TV Anywhere app Apple TV


Reputatie 1

Sinds enkele maanden maak ik gebruik van de tv anywhere app op mijn apple tv’s. Nu heb ik al een paar weken dat de app slechts 3 seconden beeld streamt en daarna blijft laden, om vervolgens te stoppen met laden met een foutcode (90001 en 90004).

Ik heb al diverse DNS servers geprobeerd, Cloudflare en ook van T mobile thuis zelf, helaas zonder resultaat. Het vreemd is dat met dezelfde verbinding in welk gewoon de app kan gebruiken op mijn iphone. Ook bij gebruik VPN op mijn iphone werkt die prima, maar als ik de VPN aanzet op de apple tv krijg ik een melding dat de app alleen met t mobile verbinding gebruikt kan worden.

Enig idee wat hier aan de hand is? Verder werkt het internet prima.


This topic has been closed for comments

103 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @robger888 

Heb je ook al getest of de TV Anywhere app wel werkt op je Apple TV zonder VPN?

Reputatie 1

Hallo @robger888 

Heb je ook al getest of de TV Anywhere app wel werkt op je Apple TV zonder VPN?

 

Zeker, beide getest. Met VPN krijg ik de melding dat de app het niet doet zonder t-mobile verbinding, zonder VPN krijg ik 3 seconden beeld en dan een fout melding: 90001 en/of 90004.

Reputatie 7
Badge +15

@robger888 

Een hele simpele oplossing, misschien had je het al gedaan. De app verwijderen en opnieuw installeren?

Reputatie 1

@robger888

Een hele simpele oplossing, misschien had je het al gedaan. De app verwijderen en opnieuw installeren?

Inderdaad, ook al gedaan… 

Reputatie 7

Hi @robger888, top dat je hiervoor aanklopt! Wat gek dat jij op je iPhone wel zonder problemen gebruik kunt maken van de TV Anywhere App. Super dat je zelf al wat stappen hebt uitgevoerd. Ik wil graag laten uitzoeken door de technische dienst wat hier aan de hand is. Zou je het volgende aan mij kunnen doorgeven? Dan schiet ik namelijk meteen een verzoek in:

  • Welke tv’s heb je? 
  • Welke iPhone heb je?
  • Welke iOS versie en tvOS versie heb je? 

Ik hoor het graag van je, merci! Hopelijk kan er snel een oplossing boven water komen! 😁

Reputatie 1

Hi @robger888, top dat je hiervoor aanklopt! Wat gek dat jij op je iPhone wel zonder problemen gebruik kunt maken van de TV Anywhere App. Super dat je zelf al wat stappen hebt uitgevoerd. Ik wil graag laten uitzoeken door de technische dienst wat hier aan de hand is. Zou je het volgende aan mij kunnen doorgeven? Dan schiet ik namelijk meteen een verzoek in:

  • Welke tv’s heb je? 
  • Welke iPhone heb je?
  • Welke iOS versie en tvOS versie heb je? 

Ik hoor het graag van je, merci! Hopelijk kan er snel een oplossing boven water komen! 😁

Hoi Lisa, dank voor je reactie.

 

Ik heb 2 Apple TV’s, 1x Apple TV 4K en 1x Apple TV 4. Zitten allemaal op de laatste TvOS (15.1). Daarnaast heb ik een iPhone 12, ook op de laatst OS (15.1).

Reputatie 7

Hi @robger888, merci voor je razendsnelle reactie! Ik wilde meteen een verzoek indienen bij de technische dienst om meer duidelijkheid te krijgen. Ik zie dat één van mijn collega's van de klantenservice mij al voor is geweest deze week. Ter aanvulling heb ik nog wat aan het huidige onderzoek toegevoegd. Weet dat het enkele dagen kan duren voordat een onderzoek volledig is afgerond. Ik ga dit voor je in de gaten houden en hoop dat ik snel aan je kan laten weten wat de oplossing hiervoor is. Als je tot die tijd nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust! 😊

Reputatie 1

Hi @robger888, merci voor je razendsnelle reactie! Ik wilde meteen een verzoek indienen bij de technische dienst om meer duidelijkheid te krijgen. Ik zie dat één van mijn collega's van de klantenservice mij al voor is geweest deze week. Ter aanvulling heb ik nog wat aan het huidige onderzoek toegevoegd. Weet dat het enkele dagen kan duren voordat een onderzoek volledig is afgerond. Ik ga dit voor je in de gaten houden en hoop dat ik snel aan je kan laten weten wat de oplossing hiervoor is. Als je tot die tijd nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust! 😊

Waarvoor dank, ik wacht het onderzoek dan af!

Reputatie 7

Hi @robger888, zoals beloofd houd ik het onderzoek nauwlettend voor je in de gaten! Ik zie dat dit issue is doorgezet naar een andere afdeling om hier nog dieper in te duiken. Ik vermoed dan ook dat het nog langer gaat duren voordat hier een uitkomst op komt, sorry. Zodra dit is verholpen, dan ga je daar uiteraard bericht van krijgen. Ik wilde je alvast dit stukje tijdmanagement meegeven, zodat je weet waar je aan toe bent. Merci voor jouw geduld! ❤

Reputatie 1

Hoi Lisa,

 

Ik heb nog geen reactie verder vernomen, ook is het probleem nog niet opgelost. Kun je mij wellicht een update geven?

Reputatie 7

Hi @robger888, ik had heel erg gehoopt dat ik de oplossing al aan je kon meegeven! Jammer genoeg wordt er nog steeds aan dit issue gewerkt, sorry. Ik zie dat er is geconstateerd dat dit onder een algemeen probleem met Apple TV valt. Het probleem is nog steeds in onderzoek bij de leverancier. Het heeft dus echt de volledige aandacht en ik hoop dat er snel een oplossing voor komt. Weet jij voor nu voldoende? 

Reputatie 1

Hi @robger888, ik had heel erg gehoopt dat ik de oplossing al aan je kon meegeven! Jammer genoeg wordt er nog steeds aan dit issue gewerkt, sorry. Ik zie dat er is geconstateerd dat dit onder een algemeen probleem met Apple TV valt. Het probleem is nog steeds in onderzoek bij de leverancier. Het heeft dus echt de volledige aandacht en ik hoop dat er snel een oplossing voor komt. Weet jij voor nu voldoende? 

Hallo Lisa,

 

Het is al weer enige tijd geleden dat ik dit probleem heb aangemeld, tot op heden nog geen oplossing. Graag wil ik hier enige vorm van compensatie voor terug, gezien ik gewoon weg niet normaal gebruik kan maken van de televisie service waar ik voor betaal.

 

Ik hoor graag van je.

 

 

Reputatie 7

Hi @robger888, heel goed dat je mij aan de mouw trekt! Wat ontzettend balen om te lezen dat jij dit probleem nog steeds ervaart. Zoals ik de vorige keer meldde, was dit issue bekend en werd eraan gewerkt door onze leverancier. Onlangs is er een nieuwe update van de App uitgekomen waarin enkele fixes zijn meegenomen. Kan ik hieruit opmaken dat deze update voor jou geen verschil heeft uitgemaakt? Ook verschijnt er op 14 december weer een nieuwe update. Ik heb direct een nieuw verzoek ingediend bij de technische dienst met de mededeling dat jij nog steeds met hetzelfde probleem kampt. Zodra dit is opgelost, ga ik ook graag kijken wat ik voor compensatie voor je kan betekenen. Ik hoop dat er dit keer een structurele oplossing uit het onderzoek rolt, daar ga ik in ieder geval hard mijn best voor doen. Excuses voor het ongemak! ❤

Reputatie 1

Hi @robger888, heel goed dat je mij aan de mouw trekt! Wat ontzettend balen om te lezen dat jij dit probleem nog steeds ervaart. Zoals ik de vorige keer meldde, was dit issue bekend en werd eraan gewerkt door onze leverancier. Onlangs is er een nieuwe update van de App uitgekomen waarin enkele fixes zijn meegenomen. Kan ik hieruit opmaken dat deze update voor jou geen verschil heeft uitgemaakt? Ook verschijnt er op 14 december weer een nieuwe update. Ik heb direct een nieuw verzoek ingediend bij de technische dienst met de mededeling dat jij nog steeds met hetzelfde probleem kampt. Zodra dit is opgelost, ga ik ook graag kijken wat ik voor compensatie voor je kan betekenen. Ik hoop dat er dit keer een structurele oplossing uit het onderzoek rolt, daar ga ik in ieder geval hard mijn best voor doen. Excuses voor het ongemak! ❤


Dank voor je reactie, wacht ik de update van de 14e nog even af.

Reputatie 7

Heel fijn! Laat je het weten als je hiermee verschil merkt? Fingers crossed! 🤞

Reputatie 1

Heel fijn! Laat je het weten als je hiermee verschil merkt? Fingers crossed! 🤞

Hallo Lisa,

 

Helaas nog steeds hetzelfde probleem…

Reputatie 7
Badge +8

Hi @robger888 Ik zie dat er reactie is vanuit de technische dienst. Zo te zien zou het liggen aan dat er meerdere RTL en ESPN zender op favorieten staan. Ik zie dit in dit topic niet terug dat het hierom gaat, maar wellicht dat je dit met mijn collega Lisa hebt besproken. Deze zijn nu in ieder geval verwijderd en zou het probleem moeten verhelpen. Mocht je de melding nog krijgen, dan ga ik dit gelijk voor je terugkoppelen, zodat dit verder onderzocht kan worden. Lukt het trouwens wel om TV te kijken via de TV Box? 

Reputatie 1

Hi @robger888 Ik zie dat er reactie is vanuit de technische dienst. Zo te zien zou het liggen aan dat er meerdere RTL en ESPN zender op favorieten staan. Ik zie dit in dit topic niet terug dat het hierom gaat, maar wellicht dat je dit met mijn collega Lisa hebt besproken. Deze zijn nu in ieder geval verwijderd en zou het probleem moeten verhelpen. Mocht je de melding nog krijgen, dan ga ik dit gelijk voor je terugkoppelen, zodat dit verder onderzocht kan worden. Lukt het trouwens wel om TV te kijken via de TV Box? 

Hallo Demi,

 

Zojuist geprobeerd, de favoriete zenders zijn inderdaad verwijderd, maar het probleem doet zich nog steeds voor. De tv box gebruik ik niet, alleen de Apple TV.

Reputatie 7

Hi @robger888 ,

Wellicht een vreemde insteek, omdat deze niet eerder is genoemd, maar ik denk dat we ook moeten kijken naar de verbinding. Ik heb geprobeerd deze ook direct te bekijken, maar zie dat er wellicht een ander modem is aangesloten. Zou je ons willen meenemen hoe de verbinding vanaf binnenkomst loopt tot aan de tv stream? Ik hoop dat we daarmee kunnen inzoomen op het juiste segment van de verbinding. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

Hi @robger888 ,

Wellicht een vreemde insteek, omdat deze niet eerder is genoemd, maar ik denk dat we ook moeten kijken naar de verbinding. Ik heb geprobeerd deze ook direct te bekijken, maar zie dat er wellicht een ander modem is aangesloten. Zou je ons willen meenemen hoe de verbinding vanaf binnenkomst loopt tot aan de tv stream? Ik hoop dat we daarmee kunnen inzoomen op het juiste segment van de verbinding. Ik hoor het graag van je! 

Hallo Boris,

Na de glasvezelkabel zit een mediaconverter. Die is aangesloten op een pfsense firewall, default wan is vlan 300 voor internet. Tv vlan niet geconfigureerd omdat de tv boxen niet worden gebruikt.

Vanaf pfsense is een netgear GS116 aangesloten, vanwaar de Apple TV’s zijn aangesloten. Verder geen vreemde configuratie op de switch.

 

Reputatie 7

Hi @robger888, top dat je dit met mij hebt gedeeld! Ik vermoed dat de set-up roet in het eten gooit, wat niet heel gek is want bij TV Anywhere gaat het echt vooral om de verbinding. Ik zou eigenlijk willen kijken of, met de apparatuur van T-Mobile, deze verbinding soepel loopt. Ik vermoed namelijk dat met de toegevoegde waardes de verbinding te veel omleidingen heeft. Kan je hiermee uit de voeten? Dankjewel alvast voor de moeite!

Reputatie 1

 

Hi @robger888, top dat je dit met mij hebt gedeeld! Ik vermoed dat de set-up roet in het eten gooit, wat niet heel gek is want bij TV Anywhere gaat het echt vooral om de verbinding. Ik zou eigenlijk willen kijken of, met de apparatuur van T-Mobile, deze verbinding soepel loopt. Ik vermoed namelijk dat met de toegevoegde waardes de verbinding te veel omleidingen heeft. Kan je hiermee uit de voeten? Dankjewel alvast voor de moeite!

Hallo Lisa,

 

De enige wijziging in het netwerk is dat het t-mobile router is vervangen door een eigen router, er zijn daarmee geen omleidingen e.d. Daarnaast is er geen signaal- of snelheidsverlies. Daar kan het dus ook niet aan liggen. 

 

Zoals aangegeven, werkt t-mobile tv anywhere prima op o.a. de telefoon en tablets (die lopen ook via hetzelfde netwerk) indien er een VPN verbinding is. Als het mogelijk was, had ik op de Apple TV ook via VPN laten verbinden, maar dan geeft de tv anywhere app aan dat ik met een t-mobile netwerk moet verbinden. Als we dat kunnen uitschakelen, ben ik ook al een eind verder.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @robger888, bedankt voor je terugkoppeling! Terugkomend op het issue: het gaat er nog steeds om dat je na drie seconden stilstaand beeld hebt, dan stopt de stream met laden met een foutcode (90001 en 90004), klopt dat? Wij hebben het aan onze kant bekeken en ervaren dit probleem niet in meerdere geteste browsers + apparaten. Het lijkt dan een issue in Apple TV te zijn waarbij de software variant nog niet helemaal geüpdatet is, óf er speelt iets anders wat we nog niet helemaal kunnen duiden.

Kun je eens een korte video maken van het probleem en die in dit topic plaatsen, alsjeblieft? Dan gaan we het reproduceren aan onze kant want de workaround met de favorietenlijst heeft duidelijk nog niet z'n vruchten afgeworpen, sorry!

Reputatie 1

Hoi @robger888, bedankt voor je terugkoppeling! Terugkomend op het issue: het gaat er nog steeds om dat je na drie seconden stilstaand beeld hebt, dan stopt de stream met laden met een foutcode (90001 en 90004), klopt dat? Wij hebben het aan onze kant bekeken en ervaren dit probleem niet in meerdere geteste browsers + apparaten. Het lijkt dan een issue in Apple TV te zijn waarbij de software variant nog niet helemaal geüpdatet is, óf er speelt iets anders wat we nog niet helemaal kunnen duiden.

Kun je eens een korte video maken van het probleem en die in dit topic plaatsen, alsjeblieft? Dan gaan we het reproduceren aan onze kant want de workaround met de favorietenlijst heeft duidelijk nog niet z'n vruchten afgeworpen, sorry!


Ik heb zojuist even een stukje gefilmd en geüpload op YouTube: 

Ook even in de firewall gekeken, het aanzetten van de stream (zoals in de video) levert geen packetloss op (0,0%). Ook jullie default DNS toegevoegd aan de DNS lijst en geforceerd op Apple TV. Maakt ook geen verschil.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @robger888, bedankt voor het toesturen van de video. Ik voeg dit als extra notitie toe aan het ticket dat ik heropen. Het onderzoek zal opnieuw opgepakt moeten worden met daarbij als belangrijke nuance dat alle stappen nu doorlopen zijn, dankjewel!

Zodra we meer weten, hoor je het direct. Houd ook voor alle zekerheid je mailbox in de gaten. In sommige gevallen stuurt onze technische dienst een update per e-mail.