Vraag

TV Anywhere app Apple TV

• 25 October 2021
  • 11 reacties
  • 102 Bekeken

Sinds enkele maanden maak ik gebruik van de tv anywhere app op mijn apple tv’s. Nu heb ik al een paar weken dat de app slechts 3 seconden beeld streamt en daarna blijft laden, om vervolgens te stoppen met laden met een foutcode (90001 en 90004).

Ik heb al diverse DNS servers geprobeerd, Cloudflare en ook van T mobile thuis zelf, helaas zonder resultaat. Het vreemd is dat met dezelfde verbinding in welk gewoon de app kan gebruiken op mijn iphone. Ook bij gebruik VPN op mijn iphone werkt die prima, maar als ik de VPN aanzet op de apple tv krijg ik een melding dat de app alleen met t mobile verbinding gebruikt kan worden.

Enig idee wat hier aan de hand is? Verder werkt het internet prima.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @robger888 

Heb je ook al getest of de TV Anywhere app wel werkt op je Apple TV zonder VPN?

Hallo @robger888 

Heb je ook al getest of de TV Anywhere app wel werkt op je Apple TV zonder VPN?

Zeker, beide getest. Met VPN krijg ik de melding dat de app het niet doet zonder t-mobile verbinding, zonder VPN krijg ik 3 seconden beeld en dan een fout melding: 90001 en/of 90004.

Reputatie 7
Badge +19

@robger888 

Een hele simpele oplossing, misschien had je het al gedaan. De app verwijderen en opnieuw installeren?

@robger888

Een hele simpele oplossing, misschien had je het al gedaan. De app verwijderen en opnieuw installeren?

Inderdaad, ook al gedaan… 

Reputatie 6
Badge +2

Hi @robger888, top dat je hiervoor aanklopt! Wat gek dat jij op je iPhone wel zonder problemen gebruik kunt maken van de TV Anywhere App. Super dat je zelf al wat stappen hebt uitgevoerd. Ik wil graag laten uitzoeken door de technische dienst wat hier aan de hand is. Zou je het volgende aan mij kunnen doorgeven? Dan schiet ik namelijk meteen een verzoek in:

• Welke tv’s heb je? 
  • Welke iPhone heb je?
  • Welke iOS versie en tvOS versie heb je? 

Ik hoor het graag van je, merci! Hopelijk kan er snel een oplossing boven water komen! 😁

Hi @robger888, top dat je hiervoor aanklopt! Wat gek dat jij op je iPhone wel zonder problemen gebruik kunt maken van de TV Anywhere App. Super dat je zelf al wat stappen hebt uitgevoerd. Ik wil graag laten uitzoeken door de technische dienst wat hier aan de hand is. Zou je het volgende aan mij kunnen doorgeven? Dan schiet ik namelijk meteen een verzoek in:

• Welke tv’s heb je? 
  • Welke iPhone heb je?
  • Welke iOS versie en tvOS versie heb je? 

Ik hoor het graag van je, merci! Hopelijk kan er snel een oplossing boven water komen! 😁

Hoi Lisa, dank voor je reactie.

Ik heb 2 Apple TV’s, 1x Apple TV 4K en 1x Apple TV 4. Zitten allemaal op de laatste TvOS (15.1). Daarnaast heb ik een iPhone 12, ook op de laatst OS (15.1).

Reputatie 6
Badge +2

Hi @robger888, merci voor je razendsnelle reactie! Ik wilde meteen een verzoek indienen bij de technische dienst om meer duidelijkheid te krijgen. Ik zie dat één van mijn collega's van de klantenservice mij al voor is geweest deze week. Ter aanvulling heb ik nog wat aan het huidige onderzoek toegevoegd. Weet dat het enkele dagen kan duren voordat een onderzoek volledig is afgerond. Ik ga dit voor je in de gaten houden en hoop dat ik snel aan je kan laten weten wat de oplossing hiervoor is. Als je tot die tijd nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust! 😊

Hi @robger888, merci voor je razendsnelle reactie! Ik wilde meteen een verzoek indienen bij de technische dienst om meer duidelijkheid te krijgen. Ik zie dat één van mijn collega's van de klantenservice mij al voor is geweest deze week. Ter aanvulling heb ik nog wat aan het huidige onderzoek toegevoegd. Weet dat het enkele dagen kan duren voordat een onderzoek volledig is afgerond. Ik ga dit voor je in de gaten houden en hoop dat ik snel aan je kan laten weten wat de oplossing hiervoor is. Als je tot die tijd nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust! 😊

Waarvoor dank, ik wacht het onderzoek dan af!

Reputatie 6
Badge +2

Hi @robger888, zoals beloofd houd ik het onderzoek nauwlettend voor je in de gaten! Ik zie dat dit issue is doorgezet naar een andere afdeling om hier nog dieper in te duiken. Ik vermoed dan ook dat het nog langer gaat duren voordat hier een uitkomst op komt, sorry. Zodra dit is verholpen, dan ga je daar uiteraard bericht van krijgen. Ik wilde je alvast dit stukje tijdmanagement meegeven, zodat je weet waar je aan toe bent. Merci voor jouw geduld! ❤

Hoi Lisa,

Ik heb nog geen reactie verder vernomen, ook is het probleem nog niet opgelost. Kun je mij wellicht een update geven?

Reputatie 6
Badge +2

Hi @robger888, ik had heel erg gehoopt dat ik de oplossing al aan je kon meegeven! Jammer genoeg wordt er nog steeds aan dit issue gewerkt, sorry. Ik zie dat er is geconstateerd dat dit onder een algemeen probleem met Apple TV valt. Het probleem is nog steeds in onderzoek bij de leverancier. Het heeft dus echt de volledige aandacht en ik hoop dat er snel een oplossing voor komt. Weet jij voor nu voldoende? 

Reageer