Beantwoord

Terugkijken werkt niet


Bij sommige zenders werkt het terug kijken niet. Je hebt beeld, beeld en geluid blijven stil staan en stil waarna vervolgens het geluid verder gaat maar het beeld stil blijft staan. Ik heb het kast je al van de stroom gehad en opnieuw opgestart maar dit mag niet baten.

icon

Beste antwoord door Koppie74 10 September 2021, 17:59

Bekijk origineel

145 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Koppie74, welkom op de Community!

Bij welke zenders heb je hier last van? Ik heb een lijnmeting gedaan om te zien of ik het probleem in de verbinding kan herkennen, maar zie verder geen afwijkingen naar voren komen. Wat me wel opvalt, is dat het modem al een paar weken onafgebroken online is. Dat zegt op zich niet zoveel, maar betekent wel dat daarin wellicht nog een obstructie kan liggen. Zou je eens een herstart willen uitvoeren op de volgende manier, alsjeblieft?

Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Indien dit ook niet het gewenste resultaat teweeg brengt, kunnen we jouw case doorzetten naar onze technische dienst zodat het opgelost kan worden. Sorry voor het ongemak!

Hallo @Jason,

 

Ik heb de reset uitgevoerd maar dit mocht niet baten. Momenteel heb ik dit probleem alleen bijRTL4. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Koppie74, bedankt voor je terugkoppeling: we hebben dit aangemeld bij onze techneuten en zij zijn het momenteel aan het onderzoeken. De probleembeschrijving is als volgt: wanneer je iets wilt terugkijken op RTL4, start het wel op maar loopt alles na een paar seconden vast - dit geldt alleen voor T-Mobile TV klanten. 

Het onderzoeksteam is bezig om het probleem te reproduceren en kan daarbij alle klantvoorbeelden gebruiken, daarom zet ik jouw beschrijving naar hen door. 

We hebben wel een tijdelijke workaround gevonden gelukkig → Wanneer je Terug Kijken start en dan op <1> drukt, zal het programma één minuut verder spoelen en dan doet het afspelen het wel goed.

Sorry voor het ongemak, we komen spoedig met een definitieve oplossing!

Hallo @Jason,

 

Dank voor de terugkoppeling.

Ik heb ook nog even verder gekeken en het volgende valt mij op. Het vastlopen gebeurt nog steeds alleen soms loopt het na een paar seconden verder. Maar het loopt verder in het programma wat erna komt. Als ik bijvoorbeeld gast van donderdag vorige week wil terug kijken stopt het beeld loopt na een paar sec verder maar dan begint I can see your voice. Als ik denk dan start ik het weer op wat voor gast komt loopt het beeld vast maar loopt het geluid door. Als ik gast opstart van uit de gids dan zie je onder in beeld het verloop van het programma. Ik zie dan dat het programma afgelopen is. 

 

Misschien kunnen ze er wat mee met deze info.

Reputatie 7
Badge +16

Hartstikke bedankt voor jouw toelichtingen @Koppie74! Daar kunnen de techneuten zeer zeker wat mee, ik zet het meteen door, top! 👍

Hopelijk komt er zeer spoedig een definitieve fix.

Wij ondervinden al weken problemen met terugkijken. Na selectie in de gids speelt de uitzending. Als ik tijdens de uitzending pauzeer en dan weer op play druk vraagt het systeem of ik terug wil naar live TV. Moet dan annuleren klikken en weer op play drukken en dat start hij weer. Maak zelfs mee dat als het afspelen weer wordt voortgezet het systeem terugspringt naar de gids en de uitzending in een klein kader wordt afgespeeld en dan moet ik weer op back drukken om full screen terug te krijgen. Dit gebeurt ook als ik een stukje terugspoel met als gevolg dat je door de handelingen die je moet doen de uitzending veel te ver terug spoelt. Als je per abuis op OK klikt bij de vraag of je terug wilt naar live TV ben je de uitzending kwijt en kun je weer opnieuw beginnen. Op de commerciële zenders is dit vreselijk irrititant aangezien je niet vooruit kunt spoelen. Nu heb ik een nieuwe TV box ontvangen van T-Mobile echter lost dit het probleem niet op. Sinds de nieuwe box ervaar ik nog meer ellende. Bij programma terugkijken stopt de uitzending zomaar op een willekeurig moment. Als je de uitzending zelf afbreekt houdt de box bij waar je was gebleven maar bij uitval niet. Moet dan de box spanningsloos maken, opnieuw starten en weer van voren af aan beginnen. Dan gaat het weer even goed maar een uur of twee later weer deze storingen.

Met de nieuwe TV box ontving ik ook het nieuwe model afstandsbediening. Eenmaal geconfigureerd om de TV er ook mee te kunnen bedienen kun je vervolgens het volume op de TV box nooit meer instellen tenzij je de afstandsbediening reset. Dat was bij de oude afstandsbediening niet zo. Daarover is dus niet goed nagedacht en dit zie ik als een engineeringfout.

De problemen met het terugkijken van programma's lijkt niet in de TV box te zitten maar in de communicatie tussen de box en de server van T-Mobile. 

Met de optie begin gemist werkte het nog beroerder. Je selecteert dan in de gids bijvoorbeeld RTL nieuws dat live bezig is, drukt dan op de blauwe knop van de afstandsbediening en dan springt het systeem ook weer terug naar de gids. 

De omschreven problemen met programma's terugkijken heb ik nooit eerder zo ervaren. Ben sinds 2018 klant. Dit doet zich sinds een aantal weken voor. Het is niet zender gerelateerd en ook niet systeem gerelateerd. Het TV systeem met opname mogelijkheid reageert idem. 

Stellig verzoek aan T-Mobile om dit zsm op te lossen want dit begint knap irritant te worden. 

Graag uw reactie naar XXXX

Met vriendelijke groet,

André 

 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Reputatie 7

Hi @Vipnight, heel goed dat jij hier jouw verhaal deelt! Ik help jou hier graag bij, want jij hoort gewoon volop van de TV te genieten. Merci ook voor de feedback die jij geeft, want wij willen dat het platform zo prettig mogelijk voor iedereen werkt. Zou jij eens de stekkers van de beide TV Boxen uit het stopcontact willen halen voor 10 seconden? Stop vervolgens na 10 seconden de stekkers weer terug in het stopcontact. Ik hoor graag of dit het probleem heeft verholpen, want anders wil ik graag de hulptroepen voor jou inschakelen! 💪

Beste Lisa, 

Dat hebben we allemaal al geprobeerd. Zoals ik schreef heeft T-Mobile nieuwe apparatuur gestuurd dus dan zijn alle stekkers er al uit geweest en opnieuw aangesloten. Kwestie van een bericht goed lezen i.p.v. een standaard protocol bij storingen posten. Gisteren probeerde ik een film terug te kijken van afgelopen dinsdag op Veronica. Na 10 minuten valt het beeld uit met een error melding. Drie keer opnieuw geprobeerd, telkens hetzelfde. Toen op Net 5 een film gestart van afgelopen dinsdag. Na een uur kijken stopt de film met een foutmelding en kon ik weer opnieuw beginnen. Vandaag RTL4 Nieuws aan het terugkijken, loopt het beeld om de haverklap vast.

Net gloednieuwe apparatuur ontvangen dus daar zou het probleem niet moeten zitten. 

Zie graag snel een oplossing. 

Reputatie 7

Hi Vipnight, bedankt voor de uitgebreide feedback en toelichting. Je noemt hier een flink aantal zaken, hier gaan we zeker mee aan de slag maar ik vermoed dat hier niet één oorzaak voor aan te wijzen is. Dit betekent ook dat we het niet met één spreekwoordelijke druk op de knop op kunnen lossen.
Wat mogelijk wel een mooie optie is; ik zie dat je nog gebruikt maakt van het oude TV platform. Ik kan je eventueel versneld over zetten naar het nieuwe TV platform waarmee je hopelijk een betere ervaring hebt. Hiervoor moeten we de TV Box met opnamefunctie/harde schijf dan wel inwisselen of uit je pakket halen, deze werkt namelijk niet goed samen met het nieuwe platform. Daarna kunnen we je dan handmatig overzetten. Dit betekent dat je dan wel een aantal dagen zonder opnamemogelijkheid zit. Zodra je overgezet bent kan je dan Cloud opnemen aanzetten en met elke TV Box (en TV Anywhere) opnemen via de cloud.

Als je gebruik blijft maken van drie TV Boxen dan blijft je maandbedrag ongewijzigd, zou je terug gaan naar twee TV Boxen dan ben je € 5,- per maand voordeliger uit (je betaalt € 5,- per maand voor cloud opnemen dat je kan gebruiken op alle TV Boxen en TV Anywhere). Als je dit wat vindt laat het dan zeker weten, dan zet ik het voor je in gang!

Beste Brian, 

Indien we overstappen naar T-Mobile TV maakt dat enig verschil met terugkijken? Is dit een ander platform?

Krijgen we dan wederom een andere TV-box? Lees dat het opname apparaat met harde schijf moet worden omgeruild. Is dit zo ook met de kleine TV box zonder opname?

Op YouTube zag ik een video van een T-Mobile Android TV box maar die was in het Pools.

Worden bij T-Mobile TV de logo's van de zenders op het TV scherm weergegeven zoals bij TV anywhere? Het oude platform laat de logo's niet zien op onze TV schermen.

In afwachting van je antwoorden.

Met vriendelijke groet,

André 

Reputatie 7

Hi @Vipnight, excuses voor de late reactie. Klopt helemaal, je gaat dan over naar het nieuwe platform waarmee je ook gebruik kan maken van Cloud opnemen. De kosten per maand blijven gelijk maar in plaats van alleen opnemen met één TV Box kan je dan met alle TV Boxen en TV Anywhere opnemen.

De TV Box met opnamefunctie moet inderdaad omgewisseld worden (of je kan hem alleen weghalen). De andere TV Box kan je gewoon behouden. Bij het opstarten wordt er inderdaad een logo getoond. :slight_smile:

Laat maar weten wat je wil doen, dan zet ik het in gang!

Beste Brian, 

De vraag omtrent de logo's daarmee bedoelde ik of de logo's van de zenders dan ook in de digitale tv gids worden getoond net zoals bij TV Anywhere in de Android app. Op het oude platform zie je alleen de naam van de zenders.

De opnamebox weghalen lijkt me niet de bedoeling. Die staat in de woonkamer. Die moet dan dus worden omgeruild anders kunnen we aldaar geen TV meer kijken.

Ik afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groet,

André 

Reputatie 7

Hi @Vipnight Ah dan had ik het verkeerd begrepen, je ziet inderdaad de logo’s van de omroepen in de TV Gids vergelijkbaar met die bij TV Anywhere. Beide TV Boxen behouden is geen probleem, we kunnen de TV Box met opnamefunctie dan omruilen voor een nieuwer type. Je wordt dan binnen maximaal 2 weken overgezet. Je ontvangt hier van te voren bericht over, zorg dat je de dag vóórdat de omzetting plaats vindt dan de oude TV Box afkoppelt en de nieuwe aansluit. Nadat je omgezet bent kan je dan Cloud Opnemen activeren via My T-Mobile Thuis. Laat nog even weten wat je wil doen, dan zet ik het voor je in gang! :slight_smile:

Hoi Brain, 

Laatste vraag is of we terug kunnen naar het oude platform mocht het niet bevallen. Op het oude platform werkt de opnamefunctie prima. Alleen terugkijken van gemiste programma's vind ik slecht werken. Het is dus afwachten of alles naar wens gaat werken op het nieuwe platform.

In afwachting van je verdere berichten.

Met vriendelijke groet,

André 

Reputatie 7

Hi @Vipnight, hele goede vraag van je! En top dat jij zoveel mogelijk informatie wilt weten voordat jij wordt overgezet, dat zou ik zelf namelijk ook willen. Het is niet mogelijk om weer teruggezet te worden naar het oude platform als je eenmaal gebruik maakt van het nieuwe TV platform. Uiteindelijk is het ook de bedoeling dat iedereen wordt overgezet naar het nieuwe platform. Beantwoordt dit zo jouw laatste vraag? Mocht jij graag naar het nieuwe TV platform over willen gaan, dan hoor ik dat graag. Dan zorg ik dat dit zo snel mogelijk wordt geregeld! 😊

Hi Lisa, 

Zet ons dan maar over op het nieuwe TV platform.

Met vriendelijke groet,

André

Reputatie 6

Hoi @Vipnight, de eerste stap is het omwisselen van de TV Box, ik stuur jou een nieuw model op waarop het nieuwe TV platform zijn werk kan doen. De box met opnamefunctie die je nu hebt, mag je naar een recyclepunt brengen. Deze box hoeft niet teruggestuurd te worden. Wil je hier een seintje geven zodra je de nieuw ontvangen TV Box hebt aangesloten? Dan kunnen we de daadwerkelijke migratie in gang zetten!

Hoi Ginny, 

De apparatuur is inmiddels ontvangen dus de migratie kan worden gestart. 

Met vriendelijke groet, 

André 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Vipnight, de migratie is aangevraagd en je zult binnen twee weken overgezet worden op het nieuwe platform. Houd er alsjeblieft rekening mee dat je Cloud Opnemen pas kunt toevoegen via My T-Mobile Thuis zodra de migratie afgerond is - hier ontvang je nog een sms en e-mail over.

Een mooi weekend toegewenst! 🌞

Hartstikke bedankt voor jouw toelichtingen @Koppie74! Daar kunnen de techneuten zeer zeker wat mee, ik zet het meteen door, top! 👍

Hopelijk komt er zeer spoedig een definitieve fix.

Hallo @Jason,

 

Ik heb hier nog steeds last van. Is hier al een oplossing voor?

Reputatie 7

Hi @Koppie74 ,

Dank je voor je bericht!  We hebben indertijd een onderzoek gestart naar de problemen en hebben daarop bij jou de tv box omgeruild. Ook is er een fix geweest betreft de issues. Nu begrijp ik dat de problemen met Terug Kijken nog steeds voorkomen en daar gaan we wat aan doen!

Om het probleem zo goed mogelijk in kaart te brengen heb ik enkele vragen: 

  • Op welke zenders ervaar je hebt probleem?
  • Is de tv box direct aangesloten op de tv?
  • Is er een voorbeeld beschikbaar, waar het misgaat? Denk aan een datum, zender, programma.
  • Ervaar je behalve de huidige problemen, ook problemen met de verbinding of met het live tv kijken? 

@Boris de tv box is niet om die reden omgeruild dat was omdat hij niet functioneerde op een verbindings set . Dit doet hij nu nog niet met als gevolg een draad door de kamer. Nu is hij dus rechtstreeks aangesloten. 

Zoals eerder beschreven is het met name RTL4. Terugkijken begind bij het einde van het geen je wilt terugkijken. Ik moet dat de hele aflevering terug spoelen naar het begin te komen. 

Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt.

Groet Koppie74 

Reputatie 7

Hi @Koppie74, heel erg bedankt voor jouw terugkoppeling! Ik wil heel graag een verzoek voor je indienen bij de technische dienst. Het enige wat ik nog ter aanvulling van jou wil horen is of dit op meerdere programma’s op RTL4 afspeelt of specifiek bij één programma? 

Als jij dit aan mij kan laten weten, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen. Ik wil namelijk dat dit zo snel mogelijk voor je wordt opgelost! 😊

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Ik heb ook dit probleem. Alle opgenomen programma's in de cloud moet je eerst terugspoelen naar het begin voordat je ze kan kijken. Erg irritant om soms 1,5 uur terug te spoelen) Op rtl4 gaat het helemaal niet. Het gekke is dat ik op de ipad met de tv anywhere  app geen probleem heb. Alleen met de tv box en Samsung App (beta) gaat dit niet goed. Ik heb een glasvezel verbinding met 1GB. Deze werkt naar behoren. 

Reputatie 1

Ik heb het ook met terugkijken via tv gids bij elke zender. Doe nu de tip van op 1 drukken maar fijn is het niet.

Reageer