Beantwoord

Terugkijken werkt niet

  • 7 December 2022
  • 24 reacties
  • 1156 Bekeken

Sinds al bijna een week werkt terugkijken op alle kanalen niet of bijna niet. Het programma zal of niet eens beginnen, of na 5-20 minuten stoppen en een foutbericht vertonen, en wanneer ik hem dan opnieuw start kan ik niet vooruitspoelen en is hij weer bij het begin. Dit maakt het niet mogelijk om films of series terug te kijken.

icon

Beste antwoord door Lisa 7 December 2022, 09:41

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7

Hi @pascalvo, heel goed dat je dit direct aangeeft! Dit is zeker niet de bedoeling, dus ik help je hier graag bij. Kun je een powerflip uitvoeren? Dit doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Werkt het hierna weer zonder problemen?

Als dit niet helpt, dan wil ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Kun je hiervoor voorbeelden noemen van programma’s/zenders waarbij je dit ervaarde inclusief de datum en het tijdstip? Als je daarnaast ook de foutmelding door kunt geven, dan zou dat top zijn. Vervolgens ga ik hier graag voor je achteraan! 💪

Hallo @Lisa , bedankt voor uw antwoord! Ik heb even gewacht met mijn reactie omdat na ik de powerflip deed, alles weer goed leek te gaan maar ik even af wou wachten om te kijken of het zo zou blijven. Na een paar dagen is het probleem jammer genoeg inderdaad weer begonnen; programma's stoppen sinds gisteren weer willekeurig.

 

Het probleem komt vooral op RTL 8 met de Countdown To Christmas films voor, bijna elke hiervan stopt of meteen of na een paar minuten, hoe vaak ik het ook opnieuw probeer. Een aantal is ook pas na 30 of 60 minuten gestopt. Andere zenders hebben dit probleem ook, als NET 5 en TLC. De foutmelding die ik krijg is altijd óf “Het programma is afgelopen” of “Deze content is niet meer beschikbaar.”

 

Nogmaals bedankt!

Reputatie 7

Hi @pascalvo, heel fijn dat je expres even hebt afgewacht of het probleem 100% opgelost was! Ik had gehoopt dat dit het geval zou zijn, maar geen zorgen want we gaan dit hoe dan ook verhelpen. Merci voor het heldere voorbeeld. Ik wilde meteen het verzoek ingeschieten voor de technische dienst, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan maak ik dit in orde en houd ik de komende tijd het onderzoek goed voor je in de gaten, zodat ik alle updates met je kan delen. Ik ga duimen dat ik je snel kan verblijden met de oplossing! 🤞

Bedankt @Lisa, dat ga ik nu doen!

Reputatie 7

Hi @pascalvo, je bent een topper! Zojuist ben ik teruggekomen op jouw privébericht. Als je daar nog op terug kunt komen, dan kan ik het verzoek inschieten. 

Wij hebben sinds enkele weken hetzelfde probleem, het terugkijken werkt niet meer. Ik krijg direct een error, of het terugkijken stopt op een willekeurig moment middenin het programma. De router en het tv-kastje heb ik inmiddels meerdere keren ge-reboot, soft reboot en hard reboot, maar ik blijf hetzelfde probleem hebben… Het probleem manifesteert zich op elke zender, elk programma en elk tijdstip.

Reputatie 7

Hi @Mhaans, hartstikke goed dat je hiervoor aanklopt en top dat je zelf al verschillende stappen hebt uitgevoerd! Je hoort zonder problemen programma’s terug te kijken, dus ik ga je hier meteen bij helpen. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en hierin kan ik het modem niet uitlezen. Maak je toevallig gebruik van een eigen router? Zo ja, zou je dan eens het Zyxel modem willen aansluiten en willen checken of dit probleem hiermee is verholpen?

Ik hoor graag van je of dit resulteert in de oplossing. Mocht je enkel het modem van T-Mobile voor thuis gebruiken, dan ga ik aankloppen bij onze technische dienst. Kun je hiervoor een willekeurig voorbeeld met mij delen van een aflevering/programma waarbij je dit opmerkte? De technische dienst heeft altijd een voorbeeld nodig, zelfs als het op elke zender speelt. We gaan dit hoe dan ook voor jou fixen! 💪

Wij hebben hetzelfde probleem en omdat ook opnemen niet meer kon hebben we vandaag een nieuw kastje gekregen zonder harddisk recorder. Tot onze verbazing gaat het nu meteen weer mis. Na een aantal minuten geeft hij een error en stopt er mee. Blijkbaar is het kastje dus niet het probleem.

Zelfde probleem, sinds enkele weken stopt terugkijken na enkele seconden tot minuten.

is er al meer bekend?

Reputatie 7

Hi @Koen-mark, hier ga ik jou gelijk bij helpen - want je hoort zonder problemen tv te kijken! Ik heb een kijkje achter de schermen genomen en ik zie dat je je nog op het oude tv-platform begeeft. Wil je graag de optie voor Cloud Opnemen krijgen? Dan kan ik jou migreren naar T-Mobile TV, zodat je hier gebruik van kunt maken. Voor de zekerheid deel ik alvast de voorwaarden met je. 

Vanaf het moment dat ik de migratie aanvraag, zal je binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. In jouw My T-Mobile Thuis omgeving kun je na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang je een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul je opnieuw moeten inloggen zodra je bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als je hier akkoord mee gaat, dan ga ik voor je aan de slag! 💪

Ook wil ik het probleem dat je ervaart met Terug Kijken zo snel mogelijk aanpakken. Ervaar je dit op elke zender of op specifieke zenders? Kun je tot slot aangeven welke error je precies te zien krijgt? Merci!

Hi @Michael_Max, hartstikke goed dat je hiervoor aanklopt! Momenteel staat dit niet bekend als algemeen probleem, dus ik help je hier graag individueel mee verder. Kun je aangeven op welke zenders je dit ervaart? Als je twee voorbeelden van een programma kunt noemen, inclusief de zender, de datum en het tijdstip dan ga ik aankloppen bij onze technische dienst om dit te laten fixen. 

Hi Lisa,

Dat is een mieters goede vraag, hartstikke goed dat je ‘m stelt! Superfijn dat je me individueel gaat helpen. Wat zeg je ervan net doen alsof we niet op een forum zitten en lekker normaal tegen elkaar praten? Dat zou ik echt fijn vinden!

Maar serieus, heb liever dat we gewoon een gesprek hebben. ;)
 

Ik gebruik terugkijken voornamelijk voor het nieuws. De rest gaat on demand via Apple TV & apps.


Dus qua programma’s;

  • RTL Nieuws zowel ochtend als 18u
  • Editie NL

Datum / tijd:

Iedere dag afgelopen 3-5 weken zoiets?
Tussen 6 en 8, en rond 18u-19u

Dankjewel vast!

Hi @Koen-mark, hier ga ik jou gelijk bij helpen - want je hoort zonder problemen tv te kijken! Ik heb een kijkje achter de schermen genomen en ik zie dat je je nog op het oude tv-platform begeeft. Wil je graag de optie voor Cloud Opnemen krijgen? Dan kan ik jou migreren naar T-Mobile TV, zodat je hier gebruik van kunt maken. Voor de zekerheid deel ik alvast de voorwaarden met je. 

Vanaf het moment dat ik de migratie aanvraag, zal je binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. In jouw My T-Mobile Thuis omgeving kun je na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang je een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul je opnieuw moeten inloggen zodra je bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als je hier akkoord mee gaat, dan ga ik voor je aan de slag! 💪

Ook wil ik het probleem dat je ervaart met Terug Kijken zo snel mogelijk aanpakken. Ervaar je dit op elke zender of op specifieke zenders? Kun je tot slot aangeven welke error je precies te zien krijgt? Merci!

Hi @Michael_Max, hartstikke goed dat je hiervoor aanklopt! Momenteel staat dit niet bekend als algemeen probleem, dus ik help je hier graag individueel mee verder. Kun je aangeven op welke zenders je dit ervaart? Als je twee voorbeelden van een programma kunt noemen, inclusief de zender, de datum en het tijdstip dan ga ik aankloppen bij onze technische dienst om dit te laten fixen. 

Hi Lisa, als je ons kan migreren naar T-mobile TV voor cloud opnemen dan zou dat mooi zijn. Met betrekking tot problemen met terugkijken lijkt dit vooral op commerciele zenders te gebeuren met programma’s tussen 20:30 en 23:00. Ik heb niet alle zenders getest uiteraard, maar weet dat het onlangs goed ging met een programma op NPO. Er wordt geen error code gegeven maar gaat op zwart en stopt. Als je daarna opnieuwe terugkijken start stopt hij altijd op hetzelfde moment.

Reputatie 7

Hi @Michael_Max, hartstikke bedankt voor jouw razendsnelle reactie! 😊 Ik wilde het onderzoek gelijk laten starten, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je een privébericht sturen naar mijn collega @Cal met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer? Dan gaat hij dit verzoek indienen en houdt hij het onderzoek voor jou in de gaten, zodat de uitkomst met je gedeeld kan worden. Zelf heb ik aanstaande vrijdag mijn laatste werkdag bij T-Mobile, anders hield ik dit met liefde in de gaten. Hopelijk kunnen we jou snel verblijden met de oplossing! 

Hi @Koen-mark, super leuk dat je jouw akkoord geeft op het nieuwe platform! Ik heb meteen aan mijn collega gevraagd of hij jou versneld kan overzetten. Zoe hoef je niet twee weken te wachten, maar kun je hopelijk vandaag nog Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement. 

Heel fijn dat je ook nog op mijn andere vragen terug kon komen, merci. Zojuist heb ik een verzoek ingediend voor de technische dienst. Hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Mijn collega @Calhoudt dit onderzoek de komende tijd in de gaten en laat het weten als er een update uitrolt. Zelf hoop ik dat dit probleem wordt getackeld zodra je bent overgezet naar ons nieuwe tv-platform. Het nieuwe tv-platform verhelpt namelijk ook veel van dit soort issues. Hopelijk kun je snel weer zonder problemen tv-kijken! 

Reputatie 7

Hi @Koen-mark, mijn collega is vliegensvlug! Je bent zojuist dan ook overgezet naar ons nieuwe tv-platform. Laat je het weten of je hiermee ook probleemvrij bent op het gebied van Terug Kijken? Fingers crossed!  

Hi @Michael_Max, hartstikke bedankt voor jouw razendsnelle reactie! 😊 Ik wilde het onderzoek gelijk laten starten, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je een privébericht sturen naar mijn collega @Cal met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer? Dan gaat hij dit verzoek indienen en houdt hij het onderzoek voor jou in de gaten, zodat de uitkomst met je gedeeld kan worden. Zelf heb ik aanstaande vrijdag mijn laatste werkdag bij T-Mobile, anders hield ik dit met liefde in de gaten. Hopelijk kunnen we jou snel verblijden met de oplossing! 

Hi @Koen-mark, super leuk dat je jouw akkoord geeft op het nieuwe platform! Ik heb meteen aan mijn collega gevraagd of hij jou versneld kan overzetten. Zoe hoef je niet twee weken te wachten, maar kun je hopelijk vandaag nog Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement. 

Heel fijn dat je ook nog op mijn andere vragen terug kon komen, merci. Zojuist heb ik een verzoek ingediend voor de technische dienst. Hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Mijn collega @Calhoudt dit onderzoek de komende tijd in de gaten en laat het weten als er een update uitrolt. Zelf hoop ik dat dit probleem wordt getackeld zodra je bent overgezet naar ons nieuwe tv-platform. Het nieuwe tv-platform verhelpt namelijk ook veel van dit soort issues. Hopelijk kun je snel weer zonder problemen tv-kijken! 

 

Hi Lisa, heb meerdere rekeningnummers / accounts bij jullie (zakelijk + prive) dus dat zal het zijn. 
Heb net de gegevens naar Cal gestuurd, thnx voor je hulp en fijne avond alvast!
 

Reputatie 7

Helemaal perfect @Michael_Max, dankjewel voor het doorzetten! We gaan hier voor je achteraan.

hallo, ik heb all 3 maanden hetzelfde probleem - alleen op RTL zenders; kan niets terug kijken. Dacht dat  het door het aantal klachten op het forum wel opgelost zou worden  maar kenlijk niet. Weet niet of dit nu betekend dat ik ook overgezet moet worden… had graag dat iemand hier even naar keek voor me. Dank.

 

@NGA, sinds wij op de cloud over zijn gestapt werkt het goed.

Dank Koen-Mark, begrijp ik, maar het zou toch ook zonder overstappen moeten werken… 🤔 Dat begrijp ik dus niet. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @NGA, fijn dat je ook dit kenbaar maakt! Zoals @Koen-mark aangeeft werkt het nieuwe platform inderdaad een stuk beter. Wil je dat ik de overzetting voor je in gang zet? Hiervoor moet eerst wel je modem omgewisseld worden naar een nieuwer model. Omdat hiervoor ook een extra glasvezel Media Converter nodig is sturen wij graag een monteur langs om de installatie kosteloos in orde te maken. Vervolgens kan je binnen twee weken weer zorgeloos genieten van alle RTL zenders! 😃

Hai Cal, dank - maar mag ik toch ff wat vraagjes stellen

 

  • in dit topic staat dat dit probleem niet wordt herkent als’ algemeen’, ondanks de vele klachten. Begrijp ik niet.
  • Mag/Moet ik nu aannemen dat ik geen keuze heb dan over te stappen om het terug kijken te laten werken (wat in principe zou moeten werken binnen mijn huidige abonnement)? 
  • Je biedt aan de installatie kosteloos te doen,fijn. Maar ik heb ergens in de topic zien staan dat dit extra EUR 5.00 per maand kost. Graag duidelijkheid.

Dank,

MVG, NGA

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @NGA, graag geef ik de antwoorden op jouw vragen:

  1. Het probleem wordt niet als algemeen beschouwd omdat niet iedereen er last van lijkt te hebben. Dit gaat om incidentele gevallen, ook al zijn er inmiddels redelijk wat voorbeelden verzameld;
  2. Je hebt altijd een keuze. Het is echter wel zo dat op den duur iedereen over zal gaan op T-Mobile TV. Het oude platform komt uiteindelijk in zijn geheel te vervallen;
  3. De installatie van de nieuwe glasvezelapparatuur (modem + converter) is op onze kosten. De aanschaf van Cloud Opnemen, zodra TMTV overgezet is, bedraagt € 5 per maand.

Heb je hier voldoende aan of kan ik je nog met andere vragen helpen?

Hallo Jason, dank je voor de uitleg. Dan moet ik maar overstappen. Kun je ajb laten weten wat de volgende stappend zijn? 

Dank je, groet, NG

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @NGA, jammer om te horen dat je wilt overstappen. Voor vragen over de overstap moet je bij je nieuwe, toekomstige, provider zijn. Heel veel succes bij je nieuwe provider!

Reageer