Beantwoord

TV Anywhere Apple TV app bediening

  • 28 March 2022
  • 8 reacties
  • 270 Bekeken

Sinds een paar weken maken we gebruik van de TV Anywhere app op Apple TV en moet zeggen dat de indeling van het menu en de functies/bediening die gekoppeld zijn aan de siri afstandsbediening (2de gen.) erg onlogisch in elkaar steekt.

Een aantal dingen zoals navigeren naar een overzicht van alle tv zenders (zoals met de Ziggo app je duidelijke thumbnails ziet van alle zenders) en snel kunt kiezen is er simpelweg niet.
Om een beknopt overzicht te krijgen moet je dus de rechter clickpad indrukken waarna je vervolgens nog eens moet klikken om te kunnen scrollen door de zenders en dan zie je verder geen informatie.
Als de tijdbalk in beeld is dan moet je wachten tot het weg is en dan kun je pas naar boven of onder swipen of de clickpad drukken om van zender te veranderen (wat traag gaat). Dit gaat al helemaal niet wanneer je een stukje terugkijkt (wat vaak per ongeluk gaat) en eerst weer naar "live kijken” moet gaan of helemaal naar rechts swipen en dan kom je tegen het probleem aan dat het is niet is toegestaan om vooruit te swipen(?)

Het indrukken van de touchpad is een belangrijke knop en hoort gekoppeld te zijn aan snel kiezen van andere zenders, maar er is dus gekozen om een menu te laten zien wat je lang niet zovaak gebruikt als je het eenmaal ingesteld hebt. Ook als je de terugknop indrukt, dan heb je dus meteen de "thuis” tab en daar staan dan nutteloze suggesties wat te zien en favo zenders, maar dat is dus gewoon de tv gids als je daar op klikt.
Ik zie liever als je even de touchpad aanraakt een kort overzicht van waar je naar kijkt, hoelang het nog duurt en wat erna komt etc.

Al met al niet echt een goede indruk, wat dat betreft doet de Ziggo app het beter. Het menu ziet er ook uit alsof het gemaakt is met paint in Windows XP  met die grijze vierkanten. Ik hoop dat het praktischer wordt ingedeeld.

Het enige voordeel is dat je niet per ongeluk uit de app kunt klikken met de terugknop. Heb wel weer dat als je tv kijkt en je drukt op de menu knop om eruit te gaan en vervolgens weer in de TV Anywhere app gaat, de zender soms wegvalt en je op de touchpad moet klikken om weer tv te kunnen kijken.

icon

Beste antwoord door wmuys 30 March 2022, 09:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 4

Je kunt op het touchpad aan de rechterkant tikken (niet klikken). Dan krijg je een zenderlijst waar je doorheen kunt scrollen.

In de huidige versie van de app 1.5.0, geeft dat trouwens problemen als je Apple TV op de nieuwste versie van tvOS draait (15.4). Er is een beta in Testflight (1.5.1) die dit weer oplost.

Reputatie 7

Hi @bayfort, merci voor deze feedbackpunten! Top dat @wmuys al heeft voorzien van een mooie tip. Ik wil je graag laten weten dat ik jouw punten doorzet naar onze specialisten, zodat dit hopelijk meegenomen kan worden als verbetering. Wij willen namelijk dat jij optimaal van TV Anywhere geniet op jouw Apple TV. Laat het gerust weten als ik verder nog iets voor je kan betekenen! 😊

Dank voor de reacties en fijn om te horen dat het mee wordt genomen voor verbetering.

Ik heb de tip geprobeerd en het lukt wel, maar de rechter clickpad zit er direct naast waarmee je ook al de zenderlijst kunt zien. Het vervelende is (en dat ligt zeker niet aan de T-Mobile app) de siri afstandsbedening is afschuwelijk, slaat helemaal door met het minimalistische design van Apple. Touchpad gevoeligheid kun je wel instellen, maar komt vaak genoeg voor (zelfs zonder dikke vingers) dat je per ongeluk op de touchpad tapt ipv alleen op de clickpad (woon met een senior samen en vaak genoeg gekibbel daarover).

 

Wat ik heel graag veranderd zou willen zien:

Touchpad indrukken → overzicht van alle zenders in thumbnail vorm, zoals in de webversie en snel van zender kunt veranderen

Touchpad tappen → korte pop-up met info over het programma wat je momenteel bekijkt, programma daarvoor en wat erna te zien is, hoelang het nog duurt etc.

Boven/beneden swipen → scrollen door zenders wat er op dat moment te zien is en op de touchpad klikken is naar de zender gaan

Klikken op het touchpad (met de pop-up in beeld is uitgebreidere info over het programma

Touchpad ingedrukt houden → opties voor de zender/het programma zoals opnemen, audio, ondertitels

Clickpad link/rechts klikken → tijdbalk in beeld en dan links/rechts swipen om terug/vooruit te kijken

Terugknop → tv gids

 

De zenderlijst (via de rechter clickpad) is oplopend van zendernummer naar beneden. Dit hoort in lijn te zijn met wanneer je van zender verandert door omhoog/omlaag te swipen (wat andersom is).

Verder zitten er nog "bugs” in, zoals terugkijken (opnames) zijn niet te zien in de Apple tv app, maar wel in de webversie/iPad. Elke keer wanneer je uit de app gaat en het weer opent, staat er "afspelen mislukt” na even tv kijken, waarna je op de touchpad moet klikken om weer de zender te kunnen zien. En geluid valt soms weg (zie al meerdere meldingen hier).

Reputatie 7

Hi @bayfort, heel fijn dat jij de tip direct hebt uitgeprobeerd! Dankjewel dat jij zo helder punt per punt aangeeft wat jij graag verbeterd ziet. Mijn collega's hebben al aangegeven dat de punten die ik onlangs van jou doorgaf, worden meegenomen. 

Ook wil ik je laten weten dat er sinds gisteren een Apple TV update beschikbaar is. In dit topic kun jij de ins en outs hierover teruglezen: 

Mocht jij deze update nog niet hebben uitgevoerd, dan zou ik je willen vragen om deze uit te voeren en te checken of hiermee enkele punten die jij noemt al worden verholpen. Kan jij hier laten weten welke bugs de update voor jou heeft laten verdwijnen uit jouw rijtje? Dan zorg ik dat jouw aanvullingen weer worden doorgezet naar de specialisten en weten we zeker dat de punten die jij noemt, opgepakt kunnen worden! 💪

Ik heb de app bijgewerkt naar de nieuwste versie en het wegvallen van de zender (foutmelding "afspelen mislukt”), is nog zo'n 3x voorgekomen tijdens paar uur tv kijken. De bug was eerst makkelijk te herproduceren door de app af te sluiten en weer te openen, waarna de melding na enkele momenten in beeld kwam, maar nu lijkt het erop dat er langere tijd tussen zit voordat het gebeurt.

Gevoeligsmatig pakt het de zender sneller op als je de app opent of van zender wisselt en het wegvallen van het geluid lijkt ook opgelost. De opnames zijn ook eindelijk te zien in het menu, erg fijn.

Ik heb nog niet al te uitgebreid gespeeld met de tv app, maar zal mijn bevindingen blijven melden zolang het helpt bij verbetering.

Om mijn (paas)wensen wat verder uit te breiden…
Als je het beeld op pauze zet om iets rustig te kunnen bekijken, dan is het menu altijd op de voorgrond wat niet weg te klikken is.
Cloud opnames en opnames bij "verder kijken” is praktischer als het bij elkaar is. De een staat onder thuis en de ander onder account.

 

Dank zover, waardeer de hulp.

Reputatie 7

Hi @bayfort, helemaal top dat je de App hebt bijgewerkt en jouw bevindingen hier blijft delen! Ik heb de resterende punten weer doorgezet als verbeterpunten. Dankjewel dat jij die hier blijft aangeven. De foutmelding die jij ervaart die wil ik zo snel mogelijk met je aanpakken. Graag wil ik hier een onderzoek voor laten starten door onze technische dienst. Zou jij op de onderste vragen kort kunnen terugkomen? Dan kan ik hier voor je achteraan:

  • Op welk exacte apparaat kijk je? 
  • Welke iOS versie heb je? 

Als jij dit nog kan laten weten, dan zorg ik dat deze bug wordt aangepakt! 

Apple TV HD (2021), tvOS 15.4.1.
Direct aangesloten op de geleverde Zyxel modem met een netwerkkabel. Internet werk verder prima en we hebben geen TV box.

Reputatie 7

Super dat je dit gelijk hebt kunnen doorgeven @bayfort, thanks! Zojuist wilde ik een verzoek voor je indienen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op jouw abonnement uit. Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan dien ik dit voor je in en houd ik dit de komende tijd in de gaten. Zodra er dan vervolgens wat uitrolt, dan hoor je dat van me! 💪