Beantwoord

Terugkijken werkt niet

Bij sommige zenders werkt het terug kijken niet. Je hebt beeld, beeld en geluid blijven stil staan en stil waarna vervolgens het geluid verder gaat maar het beeld stil blijft staan. Ik heb het kast je al van de stroom gehad en opnieuw opgestart maar dit mag niet baten.

icon

Beste antwoord door Brian 22 June 2021, 17:09

Bekijk origineel

119 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi allen,

Een update aan onze kant; we zien namelijk dat er sinds gisteravond een fix is voor bovenstaande problemen. Hierbij lijken de issues met het Terug Kijken te zijn opgelost. Mocht je toch nog onverhoopt problemen ervaren, laat het vooral weten in dit topic. Voor nu wens ik jullie alvast veel kijkplezier! 

Mocht het probleem in de tussentijd toch bij één van jullie zijn opgelost, laat dat dan vooral weten.

Gisteravond weer geprobeerd na het bericht van de update van 20/21 september en nu werkt het naar behoren.

Het probleem is opgelost mijn dank daarvoor, kan ik nog een financiële tegemoetkoming krijgen? Dit omdat ik 2 weken lang weinig van mijn tv abonnement heb kunnen genieten. ik zie graag een reactie van T-Mobile tegemoet.

Ook hier ( sinds afgelopen week), hetzelfde probleem , zoals andere leden.  

Begin gemist werkte niet meer,  en Terug kijken ook niet meer. Het beeld bleef dan op zwart staan, als je 1 van deze 2 functies gebruikte..

Wij zitten op het nieuwe platform en hebben een Amino tv kastje..

Eerst hier rond gekeken naar oplossingen.  1 oplossing/ taak zag ik er niet tussen staan..  De TV box resetten.  Dit heb ik vanochtend gedaan,  en alles werkt weer , hoe het zou moeten werken! 

Als je op het nieuwe platform zit,  druk je als 1e op MENU op je afstandsbediening,  vervolgens bovenaan in het menu ACCOUNT en dan onderaan INSTELLINGEN.  Vervolgens links in het menu TV -Box en dan rechts bijna onderaan Reset TV - Box  . Als hij klaar is met resetten,  inloggen met je klantnummer en pincode.  

Hopelijk helpt dit voor andere leden,  die hetzelfde probleem ervaren!

Hoi Ginny, 

De apparatuur is inmiddels ontvangen dus de migratie kan worden gestart. 

Met vriendelijke groet, 

André 

Hi @Taeke305@thijnjacobs en @Nadinneke, wat balen om te lezen dat het probleem bij jullie nog steeds niet lijkt verholpen! Ik heb dit dan ook aangekaart bij één van mijn collega's van de technische dienst. Vervolgens heb ik voor jullie alle drie een verzoek ingediend om hier dieper in te duiken en zo snel mogelijk naar een passende oplossing te zoeken. 

Mocht het probleem in de tussentijd toch bij één van jullie zijn opgelost, laat dat dan vooral weten. Ik houd dit goed voor jullie in de gaten en zal alle updates hier delen. Nogmaals excuses voor dit ongemak!

Wat onwijs fijn dat het issue bij jou is opgelost @LB18! Kan je mij de exacte start- en einddatum aangeven van de periode dat jij hier last van had? Ik zie dit namelijk niet terug achter de schermen. Als je dit laat weten, maak ik graag een compensatie voor je in orde. 

Hallo Lisa,

Dankjewel voor je (re)actie. Sinds de update van 20/21 september lijkt het probleem zich niet meer voor te doen. Ik hoop dat het zo blijft, we blijven testen. Als het probleem zich weer voordoet dan meld ik me uiteraard.

Reputatie 2

Hoi Cal, dank! Ik begrijp het goed dat als ik door een niet-ondersteunde configuratie zelf een probleem op me afroep, dat ik dan ook op de blaren moet zitten. Maar net als jij zegt: het probleem lijkt toch aardig breder te leven (en ik schat dus in dat het issue elders zit), vandaar dat ik het toch ook meldde. Dank voor het serieus nemen.

Reputatie 7
Badge +8

Hartstikke bedankt voor jouw toelichtingen @Koppie74! Daar kunnen de techneuten zeer zeker wat mee, ik zet het meteen door, top! 👍

Hopelijk komt er zeer spoedig een definitieve fix.

Beste Lisa. Heel blij te lezen dat jij het goed oppakt. Super fijn. Hopelijk blijven de problemen nu weg. In verband met de compensatie wil ik hierbij ook direct doorgeven dat de terugkijk problemen bij mij vanaf 1 september tot ongeveer 21 september geduurd hebben. Alvast bedankt. 
Fijn weekend. 

Beste Lisa. Heel blij te lezen dat jij het goed oppakt. Super fijn. Hopelijk blijven de problemen nu weg. In verband met de compensatie wil ik hierbij ook direct doorgeven dat de terugkijk problemen bij mij vanaf 1 september tot ongeveer 21 september geduurd hebben. Alvast bedankt. 
Fijn weekend. 

Daar sluit ik mij bij aan. Wij hebben sinds de start van ons abonnement problemen. Dat is dus van 1 juli t/m de update van 21 September.

Yay, helemaal super om te lezen @Taeke305 en @thijnjacobs! Merci dat jullie dit gelijk met mij delen. Houd het inderdaad vooral in de gaten en trek hier gerust weer aan de bel als jullie problemen hebben - al hoop ik natuurlijk dat die vanaf nu helemaal wegblijven. Ook voor jullie maak ik graag een vergoeding in orde. Kunnen jullie ook de exacte periode aan mij doorgeven dat jullie dit probleem hadden? 

Hi @LB18, top dat je dit gelijk doorgeeft! Ik heb dit zojuist gelijk voor je in orde gemaakt. Je kunt dit ook zelf checken in je My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust! 😊

Maak er een mooi weekend van allemaal!

Super dankjewel, jij ook een fijn weekend.

Beste Lisa, ik sluit me bij de anderen aan. Fijn dat er een forum is waar meegekeken wordt en problemen opgepakt worden. Dat zie je wel eens anders.

Wij hebben uiteindelijk problemen gezien vanaf de omzetting op 2 september tot rond de 23e toen ik voor de laatste keer een upgrade heb uitgevoerd.

Hallo, 

ik kan geen elke zender/programma terug kijken. Terwijl ik dit ongeveer een maand geleden nog wel kon. 
Er staat dan: terugkijken wordt niet ondersteunt voor dit programma. 

Ik heb ook nog steeds last van dit probleem al bijna twee weken nu….

Wij ondervinden al weken problemen met terugkijken. Na selectie in de gids speelt de uitzending. Als ik tijdens de uitzending pauzeer en dan weer op play druk vraagt het systeem of ik terug wil naar live TV. Moet dan annuleren klikken en weer op play drukken en dat start hij weer. Maak zelfs mee dat als het afspelen weer wordt voortgezet het systeem terugspringt naar de gids en de uitzending in een klein kader wordt afgespeeld en dan moet ik weer op back drukken om full screen terug te krijgen. Dit gebeurt ook als ik een stukje terugspoel met als gevolg dat je door de handelingen die je moet doen de uitzending veel te ver terug spoelt. Als je per abuis op OK klikt bij de vraag of je terug wilt naar live TV ben je de uitzending kwijt en kun je weer opnieuw beginnen. Op de commerciële zenders is dit vreselijk irrititant aangezien je niet vooruit kunt spoelen. Nu heb ik een nieuwe TV box ontvangen van T-Mobile echter lost dit het probleem niet op. Sinds de nieuwe box ervaar ik nog meer ellende. Bij programma terugkijken stopt de uitzending zomaar op een willekeurig moment. Als je de uitzending zelf afbreekt houdt de box bij waar je was gebleven maar bij uitval niet. Moet dan de box spanningsloos maken, opnieuw starten en weer van voren af aan beginnen. Dan gaat het weer even goed maar een uur of twee later weer deze storingen.

Met de nieuwe TV box ontving ik ook het nieuwe model afstandsbediening. Eenmaal geconfigureerd om de TV er ook mee te kunnen bedienen kun je vervolgens het volume op de TV box nooit meer instellen tenzij je de afstandsbediening reset. Dat was bij de oude afstandsbediening niet zo. Daarover is dus niet goed nagedacht en dit zie ik als een engineeringfout.

De problemen met het terugkijken van programma's lijkt niet in de TV box te zitten maar in de communicatie tussen de box en de server van T-Mobile. 

Met de optie begin gemist werkte het nog beroerder. Je selecteert dan in de gids bijvoorbeeld RTL nieuws dat live bezig is, drukt dan op de blauwe knop van de afstandsbediening en dan springt het systeem ook weer terug naar de gids. 

De omschreven problemen met programma's terugkijken heb ik nooit eerder zo ervaren. Ben sinds 2018 klant. Dit doet zich sinds een aantal weken voor. Het is niet zender gerelateerd en ook niet systeem gerelateerd. Het TV systeem met opname mogelijkheid reageert idem. 

Stellig verzoek aan T-Mobile om dit zsm op te lossen want dit begint knap irritant te worden. 

Graag uw reactie naar XXXX

Met vriendelijke groet,

André 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Reputatie 1

Had gelezen dat je als het vastloopt dat je even 1 in moet drukken dan gaat hij 2 minuuut verder wel goed.

Reputatie 7
Badge +8

Goedemorgen all, zoals jullie inmiddels weten, ervaren momenteel we problemen met Terug Kijken op verschillende zenders. Het probleem is aangemeld en wordt onderzocht zodat het spoedig opgelost kan worden.

Om het overzicht te bewaren, willen we één centraal topic gebruiken voor updates, zo voorkomen we dat bepaalde topics per ongeluk overgeslagen worden wanneer er nieuws gemeld kan worden. Dit topic is het centrale topic, blijf daarom af en toe een kijkje nemen. Zodra er updates zijn, geven we dat meteen hier door. Bedankt voor jullie geduld!

Reputatie 7
Badge +2

Hi @thijnjacobs, ik had het liefst gelezen dat je helemaal tevreden zou zijn over deze vergoeding! Dankjewel dat je dit aangeeft. Ik licht graag aan je toe hoe ik op deze compensatie ben gekomen. Ik heb nergens in de systemen kunnen vinden dat jij vaker last hebt gehad van problemen, vandaar dat ik dit hier niet helemaal in heb kunnen meenemen. Uiteraard geloof ik je op je woord en wilde ik dan ook graag coulant zijn. Jij maakt gebruik van de actie dat je 6 maanden gratis tv hebt, dus daar bovenop wilde ik je nog eens een mooie extra geven. Ik hoop dat ik het je zo heb kunnen toelichten dat je deze keuze snapt, want het laatste wat ik wil is dat je je beledigd voelt. Ik wilde je hier juist extra blij mee maken! 

Ik zou je ook heel graag willen vragen of jij nog de volgende aanvullingen voor mij hebt, voor het onderzoek dat momenteel loopt voor de geluid problemen. Kan jij het volgende terugkoppelen:

• Op welke zenders speelt dit probleem?
  • Heb jij een voorbeeld van een programma?
  • Op welke tijden speelt dit probleem zich af? 

Dankjewel! 😊

Hi @Raazz, heel fijn dat jij dit topic hebt gevonden en mij hiervoor aan de mouw trekt! Momenteel is dit issue vol in onderzoek en ik hoop hier dan ook snel wat over te kunnen delen. Ik blijf dit onderzoek goed monitoren en zal alle updates die hieruit voort komen, hier delen. Ook de problemen die zich voordoen met het geluid zijn bij ons aan het licht gekomen. Zou jij ter aanvulling nog het volgende aan mij kunnen laten weten:

• Op welke zenders speelt dit probleem?
  • Heb jij een voorbeeld van een programma?
  • Op welke tijden speelt dit probleem zich af? 

Als je dit aan mij door kan geven, dan zet ik dit direct weer door! Super dat je het trucje met doorspoelen hebt ontdekt. Wat betreft de compensatie: als de problemen helemaal zijn verdwenen, dan ga ik graag de compensatie voor je in orde maken. Ook jij hebt namelijk recht op een vergoeding voor deze periode. Mocht je nog andere vragen hebben, stel die dan gerust! 🎈

Hi,

Ook hier last van al die bovengenoemde problemen, reset hier en daar werkt allemaal niet, 
ja voor even er moet iets permanents gedaan worden! Als ik op het werk 2 keer hetzelfde probleem voor mijn kiezen krijg los ik het op! 
Is irritant voor mij maar ook de “interne klant” …..wat gaat nu de oplossing worden?

Mvg,

Guido

Reputatie 7
Badge +2

Hi @thijnjacobs, ik kom heel graag nog even op je terug! Wij zijn nu volop bezig om de issues die spelen zo snel mogelijk te verhelpen, zodat jij weer ongestoord kunt genieten. Ik hoop dan ook heel snel te kunnen mededelen dat de genoemde issues uit dit topic verholpen zijn. Goed om te weten dat het probleem op beide TV Boxen speelt. Ik kan je jammer genoeg niet voorzien van een andere tegemoetkoming en heb in orde gemaakt waar jij recht op hebt. Wij zorgen ervoor dat de coulance altijd in verhouding is met de missende diensten en hierdoor wil ik niet eenzelfde vergoeding bieden als klanten die bijvoorbeeld geen beeld ervaren, omdat ik voor iedereen graag een eerlijke en rechtvaardige compensatie regel. Ik duim dat ik binnenkort kan mededelen dat alle problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen, want jij hoort ongestoord te genieten. Verder kan ik je voor nu niet verder helpen, excuses hiervoor!

Hi @cre8ions, merci voor het aanstippen! Super dat je zelf al stappen hebt ondernomen door de boel te resetten, al had ik gehoopt dat dit mogelijk het probleem bij je zou verhelpen. Onze technische dienst heeft genoeg voorbeelden doorgekregen en is druk bezig om dit issue aan te vliegen en op te lossen. Zodra er updates uit dit onderzoek rollen, dan melden wij die hier om jullie op de hoogte te brengen. Ik duim dat ik snel meer kan delen!

Hi @Musica, dankjewel voor je uitgebreide toelichting! Ik vind het echt heel rot om te lezen dat jouw kijkplezier minder is geworden door deze issues. Ik hoop dan ook echt dat de oplossing voor deze problemen snel aan het licht komt, zodat jij zonder problemen kunt Terug Kijken en Begin Gemist kunt kijken. Mijn excuses dat jij al zo lang met verschillende problemen kampt. Het blijkt echt een gecompliceerd issue te zijn, die nog volop in onderzoek is. Zodra er een nieuwe update uit het onderzoek rolt, dan vermelden wij die hier. Weet ook dat jij recht hebt op een compensatie, zodra alles weer tip top werkt. Ik hoop dat het kijkplezier snel weer toeneemt, nogmaals sorry! 

Terugkijken lukt (nog steeds) niet bij CC trouwens (alweer).. 

Tijdje terug kon je enkele afleveringen terugkijken, maar nu vandaag kan ik weer helemaal niets terugkijken.. 

Helaas moet ik ook melden dat ik geen enkel programma neer kan terugkijken. 

Vind dit wel héél lastig omdat het wel eens voorkom dat ik een programma niet kan opnemen omdat ik plotseling wordt weggeroepen en als ik dan later op programma terugkijken drukt krijg ik de bekende melding Error fout probeer het later nog eens :-(

O ja... Begin gemist doet het ook niet.. zelfde verhaal ..

Reputatie 7
Badge +8

@Guido_Melis Je hebt helemaal gelijk en we werken er oprecht keihard aan om dit te verhelpen. Omdat het bij meerdere zenders en programma’s tegelijk gebeurt, is het ietwat lastiger te duiden waar het precies vandaan komt, maar ik kan je garanderen dat dit nooit betekent dat we er minder aandacht aan besteden. We willen dat jullie de optimale ervaring voorgeschoteld krijgen en zonder Terug Kijken is dat niet het geval. Goed dat je je meldt, we pakken het op met de onderzoekers!

Dag @Jemodak @HFS @Raazz @Laura_van_kessel en @thijnjacobs,

Ik heb voor jullie allen een opdracht gemaakt voor onze technische dienst. Zij zullen dit (als geheel) nu in onderzoek nemen en overeenkomsten opsporen. Dit is de beste manier om dit probleem boven water te krijgen. Het iljkt erop dat dit iets is wat in het netwerk zit (dus niet bij jullie individueel), maar ook lang niet bij al onze klanten ervaren wordt. Het is voor nu nog puzzelen wat er precies speelt. Bedankt voor al jullie reacties en doorlopen van stappen!

@BeMu, aangezien jij nog op het oude netwerk zit, speelt er bij jou iets anders. Zou je het modem en de TV BOx kort van de stroom willen halen? Werkt het Terug Kijken hierna weer goed?

@HFS jij zit toch op het nieuwe platform, vandaar dat ik je hierboven heb meegenomen. 

@thijnjacobs, speelt dit issue bij jou trouwens op beide TV Boxen? 

dag Sander,

ik heb nog niets verder vernomen.

ik kan ook niet meer simpel pauzeren.

Super irritant begint het te worden.

vriendelijke groeten,

laura van kessel

Hallo, 

ik kan geen elke zender/programma terug kijken. Terwijl ik dit ongeveer een maand geleden nog wel kon. 
Er staat dan: terugkijken wordt niet ondersteunt voor dit programma. 

Ik heb ook nog steeds last van dit probleem al bijna twee weken nu….

Vervelend is dit…

bij mij is dat het zelfde 

Reageer