TV Anywhere app Apple TV


Reputatie 1

Sinds enkele maanden maak ik gebruik van de tv anywhere app op mijn apple tv’s. Nu heb ik al een paar weken dat de app slechts 3 seconden beeld streamt en daarna blijft laden, om vervolgens te stoppen met laden met een foutcode (90001 en 90004).

Ik heb al diverse DNS servers geprobeerd, Cloudflare en ook van T mobile thuis zelf, helaas zonder resultaat. Het vreemd is dat met dezelfde verbinding in welk gewoon de app kan gebruiken op mijn iphone. Ook bij gebruik VPN op mijn iphone werkt die prima, maar als ik de VPN aanzet op de apple tv krijg ik een melding dat de app alleen met t mobile verbinding gebruikt kan worden.

Enig idee wat hier aan de hand is? Verder werkt het internet prima.


This topic has been closed for comments

103 reacties

Reputatie 7

Hi @robger888 ,

Thanks voor je terugkoppeling. Hardop meedenkend - samen met de processen en het netwerkgebruik wat er is, kan zo'n VPN natuurlijk wel zorgen voor een beperking in de data. We kunnen dan stellen dat het onderzoek wat door onze netwerk specialisten is uitgevoerd, zeker klopt.

Reputatie 1

Hoi @robger888, na weken in spanning heb ik dan toch eindelijk een antwoord vanuit de specialisten - eentje waar je allicht niet blij mee zult zijn. Ik heb de tekst vertaald en parafraseer een deel eventjes omdat de aanstuurtekst in het Engels is:

“Op basis van de opgegeven informatie is het probleem niet dat de kanalen ontbreken, maar dat de kanalen niet kunnen worden afgespeeld en wordt er een foutmelding gegeven na initialisatie van de play-out. Wat we aan de platformkant kunnen zien, is dat de AppleTV Box requests uitvoert voor de kanaalfeed (segmenten) en na een poosje stopt de speler hiermee. Welke segmenten en welk profiel wordt gevraagd, wordt bepaald door de app op de AppleTV. We kunnen alleen zien dat de gevraagde segmenten beschikbaar zijn. De reden waarom segmenten gestopt worden met requests (en met de foutcode) wordt veroorzaakt door een onvoldoende downloadsnelheid. Dit betekent dat de AppleTV zo is aangesloten dat er onvoldoende bandbreedte is op de thuislocatie.” 

We blijven daarmee terugkomen op de eerdere conclusie. Ik vrees dat dit het maximale is dat aan onze zijde kan worden geconstateerd, zeker omdat het om een eigen modem blijft gaan. 

Hallo Jason,

Opmerkelijke conclusie. Ik trek deze direct in twijfel, ik verwacht namelijk niet dat daar het probleem zit. Ik ben daarom zelf op onderzoek uitgegaan. Het heeft te maken met de VPN die niet wordt ondersteund door t-mobile, op pfsense kan er een openvpn verbinding worden ingesteld. Hoewel deze in principe default niet wordt verbonden/gekoppeld aan de default WAN, gaat dit verkeer uiteraard over dezelfde kabel naar buiten. Daar zit de crux. T-mobile ‘verwart’ het WAN verkeer en VPN verkeer met elkaar, waardoor er geen verbinding wordt gemaakt. Het volledig uitschakelen (verwijderen) van de VPN verbinding resulteert in een werkend tv signaal via pfsense. Dit heeft dus niets te maken met internetsnelheid.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @robger888, na weken in spanning heb ik dan toch eindelijk een antwoord vanuit de specialisten - eentje waar je allicht niet blij mee zult zijn. Ik heb de tekst vertaald en parafraseer een deel eventjes omdat de aanstuurtekst in het Engels is:

“Op basis van de opgegeven informatie is het probleem niet dat de kanalen ontbreken, maar dat de kanalen niet kunnen worden afgespeeld en wordt er een foutmelding gegeven na initialisatie van de play-out. Wat we aan de platformkant kunnen zien, is dat de AppleTV Box requests uitvoert voor de kanaalfeed (segmenten) en na een poosje stopt de speler hiermee. Welke segmenten en welk profiel wordt gevraagd, wordt bepaald door de app op de AppleTV. We kunnen alleen zien dat de gevraagde segmenten beschikbaar zijn. De reden waarom segmenten gestopt worden met requests (en met de foutcode) wordt veroorzaakt door een onvoldoende downloadsnelheid. Dit betekent dat de AppleTV zo is aangesloten dat er onvoldoende bandbreedte is op de thuislocatie.” 

We blijven daarmee terugkomen op de eerdere conclusie. Ik vrees dat dit het maximale is dat aan onze zijde kan worden geconstateerd, zeker omdat het om een eigen modem blijft gaan. 

Reputatie 1

We zijn erg benieuwd naar je WAN, VLAN en DHCP-instellingen. Het is evident dat het gaat om de verbinding naar de Apple TV vanuit de IPF; dit zouden dan de instellingen moeten zijn waarbij we erachter kunnen komen. Alvast bedankt voor het checken!

Is er al een update?

Reputatie 1

We zijn erg benieuwd naar je WAN, VLAN en DHCP-instellingen. Het is evident dat het gaat om de verbinding naar de Apple TV vanuit de IPF; dit zouden dan de instellingen moeten zijn waarbij we erachter kunnen komen. Alvast bedankt voor het checken!

Even wat extra toelichting: de Apple TV’s zitten op de LAN en niet op een apart VLAN. Geen vast ip, geen pfblocker/adblocker/pihole of iets dergelijks. Allemaal default. DNSs zijn default van T-mobile thuis.

En alle andere streaming services doen het perfect, Netflix, Prime, YouTube, NPO e.d.

Reputatie 1

We zijn erg benieuwd naar je WAN, VLAN en DHCP-instellingen. Het is evident dat het gaat om de verbinding naar de Apple TV vanuit de IPF; dit zouden dan de instellingen moeten zijn waarbij we erachter kunnen komen. Alvast bedankt voor het checken!

 

Reputatie 1

We zijn erg benieuwd naar je WAN, VLAN en DHCP-instellingen. Het is evident dat het gaat om de verbinding naar de Apple TV vanuit de IPF; dit zouden dan de instellingen moeten zijn waarbij we erachter kunnen komen. Alvast bedankt voor het checken!

 

Reputatie 1

We zijn erg benieuwd naar je WAN, VLAN en DHCP-instellingen. Het is evident dat het gaat om de verbinding naar de Apple TV vanuit de IPF; dit zouden dan de instellingen moeten zijn waarbij we erachter kunnen komen. Alvast bedankt voor het checken!

 

Reputatie 7
Badge +3

@robger888 

Een behoorlijk lang topic, waaruit ik met moeite kan destilleren wat er precies speelt.

Maar dacht er uit op te kunnen maken dat als je een pfsense box aansluit als router, je IPTV naar je TV box op zwart gaat? Dit probleem doet zich niet voor als je de Zyxel aangesloten hebt?

pfsense is nogal kritisch als het om trafic en rules gaat, heb je al eens gekeken of er iets in de logfiles staat van je pfsense? Daarbij doel ik op system log of firewall log, met dan vooral in relatie met het IP adres van je TV device.

Kijk ook eens onder diagnostics de ARP table, staat je device daar ook tussen staat.

Note: If a host is up but has not talked to or through the firewall it will not appear in the ARP table.

Kijk ook eens onder Diagnostic  ->  States of er een state is detected vanuit het device

Wel even belangrijk, ik neem zelf geen TV af, dus ik kan je ook niet laten zien wat de response zou moeten zijn of hoe dat er uit zou moeten zien als alles goed werkt.

Reputatie 7
Badge +16

We zijn erg benieuwd naar je WAN, VLAN en DHCP-instellingen. Het is evident dat het gaat om de verbinding naar de Apple TV vanuit de IPF; dit zouden dan de instellingen moeten zijn waarbij we erachter kunnen komen. Alvast bedankt voor het checken!

Reputatie 1

Hi @robger888,

Thanks voor je antwoord, zo vliegensvlug! Ik zie dat het nog niet is gedeeld in dit topic, maar het lijkt me dat we dan een kijkje moeten nemen in de instellingen van het eigen modem. Zou je deze met ons willen delen? Dan wil ik eigenlijk direct @Pieter_B en @Gerrit078 erbij betrekken om daar een kijkje naar te nemen. We horen het graag van je.

Wat zou je precies willen weten, er zijn namelijk nog al wat instellingen.

Reputatie 7

Hi @robger888,

Thanks voor je antwoord, zo vliegensvlug! Ik zie dat het nog niet is gedeeld in dit topic, maar het lijkt me dat we dan een kijkje moeten nemen in de instellingen van het eigen modem. Zou je deze met ons willen delen? Dan wil ik eigenlijk direct @Pieter_B en @Gerrit078 erbij betrekken om daar een kijkje naar te nemen. We horen het graag van je.

Reputatie 1

Hoi @robger888, bedankt voor je terugkoppeling met screenshot! Het probleem zit ‘em denk ik in de hoeveelheid aangesloten apparaten op LAN-1 met de switch. Je zou ervoor kunnen kiezen om je bandbreedte op te hogen naar een hogere snelheid. Het is evident dat 16 apparaten te veel zijn voor de bandbreedte van 50 Mbit/s; dat je dit niet in de snelheid terugziet valt te verklaren aan de maximaal haalbare snelheid van zo’n 50 Mbit/s up en down omdat je nu direct op het modem aangesloten bent. De fout lijkt op te treden wanneer de overige apparaten in je netwerk komen, klopt dat?

Nee, dat lijkt mij niet het probleem. Ik kan gewoon tv kijken via de TV anywhere app, wanneer de apple Tv aangesloten is aangesloten op de switch. Zodra ik pfsense aansluit als modem, dan niet meer. Breedbandte is dus niet het probleem.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @robger888, bedankt voor je terugkoppeling met screenshot! Het probleem zit ‘em denk ik in de hoeveelheid aangesloten apparaten op LAN-1 met de switch. Je zou ervoor kunnen kiezen om je bandbreedte op te hogen naar een hogere snelheid. Het is evident dat 16 apparaten te veel zijn voor de bandbreedte van 50 Mbit/s; dat je dit niet in de snelheid terugziet valt te verklaren aan de maximaal haalbare snelheid van zo’n 50 Mbit/s up en down omdat je nu direct op het modem aangesloten bent. De fout lijkt op te treden wanneer de overige apparaten in je netwerk komen, klopt dat?

 

Reputatie 1

Hi @robger888,

Thanks voor je bericht! Ik heb de verbinding erbij gepakt en zie dat er 16 apparaten zijn aangesloten op dezelfde poort waarop de televisie is aangesloten. Klopt dit met jouw set-up? In dat geval wil ik vragen om de snelheid zo ‘puur’ mogelijk te testen, namelijk door een directe verbinding, wanneer mogelijk. Ik hoor het graag van je! 


Ik heb de Apple TV direct op de Xyzel aangesloten, zie hier de resultaten van de speedtest.

Reputatie 7

Hi @robger888,

Thanks voor je bericht! Ik heb de verbinding erbij gepakt en zie dat er 16 apparaten zijn aangesloten op dezelfde poort waarop de televisie is aangesloten. Klopt dit met jouw set-up? In dat geval wil ik vragen om de snelheid zo ‘puur’ mogelijk te testen, namelijk door een directe verbinding, wanneer mogelijk. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

Heel graag @robger888,

Met deze gegevens kunnen wij vervolgens aan de slag! We horen het graag van je.

 

Reputatie 7

Heel graag @robger888,

Met deze gegevens kunnen wij vervolgens aan de slag! We horen het graag van je.

Reputatie 1

Hoi @robger888,

Goed dat je dit navraagt! Wij hebben het onderzoek uitgezet met de beschrijving dat de programma’s in jouw zenderlijst te zien zijn en geselecteerd kunnen worden, maar dat je na het selecteren snel een error melding krijgt.

Na lang onderzoeken is de technische dienst tot de conclusie gekomen dat de AppleTV Box de desbetreffende channel feed opvraagt bij ons TV platform, maar dat de aanvraag kort daarna wordt stopgezet terwijl de AppleTV Box continue om informatie hoort te vragen. Tegelijkertijd merkt de technische dienst op dat de channel feed beschikbaar blijft op ons TV platform wanneer de aanvraag stopt.

Mede hierom geeft de technische dienst aan dat de aanvraag stopt, waardoor er een error code wordt getoond, omdat er onvoldoende downloadsnelheid is om de aanvraag door te blijven zetten. Hierom geeft de technische dienst aan dat de AppleTV Box niet genoeg downloadsnelheid ontvangt en raden wij je graag aan om de AppleTV Box bekabeld aan te sluiten.

Mocht je merken dat de TV Box toch een goede downloadsnelheid ontvangt, dan raad ik je graag aan om een speedtest van de AppleTV Box in het topic te posten.

Ik vermoed dat dit de oplossing is, anders speuren wij graag het hele domein af om tot een nieuwe oplossing te komen!

De Apple TV is al die tijd al gewoon bekabeld aangesloten geweest, dat kan het probleem dus niet zijn. Ik kan kijken of ik een speedtest kan doen op de Apple TV.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @robger888,

Goed dat je dit navraagt! Wij hebben het onderzoek uitgezet met de beschrijving dat de programma’s in jouw zenderlijst te zien zijn en geselecteerd kunnen worden, maar dat je na het selecteren snel een error melding krijgt.

Na lang onderzoeken is de technische dienst tot de conclusie gekomen dat de AppleTV Box de desbetreffende channel feed opvraagt bij ons TV platform, maar dat de aanvraag kort daarna wordt stopgezet terwijl de AppleTV Box continue om informatie hoort te vragen. Tegelijkertijd merkt de technische dienst op dat de channel feed beschikbaar blijft op ons TV platform wanneer de aanvraag stopt.

Mede hierom geeft de technische dienst aan dat de aanvraag stopt, waardoor er een error code wordt getoond, omdat er onvoldoende downloadsnelheid is om de aanvraag door te blijven zetten. Hierom geeft de technische dienst aan dat de AppleTV Box niet genoeg downloadsnelheid ontvangt en raden wij je graag aan om de AppleTV Box bekabeld aan te sluiten.

Mocht je merken dat de TV Box toch een goede downloadsnelheid ontvangt, dan raad ik je graag aan om een speedtest van de AppleTV Box in het topic te posten.

Ik vermoed dat dit de oplossing is, anders speuren wij graag het hele domein af om tot een nieuwe oplossing te komen!

Reputatie 1

Hi @robger888,

Dank voor je terugkoppeling! Ik zie na een meting van de verbinding inderdaad dat het Zyxel modem nu is aangesloten en heb daarom opnieuw het onderzoek laten openen. Ik wil daarbij nogmaals op het hart drukken dat het nodig is dat het Zyxel modem aangesloten blijft, alleen op deze manier kunnen wij een oplossing aandragen. Alvast heel erg bedankt voor je begrip en geduld.

Is hier al een update op?

Reputatie 7

Hi @robger888,

Dank voor je terugkoppeling! Ik zie na een meting van de verbinding inderdaad dat het Zyxel modem nu is aangesloten en heb daarom opnieuw het onderzoek laten openen. Ik wil daarbij nogmaals op het hart drukken dat het nodig is dat het Zyxel modem aangesloten blijft, alleen op deze manier kunnen wij een oplossing aandragen. Alvast heel erg bedankt voor je begrip en geduld.

Reputatie 1

Ik snap dat het teleurstellend is en voel je sentiment, zeker omdat het al een flinke tijd gaande is. Wanneer we echter meermaals aangeven dat de Zyxel continu aangesloten moet blijven en de onderzoekers vervolgens een aantal keer geen T-Mobile apparatuur aangesloten zien, kunnen zij niets verrichten. Dan kan het probleem ook niet gereproduceerd worden en kunnen we niet overgaan tot een werkbare workaround. 

Mag ik je verzoeken om toch de Zyxel nu aangesloten te laten, alsjeblieft? Dan zet ik het onderzoek stante pede weer open. 

Zoals aangegeven, de Zyxcel is aangesloten.

Reputatie 7
Badge +16

Ik snap dat het teleurstellend is en voel je sentiment, zeker omdat het al een flinke tijd gaande is. Wanneer we echter meermaals aangeven dat de Zyxel continu aangesloten moet blijven en de onderzoekers vervolgens een aantal keer geen T-Mobile apparatuur aangesloten zien, kunnen zij niets verrichten. Dan kan het probleem ook niet gereproduceerd worden en kunnen we niet overgaan tot een werkbare workaround. 

Mag ik je verzoeken om toch de Zyxel nu aangesloten te laten, alsjeblieft? Dan zet ik het onderzoek stante pede weer open. 

Reputatie 1

Hoi @robger888, zoals gemeld, is het onderzoek afgebroken: ik begrijp dat het frustrerend werkt om de apparatuur continu aangesloten te laten, maar zonder dat dit gebeurt, kunnen onze experts geen onderzoek verrichten. Het is niet mogelijk om bij selecte momenten te testen, daarom dient te allen tijde de Zyxel aangesloten te blijven. 

Kun je de toezegging maken dat het Zyxel modem vanaf nu continu aangesloten blijft? Dan heropen ik het onderzoek en starten we weer met de verrichtingen! 

Dus het onderzoek is gewoon stop gezet? Heb ik dan voor niks dat modem aangesloten gelaten? Vreemde gang van zaken dit hoor, terwijl ik hier nog steeds met hetzelfde probleem zit. 
 

Bijzonder teleurstellend, zeker gezien de hoeveelheid geduld ik tot op heden bij jullie opbreng. Ik denk dat ik maar ga overstappen naar een provider waar het wel werkt,