Beantwoord

Terugkijken werkt niet


Bij sommige zenders werkt het terug kijken niet. Je hebt beeld, beeld en geluid blijven stil staan en stil waarna vervolgens het geluid verder gaat maar het beeld stil blijft staan. Ik heb het kast je al van de stroom gehad en opnieuw opgestart maar dit mag niet baten.

icon

Beste antwoord door Koppie74 10 September 2021, 17:59

Bekijk origineel

145 reacties

Reputatie 7

Hi @Michael_Max, ik heb je zojuist verder geholpen in het onderstaande topic: 

Spreek ik je daar verder? 😊 Het is niet toegestaan om meer dan één dezelfde reactie te plaatsen wanneer je hetzelfde onderwerp aansnijdt. Zo behouden we het overzicht en helpen we je nog sneller! 

Hier kun je nog eens rustig alle huisregels doorlezen: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community. Merci!

Ik ervaar sinds enkele weken hetzelfde probleem; error bij terugkijken.

Zie veel referenties over de TD & dat ‘het probleem gevonden is’, maar wat was nou de oplossing?

Reputatie 7

Hi @Remo59, wat ontzettend fijn om dit te lezen! Dankjewel voor deze leuke update en heel graag gedaan. Als je nog andere vragen hebt, weet dan dat ik hier voor je klaar sta! 🎈

Hallo Lisa, kennelijk is het probleem al verholpen, op dit moment werkt alles zoals het zou moeten.

Hartelijk dank voor de update.

René Moelee

Reputatie 7

Hi @Remo59, het is alweer even geleden en ik wil je heel graag laten weten dat de technische dienst nog druk bezig is om een structurele oplossing voor dit issue te vinden! Zij hebben gevraagd of jij voorbeelden kan aanleveren van welke zenders, progamma’s, tijdstippen en datums jij dit ervaart. Zou jij mij hiervan kunnen voorzien? Dan zet ik dit direct weer door, zodat mijn collega's verder aan de slag kunnen. Merci alvast voor de moeite! 

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Remo59! Ik houd je op de hoogte! 🎈

Hi @Remo59, heel fijn dat je dit hier laat weten! Hier gaan we wat aan doen, want dit is natuurlijk niet de bedoeling. Dankjewel dat jij mij al van zo'n heldere toelichting hebt voorzien. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingediend voor onze technische dienst. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek volledig is afgerond. Ik ga dit goed in de gaten houden, zodat jij hier zelf niet achteraan hoeft. Ik hoop je snel te kunnen verblijden met de oplossing! 💪

Alvast hartelijk dank.

Reputatie 7

Hi @Remo59, heel fijn dat je dit hier laat weten! Hier gaan we wat aan doen, want dit is natuurlijk niet de bedoeling. Dankjewel dat jij mij al van zo'n heldere toelichting hebt voorzien. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingediend voor onze technische dienst. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek volledig is afgerond. Ik ga dit goed in de gaten houden, zodat jij hier zelf niet achteraan hoeft. Ik hoop je snel te kunnen verblijden met de oplossing! 💪

Hallo techneuten en anderen.

Ik ervaar dezelfde problemen.

Eigenlijk met alle commerciële zenders, ik heb een aantal vaste programma's op opnemen staan en kijk deze later terug. Dat ging goed tot een aantal dagen geldeden. Bij het afspelen kreeg ik een zwart beeld en ik kan niet doorspoelen want dan vraagt hij of ik teug wil naar de tv uitzending.

Toen heb ik via de gids geprobeerd om terug te kijken en dan heb ik hetzelfde euvel. Zwart beeld en niet kunnen kijken.

Met de NPO heb ik dit niet, ik kan bijvoorbeeld 2 voor 12 gewoon terugkijken via de opnames.

René

Reputatie 7

Hi @Ha-ns, ik word helemaal vrolijk van deze terugkoppeling! Heel graag gedaan en top dat jij hier hebt laten weten dat alles weer feilloos werkt. Ik wil je alvast een top weekend wensen en weet dat je hier altijd kan aankloppen. Dan helpen wij je weer met alle liefde verder! 🎊

Hallo @Lisa hier even van mij een terugkoppeling aangaande RtlZ terugkijken. Donderdagavond zag ik dat het probleem is opgelost. Even wat testjes gedaan onwillekeurige programma’s en dagen gepakt geen probleem. Had het nog even over doorspoelen gehad RtlZ, hickups en zo maar dat kan wel kloppen op de commerciële zenders van oa Rtl is dit niet mogelijk dom dom dom had dat moeten weten😜. Wel komt er nu netjes als je toch probeert door te spoelen “Doorspoelen is niet mogelijk” precies zoals het hoort.

Ik moet eerlijk zeggen @Lisa en collega’s technici jullie pakken de problemen snel op en fixen het wat ik de afgelopen dagen aangegeven heb 😁👍. Vanuit mijn kant hartelijk dank hiervoor. Alvast een prettig weekend.

Reputatie 7

Hi @Thalitha, wat een top nieuws! Heel graag gedaan en dankjewel voor het doorgeven. Maak er nog een mooie dag van! 🎈

@Lisa , ja we kunnen ook weer terugkijken op RTL7. Heel fijn hoe dit opgepakt is op dit forum. Bedankt!

Groeten,

Thalitha

Reputatie 7

Super om te lezen @Thea65! Heel graag gedaan en jij bedankt voor deze update. Veel kijk-plezier en een mooie avond gewenst! ✨

Hoi Lisa ook ik kan weer terugkijken bedankt 👍

Reputatie 7

Hi @Ha-ns, super om te lezen dat Terug Kijken bij jou weer zonder problemen werkt voor RTL 7! Ook aan onze kant werkt het weer, dus ik hoor ook heel graag van @Thalitha en @Thea65 of jullie ook weer probleemvrij zijn? 😁

Merci voor jouw aanvulling! Ik heb hiervoor aangeklopt bij mijn collega's van de technische dienst. Super dat jij aangeeft wat jij zelf al hebt geprobeerd om dit issue op te lossen. Helemaal helder zo, hartstikke bedankt. Ik ga dit onderzoek de komende dagen voor je in de gaten houden en laat het je gelijk weten als er iets uitrolt. Ik wil dat hier een permanente oplossing voor komt! 💪

@Lisa Nog even een aanvulling op bovengenoemd probleempje Rtlz terugkijken,  begin gemist dus tijdens live kijken naar begin gemist werkt qua streamen prima probleem zit hem in terugkijken. Sorry voor deze post aanvulling was ik even vergeten maar wel misschien duidelijk qua uitleg voor de heren technici om het probleem te lokaliseren en op te lossen. Verder internet down en upload zijn perfect 47,7 download en 30,7 upload via speedtest via wifi 5.0 ghz op iPhone en iPad perfect dus daar ligt het dus niet aan.

 

@Lisa  Hallo Lisa het probleem terugkijken op Rtl 7 is hier opgelost. In ieder geval hartstikke bedankt ook voor de techneuten snel opgepakt en gefixt😁. Toch nog een volgende vraag had gehoopt dat het probleem vanzelf oploste afgelopen dagen maar niet. Rtlz gewoon kijken geen probleem terugkijken gaat zeer moeizaam maakt niet uit wat je terug wil kijken maar hij vind moeilijk het streamkanaal te vinden. Zie foto je ziet het rondje continu ronddraaien er komt geen foutcode. Ik los het op door veel op de afstandsbediening knop terug in te drukken en keer op keer proberen na een x aantal pogingen heb ik streaming. Beeld is niks op aan te merken doorspoelen gaat nauwelijks met hickups etc. Er zit duidelijk is niet goed in het streamingkanaal terugkijken rtlz. Terugkijken via epg en menu tv terugkijken zelfde resultaat. Uiteraard powerflips gedaan modem en tvbox geen resultaat. Verder alle terugkijk streams doen het goed behalve rtlz dus. Zou mooi zijn als dit probleempje ook opgepakt kan worden. Zijn er meerdere mensen met dit probleem meld het even dan heeft TMobile meer houvast.

 

Reputatie 7

Hi @Thalitha, @Ha-ns en @Thea65, graag deel ik de volgende update met jullie! De technische dienst heeft gesignaleerd dat dit issue bij meerdere klanten speelt en is druk bezig om hier een oplossing voor te vinden. Voor nu zijn er dan ook geen voorbeelden meer nodig en heeft dit onze volledige aandacht. Mijn advies om terug te kijken via de TV Anywhere App, totdat Terug Kijken is opgelost. Excuses voor het ongemak. Ik ga alle updates over dit issue hier met jullie delen!

heb net mijn kastje omgeruild van opnemen naar niet meer opnemen omdat je terug kan kijken........ wat schets mijn verbazing wil net 5 van gisteravond terug kijken, 2 minuten beeld en geluid en patssss ERROR :-(

Reputatie 7

Hi @Thalitha, dankjewel voor deze aanvulling! Ik heb gelijk een verzoek ingeschoten bij onze technische dienst en ik houd dit de komende dagen goed voor je in de gaten. Zodra er een update uitrolt, dan laat ik je dat gelijk weten. Hopelijk kan ik je snel verblijden met goed nieuws!

Hi @Ha-ns, top dat jij hier ook zo helder jouw verhaal deelt! Ook voor jou heb ik een verzoek ingeschoten, zodat de technische dienst hier verder in kan duiken. Heel goed dat jij andere klanten met ditzelfde issue ook oproept om zich hier te melden. Hopelijk kan ik over enkele dagen de oplossing en de oorzaak met jullie delen. Om daarnaast ook terug te komen op jouw vraag met testen: onze collega's van de technische dienst kunnen ook met onze apparatuur testen. Zo kunnen zij issues proberen te reproduceren. Ik houd je op de hoogte! 

Nog een fotopname. Nog een oproep voor community members die deze euvel hebben terugkijken op rtl 7 niet meer mogelijk door melding Terugkijken wordt niet ondersteund voor dit programma. Meld ze aub dan geeft dat meer houvast voor TMobile.

 

 

Beste community wil even reageren op hierboven genoemde topic van @Thalitha en reactie van @Ginny  TMobile moderator. Wil bij deze in de bres springen voor @Thalitha voordat straks allerlei standaard procedures worden doorlopen en misschien zonde vd tijd is voor topicstarter. Het euvel wat zij omschrijft pop up melding bij terugkijken ,terugkijken wordt niet ondersteund voor dit programma ,klopt helemaal het is geen foutmelding met code maar gewoon een pop up die verschijnt in de epg. Ook hier in Ede last van op alle programma’s behalve bij begin gemist dat houd dus als programma loopt kun je deze bij begin kijken. Is het programma voorbij na een paar minuten niet meer te bekijken zie pop up melding. Dat sommige films niet terug te kijken waren ivm uitzendrechten dat snap ik maar sinds kort is Rtl 7 in het geheel niet meer te volgen met optie terugkijken wat je ook maar probeert. Uiteraard powerflips gedaan van modem en Amino 7xx. Het bizarre van het verhaal op tv Anywhere werkt het wel vreemd kan met uitzendrechten te maken hebben via mediabox niet mogelijk via tv Anywhere wel?. Uit mijn 20 jarig ervaring bij Ziggo sinds augustus 2021 klant bij Tmobile kijk ik altijd indien mogelijk of het een individueel probleem is of collectief op deze manier sluit je een hoop uit. Mijn buurman iets verderop in de straat zelfde issue geen terugkijken op Rtl 7 same pop up. Er kunnen verschillende issues zijn geen rechten meer om terugkijken te mogen ondersteunen, of er is iets software matig veranderd?. Verder zouden er meerdere meldingen hiervan binnen moeten komen via de eerstelijns helpdesk. Mocht het zo zijn dat het idd zo is dat Rtl 7 op slot is gegooid voor terugkijken dan is communicatie naar klanten op zijn plaats. Eerst maar afwachten wat TMobile moderators samen met techneuten wat vinden in achterliggende systemen of al wat kunnen mededelen. Verder een vraag naar de moderators op deze community hebben jullie in het gebouw waar jullie zitten of waar dan ook een testkamer daar bedoel ik mee een ruimte waarin verschillende modems, mediaboxen en uiteraard tv,s om bepaalde problemen zoals deze te kunnen reproduceren dit scheelt namelijk enorm. Heb dit ook bij Ziggo meegekregen daar hebben moderators tot toegang cq feedback van zo,n testruimte. Hoop met onderstaande foto’s wat duidelijkheid te scheppen in deze mysterie.

 

Beste Ginny,

Bedankt voor je reactie. Ik heb alle drie de manieren geprobeerd, zonder succes. Wat veelzeggend was is dat er via ‘Terugkijken’ in het menu bij RTL7 helemaal geen hits kwamen. Een foto daarvan:
 


Enig idee hoe dat kan?

Groeten,

Thalitha

Reputatie 6

Hoi @Thalitha, de problemen die in dit topic staan beschreven, zijn reeds opgelost. Ik denk dan ook dat jij een ander probleem ervaart. Je kunt via drie manieren Terug Kijken, de manieren vind je op onze website. Zou je eens willen proberen of je via alle manieren een foutmelding krijgt? Ben je eventueel in de gelegenheid mij een foto te sturen van de exacte melding die er verschijnt? Je kunt programma’s tot zeven dagen Terug Kijken, valt het programma dat jij aanklikt binnen deze zeven dagen?

Reageer