Beantwoord

TV-Anywhere app Apple TV 4K verschil geluid niveau NPO - RTL

  • 28 November 2021
  • 30 reacties
  • 973 Bekeken

Ik gebruik de TV Anywhere app op de laatste Apple TV 4K versie (2021).

Het video signaal wordt probleemloos via een HDMI kabel doorgespeeld aan een Samsung TV.

Het audio signaal wordt door Apple TV draadloos doorgeven aan 2 Homepods (1e generatie) die in stereo modus geschakeld zijn.

Mijn probleem is dat het geluid van de NPO zenders aanzienlijk zachter wordt afgespeeld als dat van bijvoorbeeld de RTL zenders. Zodanig dat als het niveau op RTL normaal staat en er naar NPO wordt overgeschakeld dit onverstaanbaar zacht is en er dus telkens het volume flink omhoog moet worden ingesteld. Zap je vervolgens terug naar RTL, dan staat het geluid veel te hard. M.a.w. je bent constant met de volume knop in de weer.

In geval van streamen van bijvoorbeeld iPhone naar Apple TV doet zich dit fenomeen niet voor.

Het lijkt dus zo op het eerste gezicht te liggen aan de TV Anywhere app.

Iemand enig idee, gelijksoortige ervaren of work around? Zou dit graag oplossen.

icon

Beste antwoord door Lisa 15 December 2021, 14:58

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

30 reacties

Reputatie 7

Hi @Henk2021 en @Petter10, ik wil jullie graag laten weten dat ik nog geen nieuwe update heb binnengekregen over dit onderzoek! Ik verwacht ook niet op korte termijn een concrete update terug te krijgen, excuses hiervoor. Weet dat jullie mij altijd aan de mouw kunnen trekken in dit topic, zodat ik kan checken of er een nieuwe update is binnengekomen.

Beste Lisa,

Ik heb m’n tv abonnement bij T-mobile inmiddels opgezegd voor een uitstekend functionerend alternatief.

Reputatie 1

Welk alternatief is dat?

Reputatie 7

Hi @Petter10, merci voor deze terugkoppeling! Ik had ontzettend gehoopt dat ik het bovenstaande issue voor jou eerder al kon oplossen, maar ik respecteer uiteraard jouw beslissing. De uitkomst zal ik hier sowieso delen wanneer deze bekend wordt, zodat je hier nog wel van op de hoogte bent. En weet dat je hier altijd aan mijn mouw mag trekken als je nog bepaalde vragen hebt!

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil jullie heel graag voorzien van een terugkoppeling omtrent dit onderzoek! Mijn collega's zijn erachter gekomen dat het hier inderdaad om een bug gaat, maar dat dit niet makkelijk op te lossen is. Als dit aangepast gaat worden, dan heeft het invloed op alle zenders die we hebben. Er wordt dan ook nog gekeken naar of en hoe we dit kunnen oplossen. Hier zal nog wel wat tijd overheen gaan, maar ze zijn er dus achter hoe dit veroorzaakt wordt. Weet dat we hard bezig zijn met het issue!