Beantwoord

Terugkijken werkt niet


Bij sommige zenders werkt het terug kijken niet. Je hebt beeld, beeld en geluid blijven stil staan en stil waarna vervolgens het geluid verder gaat maar het beeld stil blijft staan. Ik heb het kast je al van de stroom gehad en opnieuw opgestart maar dit mag niet baten.

icon

Beste antwoord door Koppie74 10 September 2021, 17:59

Bekijk origineel

145 reacties

Reputatie 7

Hi @thijnjacobs, ik had het liefst gelezen dat je helemaal tevreden zou zijn over deze vergoeding! Dankjewel dat je dit aangeeft. Ik licht graag aan je toe hoe ik op deze compensatie ben gekomen. Ik heb nergens in de systemen kunnen vinden dat jij vaker last hebt gehad van problemen, vandaar dat ik dit hier niet helemaal in heb kunnen meenemen. Uiteraard geloof ik je op je woord en wilde ik dan ook graag coulant zijn. Jij maakt gebruik van de actie dat je 6 maanden gratis tv hebt, dus daar bovenop wilde ik je nog eens een mooie extra geven. Ik hoop dat ik het je zo heb kunnen toelichten dat je deze keuze snapt, want het laatste wat ik wil is dat je je beledigd voelt. Ik wilde je hier juist extra blij mee maken! 

Ik zou je ook heel graag willen vragen of jij nog de volgende aanvullingen voor mij hebt, voor het onderzoek dat momenteel loopt voor de geluid problemen. Kan jij het volgende terugkoppelen:

  • Op welke zenders speelt dit probleem?
  • Heb jij een voorbeeld van een programma?
  • Op welke tijden speelt dit probleem zich af? 

Dankjewel! 😊

Hi @Raazz, heel fijn dat jij dit topic hebt gevonden en mij hiervoor aan de mouw trekt! Momenteel is dit issue vol in onderzoek en ik hoop hier dan ook snel wat over te kunnen delen. Ik blijf dit onderzoek goed monitoren en zal alle updates die hieruit voort komen, hier delen. Ook de problemen die zich voordoen met het geluid zijn bij ons aan het licht gekomen. Zou jij ter aanvulling nog het volgende aan mij kunnen laten weten:

  • Op welke zenders speelt dit probleem?
  • Heb jij een voorbeeld van een programma?
  • Op welke tijden speelt dit probleem zich af? 

Als je dit aan mij door kan geven, dan zet ik dit direct weer door! Super dat je het trucje met doorspoelen hebt ontdekt. Wat betreft de compensatie: als de problemen helemaal zijn verdwenen, dan ga ik graag de compensatie voor je in orde maken. Ook jij hebt namelijk recht op een vergoeding voor deze periode. Mocht je nog andere vragen hebben, stel die dan gerust! 🎈

 

Hoi!

Ik moet me helaas ook bij dit gesprek voegen; alleen bij TLC werkt het terugkijken naar behoren. Alle resets in de “oplossingen” geprobeerd, updates zijn uitgevoerd, helaas zonder oplossing. Natuurlijk weten we niet álle zenders waar het niet bij werkt, maar sowieso niet bij alle rtl-zenders en Comedy Central.

Ben benieuwd wat het is!

Groeten,

Laura

Reputatie 7

Hi @Laura_van_kessel Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik kijk graag met je waar het precies mis gaat en hoe we dat op kunnen lossen. Zou je wat meer toe kunnen lichten wat er niet werkt? Zie je bijvoorbeeld de mogelijkheid tot Terug Kijken helemaal niet, loopt het vast wanneer je er gebruik van maakt, zie je misschien een foutmelding etc.

Zou je hierbij ook kunnen vermelden op welke apparaten je Terug Kijken probeert te gebruiken? Lukt het bijvoorbeeld wel via TV Anywhere of via de browser? Zijn er andere zenders naast RTL waarbij het ook niet werkt? Ik hoor het graag!

Hoi @Lisa,

Vreemd dat je niets kunt terugvinden in jullie systemen. Op 18 juni is reeds een monteur langs geweest bij ons in verband met haperend beeld. Kortom de diverse problemen spelen al maanden.

Ik had op voorhand niet gedacht dat ik met de overstap naar T-Mobile zoveel problemen zou gaan ervaren. Je schrijft dat je me met de compensatie extra blij wilt maken. Ik ben niet blij, dus wordt hier ook niet extra blij van. Ik ben ontevreden over de dienstverlening van T-Mobile aangezien ik vanaf het begin nog geen vlekkeloos werkende TV dienst heb. Iets wat ik jarenlang wel bij KPN heb gehad. 

Nogmaal hoor ik graag van jullie wat hier nu aan gedaan kan worden.

Hi @Laura_van_kessel Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik kijk graag met je waar het precies mis gaat en hoe we dat op kunnen lossen. Zou je wat meer toe kunnen lichten wat er niet werkt? Zie je bijvoorbeeld de mogelijkheid tot Terug Kijken helemaal niet, loopt het vast wanneer je er gebruik van maakt, zie je misschien een foutmelding etc.

Zou je hierbij ook kunnen vermelden op welke apparaten je Terug Kijken probeert te gebruiken? Lukt het bijvoorbeeld wel via TV Anywhere of via de browser? Zijn er andere zenders naast RTL waarbij het ook niet werkt? Ik hoor het graag!

Dag Brian,

Bij verreweg de meeste zenders loopt de hele box vast zodra we op ‘terug kijken’ klikken. We kunnen er dan ook niet meer uit, we moeten de box van het stroom halen en totaal opnieuw starten. We krijgen geen foutmelding, gewoon zwart beeld. Heel af en toe wat krakerige geluidjes, maar verder komt er niets.

TV anywhere of de browser gebruiken we eigenlijk niet voor tv kijken. Dus het is alleen via de Box i.c.m. de smart-tv van LG. Dat laatste zal het probleem niet zijn aangezien TLC wel altijd terug te kijken is. 

Geen van de RTL zenders werken, ESPN1 werkt niet en Comedy Central doet het ook niet. Verder heb ik geen zenders waar ik het ook nog geprobeerd heb, want er is verder niets dat ik terug wilde kijken. Bovendien zijn er wel erg veel zenders om het ‘even te testen’ gezien het bij vastlopen nogal lang duurt voor je weer verder kunt…

Alvast bedankt weer voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +1

Terug kijken werkt al een aantal dagen  op geen enkele zender, er verschijnt alleen de bekende tekst die ik niet hoef op te noemen maar bekend is bij T-Mobile.

Dag @Lisa, dank voor je reactie en fijn dat je/jullie hier aandacht aan geven! Hoop dat het snel wordt opgelost en wij weer fijn naar onze programma’s kunnen kijken.

 

Als antwoord op jouw vragen:

Ik geloof dat het speelt bij meerdere zenders en niet perse tijdgebonden.Dat kan ik natuurlijk niet allemaal bijhouden. Ik ervaar ze in elk geval bij Comedy Central, SBS9, RTLZ.

Bij de meeste programma’s bevriest beeld en geluid, en na een tijdje loopt enkel geluid.

Bij RTLZ is dat andersom: wel beeld, geen geluid.

Reputatie 3

Terug kijken werkt al een aantal dagen  op geen enkele zender, er verschijnt alleen de bekende tekst die ik niet hoef op te noemen maar bekend is bij T-Mobile.

Yep, hier hetzelfde probleem. Terugkijken via de gids lijdt tot de bekende foutmelding. Tot nu toe geen enkele zender tegengekomen waar het wel werkt. Het gaat hier om.het oude platform.

Reputatie 1

Ik heb al tijden de ellende bij terugkijken, half uur gaat het goed en dan stopt het beeld en geluid. Na paar seconden gaat het weer verder om dan na ongeveer 2 seconden weer te stoppen, daarna komt het niet meer goed.  Opstarten, stroom eraf ed niets helpt. Heb hetzelfde ook vak bij opgenomen programma’s 

Reputatie 7

Dag @Jemodak @HFS @Raazz @Laura_van_kessel en @thijnjacobs,

 

Ik heb voor jullie allen een opdracht gemaakt voor onze technische dienst. Zij zullen dit (als geheel) nu in onderzoek nemen en overeenkomsten opsporen. Dit is de beste manier om dit probleem boven water te krijgen. Het iljkt erop dat dit iets is wat in het netwerk zit (dus niet bij jullie individueel), maar ook lang niet bij al onze klanten ervaren wordt. Het is voor nu nog puzzelen wat er precies speelt. Bedankt voor al jullie reacties en doorlopen van stappen!

 

@BeMu, aangezien jij nog op het oude netwerk zit, speelt er bij jou iets anders. Zou je het modem en de TV BOx kort van de stroom willen halen? Werkt het Terug Kijken hierna weer goed?

 

@HFS jij zit toch op het nieuwe platform, vandaar dat ik je hierboven heb meegenomen. 

 

@thijnjacobs, speelt dit issue bij jou trouwens op beide TV Boxen? 

Reputatie 3

Hoi @Sander,

Vanwege de beroerde beeldkwaliteit van het nieuwe platform heb ik het oude platform nog gehouden via de tips op dit platform. Dus jullie hebben mij inderdaad omgezet, maar zolang het oude platform ik de lucht blijft en de optie met het VLAN nog werkt blijf ik bij het platform dat wél naar tevredenheid werkt.

 

Lang verhaal kort: ik gebruik daadwerkelijk het oude platform nog.

Reputatie 7
Badge +1

@Sander Helaas heeft het geen resultaat, alles diverse keren gereset en van de stroom gehaald ook het wisselen van poort heeft geen resultaat.

Reputatie 1

Goedemorgen,

Heb nog het oude systeem met linksonder het t-mobile logo. Sinds 2017 klant met een standaard abbo + espn pakket, huawei modem en sinds een week 2 nieuwe amino tvboxen.
De functie 'terug kijken' is een drama. Op een onhandige manier met de kleur en pijltjes toets je programma zoeken in de tvgids. Vaak krijg ik meteen een error dat er een fout is bij afspelen, maar soms ook pas als ik al half uur zit te kijken. Zo frustrerend elke x allemaal.
De tijdlijn vd tvgids klopt ook niet, áls terug kijken lukt mis ik zowat 10 min van het begin of het einde van het programma. Hij stopt dan en gaat weer terug naar de tv gids, ik moet t programma dan weer opnieuw terug zoeken en het daarna volgende programma opstarten om de laatste 10 min van m'n serie te kunnen afkijken.
Als ik s’avonds van radio naar tv schakel en dan de tvgids wil inzien dan zie ik de ochtendprogrammering op de tijd van inschakelen, de tijdlijn is als t ware stil blijven staan. Zo gaat t al een tijd, ook al met de oude entone tvboxen. Heb meerdere keren de modem en/of tvboxen gereset, alsook andere stappenplannen via forum, andere tv aangesloten maar zonder succes.
Uiteindelijk gebeld 27/9, bleek dat er nieuw tv systeem was waar ik niks van wist. Waarom word je als klant niet op de hoogte gehouden, heb een tv systeem wat alleen maar ergenis geeft. Nu ik zelf belde kon t meteen aangevraagd worden, zou alvast 2 nieuwe tvboxen + bediening krijgen. Systeem zou binnen 2 weken automatisch geactiveerd worden, dus nu nog oude platform. Maar fijn vooruitzicht, eindelijk geen ergenis meer. Apparatuur ontvangen, maar kreeg tvbox boven steeds niet geregistreerd, melding mislukt of niet toegestaan. Inmiddels gisteren 9 okt mail vd technische dienst met stappenplan. Hoera t werkt...
Tvbox beneden was wel al meteen goed geregistreerd, maar terug kijken en begin gemist kan nu sinds paar dagen helemáál niet meer, op geen enkele zender of tijd. Dus weer reset  stappenplan zonder succes, en tvbox boven doet ook weer raar. Geen beeld en geluid, tv gids is oproepbaar maar switchen naar zenders gaat niet. Balk onderin verschijnt via ok knop, maar bij switchen naar zenders krijg ik alleen zwart beeld en geen geluid.
Ben met nieuwe tvboxen nog slechter af.
Hoe en wanneer gaat alles waar ik voor betaal werken zoals t hoort?

Ook ik kan al een aantal dagen geen enkel televisieprogramma meer terugkijken.

 

Tot voorkort kon ik gewoon met mijn afstandsbediening het programma opzoeken en op oké drukken. Dan kan ik van alle zenders de programma's een week terug kijken.

 

Maar nu werkt het niet meer. Van geen enkele zender. Ik krijg alleen maar een foutmelding er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen probeer het later alstublieft nog een keer.

 

Ik weet niet wat jullie aan het uitrollen zijn Maar jullie hebben dit kennelijk niet goed getest gezien het aantal klachten wat hier staat.

 

Ik wil ook niet opnemen in de cloud. Ik wil mijn programma's gewoon op mijn harddisk recorder opnemen die ik van jullie gehuurd heb. Ik heb die van jullie gehuurd omdat ik dan de opname net zo lang kan bewaren als ik wil en in de cloud worden de opnames na een door jullie ingestelde tid gewist. Daar baal ik van ik wil daar zelf over kunnen beslissen.

 

 

 

 

 

 

Helaas moet ik ook melden dat ik geen enkel programma neer kan terugkijken. 

Vind dit wel héél lastig omdat het wel eens voorkom dat ik een programma niet kan opnemen omdat ik plotseling wordt weggeroepen en als ik dan later op programma terugkijken drukt krijg ik de bekende melding Error fout probeer het later nog eens :-(

O ja... Begin gemist doet het ook niet.. zelfde verhaal ..

Reputatie 7
Badge +4

Hi @BeMu, @frankdewert, @Thea65, @Musica,

Goed dat jullie deze signalen doorgeven, hier gaan wij iets aan doen! Zoals Sander al eerder aangeeft zal ik ervoor zorgen dat jullie dossiers gebundeld worden doorgeven aan de technische dienst zodat hiermee adequaat en effectief een oplossing gezocht kan worden. Inmiddels is duidelijk dat het probleem zich ook afspeelt bij enkele klanten op ons oude platform.

 

Hoi @HFS, dank voor de terugkoppeling. Ik zal dit toevoegen aan het openstaande onderzoek bij de technische dienst. Omdat wij de work-around die jij gebruikt niet ondersteunen durf ik alleen niet te zeggen hoeveel de technische dienst voor je kan betekenen. Aan de andere kant betreft het geen individueel probleem en hierom heb ik goede hoop dat wij dit voor iedereen tegelijkertijd kunnen oplossen.

 

Hi @Musica, de andere problemen die je ervaart met de TV verbinding zal ik behandelen in het topic dat je hebt aangemaakt, namelijk: TV problemen.

 

 

Nogmaals dank allen voor de informatie en de ondernomen stappen, wij proberen hier snel bij jullie op terug te komen met dé oplossing!

Reputatie 3

Hoi Cal, dank! Ik begrijp het goed dat als ik door een niet-ondersteunde configuratie zelf een probleem op me afroep, dat ik dan ook op de blaren moet zitten. Maar net als jij zegt: het probleem lijkt toch aardig breder te leven (en ik schat dus in dat het issue elders zit), vandaar dat ik het toch ook meldde. Dank voor het serieus nemen.

Ook hier: terugkijken werkt niet meer. Al een aantal dagen. Toevallig wel bij NPO1, net… Maar verder niet. reset gedaan, meerdere keren.

Dag @Jemodak @HFS @Raazz @Laura_van_kessel en @thijnjacobs,

 

Ik heb voor jullie allen een opdracht gemaakt voor onze technische dienst. Zij zullen dit (als geheel) nu in onderzoek nemen en overeenkomsten opsporen. Dit is de beste manier om dit probleem boven water te krijgen. Het iljkt erop dat dit iets is wat in het netwerk zit (dus niet bij jullie individueel), maar ook lang niet bij al onze klanten ervaren wordt. Het is voor nu nog puzzelen wat er precies speelt. Bedankt voor al jullie reacties en doorlopen van stappen!

 

@BeMu, aangezien jij nog op het oude netwerk zit, speelt er bij jou iets anders. Zou je het modem en de TV BOx kort van de stroom willen halen? Werkt het Terug Kijken hierna weer goed?

 

@HFS jij zit toch op het nieuwe platform, vandaar dat ik je hierboven heb meegenomen. 

 

@thijnjacobs, speelt dit issue bij jou trouwens op beide TV Boxen? 

Ja, op beide TV boxen

Reputatie 1

Nog steeds op het oude tv platform, en met oude óf nieuwe tv boxen is terug kijken en begin gemist niet mogelijk.

Gisteren zowat hele dag bezig geweest met t-mobile probleem, klantenservice 5 x moeten bellen, beide nieuwe tv boxen op afstand gechecked en gereset, op aanwijzing tv box boven verwisseld met tv box beneden, dus voor zoveelste x 2 trappen op en af en kabels aansluiten zonder resultaat. Blijkt dat 1 vd nieuwe tv boxen gewoon kapot is. Andere nieuwe werkende tv box staat nu boven, en beneden oude tv box weer aangesloten. Belde 27 sep omdat ik al weken probleem had met terug kijken, begin gemist en tijdlijn tvgids, kreeg omwisselen tv boxen en nieuw tv platform aangeboden om t probleem op te lossen….?  Intussen al meerdere afleveringen Expeditie Robinson e.a. seizoens afleveringen van programma’s gemist, kijkplezier van resterende seizoens afleveringen is wel verziekt. Krijg nu andere nieuwe tv box en indien nodig afspr monteur v guideon. Maar kern vd problemen word hiermee niet opgelost.  

Reputatie 7

Hi @thijnjacobs, ik kom heel graag nog even op je terug! Wij zijn nu volop bezig om de issues die spelen zo snel mogelijk te verhelpen, zodat jij weer ongestoord kunt genieten. Ik hoop dan ook heel snel te kunnen mededelen dat de genoemde issues uit dit topic verholpen zijn. Goed om te weten dat het probleem op beide TV Boxen speelt. Ik kan je jammer genoeg niet voorzien van een andere tegemoetkoming en heb in orde gemaakt waar jij recht op hebt. Wij zorgen ervoor dat de coulance altijd in verhouding is met de missende diensten en hierdoor wil ik niet eenzelfde vergoeding bieden als klanten die bijvoorbeeld geen beeld ervaren, omdat ik voor iedereen graag een eerlijke en rechtvaardige compensatie regel. Ik duim dat ik binnenkort kan mededelen dat alle problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen, want jij hoort ongestoord te genieten. Verder kan ik je voor nu niet verder helpen, excuses hiervoor!

Hi @cre8ions, merci voor het aanstippen! Super dat je zelf al stappen hebt ondernomen door de boel te resetten, al had ik gehoopt dat dit mogelijk het probleem bij je zou verhelpen. Onze technische dienst heeft genoeg voorbeelden doorgekregen en is druk bezig om dit issue aan te vliegen en op te lossen. Zodra er updates uit dit onderzoek rollen, dan melden wij die hier om jullie op de hoogte te brengen. Ik duim dat ik snel meer kan delen!

Hi @Musica, dankjewel voor je uitgebreide toelichting! Ik vind het echt heel rot om te lezen dat jouw kijkplezier minder is geworden door deze issues. Ik hoop dan ook echt dat de oplossing voor deze problemen snel aan het licht komt, zodat jij zonder problemen kunt Terug Kijken en Begin Gemist kunt kijken. Mijn excuses dat jij al zo lang met verschillende problemen kampt. Het blijkt echt een gecompliceerd issue te zijn, die nog volop in onderzoek is. Zodra er een nieuwe update uit het onderzoek rolt, dan vermelden wij die hier. Weet ook dat jij recht hebt op een compensatie, zodra alles weer tip top werkt. Ik hoop dat het kijkplezier snel weer toeneemt, nogmaals sorry! 

Hallo, 

ik kan geen elke zender/programma terug kijken. Terwijl ik dit ongeveer een maand geleden nog wel kon. 
Er staat dan: terugkijken wordt niet ondersteunt voor dit programma. 
 

Ik heb ook nog steeds last van dit probleem al bijna twee weken nu….

Vervelend is dit…

bij mij is dat het zelfde 

hier het zelfde probleem met terug kijken 

om de week wel de stekker eruit  gehaald ,en gereset

kasje verwisseld en nog meer 

maar als ik hier zoveel mensen ziet met de zelfde  klachten misschien moet T-mobile even de stekker eruit trekken  en hun systeem even goed nakijken   

 

Reageer