan laat ik je dat gelijk weten. Hopelijk kan ik je snel verblijden met goed nieuws!

Hi @Ha-ns, top dat jij hier ook zo helder jouw verhaal deelt! Ook voor jou heb ik een verzoek ingeschoten, zodat de technische dienst hier verder in kan duiken. Heel goed dat jij andere klanten met ditzelfde issue ook oproept om zich hier te melden. Hopelijk kan ik over enkele dagen de oplossing en de oorzaak met jullie delen. Om daarnaast ook terug te komen op jouw vraag met testen: onze collega's van de technische dienst kunnen ook met onze apparatuur testen. Zo kunnen zij issues proberen te reproduceren. Ik houd je op de hoogte! 

Reputatie 1

Yay, helemaal super om te lezen @Taeke305 en @thijnjacobs! Merci dat jullie dit gelijk met mij delen. Houd het inderdaad vooral in de gaten en trek hier gerust weer aan de bel als jullie problemen hebben - al hoop ik natuurlijk dat die vanaf nu helemaal wegblijven. Ook voor jullie maak ik graag een vergoeding in orde. Kunnen jullie ook de exacte periode aan mij doorgeven dat jullie dit probleem hadden? 

Hi @LB18, top dat je dit gelijk doorgeeft! Ik heb dit zojuist gelijk voor je in orde gemaakt. Je kunt dit ook zelf checken in je My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust! 😊

Maak er een mooi weekend van allemaal!

Super dankjewel, jij ook een fijn weekend.

Beste Lisa, ik sluit me bij de anderen aan. Fijn dat er een forum is waar meegekeken wordt en problemen opgepakt worden. Dat zie je wel eens anders.

Wij hebben uiteindelijk problemen gezien vanaf de omzetting op 2 september tot rond de 23e toen ik voor de laatste keer een upgrade heb uitgevoerd.

Reputatie 7

Hi @Thalitha, @Ha-ns en @Thea65, graag deel ik de volgende update met jullie! De technische dienst heeft gesignaleerd dat dit issue bij meerdere klanten speelt en is druk bezig om hier een oplossing voor te vinden. Voor nu zijn er dan ook geen voorbeelden meer nodig en heeft dit onze volledige aandacht. Mijn advies om terug te kijken via de TV Anywhere App, totdat Terug Kijken is opgelost. Excuses voor het ongemak. Ik ga alle updates over dit issue hier met jullie delen!

Hallo Lisa, kennelijk is het probleem al verholpen, op dit moment werkt alles zoals het zou moeten.

Hartelijk dank voor de update.

René Moelee

Reputatie 1

Hallo, 

ik kan geen elke zender/programma terug kijken. Terwijl ik dit ongeveer een maand geleden nog wel kon. 
Er staat dan: terugkijken wordt niet ondersteunt voor dit programma. 
 

Ik heb ook nog steeds last van dit probleem al bijna twee weken nu….

Reputatie 7

Hi @Remo59, wat ontzettend fijn om dit te lezen! Dankjewel voor deze leuke update en heel graag gedaan. Als je nog andere vragen hebt, weet dan dat ik hier voor je klaar sta! 🎈

Wij ondervinden al weken problemen met terugkijken. Na selectie in de gids speelt de uitzending. Als ik tijdens de uitzending pauzeer en dan weer op play druk vraagt het systeem of ik terug wil naar live TV. Moet dan annuleren klikken en weer op play drukken en dat start hij weer. Maak zelfs mee dat als het afspelen weer wordt voortgezet het systeem terugspringt naar de gids en de uitzending in een klein kader wordt afgespeeld en dan moet ik weer op back drukken om full screen terug te krijgen. Dit gebeurt ook als ik een stukje terugspoel met als gevolg dat je door de handelingen die je moet doen de uitzending veel te ver terug spoelt. Als je per abuis op OK klikt bij de vraag of je terug wilt naar live TV ben je de uitzending kwijt en kun je weer opnieuw beginnen. Op de commerciële zenders is dit vreselijk irrititant aangezien je niet vooruit kunt spoelen. Nu heb ik een nieuwe TV box ontvangen van T-Mobile echter lost dit het probleem niet op. Sinds de nieuwe box ervaar ik nog meer ellende. Bij programma terugkijken stopt de uitzending zomaar op een willekeurig moment. Als je de uitzending zelf afbreekt houdt de box bij waar je was gebleven maar bij uitval niet. Moet dan de box spanningsloos maken, opnieuw starten en weer van voren af aan beginnen. Dan gaat het weer even goed maar een uur of twee later weer deze storingen.

Met de nieuwe TV box ontving ik ook het nieuwe model afstandsbediening. Eenmaal geconfigureerd om de TV er ook mee te kunnen bedienen kun je vervolgens het volume op de TV box nooit meer instellen tenzij je de afstandsbediening reset. Dat was bij de oude afstandsbediening niet zo. Daarover is dus niet goed nagedacht en dit zie ik als een engineeringfout.

De problemen met het terugkijken van programma's lijkt niet in de TV box te zitten maar in de communicatie tussen de box en de server van T-Mobile. 

Met de optie begin gemist werkte het nog beroerder. Je selecteert dan in de gids bijvoorbeeld RTL nieuws dat live bezig is, drukt dan op de blauwe knop van de afstandsbediening en dan springt het systeem ook weer terug naar de gids. 

De omschreven problemen met programma's terugkijken heb ik nooit eerder zo ervaren. Ben sinds 2018 klant. Dit doet zich sinds een aantal weken voor. Het is niet zender gerelateerd en ook niet systeem gerelateerd. Het TV systeem met opname mogelijkheid reageert idem. 

Stellig verzoek aan T-Mobile om dit zsm op te lossen want dit begint knap irritant te worden. 

Graag uw reactie naar XXXX

Met vriendelijke groet,

André 

 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Reputatie 1

Had gelezen dat je als het vastloopt dat je even 1 in moet drukken dan gaat hij 2 minuuut verder wel goed.

Reageer