Beantwoord

TV-Anywhere AppleTV - favoriete zenders kan niets meer selecteren


Reputatie 1

In de TV-Anywhere appop AppleTV kun je met rechts het zendermenu oproepen. Dan kun je links kiezen tussen Alle zenders. favorieten, radio, enz. Maar als ik dan naar favorieten ga en naar rechts klik, dan kan ik niet naar boven of beneden. Kan geen geen enkele zender kiezen, terwijl in het vorige menu naar boven en beneden wel werkt. Hoe kan ik dit fixen?

App verwijderen maakt geen verschil. Alle versies incl. die op Testflight hebben hetzelfde.

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 25 October 2021, 08:49

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 6

Hoi @mountainbikert, goed dat je dit laat weten! Ervaar jij dit alleen met de favorietenlijst of ook met de optie alle zenders en radio? Ik zoek het graag voor je uit!

Reputatie 1

@Ginny Ja dat heb ik ook met alle zenders en radio. Hij blijft vast staan op de zender waar hij op staat. Ga ik dan naar rechts dan kan ik wel naar boven en naar beneden.

Heb de Apple TV al gereset, helpt niets. Op mijn andere Apple TV werkt het wel gewoon.

Reputatie 7

Hi @mountainbikert, dankjewel voor de aanvulling! Ik wil heel graag een verzoek voor je indienen bij de technische dienst om dit op te lossen, omdat jij aangeeft dat het voorheen wel goed werkte. Met het e-mailadres dat jij in jouw profiel hebt staan, kom ik jammer genoeg niet uit een abonnement uit. Zou jij je klantnummer kunnen toevoegen? Dan kan ik een kijkje nemen achter de schermen om dit verzoek in te dienen. Vervolgens zal ik dit dan voor jou in de gaten houden en zowel de uitkomst als eventuele updates met jou delen. Ik hoor het graag van je, want ik wil dit met liefde voor je in orde maken! 😊

Reputatie 1

Hi @Lisa , heb je een bericht gestuurd met mijn klantnummer.

Reputatie 7

Hi @mountainbikert, helemaal top! Ik heb je berichtje ontvangen en ben direct een kijkje gaan nemen in jouw profiel. Als jij dit klantnummer ook nog aan jouw profiel toe kan voegen, dan is dat helemaal super. Dan kunnen mede-moderators in de toekomst ook gelijk jouw profiel induiken. 

Ik wil graag nog één laatste ding met je checken, voordat ik de hulptroepen inschakel. Maak jij ook gebruik van de afstandsbediening die hoort bij Apple TV? Mocht jij nu niet de afstandsbediening van Apple TV gebruiken, wil jij die er dan eens bij pakken en checken of het probleem zich nu nog steeds voordoet? 

Ik heb jou in ieder geval ook een privébericht gestuurd! Want mocht jij al de afstandsbediening van Apple TV gebruiken, dan heb ik nog een paar laatste gegevens van je nodig om een verzoek in te kunnen dienen bij de technische dienst! Morgen ben ik trouwens lekker een dagje vrij, dus mocht jij later reageren dan pak ik dit gelijk na het weekend voor je op. 

@mountainbikert Al enig idee hoe dit is opgelost? Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem. 

Reputatie 1

@mountainbikert Al enig idee hoe dit is opgelost? Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem. 

@BogadidiEr is nog niks opgelost. Sterker nog: Ik heb de nieuwste Apple TV met Siri remote waar het niet op werkt en de iets oudere Apple TV uit 2017 waar het wel op werkt (maar wat weer een drama is met die afstandbediening).

@Lisa Ik gebruik de bijbehorende afstandbediening van de Apple TV. Deze: https://www.apple.com/apple-tv-4k/

Hmmm jammer. Je bent dus ook niets wijzer geworden waar het aan ligt?

@Lisa Het is puur de app die zo reageert. Via de native remote app via je iPhone of via je Apple Watch reageert de app hetzelfde. Overige apps op de Apple TV 4K hebben dit probleem niet. Mocht het interessant voor je zijn: “ik heb dezelfde afstandsbediening als @mountainbikert en de app opnieuw geïnstalleerd + de apple tv opnieuw opgestart”. De versie op Testflight heb ik niet getest.

Mijn Apple TV draait op tvOS 15

Reputatie 1

@Bogadidi@Lisa Het ligt 100% aan de app, want je kunt een menu ervoor en erna wel gewoon omhoog en omlaag. Net zoals je in het favorieten menu nergens rechts bovenaan kunt komen met een toets.

Reputatie 1

Inderdaad. Het moet aan de app liggen. Hier zelfde probleem. Alleen bij mij sinds de upgrade naar tvOS 15.0

Reputatie 1

Inderdaad. Het moet aan de app liggen. Hier zelfde probleem. Alleen bij mij sinds de upgrade naar tvOS 15.0

@ac6693@Bogadidi@Lisa Nu je het zegt… ik heb de beta van tvOS 15 al wat langer draaien en volgens mij is het toen ontstaan. Dan zullen er de komende periode wel een hoop bij komen want uiteindelijk krijgt iedereen tvOS 15.

Reputatie 7

Hi @Bogadidi, heel goed dat jij hier ook aanklopt om aan te geven dat je problemen ervaart! Super dat je mij gelijk van zoveel informatie hebt voorzien. Zou je mij alleen nog kunnen laten weten welke iPhone jij hebt? Dan heb ik alle informatie om een verzoek in te dienen bij de technische dienst, zodat zij hier dieper in kunnen duiken. Dankjewel alvast! 💪

Hi @mountainbikert, heel erg bedankt voor je aanvulling! Zou je mij in een privébericht kunnen voorzien van je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Ik heb eerder eens om jouw klantnummer gevraagd, aangezien ik je abonnement niet kan vinden met jouw genoemde e-mailadres. Nu dien ik alleen ter extra de volledige gegevens uit te vragen. Als jij dit aan mij doorgeeft, dan heb ik alle gegevens om hiervoor een verzoek in te dienen bij de technische dienst. Thanks! 😊

Hi @ac6693, super dat jij ook in dit topic het bovenstaande issue aan de kaak stelt! Heb jij ook al geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren? Zou jij daarnaast ook kunnen doorgeven welke AppleTV, iPhone en iOS versie jij gebruikt? Dan dien ik ook voor jou graag een verzoek in. Merci voor de moeite! 🎈

Reputatie 1

Uiteraard heb ik geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. 
zoals aangegeven in mijn post is mijn tvOS versie, 15.0. Gaat hier om een Apple TV 4K. 
De Apple TV app geeft de issues zoals eerder omschreven sinds de upgrade naar tvOS 15.0

Telefoonversie lijkt me hier eigenlijk helemaal niet ter zake te doen. Gaat immers om de app op Apple TV. Maar goed mijn iPhone is een 12 pro met iOS 15.0.1

Reputatie 7

Hi @ac6693, dankjewel voor je snelle reactie! Super dat je meteen alle aanvullende informatie hebt meegestuurd. Ik heb zojuist het verzoek voor je ingediend bij de technische dienst. Zij gaan aan de hand van alle informatie uitzoeken waar het probleem ligt. Ik ga het onderzoek voor je in de gaten houden en hoop dat ik je snel kan verblijden met het nieuws dat hier een oplossing voor is. Weet wel dat het enkele dagen kan duren voordat een onderzoek volledig is afgerond. Heb je nog vragen? Schroom dan niet om deze te stellen! 

Reputatie 1

@Lisa Ik heb mijn klantnummer in mijn profiel toegevoegd.

Reputatie 7

Hi @mountainbikert, yeah super dat je dat toen had gedaan! Maar tegenwoordig moet ik ook om de volledige gegevens vragen als ik met het e-mailadres geen abonnement kan vinden. Dus als je mij daar nog van kan voorzien, dan is het helemaal super en kan ik ook voor jou aan de slag. 

Reputatie 1

Hi @mountainbikert, yeah super dat je dat toen had gedaan! Maar tegenwoordig moet ik ook om de volledige gegevens vragen als ik met het e-mailadres geen abonnement kan vinden. Dus als je mij daar nog van kan voorzien, dan is het helemaal super en kan ik ook voor jou aan de slag. 

@Lisa Dat zal vast, maar ik vind het onnodig om al deze gegevens te verstrekken als ik support wil. Met mijn klantnummer is alles op te zoeken en als dat niet kan, dan wacht ik wel tot hier ergens een oplossing verschijnt. Ik ga vanavond proberen te downgraden naar tvOS 14 en met een beetje mazzel is het probleem dan ook opgelost.

@Lisa Zie niet waarom dit relevant is maar bij deze: iPhone 12 Pro Max 128 Gb.
Naar mijn idee hoeft jullie “Technische dienst” alleen maar een Apple TV 4K (Gen. 2) te upgraden naar tvOS 15 en het zelf eens te proberen. Daar hebben jullie al onze gegevens echt niet voor nodig. Volgens mij kan dat zelfs met de Simulator die Apple standaard bij Xcode levert.

Reputatie 7

Hi @Bogadidi, top dat je de gegevens hebt aangevuld! Ik heb ook voor jou direct het verzoek ingeschoten en ga deze ook goed in de gaten houden. Hopelijk kan ik hier snel wat over delen. Ik kan mij je opmerking voorstellen, maar weet dat deze informatie relevant is omdat het eerder met sommige type telefoons en software varianten misgegaan is. Om alles te kunnen uitsluiten, hebben we alle informatie nodig! 💪

Reputatie 7

Hi guys, zoals beloofd heb ik het onderzoek voor jullie in de gaten gehouden! Het is een bekend probleem dat de nieuwe iOS 15 en tvOS 15 niet helemaal goed werken met AppleTV. Er lopen dan ook acties om tot een nieuwe update te komen. Momenteel wordt dit volop onderzocht, om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Wanneer deze update precies komt, dat is nog niet bekend. Weet dus dat dit intern al bij ons op de radar staat. Als jullie nog vragen hierover hebben, dan hoor ik die graag. Alvast een heel mooi weekend voor nu! 

@Lisa Thanks for the info. Tip voor jullie “onderzoekafdeling” (ik krijg al jeuk bij dat woord), begin al met testen zodra Apple beta versies released van een nieuw iOS en tvOS (die zijn daarvoor bestemd). Dit probleem had natuurlijk al eerder geconstateerd kunnen worden. @mountainbikert kwam 30 juli al met deze melding. Dan had je dit probleem nu niet gehad. Afijn, hebben we nu niets aan, zal wel weer bureaucratie ten top zijn, want volgens mij is het allemaal niet zo spannend en moeilijk. 

Even ter info, heb mijn Apple TV 4K begin deze week geüpdatet naar tvOS 15.1, geen effect. Probleem is er nog (wat overigens te verwachten was) 

Verder heb ik geen problemen met de T-Mobile TV app op iOS 15.

Misschien een idee om een aantal van ons uit te nodig om een nieuwe versie te testen via Testflight?

Jij ook een fijn weekend toegewenst!

Reputatie 1

@Bogadidi@Lisa Ik ben het wel met Bogadidi eens. Hoe zit het testproces hier in elkaar? De beta build van tvOS 15 is al maanden uit en dit had dus inderdaad makkelijk voorkomen kunnen worden. Ik heb de melding op 30 juli gedaan, maar had er al weken ervoor last van, maar nog geen tijd gehad het te melden.
Ik had even hoop dat de Testflight versie die deze week ineens actief werd het probleem zou oplossen, maar helaas! Bleek ook een oude versie te zijn. Er staat trouwens in de Testflight info een mail adres. Kom ik daarmee direct uit bij de “Technische afdeling?”
Denk dat het een hoop scheelt als we direct kunnen communiceren met mensen die daadwerkelijk verstand hebben van de materie.

Reputatie 7

Hi @Bogadidi @mountainbikert Uiteraard testen we van te voren maar je kan niet alles van te voren ondervangen. We hebben het probleem nu wel kunnen reproduceren en er staat sinds eind september een opdracht uit bij onze developer voor een fix. Hij staat dus op de de radar maar ik heb nog geen concrete datum wanneer de oplossing uitgerold wordt.

Reputatie 7
Badge

@Bogadidi @mountainbikert hopelijk hebben we eind deze week een versie in Testflight die dit probleem moet oplossen. Mocht je niet aan het testflight programma deelnemen, stuur mij dan een privébericht met je Apple account (mailadres). Dan voeg ik je toe.

@Bogadidi @mountainbikert hopelijk hebben we eind deze week een versie in Testflight die dit probleem moet oplossen. Mocht je niet aan het testflight programma deelnemen, stuur mij dan een privébericht met je Apple account (mailadres). Dan voeg ik je toe.

Done ;-)

Reageer