Beantwoord

Tidal start op maar blijft hangen na nieuwe glasvezel

  • 28 October 2022
  • 6 reacties
  • 94 Bekeken

Na aansluiting op T-Mobile glasvezel start de Tidal app op mijn Smart TV wel op maar er is geen muziek of video af te spelen. Blijft hangen bij een ‘laden’ scherm. Een rond draaiende cirkel. Wat moet ik doen om deze app aan het werk te krijgen?

icon

Beste antwoord door yalerta 30 October 2022, 22:42

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @EvertTM

Kan je eens proberen om de netwerk instellingen van de Tv te resetten en opnieuw te verbinden met de wifi.

Op de smart tv is het netwerk gereset en de smarthub opnieuw geïnstalleerd. Alle apps werken behalve Tidal en NPOstart.

Reputatie 7
Badge +8

@EvertTM Ik denk graag met je mee! Hoe heb je de smart-tv verbonden? Is dit via wifi of een bekabelde verbinding? Omdat andere apps wel werken en de Tidal en NPOstart niet, heb je ook specifiek deze apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Je zou anders ook nog kunnen kijken of het bijvoorbeeld via wifi wel werkt of bijvoorbeeld alleen via een bekabelde verbinding. Het is in ieder geval het proberen waard! 😁 Mocht dit ook niet werken, dan zou je ook bij deze apps kunnen vragen om ondersteuning bij dit probleem of bij een eventuele foutmelding. 

Reputatie 7
Badge +5

@EvertTM 

Misschien heeft het hiermee te maken. 

Heel veel dank yalerta en andere meedenkers.

Mijn IP adres heb ik in alle voorgestelde registers ingevoerd en allen geven aan dat T-mobile in nl de eigenaar is. Wat een wereld gaat dankzij jullie voor mij open!.
Voorlopig laat ik het even rusten, het kost al mijn aandacht.

Het beeld van zowel de reguliere tv als de streaming apps die wel werken is aanzienlijk verbeterd na de glasvezel aansluiting. Ook de Wifi is snel en na de eerste storing stabiel. Daarom tel ik deze ‘zegeningen’ en ga volgende week weer verder met de NPO en Tidal speurtocht.

Heb mijn abonnement bij Tidal beëindigd en ben overgegaan naar Spotiy. Dat werkt prima op de glasvezelaansluiting.

Reageer