Beantwoord

TV-anywhere naar Chromecast kan niet altijd

  • 28 July 2021
  • 1 reactie
  • 235 Bekeken

Thuis heb ik een TV met chromecast, en in plaats van een tweede settopbox gebruik ik vanaf mijn telefoon de TV anywhere app en cast ik naar de TV toe. Dit werkt naar behoren.

MAAR

Afgelopen EK merkten we dat dit tijdens een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal niet lukt; bij het casten komt even T-mobile logo in beeld op de chromecast, en vervolgens op de TVanywhere app de melding “er is een fout opgetreden, probeer het later nog een keer”.

Opvallend is wel dat geen enkele zender vanuit TV anywhere te casten valt op die momenten. TV kijken op de telefoon werkt wel op die momenten, maar we genieten graag van “groot beeld”.

De NOS app en Netflix app kunnen op deze momenten prima casten naar diezelfde chromecast.

 

Wat we al geprobeerd hebben:

  1. Internet (glasvezel)modem reset
  2. Internet router reset
  3. Chromecast powercycle
  4. Telefoon reboot
  5. andere android telefoon

Later op de avond (na de voetbalwedstrijden) werkt de app weer zoals te verwachten, inclusief casting functionaliteit.

 

icon

Beste antwoord door Seccie 28 July 2021, 22:36

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @MikeMu,

Ik probeer even met je mee te denken, omdat je zelf ook al e.e.a. hebt uitgesloten.  Je beschrijving doet mij denken aan een minder actuele versie van de app. Check je geregeld de app op updates? Kun je nog meer periodes aangeven waarbij de app minder goed werkte of bovenstaande foutmelding gaf? We horen het graag van je! 

Reageer