Beantwoord

TV Anywhere kan niet casten

  • 16 October 2022
  • 22 reacties
  • 725 Bekeken

Mijn Tv anywhere kan ik in 1 keer niet meer casten naar de chromecast op mijn tv. Vorige week had ik nog nergens problemen mee.

Ik heb alles al opnieuw opgestart en de app verwijderd en weer opnieuw erop gezet maar niks helpt.

Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Lisa 17 October 2022, 10:35

Bekijk origineel

22 reacties

Hier hetzelfde probleem. Ik krijg de melding 'geen content om te casten''

Reputatie 7

Hi @Annemiek9 en @KiKo, super fijn dat jullie in dit topic aankloppen! Ik kan jullie gelukkig laten weten dat de technische dienst dit issue al heeft opgepikt en erg druk bezig is met de oplossing. Mijn collega's hebben echter wel gevraagd of we nog extra voorbeelden kunnen doorzetten. Ik ontvang dan ook graag de volgende informatie van jullie:

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Met welk apparaat probeer je te casten? 
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? 
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
  • Naar welk apparaat probeer je te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Het zou heel fijn zijn als jullie de antwoorden op deze vragen in het onderstaande topic kunnen vermelden: 

Zo houden we het overzichtelijk en staat alle informatie over dit euvel in hetzelfde topic. Weet dat we er alles gaan doen om dit zo snel mogelijk te verhelpen, thanks alvast voor de moeite! 😊

Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? Ja

Met welk apparaat probeer je te casten? Mobiele telefoon 

Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat?

 12

Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.

Ja

Naar welk apparaat probeer je te casten?

Televisie

Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?

Samsung... Type Chromecast weet ik even niet

 

Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?

Firmware zie ik wel 1.56.291998

 

Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Sinds twee dagen. Andere apps casten wel gewoon

Reputatie 7

Hi @KiKo, ontzettend bedankt dat je dit kon aanvullen - merci! 😁 Zojuist heb ik al jouw informatie doorgezet en hier heb je ook een mail van gekregen ter bevestiging. Ik houd jullie hier op de hoogte van het onderzoek. 

Reputatie 7

Hi guys, voor de volledigheid geef ik het ook hier aan! Graag wil ik aangeven wat ik vanochtend van mijn collega's heb doorgekregen omtrent het onderzoek. De leverancier heeft in de voorbeelden gezien dat het casten niet goed gaat, omdat de verbinding tussen smartphone en Chromecast niet op een normale manier tot stand is gekomen. Er wordt nu dan ook verder onderzoek gedaan wat daarvan de oorzaak is en ik hoop hier snel meer over te horen. Merci voor jullie geduld. Ik houd jullie op de hoogte in het andere topic dat ik eerder met jullie deelde! ❤

Reputatie 7
Badge +1

Ik lee hier diverse topics over het niet werken van Chrome Cast in combinatie met T-Mobile Anywhere, daarom maar eens een test gedaan met zowel een iPhone SE 2020 alsmede een Samsung tablet A7 2021, dit op 2 verschillende tv's.

een tv staat op de slaapkamer en een op een zolderkamer, en op beide tv's werkt het zoals het hoort te werken, de tv op de zolderkamer gebruikt mijn zoon als hij logeert i.c.m. de Samsung tablet om tv te kijken, de andere tv meestal i.c.m. de tb box.

Reputatie 7

Hi @BeMu, dankjewel voor het testen! Fijn om te lezen dat het zonder problemen bij jou werkt. Het issue lijkt zich nog bij enkele klanten voor te doen, dus ik hoop dat we spoedig de oplossing kunnen delen. Maak er nog een mooie middag van!

Ook hier sinds vorige week probleem met casten.

Via telefoon one plus met chromecast op LG tv.

Het heeft even gewerkt, maar op telefoon krijg ik steeds bericht een content om te casten¨.

Pffff,erg vervelend ondertussen.

Reputatie 7

Hi @KiKo en @Storing3, ik hoop dat jullie van een fijn weekend hebben genoten! Graag verneem ik of jullie nog steeds problemen ervaren met casten? Mijn collega's van het TV-team hebben aangegeven dat dit inmiddels verholpen zou moeten zijn. Wanneer dit niet het geval is, dan ga ik hier voor jullie achteraan.

Klopt het dat jij nog steeds niet kan casten @Annemiek9? Ik hoor het graag van je, zodat ik zeker weet voor wie mijn collega's nog verder aan de slag moeten gaan en bij wie het wel is verholplen. We gaan dit echt voor iedereen fixen! 

Hier werkt het ook weer gelukkig 

Hi Lisa,bedankt voor je reactie 😃

Heb de tv zojuist opgestart en alles werkt weer naar behoren.

Dank!

Reputatie 7

Hi @Annemiek9 en @Storing3, daar ben ik ontzettend blij om! 🎈 Hartstikke bedankt dat jullie dit zo snel konden aangeven. Nogmaals excuses dat jullie enkele dagen problemen hebben gekend, maar ik ben blij dat jullie nu weer zonder zorgen kunnen casten. Als ik nog iets voor jullie kan betekenen, laat het dan gerust weten. Veel kijk-plezier! 

Damkjewel voor je snelle reacties @Lisa 

Hier werkte het gister ook weer 👌

Goedenavond,

Ik zou graag op de tv buiten (via een chromekast) mijn opnames kijken maar krijg dan een foutmelding. Geen content gevonden. 

Is het niet mogelijk, of is er bijvoorbeeld een instelling die aangepast moet worden?

De app staat op een iPhone 13 Pro Max en de chromekast is versie 3.

 

Hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Monique

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Moke1972, welkom op onze Community!

De TV Anywhere App is te downloaden op je Chromecast. Met je iPhone kun je streamen naar een ander scherm. Houd er wel rekening mee dat de app maximaal op 3 apparaten tegelijk kan afspelen. 

Dank je wel voor je advies. Helaas kun je op de chromekast versie 3 niets downloaden 😔

Reputatie 7
Badge +9

@Moke1972 hoe bedoel je kan niets downloaden?

De Chromcast v3 moet gewoon apps kunnen installeren? Onze app is ook beschikbaar hiervoor.

Reputatie 7
Badge +6

Op de Chromecast 3 kun je inderdaad geen apps installeren, maar alleen streamen vanaf je telefoon of tablet. Als ik het goed begrijp, maakt de app dus wel verbinding (zie je het T-Mobile-logo)? Zo ja, wat gebeurt er dan op het moment dat je iets af wilt spelen? Omdat je zo te lezen buiten zit, kun je ook controleren of het wifi-signaal van zowel de Chromecast als je iPhone sterk genoeg is?

Ja, ik kan wel gewoon live kijken en radio luisteren. 
Na een tijdje krijg ik dan een foutmelding. (Uit mijn hoofd) dat er geen content is

Reputatie 7
Badge +9

@TMTV dankje voor je aanvulling. Ik dacht altijd dat er wel apps beschikbaar waren voor de Chromecast.

 

@Moke1972 zou je de app op je telefoon is willen verwijderen en opnieuw installeren? Dit kan nog wel eens helpen om de verbinding te herstellen.

Geen idee hoe of wat maar vandaag kon ik ineens wel een opname terugkijken. Allemaal bedankt voor de tips!

Reageer