Beantwoord

TV Anywhere Apple TV met HomePods


Reputatie 1

Ik heb drie TV’s met een Apple TV eraan en op alle drie de laatste TV Anywhere versie 1.5:

  • LG TV - Apple TV 4K 2021 - stereo HomePods
    • Begin Gemist werkt niet en spoelt alleen terug naar waar je de live uitzending hebt gestart
    • Terug/vooruit spoelen werkt niet (spoelt maar een paar seconde ofzo), de tijdsbalk zie je wel terug spoelen, zelfs naar het vorige programma, maar het beeld dus niet.
    • Geluid (volume) is veel te zacht (soms eerst een paar seconde goed, maar valt dan snel weer terug.
  • Samsung TV - Apple TV 4K 2017 - HomePod Mini
    • Zelfde issues als hierboven
  • Philips TV - Apple TV HD (TV geluid)
    • Geen van de bovengenoemde issues.

@Lisa vroeg of ik wilde testen met TV geluid of dat het geluids probleem zou oplossen, dat heb ik getest:

  • LG TV - Apple TV 4K 2021 (TV geluid)
    • Geen issues!
  • Samsung TV - Apple TV 4K 2017 - HomePod Mini
    • Geen issues!

Wonderbaarlijk lost het dus alle drie de issues op! Dus om de HomePods uit te sluiten heb ik aan de Philips TV een Bluetooth speaker gehangen:

  • Philips TV - Apple TV HD - bluetooth speaker
    • Begin Gemist werkt niet en spoelt alleen terug naar waar je de live uitzending hebt gestart
    • Terug/vooruit spoelen werkt niet (spoelt maar een paar seconde ofzo), de tijdsbalk zie je wel terug spoelen, zelfs naar het vorige programma, maar het beeld dus niet.
    • Geluid (volume) is veel te zacht (soms eerst een paar seconde goed, maar valt dan snel weer terug.

Dus de TV Anywhere icm externe audiobron, geeft de drie bovenstaande issues. Uiteraard help ik graag bij het (hopelijk) oplossen van dit probleem. Ik heb al de Beta app via TestFlight, dus als ik iets kan testen en/of helpen dan hoor ik dat graag.

icon

Beste antwoord door Lisa 23 September 2022, 11:59

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 1

Wat verder ook opvalt is dat als je de kwaliteit wilt wijziggen dat dat niet kan (dit geldt voor zowel live tv, als Terug kijken):

Apple TV TV Anywhere met externe geluidsbron:

  • Kwaliteit menu
    • Auto (enige optie dus)

Apple TV TV Anywhere met TV speakers

  • Kwaliteit menu
    • Auto
    • Lowest
    • Low
    • ….
    • 1080P
    • etc

 

Reputatie 1

Hoi @Lisa,

Hierbij het gevraagde filmpje:

  • Ik start met de HomePods geconnect
    • Ik start NOS Journaal Live TV
    • Spoelen gaat niet
    • Begin Gemist gaat niet (diverse manieren)
    • Je ziet echter de tijdbalk wel verspringen qua tijd en zelfs naar het vorige programma(s)
    • Bij 0:38 seconde hoor je ook het geluid ineens heel veel zachter worden
    • Bij 1:25 zie je het Kwaliteit menu en is daar alleen maar Auto beschikbaar
  • Ik schakel bij 1:36 naar de TV Speakers
    • Begin Gemist en spoelen werken gewoon
    • Volume is ook gewoon hard
    • Bij 2:47 is in het Kwaliteit menu gewoon alles beschikbaar

Deze zelfde issues kan ik ook reproduceren op een andere Apple TV / TV / Bluetooth speaker combinatie.

Hopelijk kunnen jullie hier verder mee.

Reputatie 1

Niet verwacht dat het het zou oplossen, maar gisteren tvOS (en HomePods) geupdate naar 15.4 en de problemen doen zich nog steeds voor.

Reputatie 7

Hi @Alain13, onwijs bedankt voor de heldere en uitgebreide toelichtingen! Super dat je het filmpje hebt bijgevoegd, want die is erg nuttig voor onze technische dienst. Blijf het vooral delen als er nog zaken zijn die je opvallen, want dat kan ik telkens doorzetten naar mijn collega's. Ook het wijzigen van de kwaliteit heb ik hierin meegenomen. De technische dienst is druk bezig om hier verder in te duiken en ik laat het je direct weten zodra er een update uitrolt of wanneer er extra informatie nodig is. Hopelijk kan ik jou binnenkort verblijden met een mooie update! 🎈

Reputatie 7

Hi @Alain13, ik wil je graag van een korte update voorzien omdat we alweer een poos verder zijn! De video was hartstikke nuttig, dus nogmaals bedankt hiervoor. Het onderzoek is nog in volle gang. Aan één van mijn collega's van de technische dienst heb ik gevraagd of zij achter een concrete tussenupdate aan kan gaan, zodat jij wat meer duidelijkheid krijgt. Zodra ik hier wat over hoor, dan ben je de eerste die ik dat laat weten. Thanks voor jouw geduld, topper! 

Reputatie 1

Thanks voor de terug koppeling!

Ik zag vanochtend in mijn email dat er in Testflight app een nieuwe TVA (v1.5.1) is. Ik zal deze vanavond even testen en kijken of deze al iets oplost of niet.

Reputatie 7

Hi @Alain13, dat zou perfect zijn! Dankjewel voor de moeite! 😁

Reputatie 1

v1.5.1 getest en heeft geen verbeteringen voor mijn problemen gebracht. Stond ook niet in de omschrijving natuurlijk, maar je weet het maar nooit.

Reputatie 7

Hi @Alain13, helemaal perfect dat je dit voor de zekerheid bent gaan testen! Niet geschoten, is altijd mis inderdaad. Ik heb deze ochtend ook een verzoek ontvangen van mijn collega's die druk bezig zijn met het onderzoek om aan jou te vragen. Zou je ter verduidelijking nog kunnen laten weten of jij op je filmpje gebruikmaakt van Begin Gemist of probeer je terug te spoelen? Als je dit nog kan laten weten, dan zet ik dat direct weer door. Dankjewel! 💪

Reputatie 1

Beide doe ik en beide werken ook niet.

Reputatie 7

Echt super dat jij zo snel reageert @Alain13, dankjewel voor de goede hulp! Check, ik heb het doorgezet zodat er verder kan worden getest. I'll keep you posted!

Reputatie 7

Hi @Alain13, graag wil ik je weer van een korte update voorzien! Er is al door meerdere collega's uitvoerig getest en jouw issue is inmiddels doorgezet naar een andere afdeling. Het kan hierdoor wat langer duren voordat de oplossing bekend is, maar ik blijf het dagelijks voor je checken. Voor nu een heel fijn weekend! 

Reputatie 7

Hi @Alain13, ik wil je graag laten weten dat ik nog geen nieuwe update heb binnengekregen over dit onderzoek! Ik verwacht ook niet op korte termijn een concrete update, excuses hiervoor. Weet dat je mij altijd aan de mouw kan trekken in dit topic, zodat ik kan checken of er een nieuwe update is binnengekomen.

Reputatie 7

Hi @Alain13, het is alweer even geleden dat wij voor het laatst contact met elkaar hebben gehad - ik hoop dat alles goed met je gaat! 😁

Graag wil ik aan je vragen of jij nog steeds hetzelfde issue ervaart als enkele maanden terug dat Begin Gemist / Terug Kijken niet werkt op Apple TV met HomePods? Gisteren is er een ander topic gemaakt over exact hetzelfde euvel en hierdoor heb ik meteen de status van het eerdere onderzoek gecheckt. Zie hieronder het topic waarin @john1966 aan de bel trekt: 

Ik zie dat het onderzoek onlangs is gesloten, omdat het probleem niet reproduceerd kon worden. De IT-afdeling wil dan ook graag weten of dit probleem nog steeds bij jou speelt. Als je dit kan aangeven, dan kan ik hier voor jou en @john1966 achteraan gaan. Als blijkt dat jullie dit allebei ervaren, dan ga ik er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te laten verhelpen. Merci alvast!

Reputatie 1

Hoi Lisa, goed dat je er zelf mee komt, ik wilde na de zomervakantie om een status update vragen. Helaas speelt dit probleem nog steeds (anders had ik het keurig gemeld) en is het zoals @john1966 zegt het erg irritant (aan het worden). Ik neem bijna alles op om dit probleem te tackelen. Zelfs de kids zeuren hier af en toe over en of we aub niet terug kunnen naar Ziggo. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet meer de enige ben met het probleem.

Er van uit gaande dat het IT team een HomePod (mini) heeft aangeschaft en het niet kan reproduceren, kom ik graag direct in contact met ze, zodat we instellingen kunnen vergelijken waarom het bij hun wel werkt en bij ons niet.

Reputatie 7

Hi @Alain13, super fijn dat je dit zo snel kon doorgeven! 💪

Ik kan mij zeker voorstellen dat dit niet prettig werkt, dus ik heb zojuist dan ook voor jullie allebei achter de schermen een nieuw verzoek ingediend bij de technische dienst en vriendelijk verzocht om het eerdere onderzoek van de IT-afdeling opnieuw te openen. De aankomende tijd houd ik dit dan ook graag weer in de gaten, zodat ik de updates hierover met jullie kan delen in dit topic. Ook heb ik aan jouw kant vermeld dat je heel graag met de IT-afdeling in contact komt en hieraan mee wilt helpen. Echt super lief dat je dit voorstelt! 

Reputatie 7

Hi @Alain13 en @john1966, ik wil jullie graag laten weten dat mijn collega’s nog druk bezig zijn om een oplossing voor jullie probleem te vinden! Vandaag heeft mijn collega gevraagd of ik nog de volgende informatie kan opvragen. Zouden jullie op de onderstaande vragen terug kunnen komen?

  • Welke exacte tv hebben jullie?
  • Welke Apple TV heb je @john1966
  • Welke versie van TV Anywhere hebben jullie nu? 

Merci alvast, ik hoop snel een update met jullie te kunnen delen over het onderzoek! 💪

Reputatie 1

TV: LG 65 G1
Apple TV: 4k 2021
TV Anywhere: v1.5.1

Reputatie 7

Hi @Alain13, echt heel erg bedankt voor deze turbo reactie! 😁 Ik heb alles doorgespeeld en houd het onderzoek goed voor jullie in de smiezen. 

Reputatie 1

Hoi sorry voor de vertraging was op vakantie.

Vreemd dat dit niet te reproduceren is bij jullie en nog steeds niet opgelost. Inmiddels ook NL Ziet geïnstalleerd en daar totaal geen problemen. Ook niet in Netflix, NOS+ etc.

Alleen in jullie APP kan ik met de HomePod mini aangesloten niet pauzeren en terugspoelen! Koppel ik ze af, dan werkt alles weer in jullie App.

Ik heb

TV: Samsung Curved UHD TV UE48JU6650
Apple TV: 4k 2021 OS versie 15,6
TV Anywhere: v1.5.1  

HomePod mini 2x

Misschien dan toch maar over op NLZIET! 

Reputatie 7

Hi @john1966, geen zorgen - hartstikke fijn dat je erop terug bent gekomen! Heb je een fijne vakantie gehad? 😊

Helemaal perfect dit, ik heb alles doorgezet naar mijn collega's. Ik laat het weten als ik een nieuwe update binnenkrijg. Hopelijk kan ik snel goed nieuws met jullie delen. 

Reputatie 7

Hi @Alain13 en @john1966, ik wil graag de terugkoppeling van het onderzoek met jullie delen! Allereerst: heel erg bedankt voor jullie geduld. Er is geconcludeerd dat alles zonder de HomePods perfect werkt. De IT-afdeling heeft dan ook laten weten dat we Apple TV wel ondersteunen, maar de HomePods niet. Sorry voor deze uitkomst. Ik had gehoopt dat we een oplossing met jullie konden delen, maar voor nu werkt het enkel door de HomePods te disconnecten. Gelukkig heb ik jullie zo wel duidelijkheid kunnen geven. Als jullie nog vragen hebben, laat het dan gerust weten. Ik help jullie met liefde! 

Reputatie 1

Hi Lisa,

Niet geheel verrassend dit antwoord, maar ben (na John’s opmerking) eens gaan kijken naar NLZIET. Ik ben gaan nadenken wat ik dan mis:

  • Buitenlandse zenders
  • Opnemen

Buitenlandse zenders kijk ik zelden tot niet en opnemen had ik eigenlijk alleen maar omdat Begin Gemist en spoelen bij Live TV niet werkte.

Vorige week NLZIET geprobeerd en ivm TV Anywhere (naar mijn mening):

  • Vele malen betere gebruikers ervaring qua indeling van de app en de videoplayer maakt ook gebruik van de standaard Apple TV interface.
  • Stukken betere beeldkwaliteit, vooral bij snel bewegende beelden (geen blokjes meer!)
  • Spoelen bij de RTL zenders werkt hier wel
  • En belangrijkste: icm met de HomePods werkt alles gewoon zoals het hoort

Hoef je dus niet te vertellen nadat ik NLZIET 15 minuten heb geprobeerd, dat ik hierop een abbo heb genomen en TV Anywhere + Cloud opnemen heb opgezegd. Scheelt ook nog eens 10 euro in de maand.

 

Ik wil je echter wel bedanken voor de tijd die je erin heb gestoken, Lisa! 

Reputatie 7

Hi @Alain13, dankjewel voor deze terugkoppeling! Ik kan me jouw keuze helemaal voorstellen en heb daar dan ook alle respect voor. FIjn dat je via die weg wel jouw HomePods kunt gebruiken. Dankjewel, dat waardeer ik ontzettend. Jij ook nogmaals bedankt voor al jouw geduld. Mocht je ook nog vragen over andere zaken hebben, weet dan dat ik hier voor je klaarsta. 

Reageer