Beantwoord

Terugspoelen en vooruit spoelen


Sinds vandaag kan ik niet meer terugspoelen en vooruit spoelen op NPO 1, 2 en 3. Twee dagen geleden kon dat nog wel. Heel irritant! kan dat hersteld worden?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 4 June 2021, 10:59

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @harmenfaber, welkom op de Community!

Dit probleem ben ik nog niet eerder tegengekomen, ik verwacht echter wel dat we het zo opgelost hebben. Speelt dit probleem bij Live TV of ervaar je dit met bijvoorbeeld Terug Kijken?

Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Gebruik alsjeblieft bovenstaande methode om het gros van de TV-problemen te herstellen. Mocht het toch nog niet werken, laat het me weten, dan schakelen we over op een andere oplossing! 😉

 

Ik heb de reset geprobeerd. Maar werkt niet. Geen verschil.  En ik moet soms mijn pincode invoeren voor zenders als NPO2 en RTL4. Zowel voor als na de reset. 

Reputatie 7
Badge +16

@harmenfaber Bedankt voor je terugkoppeling, ervaar je dit probleem op beide TV Boxen? Wat je nu het beste kunt doen, is de TV Box(en) van een fabrieksreset voorzien. Ik heb het vermoeden dat er ergens een configuratie verkeerd/anders ingesteld is en dat kan ik op afstand niet direct waarnemen, sorry.

Amino Aria (zonder opnamefunctie)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Met bovenstaande methode zorg je ervoor dat de box teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. 

Probeer ook eens om de leeftijdsrestrictie in jouw hoofdprofiel (Kijkprofiel op T-Mobile TV) naar 18 te zetten, dan hoef je sowieso nergens meer een pincode in te voeren - behoudens bij adultzenders.

Druk op de menu-knop van je afstandsbediening menu.png. Ga naar de categorie 'THUIS' en klik dan links in het scherm op 'Wissel Profiel'.

wissel-profiel.png

Kies het gewenste profiel en navigeer vervolgens naar de leeftijdsgrens met de pijltjestoetsen op je afstandsbediening. Je kunt kiezen uit de leeftijdsgrenzen: AL (Alle Leeftijden), 6, 9, 12, 16 en 18. Dit zijn de leeftijden gegeven door Kijkwijzer. Kies de gewenste leeftijdsgrens en druk daarna op “Bevestigen”.

Tip: Krijg je te vaak het Kinderslot in beeld? Wanneer je de leeftijd op 'AL' zet, kun je alleen programma's bekijken die geschikt zijn voor alle leeftijden. Wil je nooit het Kinderslot in beeld? Stel dan '18' in als leeftijd.

Voor vooruit en achteruit spoelen heb ik nu een paar knoppen gevonden die werken. Werkt anders dan eerst, jullie hebben de wijze van gebruik veranderd maar geen nieuwe gebruiksaanwijzing geleverd, dat is niet handig.

Leeftijd blokkering heb ik ook gevonden en ontgrendeld, daar hadden jullie ook niets over verteld. 

Reputatie 6

Hoi @harmenfaber, mag ik vragen welke knoppen jij hebt gevonden die nu anders werken dan voorheen? In principe zouden het knoppen 9 en 10 moeten zijn, zoals op onze website te zien is (klik voor de specifieke site). Wij hebben zoveel mogelijk informatie over het nieuwe TV platform op onze website gezet, waaronder uitgebreide informatie over het instellen van een kijkprofiel. Laat het vooral weten als je nog informatie mist!

Reputatie 1

Heeft iemand een oplossing voor sneller vooruitspoelen dan max 16. Beeld gaat 4 (!) seconden vooruit. Ik wil bij opgenomen programma’s de reclames doorspoelen. Nu duurt het een eeuwigheid.

Toen ik nog bij Tele 2 zat (is nu T-Mobile) ging het ongelooflijk snel

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @bw.matt ,

Goed dat je de community hebt gevonden voor je vraag. Heb even een kleine opmerking:

Ik zie dat je inmiddels zelf ook een topic hebt gemaakt. Zou je het bij 1 topic willen houden, het is niet de bedoeling om je vraag op meerdere plekken te plaatsen volgens de : Huisregels

Ik wil je vragen om het bij 1 topic te houden, namelijk deze:

De moderators geven indien nodig vanzelf een antwoord

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @bw.matt, omdat je aangeeft dat je bij opgenomen programma's reclames wilt doorspoelen, ga ik er stiekem van uit dat je refereert aan het opnemen met een harddiskrecorder (Amulet 515 TV Box), klopt dat? Het is bij Cloud Opnemen niet mogelijk om reclameblokken door te spoelen, dat is mede vanuit commercieel oogpunt. 

 

Reputatie 7
Badge +6

@bw.matt Ik denk dat @Jason in de war is met terugkijken via de tv-gids. Dan kun je inderdaad bij commerciële zenders niet doorspoelen. Bij Cloud Opnemen kan dat wel, bij alle zenders.

Reputatie 7
Badge +16

@bw.matt en @TMTV Mijn oprechte excuses, ik ben inderdaad in de war met Terug Kijken, sorry! Negeer mijn statement alsjeblieft! 🙈

Reageer