Beantwoord

TV-Anywhere app cast niet naar Chromecast

  • 16 October 2022
  • 36 reacties
  • 1898 Bekeken

Nadat ik op Cast-icoon van TV-Anywhere heb gedrukt zie ik op mijn TV scherm een roze kader met de melding “Klaar om te casten”. Deze melding gaat niet weg. Op mijn telefoon zie ik de melding “Geen content om te casten”. Meerdere zaken nagekeken, o.a. opnieuw installeren TV-Anywhere en Chromecast app. Zowel telefoon als Chromecast gebruiken hetzelfde wifi netwerk. Het casten vanaf de NPO Start app en Youtube app lukt wel. Ik gebruik een Samsung Galaxy S20 FE 5G, Android versie 12. Wat kan ik nog meer checken?

icon

Beste antwoord door Lisa 17 October 2022, 09:22

Bekijk origineel

36 reacties

Ik ervaar het zelfde probleem. Vandaag geprobeerd via de tv app programma's te stremen helaas krijg ik steeds de melding dat er geen content is om te casten. Op de Tv komt de melding klaar om te casten. casten via de laptop gaat maar het beelt is slecht, blokkerig, staat stil.

Ook ik heb precies hetzelfde probleem. Op Tv een roze kader met 'Klaar om te casten' maar in de TV Anywhere app zie ik 'geen content om te casten'. Alles reeds opnieuw ingesteld (Chromecast, app en internet) maar het probleem blijft. App staat op Samsung A71, Android 12.

Reputatie 7

Hi @bertcage@Marc1968 en @GBrong, heel erg bedankt voor jullie meldingen! Ik kan jullie gelukkig laten weten dat mijn collega's van de technische dienst dit euvel voor het weekend hebben opgemerkt en dat dit als een algemeen probleem wordt aangevlogen. Er wordt dan ook al hard gewerkt om dit op te lossen. Wel helpt het enorm als ze nog extra voorbeelden doorkrijgen. Super dat jullie al bepaalde belangrijke informatie hebben doorgespeeld. Ik wil graag vragen of jullie enkel de punten die jullie nog niet in jullie eerdere bericht hebben gemeld, kunnen aanvullen? Dat zou super zijn:

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
  • Werken andere Apps zoals Netflix en YouTube wel zonder problemen via casten? 

  • Met welk apparaat probeer je te casten? 

  • Wat is de Android/iOS versie van dit apparaat? 

  • Naar welk apparaat proberen jullie te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem?

Merci! 🍀 Vervolgens zet ik alle informatie dan door en houd ik jullie op de hoogte van het onderzoek. 

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? ja
  • Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. ja
  • Werken andere Apps zoals Netflix en YouTube wel zonder problemen via casten? ja

  • Met welk apparaat probeer je te casten? Samsung Galaxy S20 FE 5G

  • Wat is de Android/iOS versie van dit apparaat? Android versie 12

  • Naar welk apparaat proberen jullie te casten? Google Chromecast Ultra
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie? tv: Samsung, type Chromecast: Google Chromecast Ultra
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast? Waar kan je dit precies vinden? Van de Google Home app is de versie: 2.59.1.9
  • Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem? 16-10-2022
Reputatie 7

Hi @bertcage, hartstikke fijn dat je dit kon doorzetten - dankjewel! 😊  Zojuist heb ik alle informatie doorgezet en hier heb je ook een bevestiging van gekregen per mail. Ik laat het meteen weten als ik een update doorkrijg vanuit de technische dienst. 

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? ja
  • Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. ja
  • Werken andere Apps zoals Netflix en YouTube wel zonder problemen via casten? ja

  • Met welk apparaat probeer je te casten? Samsung Galaxy A51

  • Wat is de Android/iOS versie van dit apparaat? Android versie 12

  • Naar welk apparaat proberen jullie te casten? Google Chromecast Ultra
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie? tv: ISY, type Chromecast: Google Chromecast Ultra
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast? Dat weet ik niet
  • Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem? 16-10-2022
Reputatie 2
  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? ja
  • Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. ja
  • Werken andere Apps zoals Netflix en YouTube wel zonder problemen via casten? ja

  • Met welk apparaat probeer je te casten? Huawei P30 Pro

  • Wat is de Android/iOS versie van dit apparaat? Onbekend

  • Naar welk apparaat proberen jullie te casten? Google Chromecast V3
  • Wat is het merk van de tv, Philips 
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast? 1.56.291998
  • Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem? 15-10-2022
  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? Ja
  • Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. Ja
  • Werken andere Apps zoals Netflix en YouTube wel zonder problemen via casten? Ja

  • Met welk apparaat probeer je te casten? Samsung A71

  • Wat is de Android/iOS versie van dit apparaat? 12

  • Naar welk apparaat proberen jullie te casten? TV
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie? LG, Google Chromecast
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast? Niet bekend
  • Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem? 13-10-2022 (zijn toen overgestapt op T-Mobile)
Reputatie 7

Hi @Marc1968, super fijn dat je dit zo helder kon doorzetten - dankjewel! Kun je enkel nog terugkomen op de software versie van de Chromecast? Dit check je als volgt:

  1. Open de Google Home-app .
  2. Tik op de tegel van je apparaat en houd deze vast.
  3. Tik op Instellingen. Apparaatgegevens.
  4. Zoek onder Technische informatie naar Cast-firmware: 'X. XXX. XXXXX'. Als het apparaat Fuchsia gebruikt, zoek je naar Firmwareversie van systeem: 'X.

Hi @RJvanLeeuwen, perfect dat je dit op deze manier hebt kunnen doorgeven! Kun je enkel nog terugkomen op de Android versie van jouw telefoon? Die vind je hier:

  1. Open de app Instellingen op je telefoon.
  2. Tik onderaan op Over de telefoon / Info telefoon. 
  3. Zoek je Android-versie, Android-beveiligingsupdate en buildnummer.

Hi @GBrong, ontzettend bedankt hiervoor - dit helpt enorm! Zojuist heb ik alle informatie doorgezet en hier heb je net ook een mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd jullie hier op de hoogte. 

Reputatie 2

Hi @Marc1968, super fijn dat je dit zo helder kon doorzetten - dankjewel! Kun je enkel nog terugkomen op de software versie van de Chromecast? Dit check je als volgt:

  1. Open de Google Home-app .
  2. Tik op de tegel van je apparaat en houd deze vast.
  3. Tik op Instellingen. Apparaatgegevens.
  4. Zoek onder Technische informatie naar Cast-firmware: 'X. XXX. XXXXX'. Als het apparaat Fuchsia gebruikt, zoek je naar Firmwareversie van systeem: 'X.

Hi @RJvanLeeuwen, perfect dat je dit op deze manier hebt kunnen doorgeven! Kun je enkel nog terugkomen op de Android versie van jouw telefoon? Die vind je hier:

  1. Open de app Instellingen op je telefoon.
  2. Tik onderaan op Over de telefoon / Info telefoon. 
  3. Zoek je Android-versie, Android-beveiligingsupdate en buildnummer.

Hi @GBrong, ontzettend bedankt hiervoor - dit helpt enorm! Zojuist heb ik alle informatie doorgezet en hier heb je net ook een mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd jullie hier op de hoogte. 

Hoi @Lisa ,

Hieronder zie je wat ik daar in het instellingen menu terug vind, Android versie is niet aangegeven. 

 

Reputatie 7

Hi @RJvanLeeuwen, perfect! Ik zie dat EMUI-versie hetgeen is dat mijn collega's nodig hebben. Zojuist heb ik dan ook al deze informatie doorgezet. Je hebt hier net ook een mail over gekregen ter bevestiging. Ik houd je op de hoogte. 

Hoi Lisa,

Bedankt voor je bericht. Ik heb google home geïnstaleerd en zie mijn chrome cast, verder kom ik niet. Zie geen instellingen of apparaat gegevens.

Ben er trouwens een beetje klaar mee dat ik wel alle andere programma's kan streamen maar dat ik zoveel tijd en energie kwijt ben om voor jullie aan het werk te zijn.

Jullie leveren niet wat jullie beloven.

Ook ik heb er last van..Zelfde foutmelding als de rest..

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? ja
  • Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. aantal keren
  • Werken andere Apps zoals Netflix en YouTube wel zonder problemen via casten? ja

  • Met welk apparaat probeer je te casten? poco f3 xiaomi

  • Wat is de Android/iOS versie van dit apparaat? 12

  • Naar welk apparaat proberen jullie te casten? Chromecast>samsung tv
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Chromecast versie 2
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem? sinds gisteren 17okt. Kan eerder zijn, maar zijn pas klant geworden 

Ik heb hetzelfde probleem als vele andere. Casten werkt niet. Ik heb het met 3 telefoons geprobeerd, 2x Android en 1x Apple. Ik heb 2 losse chromecast apparaten.

Andere apps werken wel met casten (Netflix, YouTube). 

 

iPhone 11, iOS 16.0

Android:

 

Eergisteren was hier de monteur om de glasvezel aan te sluiten. Gisteren werkte casten via tv app prima. Vandaag niet...wat is er veranderd? De melding geen content om te casten is behoorlijk irritant. Hoop dat het snel wordt opgelost

Reputatie 7

Hi allemaal, graag wil ik aangeven wat ik vanochtend van mijn collega's heb doorgekregen omtrent het onderzoek! De leverancier heeft in de voorbeelden gezien dat het casten niet goed gaat, omdat de verbinding tussen smartphone en Chromecast niet op een normale manier tot stand is gekomen. Er wordt nu dan ook verder onderzoek gedaan wat daarvan de oorzaak is en ik hoop hier snel meer over te horen. Merci voor jullie geduld! ❤

Hi @Marc1968, heel erg bedankt voor het aangeven! Geen probleem, zojuist heb ik de informatie die wel bekend is doorgezet. Je hebt hier net ook een bevestiging van gekregen per mail. 

Hi @Yvonneo06, top dat je dit kon doorzetten! Ook jij hebt zojuist een mail gekregen ter bevestiging dat ik alle informatie heb doorgezet naar mijn collega's. 

Hi @cgc.jacobs, dankjewel voor de moeite! Heel fijn dat je dit alvast kon doorzetten. Kun je enkel nog het volgende aangeven:

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem? 
  • Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. 
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?

Dan zet ik ook graag deze gegevens door! 

Hi @ervd2002, ik heb je vanochtend van een reactie voorzien in het onderstaande topic en spreek je daar graag verder:

 

Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? Ja

Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. Ja, de app ook al 2x opnieuw geïnstalleerd.

Werken andere Apps zoals Netflix en YouTube wel zonder problemen via casten? Netflix

 

Met welk apparaat probeer je te casten? Samsung Galaxy A32, 2 telefoons geprobeerd, beide lukt niet. Via de IPhone van mijn vriend werkt het wel.

 

Wat is de Android/iOS versie van dit apparaat? Android 12.

 

Naar welk apparaat proberen jullie te casten? Philips tv met losse chromecast.

Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie? Weet ik niet.

Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast? Weet ik niet.

Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem? Denk nu ca. 1,5 tot 2 weken.

Apparaten zijn verbonden met hetzelfde netwerk ja (anders zou casten met Netflix etc ook niet werken natuurlijk). 

We hebben pas net T-Mobile maar het werkte eerst wel. Maar sinds 1 a 2 weken niet meer. 

Chromecast is een nc2-6a5. Welke software versie weet ik niet. Dat ingedrukt houden in de Google Home app werkt niet. 

Alles getest en gedaan. Ook de app verwijdert en opnieuw geïnstalleerd etc. 

Als de app fixen te moeilijk is mogen jullie ook een tv kastje sturen, ik ga er alleen niet voor betalen. Ik had hiervoor NLziet en dat werkt veel beter (kan je wel langer terug kijken dan 1 week en casten doet het dus wel gewoon). Het is dat T-Mobile de eerste 8 maanden gratis was. Maar zo is er natuurlijk ook niets aan.

Reputatie 7

Hi allemaal, ik hoop dat jullie van een mooi weekend hebben genoten! Super nog dat jullie alle informatie naar ons konden doorzetten, thanks daarvoor. Van mijn collega's uit het TV-team heb ik vernomen dat het euvel met casten inmiddels helemaal zou moeten zijn opgelost. Als iemand toch nog problemen ervaart, dan hoor ik dat graag. Dan gaan we daar namelijk zo snel mogelijk achteraan, zodat iedereen weer zonder problemen TV Anywhere kan casten.

Hier werkt het weer.

Reputatie 7

Hartstikke fijn om te lezen @cgc.jacobs - dankjewel voor het melden en veel kijk-plezier! 😁

Hallo,

Ik heb van het weekend een uur aan de lijn gehangen met een medewerkster van t-mobile klantenservice ivm dit probleem. Alles van het stroom af, alles opnieuw aangezet, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Inmiddels werkt het bij mij nog steeds niet, ik kan alles streamen naar me chromecast YouTube, spotify, me scherm etc.

Maar t-mobile app blijft hij aangeven dat er geen content is.

En blijft zeggen er is iets mis gegaan, probeer het later nog eens.

Dit is al aan de orde sinds vorige week, zou graag willen dat het opgelost wil want maandelijks word wel een bedrag afgeschreven, maar kan niet eens tv kijken op me tv.

Reputatie 7

Hi @WendieJa, hartstikke goed dat je via deze weg aanklopt! Wat rot om te lezen dat je al langere tijd bezig bent om dit probleem op te lossen. Ik zie achter de schermen dat één van mijn collega's hier al voor heeft aangeklopt bij onze technische dienst, maar ik zie dat hier bepaalde belangrijke informatie mist. Kun je de onderstaande punten aanvullen? Dan zorg ik dat ook dit wordt doorgezet en dan ga ik er achteraan zodat ook jij zo snel mogelijk weer kunt casten:

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
  • Met welk apparaat probeer je te casten? 

  • Wat is de Android/iOS versie van dit apparaat? 

  • Naar welk apparaat probeer je te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast heb je?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

De software versie van de Chromecast check je als volgt:

  1. Open de Google Home-app .
  2. Tik op de tegel van je apparaat en houd deze vast.
  3. Tik op Instellingen. Apparaatgegevens.
  4. Zoek onder Technische informatie naar Cast-firmware: 'X. XXX. XXXXX'. Als het apparaat Fuchsia gebruikt, zoek je naar Firmwareversie van systeem: 'X.

De Android-versie van jouw telefoon vind je hier:

  1. Open de app Instellingen op je telefoon.
  2. Tik onderaan op Over de telefoon / Info telefoon. 
  3. Zoek je Android-versie, Android-beveiligingsupdate en buildnummer.

Thanks! 🍀

hoi lisa,

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk?  ja, kan allee streamen behalve t-mobile app
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. ja van het weekend samen met t-mobile klantenservice medewerker
  • Met welk apparaat probeer je te casten? Samsung A51

  • Wat is de Android/iOS versie van dit apparaat?  zie afbeelding

  • Naar welk apparaat probeer je te casten? tv
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast heb je? ​​​​​samsung tv met externe chromecast
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast? zie foto
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem? vorige week donderdag 

 

Reageer