Beantwoord

TV-Anywhere AppleTV - favoriete zenders kan niets meer selecteren


Reputatie 1

In de TV-Anywhere appop AppleTV kun je met rechts het zendermenu oproepen. Dan kun je links kiezen tussen Alle zenders. favorieten, radio, enz. Maar als ik dan naar favorieten ga en naar rechts klik, dan kan ik niet naar boven of beneden. Kan geen geen enkele zender kiezen, terwijl in het vorige menu naar boven en beneden wel werkt. Hoe kan ik dit fixen?

App verwijderen maakt geen verschil. Alle versies incl. die op Testflight hebben hetzelfde.

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 25 October 2021, 08:49

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge

@kvh65 het scrollen in de zenderlijst is met de recente update verholpen. Het is mij niet helemaal duidelijk of het scrollen door de favorieten nu nog ergens anders speelt?

Het probleem bij het selecteren van serie opnames is bekend en hier is hopelijk snel een nieuwe versie voor beschikbaar. Als je via een privébericht je emailadres met me deelt, dan voeg ik je toe aan Testflight.

@mountainbikert dank voor het melden. Dit nieuwe probleem en een ander probleem (app crasht wanneer je een serie opname opent in het opnames menu) zijn ook al geconstateerd door één van onze testers. Dit is gemeld en we wachten op een nieuwe versie.

@Hans-Juriën en @Lisa ik ervaar precies dezelfde problemen (crashen van de app bij kiezen opnames en niet kunnen scrollen door de favorieten). Kan ik een update krijgen via Testflight en/of kan ik op de hoogte worden gehouden van de oplossingen? @Jason jouw beschrijving van het “verder kijken op Apple TV” is erg summier. Kun je dat verder uitleggen? Moet ik daarvoor aanpassingen doen in de instellingen van de iPhone? “Handoff” heet dat geloof ik?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, eventjes een belangrijke update: vanaf vandaag wordt de nieuwe update gelanceerd waarmee het “scrollen door de zenderlijst”-issue verholpen wordt. 

In sommige gevallen kan het zijn dat de app crasht. Zorg er in dat geval voor dat wanneer je een aflevering wilt kijken van een opgenomen serie, je dit doet via de volgende stappen:

-Bekijk de aflevering op een ander apparaat zoals je smartphone of de webversie

-Open “Verder kijken” op Apple TV (continue watching bij Engels)

- Selecteer de aflevering in “Opnames” (recordings indien je het in het Engels hebt staan)

-Bekijk de aflevering

Reputatie 7

Hi @RS53, zojuist heb ik je van een uitgebreid antwoord voorzien in het onderstaande topic: 

Spreek ik je daar verder? Dan houden we de communicatie mooi op één plek! 💪

Hoi @RS53 en all, de huidige verwachting is dat de app in de komende weken gereleased wordt. We werken er keihard aan en proberen het zo snel mogelijk in orde te maken.

Hi @Jason Dankjewel. 

Ik heb op dit moment de Testflight App en het scrollen in favorieten etc werkt nu wel. Echter crashed de app bij het terugkijken van opnames. Ook het zappen door de zenders is tergend langzaam. 

 

Zijn deze issues al getest want ik zie het nog niet namelijk?

Welke verbeteringen kunnen we verwachten in de release?

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RS53 en all, de huidige verwachting is dat de app in de komende weken gereleased wordt. We werken er keihard aan en proberen het zo snel mogelijk in orde te maken.

Ben ook erg benieuwd.. laatste update is alweer bijna 6 maanden geleden terwijl er verschillende bugs aanwezig zijn in de release versie van Apple TV, zijn ook niet de monster bugs. Kunnen we ook toegevoegd worden aan de Testflight, want anders duurt het nog langer voordat ik mijn frustraties kwijt ben ;) De app van Apple TV heeft een grote update nodig om alle problemen op te lossen.. zappen erg traag.. scrollen in menu's hapert of werkt niet zoals favorieten lijst.. doorspoelen kan alleen met touch.. 

Reputatie 7
Badge +16

@ac6693 De vraag is gesteld, ik ben nu in afwachting van het antwoord - hier hoop ik aan het begin van de aankomende week een antwoord te hebben voor je. Geniet van een mooi weekend in goede gezondheid!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ac6693, goed dat je het checkt: ik vraag het na bij onze developers en kom er dan op terug in dit topic!

 

Reputatie 1

Even een schopje. 
Heeft iemand een idee hoe lang het nog duurt voordat de app vanuit TestFlight naar de Apple TV wordt vrijgegeven. Duurt nu toch al weer een hele tijd. 

Reputatie 7
Badge

@mountainbikert dank voor het melden. Dit nieuwe probleem en een ander probleem (app crasht wanneer je een serie opname opent in het opnames menu) zijn ook al geconstateerd door één van onze testers. Dit is gemeld en we wachten op een nieuwe versie.

Reputatie 1

In het optie menu kom je met een dubbele klik

Reputatie 1

@Hans-Juriën 1 probleem opgelost, een nieuw probleem veroorzaakt :D  In het Account menu en dan Mijn zenders, ook daar kun je niet naar beneden.

 


En ik ben ook heel benieuwd hoe ik in het omcirkelde menu kan komen hieronder:

 

Hoe kom je in het opties menu?

 

Reputatie 1

@Hans-Juriën@Bogadidi Vanmorgen Testflight getest en inderdaad, het probleem is opgelost. Als ik nog een suggestie mag achterlaten: Kunnen jullie het mogelijk maken om favorieten te sorteren? Dan kan ik mijn eigen volgorde aanhouden in plaats van de zendernummervolgorde.

Reputatie 4

Er is sinds vandaag een nieuwe versie in Testflight. Die lost inderdaad het probleem op.

@Bogadidi @mountainbikert hopelijk hebben we eind deze week een versie in Testflight die dit probleem moet oplossen. Mocht je niet aan het testflight programma deelnemen, stuur mij dan een privébericht met je Apple account (mailadres). Dan voeg ik je toe.

Done ;-)

Reputatie 7
Badge

@Bogadidi @mountainbikert hopelijk hebben we eind deze week een versie in Testflight die dit probleem moet oplossen. Mocht je niet aan het testflight programma deelnemen, stuur mij dan een privébericht met je Apple account (mailadres). Dan voeg ik je toe.

Reputatie 7

Hi @Bogadidi @mountainbikert Uiteraard testen we van te voren maar je kan niet alles van te voren ondervangen. We hebben het probleem nu wel kunnen reproduceren en er staat sinds eind september een opdracht uit bij onze developer voor een fix. Hij staat dus op de de radar maar ik heb nog geen concrete datum wanneer de oplossing uitgerold wordt.

Reputatie 1

@Bogadidi@Lisa Ik ben het wel met Bogadidi eens. Hoe zit het testproces hier in elkaar? De beta build van tvOS 15 is al maanden uit en dit had dus inderdaad makkelijk voorkomen kunnen worden. Ik heb de melding op 30 juli gedaan, maar had er al weken ervoor last van, maar nog geen tijd gehad het te melden.
Ik had even hoop dat de Testflight versie die deze week ineens actief werd het probleem zou oplossen, maar helaas! Bleek ook een oude versie te zijn. Er staat trouwens in de Testflight info een mail adres. Kom ik daarmee direct uit bij de “Technische afdeling?”
Denk dat het een hoop scheelt als we direct kunnen communiceren met mensen die daadwerkelijk verstand hebben van de materie.

@Lisa Thanks for the info. Tip voor jullie “onderzoekafdeling” (ik krijg al jeuk bij dat woord), begin al met testen zodra Apple beta versies released van een nieuw iOS en tvOS (die zijn daarvoor bestemd). Dit probleem had natuurlijk al eerder geconstateerd kunnen worden. @mountainbikert kwam 30 juli al met deze melding. Dan had je dit probleem nu niet gehad. Afijn, hebben we nu niets aan, zal wel weer bureaucratie ten top zijn, want volgens mij is het allemaal niet zo spannend en moeilijk. 

Even ter info, heb mijn Apple TV 4K begin deze week geüpdatet naar tvOS 15.1, geen effect. Probleem is er nog (wat overigens te verwachten was) 

Verder heb ik geen problemen met de T-Mobile TV app op iOS 15.

Misschien een idee om een aantal van ons uit te nodig om een nieuwe versie te testen via Testflight?

Jij ook een fijn weekend toegewenst!

Reputatie 7

Hi guys, zoals beloofd heb ik het onderzoek voor jullie in de gaten gehouden! Het is een bekend probleem dat de nieuwe iOS 15 en tvOS 15 niet helemaal goed werken met AppleTV. Er lopen dan ook acties om tot een nieuwe update te komen. Momenteel wordt dit volop onderzocht, om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Wanneer deze update precies komt, dat is nog niet bekend. Weet dus dat dit intern al bij ons op de radar staat. Als jullie nog vragen hierover hebben, dan hoor ik die graag. Alvast een heel mooi weekend voor nu! 

Reputatie 7

Hi @Bogadidi, top dat je de gegevens hebt aangevuld! Ik heb ook voor jou direct het verzoek ingeschoten en ga deze ook goed in de gaten houden. Hopelijk kan ik hier snel wat over delen. Ik kan mij je opmerking voorstellen, maar weet dat deze informatie relevant is omdat het eerder met sommige type telefoons en software varianten misgegaan is. Om alles te kunnen uitsluiten, hebben we alle informatie nodig! 💪

@Lisa Zie niet waarom dit relevant is maar bij deze: iPhone 12 Pro Max 128 Gb.
Naar mijn idee hoeft jullie “Technische dienst” alleen maar een Apple TV 4K (Gen. 2) te upgraden naar tvOS 15 en het zelf eens te proberen. Daar hebben jullie al onze gegevens echt niet voor nodig. Volgens mij kan dat zelfs met de Simulator die Apple standaard bij Xcode levert.

Reputatie 1

Hi @mountainbikert, yeah super dat je dat toen had gedaan! Maar tegenwoordig moet ik ook om de volledige gegevens vragen als ik met het e-mailadres geen abonnement kan vinden. Dus als je mij daar nog van kan voorzien, dan is het helemaal super en kan ik ook voor jou aan de slag. 

@Lisa Dat zal vast, maar ik vind het onnodig om al deze gegevens te verstrekken als ik support wil. Met mijn klantnummer is alles op te zoeken en als dat niet kan, dan wacht ik wel tot hier ergens een oplossing verschijnt. Ik ga vanavond proberen te downgraden naar tvOS 14 en met een beetje mazzel is het probleem dan ook opgelost.

Reputatie 7

Hi @mountainbikert, yeah super dat je dat toen had gedaan! Maar tegenwoordig moet ik ook om de volledige gegevens vragen als ik met het e-mailadres geen abonnement kan vinden. Dus als je mij daar nog van kan voorzien, dan is het helemaal super en kan ik ook voor jou aan de slag. 

Reageer