Beantwoord

TV Anywhere Android - houdt beeldkwaliteit keuze niet vast

  • 22 November 2021
  • 10 reacties
  • 163 Bekeken

Elke keer als ik de app opstart op mijn Tablet en TV start gaat scherm om de paar seconden op zwart. Als ik de beeldkwaliteit verander, dus geen auto, werkt het prima. Probleem is indien je een andere zender kiest moet je wederom beeldkwaliteit veranderen om te zorgen dat beeld niet gaat flikkeren (op zwart)

 

Vraag: hoe zet je beeldkwaliteit standaard op bv 1080 of 720 ? En dat deze ook altijd blijft staan en niet weer op auto gaat ?

 

icon

Beste antwoord door Lisa 10 December 2021, 13:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7

Hoi @Ivar12345 ,

Goed dat je het bij ons navraagt en excuses voor de verlate reactie! Het is niet mogelijk de beeldkwaliteit tijdens en na het streamen vast te pinnen. Wél lijkt het mij dat het hier niet goed gaat met de beschikbare bandbreedte en jouw profiel. Ik ben erg benieuwd naar de volgende gegevens, om deze eventueel door te zetten naar de technische specialisten: 

  • Om welke versie van TV Anywhere gaat het? firmwareversie
  • Op welk apparaat staat de app? Merk, type, versie
  • Wat is de resolutie waar het wordt afgespeeld? 

Ik hoop snel van je te horen! 

Hierbij de gegevens:

TV Anywhere versie:

A.2.4.3

Tablet samsung A7 Lite (SM-T220)

Op dit moment staat altijd op auto en gaat dus om de paar seconden op zwart scherm vanaf rtl 4 en dan gaat geluid haperen.(Nederland,1,2,3 alleen geluid doet gek en na 2 minuten gaat alles goed)

Indien ik dus van auto elke andere resolutie kies werkt alles prima als het maar van auto af is.

 

 

Reputatie 7

Hi @Ivar12345, super fijn dat je gelijk deze informatie onze kant op hebt gestuurd! Ik heb zojuist een verzoek ingediend bij onze technische dienst. Houd er rekening mee dat enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik ga dit in ieder geval nauwlettend voor je in de gaten houden. Zodra er een update het onderzoek rolt, ben jij de eerste die het hoort. Hopelijk kan ik je snel verblijden met goed nieuws! 🎈

Reputatie 7

Hi @Ivar12345, zoals je weet houd ik het onderzoek voor je in de gaten! Ik wil je graag een korte tussentijdse update geven vanuit de technische dienst. Dit issue is nog steeds in onderzoek en is mogelijk een bug in de nieuwe software. Zodra er een nieuwe update binnenkomt, dan deel ik dat meteen met je. Fingers crossed dat er snel een oplossing voor wordt gevonden! 
 

Reputatie 7

Hi @Ivar12345, ik zie dat het onderzoek vandaag is gesloten! Graag deel ik de uitkomst hier met je. Dit issue lijkt in de Android tabletten te zitten. Het advies is dan ook om de laatste Android versie te installeren. Als dit niet mocht werken, dan is het het beste om contact op te nemen met de leverancier van de tablet. Laat jij het weten of het installeren van de laatste versie dit probleem heeft verholpen? Ik hoop het enorm! 

Lisa,

De Samsung tab A7 heeft de nieuweste software maar probleem us er nog steeds.

Contact opnemen met Samsung lijkt mij geen oplossing omdat jullie de software app leveren en deze zou werkend moeten zijn voor alle apparaten. In ieder geval nieuwe apparaten met nieuwste android versie.

Ik ben dus van mening dat het probleem bij jullie app ligt en vraag om een oplossing. Indien de app de gekozen resolutie vast kan houden en niet steeds op auto gaat dan is het probleem al opgelost.

Reputatie 7
Badge +1

Ik had voor de aardigheid ook eens gekeken op een A7 lite tevens op de iPhone SE 2020 en laptop in alle gevallen start de zender bij een wisseling op “auto” dat kan een bewuste keuze zijn om een te grote belasting de grafische chip te voorkomen bij het wisselen van zender.

Daarbij zenden diverse zenders op verschillende kwaliteit uit bedoel dan HD of SD 

Bemu,

 

Bij een A7 ging het beeld bij bv rtl4 paar keer knipperen op zwart en daarna geluid haperen? 

Zodra ik van Auto haal en bv op 1080 of 720 is alles prima.

 

Reputatie 7

Hi @Ivar12345, merci voor deze terugkoppeling! Ik heb het onderzoek zojuist nogmaals geopend met de mededeling dat de nieuwste software het probleem niet heeft verholpen. Dankjewel voor de moeite! Ik hoop enorm dat de technische dienst nog dieper kan graven, zodat er toch een andere oplossing mogelijk is. Ik blijf dit weer voor je in de gaten houden en hoop je binnenkort van een nieuwe update te kunnen voorzien! 💪

Reputatie 7

Hi @Ivar12345, zoals beloofd heb ik het onderzoek weer voor je in de gaten gehouden! Het TV Team is hier weer in gedoken, maar ze hebben nogmaals laten weten dat dit toch echt in de Android tabletten lijkt te zitten. Vanaf onze kant kunnen wij dit jammer genoeg niet verhelpen. Ik had gehoopt dat ik je kon voorzien van een oplossing, maar ik wil je toch adviseren om met de leverancier contact op te nemen. Hopelijk komt er dan snel een oplossing voor dit issue. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan ook zeker weten. Voor nu alvast een heel mooi 2022! 🎇