TV Anywhere app Apple TV


Reputatie 1

Sinds enkele maanden maak ik gebruik van de tv anywhere app op mijn apple tv’s. Nu heb ik al een paar weken dat de app slechts 3 seconden beeld streamt en daarna blijft laden, om vervolgens te stoppen met laden met een foutcode (90001 en 90004).

Ik heb al diverse DNS servers geprobeerd, Cloudflare en ook van T mobile thuis zelf, helaas zonder resultaat. Het vreemd is dat met dezelfde verbinding in welk gewoon de app kan gebruiken op mijn iphone. Ook bij gebruik VPN op mijn iphone werkt die prima, maar als ik de VPN aanzet op de apple tv krijg ik een melding dat de app alleen met t mobile verbinding gebruikt kan worden.

Enig idee wat hier aan de hand is? Verder werkt het internet prima.


This topic has been closed for comments

103 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @robger888, na weken in spanning heb ik dan toch eindelijk een antwoord vanuit de specialisten - eentje waar je allicht niet blij mee zult zijn. Ik heb de tekst vertaald en parafraseer een deel eventjes omdat de aanstuurtekst in het Engels is:

“Op basis van de opgegeven informatie is het probleem niet dat de kanalen ontbreken, maar dat de kanalen niet kunnen worden afgespeeld en wordt er een foutmelding gegeven na initialisatie van de play-out. Wat we aan de platformkant kunnen zien, is dat de AppleTV Box requests uitvoert voor de kanaalfeed (segmenten) en na een poosje stopt de speler hiermee. Welke segmenten en welk profiel wordt gevraagd, wordt bepaald door de app op de AppleTV. We kunnen alleen zien dat de gevraagde segmenten beschikbaar zijn. De reden waarom segmenten gestopt worden met requests (en met de foutcode) wordt veroorzaakt door een onvoldoende downloadsnelheid. Dit betekent dat de AppleTV zo is aangesloten dat er onvoldoende bandbreedte is op de thuislocatie.” 

We blijven daarmee terugkomen op de eerdere conclusie. Ik vrees dat dit het maximale is dat aan onze zijde kan worden geconstateerd, zeker omdat het om een eigen modem blijft gaan. 

Reputatie 1

Hoi @robger888, na weken in spanning heb ik dan toch eindelijk een antwoord vanuit de specialisten - eentje waar je allicht niet blij mee zult zijn. Ik heb de tekst vertaald en parafraseer een deel eventjes omdat de aanstuurtekst in het Engels is:

“Op basis van de opgegeven informatie is het probleem niet dat de kanalen ontbreken, maar dat de kanalen niet kunnen worden afgespeeld en wordt er een foutmelding gegeven na initialisatie van de play-out. Wat we aan de platformkant kunnen zien, is dat de AppleTV Box requests uitvoert voor de kanaalfeed (segmenten) en na een poosje stopt de speler hiermee. Welke segmenten en welk profiel wordt gevraagd, wordt bepaald door de app op de AppleTV. We kunnen alleen zien dat de gevraagde segmenten beschikbaar zijn. De reden waarom segmenten gestopt worden met requests (en met de foutcode) wordt veroorzaakt door een onvoldoende downloadsnelheid. Dit betekent dat de AppleTV zo is aangesloten dat er onvoldoende bandbreedte is op de thuislocatie.” 

We blijven daarmee terugkomen op de eerdere conclusie. Ik vrees dat dit het maximale is dat aan onze zijde kan worden geconstateerd, zeker omdat het om een eigen modem blijft gaan. 

Hallo Jason,

Opmerkelijke conclusie. Ik trek deze direct in twijfel, ik verwacht namelijk niet dat daar het probleem zit. Ik ben daarom zelf op onderzoek uitgegaan. Het heeft te maken met de VPN die niet wordt ondersteund door t-mobile, op pfsense kan er een openvpn verbinding worden ingesteld. Hoewel deze in principe default niet wordt verbonden/gekoppeld aan de default WAN, gaat dit verkeer uiteraard over dezelfde kabel naar buiten. Daar zit de crux. T-mobile ‘verwart’ het WAN verkeer en VPN verkeer met elkaar, waardoor er geen verbinding wordt gemaakt. Het volledig uitschakelen (verwijderen) van de VPN verbinding resulteert in een werkend tv signaal via pfsense. Dit heeft dus niets te maken met internetsnelheid.

 

Reputatie 7

Hi @robger888 ,

Thanks voor je terugkoppeling. Hardop meedenkend - samen met de processen en het netwerkgebruik wat er is, kan zo'n VPN natuurlijk wel zorgen voor een beperking in de data. We kunnen dan stellen dat het onderzoek wat door onze netwerk specialisten is uitgevoerd, zeker klopt.