Beantwoord

tmobile tv ism samsung one connect box

  • 6 May 2021
  • 1 reactie
  • 346 Bekeken

Wij hebben sinds vandaag t mobile thuis. Bij de tv lopen we tegen twee issues aan:

  • we hebben nu (tijdelijk) een ethernet kabel vanaf het moment naar onze huiskamer liggen door de gang, omdat het tv signaal niet door komt via het reeds aangelegde netwerk via ubiquiti switch
  • het signaal werkt nu er een losse kabel naar de setupbox gaat, maar dit is niet wenselijk.
  • we hebben een Samsung tv met one connect box, juist omdat we niet allerhande apparaten in zich wilde hebben. Met onze oude provider ziggo, ging er een coax kabel rechtstreeks naar de one connect box en was er geen extra kastje nodig. Nu hebben we een extra kastje (amino aria 7x). Deze hebben we kunnen koppelen aan de one Samsung afstandsbediening, maar nu moet onze tv kast open staan, omdat de aria kennelijk het ir signaal via de one connect box niet snapt en rechtstreeks op het ir signaal van de amino moet zitten. Dat maakt het tv kijken voor ons een stuk onaangenamer.
  • is het mogelijk om de amino toch via de ir van de one connect box te laten lopen? Of kunnen we (meest wenselijk) gewoon een ethernet kabel in de ethernet aansluiting van de one connect box stoppen en daar het tv signaal vanaf halen, of moet er per se een setupbox tussen zitten.
  • is er anders eventueel een app beschikbaar voor smart tv? Ik kan alleen een Tsjechische versie vinden nu.
icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 May 2021, 12:32

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @narin1990, welkom op de Community en bij Thuis!

Wij maken gebruik van een TV Box waarbij deze niet tussen de setup te halen is wanneer je een directe TV-stream wilt bekijken. Volgens mij wordt dit ook niet gehost op One Connect en ik durf niet te zeggen of dat in de nabije toekomst wel gebeurt - vanuit Thuis dan bedoel ik. Wat ik echter wel weet, is dat je bij ons de mogelijkheid hebt om via de TV Anywhere app en webversie het gros van de zenders te casten naar een Chromecast of Apple TV. Dat is natuurlijk niet helemaal wat je bedoelt, maar zorgt wel voor veel minder internetkabels door het huis heen. Het kleine nadeel daaraan is dat de stream dan zo'n 30 seconden achterloopt op live TV en dat kan vooral bij sport onwenselijk zijn.

Op je tweede vraag: er is nog geen aparte (Android) app beschikbaar voor de smart TV. Daar wordt wel aan gewerkt, maar dat zal dan vergelijkbaar zijn met hoe we Apple TV ondersteunen.

Wat betreft de nuance op je eerste vraag: ik weet oprecht niet of je via het infraroodsignaal van de One Connect de Amino zou kunnen laten lopen, ik vermoed van niet. Mocht een andere user hier een zinniger antwoord op hebben, dan ben ik net zo benieuwd als jij!

Reageer