TV Anywhere nu ook op Apple TV!



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

59 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi TigermanMcCool,

Bedankt voor je coole feedback! Begrijp ik goed dat jij twee keer NPO 1 t/m 3 in de zenderlijst van TV Anywhere hebt staan? Dat klopt: naast de gewone NPO1, NPO2 en NPO3 zijn ook de NPO1 GOS, NPO2 GOS en NPO3 GOS zenders beschikbaar. Dit staat voor gesproken ondertiteling systeem. Handig voor als bijvoorbeeld je gehoor wat minder goed is, of als je wegens slapende medebewoners de TV niet zo hard kunt zetten. Met GOS kun je ook elk geluid in de ondertiteling volgen namelijk *maakt een vrolijk lachend geluid*.

Het aanbod op de TV Anywhere App is afhankelijk van onze leveranciers. Wanneer en óf Brava Dutch te ontvangen is, kan ik je daarom niet met zekerheid zeggen. KNIPPR en de TV Anywhere App zijn twee applicaties die los van elkaar staan, dus hoe graag ik het ook zou willen, we kunnen daar geen zenders van overnemen 😞. Ik hoop dat je jouw TV-abonnement bij ons toch blijft houden, het is het echt waard!
Reputatie 5
Badge +3
Welkom Thuis, Ronify! Fijn dat je er bent.

Wat leuk dat jij de TV Anywhere App op jouw Apple TV's al uitgeprobeerd hebt! Heb je de App op alle drie de TV's geinstalleerd? Zo kun je overal in huis genieten van de zenders 🙂. Het niet kunnen vooruitspoelen heeft te maken met dat het niet is toegestaan van RTL, die moet natuurlijk ook denken aan hun verdienmodel. Hoe NLZiet dat wel voor elkaar heeft gekregen, weet ik niet. Ik zou hun geheim ook weleens willen weten 😉. Veel plezier met jouw T-Mobile Thuis! Als je nog vragen hebt over jouw abonnement, laat het me gerust weten. Ik beantwoord ze graag.
Hi TigermanMcCool,

Bedankt voor je coole feedback! Begrijp ik goed dat jij twee keer NPO 1 t/m 3 in de zenderlijst van TV Anywhere hebt staan? Dat klopt: naast de gewone NPO1, NPO2 en NPO3 zijn ook de NPO1 GOS, NPO2 GOS en NPO3 GOS zenders beschikbaar. Dit staat voor gesproken ondertiteling systeem. Handig voor als bijvoorbeeld je gehoor wat minder goed is, of als je wegens slapende medebewoners de TV niet zo hard kunt zetten. Met GOS kun je ook elk geluid in de ondertiteling volgen namelijk *maakt een vrolijk lachend geluid*.

Het aanbod op de TV Anywhere App is afhankelijk van onze leveranciers. Wanneer en óf Brava Dutch te ontvangen is, kan ik je daarom niet met zekerheid zeggen. KNIPPR en de TV Anywhere App zijn twee applicaties die los van elkaar staan, dus hoe graag ik het ook zou willen, we kunnen daar geen zenders van overnemen 😞. Ik hoop dat je jouw TV-abonnement bij ons toch blijft houden, het is het echt waard!


Even voor de duidelijkheid: Ik vroeg mij af wat IK moet met tweemaal de propagandazenders NPO1, NPO2 en NPO3?
Maar als jij zo dol bent op de NPO GOS zenders aan de man te brengen, dan heb ik hier nog wel een goede tip voor je:

NPO heeft inmiddels ook haar app "NPO Start" voor Apple TV uitgebracht. Daarmee kun je geheel gratis naar de volgende zenders kijken:
NPO1, NPO2, NPO3, NPO 1 Extra, NPO2 extra, NPO3 Extra, NPO Zapp extra, NPO nieuws en NPO Politiek.
Als je er behoefte aan hebt, kun je ook nog luisteren naar NPO radio 1, NPO Radio 2, NPO Radio 3fm, NPO Radio 4, NPO radio 5 en NPO FUNX.

😎
Reputatie 6
Badge +6
@Sterre
Meer zenders.
Ik ben nog niet tevreden met het antwoord. Ik snap dat jullie met twee systemen werken om de zenders door te pushen naar de settop boxen en Tv Anywhere. Maar waarom is het zo moeilijk om de zenders die jullie al via de settop boxen sturen ook naar de servers van anywhere door te pushen.
Vastlopen de app loopt vaak na een tijdje vast. Je kunt gewoon nog tv kijken maar pauzeren of terugzetten lukt niet meer. 
Help! na een aantal dagen de app op de apple tv te hebben gebruikt met daverend succes kan ik niet meer inloggen??? wel op mn iPhone, niet op de apple tv? 'Inloggen mislukt'. Apple tv al opnieuw opgestart, app er uit gegooid maar helaas ...

Wie helpt me???
Goed nieuws, vandaag (4 juli) zijn we live gegaan met TV Anywhere op Apple TV! Nu nóg meer keuzevrijheid en flexibiliteit in het gebruik van TV Anywhere!

Waar mag die keuzevrijheid en flexibiliteit bij het gebruik de TC Anywhere op de Apple TV uit blijken.

Keuzevrijheid

Ik kan bij het gebruik van de app op de Apple TV niets anders concluderen dat ik geen andere keuze heb dan te kijken naar het beperkt aantal zenders dat door t-Mobile voor haar klanten éénzijdig is vastgesteld.

Terzake wil ik ook verwijzen naar de inbreng van @stefan.1997 te weten:
Ik ben nog niet tevreden met het antwoord. Ik snap dat jullie met twee systemen werken om de zenders door te pushen naar de settop boxen en Tv Anywhere. Maar waarom is het zo moeilijk om de zenders die jullie al via de settop boxen sturen ook naar de servers van anywhere door te pushen.


Flexibiliteit

Daarenboven is het niet eens mogelijk om tegen betaling zenders toe te voegen.

😎
Reputatie 5
Badge +3
Help! na een aantal dagen de app op de apple tv te hebben gebruikt met daverend succes kan ik niet meer inloggen??? wel op mn iPhone, niet op de apple tv? 'Inloggen mislukt'. Apple tv al opnieuw opgestart, app er uit gegooid maar helaas ...

Wie helpt me???



Hoi Jasper,

Ik help je graag. We gaan samen uitzoeken waar het knelpunt ligt. De TV Anywhere App kan op maximaal 3 apparaten geïnstalleerd zijn, misschien heb je dit limiet bereikt? Hopelijk doet jouw TV Anywhere App het op jouw Apple TV inmiddels weer, let me know!
Reputatie 5
Badge +3
Ha TigermanMcCool,

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je NPO 1, NPO 2 en NPO 3 liever niet voorbij ziet komen. Dat snap ik, ieder heeft zo zijn voorkeur qua televisiezenders. Je kunt in de TV Anywhere App favorieten instellen, misschien is dit een goed idee voor jou?

Wat Brian bedoelt met keuzevrijheid en flexibiliteit is dat je nu extra keuze hebt in op welk apparaat jij TV Anywhere kijkt. Dat was eerst alleen op mobiele telefoons en tablets, maar nu kun je er ook voor kiezen om via jouw Apple TV te kijken.

Om ook meteen op de vraag van @stefan.1997 te reageren: Ik weet dat dat niet mogelijk is, maar de diepe achterliggende reden(en) daarvan weet ik niet. Ik zoek het graag voor je uit!
Reputatie 6
Badge +6
Waarom zijn de onlangs bekeken programma's uit de app verdwenen? Dit is in de Apple tv app als in de normale app. Tevens zou ik de regel onlangs bekeken graag onderaan zien. ( Onder: Al je zenders en Favoriete zenders.) Verder zie ik ook graag alle zenders die ik ook op mn entone ontvang. Dan kan ik die afschuwelijke kastjes de deur uit doen en alles op 1 platvorm bekijken. Zou erg tof zijn!!

Reputatie 5
Badge +3
Hoi stefan.1997,

Wat gek dat 'Onlangs bekeken' verdwenen is. Sinds wanneer is dit zo? Je kunt de app verwijderen en opnieuw installeren, ik hoop dat dit helpt om het terug te krijgen.

Bedankt voor het doorgeven van jouw wens om de zenders van jouw TV Box ook in de TV Anywhere te tonen. Deze wens is genoteerd en wanneer de verantwoordelijken in de organisatie er onderzoek naar kunnen doen, zal ik dat op het forum duidelijkmaken. Het heeft geen zin om deze wens meermaals door te geven, daar gaat het niet sneller door gebeuren. We staan niet stil en zijn voortdurend bezig met het onderzoeken van mogelijkheden! Ik heb ook voor je gekeken waarom het nu nog niet mogelijk is. De TV Anywhere App is een gratis extraatje voor jou als TV-klant, als cadeau omdat we blij zijn dat je onze klant bent. De app is voortdurend in ontwikkeling, dus wellicht in de toekomst komt de optie er wel 🙂!
Reputatie 6
Badge +6
@Sterre
Bedankt voor je antwoord. De onlangs bekeken zenders waren na mijn berichtje opeens weer terug. Ik zie de extra zenders met smart te gemoed. Misschien is het een idee om TV Anywhere en apple TV te splitsen en er een betaalde dienst van te makken met alle service en extra's die een entone box ook heeft. Dan betaal je bijvoorbeeld voor de Apple Tv 5€/maand. Net zoals een extra settopbox. Dat heb ik er zeker wel voor over om alles op 1 platvorm te kunnen gebruiken
Bij mij opent de AppleTv app, kan inloggen, kan overal naartoe, maar als ik op kijken klik dan zie Ik wel dat hij naar die zender toegaat, tijd loopt maar heb dus gewoon een zwart beeld, alles werkt behalve dus het zwart beeld.
Ik heb mijn Apple Tv wel op een Apple display aangesloten doormiddel van een HDMI naar DVI adapter, dit zou totaal niets uit moeten maken, ook is de resolutie lager op mijn display maar dat zou ook niets uit moeten maken.
Heeft hier iemand anders last van, mijn Apple Tv is de vorige versie, non 4k.
[quote user="Hans-Juriën"]@just_perry , ik vermoed dat dit komt door de HDMI > DVI adapter die je gebruikt. Waarschijnlijk houdt de beveiliging op de TV-streams de omzetting van HDMI naar DVI tegen (HDCP copy protection). Hierdoor krijg je dus zwart beeld.

Dankjewel, heb hem meteen op een TV aangesloten, het werkt nu wel, dacht dat HDMI naar DVI 1 op 1 was, schijnt dus niet te werken.
Ik heb onlangs de switch gemaakt van Ziggo naar T-Mobile, omdat de TV anywhere app voor de Apple TV beschikbaar werd, en omdat SONOS airplay 2 ondersteunt. Nu kan ik met een Apple TV alles voor elkaar krijgen: TV kijken, uitzending gemist, Netflix etc, met een minimum aan kabels! Cool.

Nu werkt het streamen van Apple TV naar Sonos op zich goed, maar niet voor de TV Anywhere app. Waar andere apps de mogelijkheid hebben om de geluidsbron te selecteren door met de afstandsbediening het instellingen menu van bovenaf tevoorschijn te 'swipen', kan dat op deze app (als enige) niet. Dus ik kan het geluid niet streamen naar mijn Sonos... Vanwege het ontbreken van een HDMI ARC of optische uitgang uitgang op mijn TV kan ik het ook niet bedraden. Zonde! Nu is dit het enige wat nog ontbreekt om alles via Wifi geregeld te hebben.

Het lijkt me een leuke klus voor een programmeur om dit beschikbaar te stellen in de app. Of zie ik iets over het hoofd? Graag hoor ik of deze optie toegevoegd kan worden.

O, en ik was inderdaad ook verbaasd dat niet alle zenders beschikbaar zijn op de app. Daar hebben ze in de winkel niets over gezegd, hoewel ik de configuratie van hierboven uitgebreid heb besproken. Oké, een verkoper weet ook niet alle details, maar ik had die informatie graag in de overweging meegenomen. Dus als jullie toch bezig zijn...

Graag jullie reactie,

groet Bzmn
Reputatie 7
Badge +8
Hi Bzmn, klinkt als een mooie set-up die je daar hebt! 🙂 Als ik je goed begrijp dan kan je met de TV Anywhere app dus niet de geluidsbron kiezen op de Apple TV om dit naar de Sonos te streamen, klopt dat? Lijkt mij inderdaad een goede toevoeging die ik graag door ga geven. Laat het mij nog even weten! 🙂
Beste Brian,
Dat klopt, ik kan bij andere apps (bijv. Netflix) uit verschillende geluidsbronnen kiezen, maar bij TV Anywhere niet.
groet Bas
Reputatie 7
Badge +8
Bedankt voor de toelichting Bas, ik ga het doorgeven!
Reputatie 6
Badge +6

Wat betreft de vraag @stefan.1997Het is m.i. wel degelijk mogelijk om alle zenders van je abonnement aan te bieden via de TV Anywhere App.
Dat heeft Canal Digitaal immers al bewezen.
Ik ben dan ook zéér benieuwd naar de uitkomst van jouw onderzoek terzake.

😎

@Sterre heb je dit nog uitgezocht?
Reputatie 7
Badge +8
Hi Stefan, technisch gezien is het zeker mogelijk om álle zenders via de app te tonen maar hiervoor is een aparte licentie nodig. We zijn een relatief kleine provider en moeten daarom altijd keuzes maken in ons aanbod. Op dit moment hebben we er voor gekozen om niet alle zenders ook op de app aan te bieden maar dat wil niet zeggen dat dit in de toekomst niet alsnog zal gebeuren! 😉
Reputatie 6
Badge +6
@Brian thanks voor je duidelijke antwoord.

Echter zou ik best wat meer willen betalen voor extra functionaliteit. Bijvoorbeeld 7,99€ p/m om alle zenders te kunnen bekijken op mijn Apple TV's
Reputatie 6
Badge +6
@Seanroja

Ja ik ben het volledig met je eens. De Apple tv App is super! Echter is de app heel nieuw en is T-Mobile pionier op de Apple Tv. Waarschijnlijk heeft de lage beeldverversing te maken met het feit dat de apple Tv app bijna een volledige kopie is van de iOS app. Deze mobiele app heeft als functie om ook over 3G tv te kunnen streamen. De streams zijn hierop aangepast.

Het zal wel enige tijd gaan duren voordat de Apple Tv eigen streams krijgt die geoptimaliseerd zijn voor de Apple Tv. Het komt vast goed!
Reputatie 6
Badge +6
Ik zou iedereen willen oproepen om zoveel als mogelijk via de Apple Tv App te kijken. Zo stijgt het gebruik in aandeel en zal de app steeds belangrijker worden voor T-Mobile. Hierdoor zijn zij sneller geneigd om meer te investeren en innoveren ten aanzien van de Apple Tv App.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @Seanroja en @stefan.1997

Mooi om jullie enthousiasme te zien voor de app op Apple TV! Ik merk een steeds grotere roep om de app als een los abonnement aan te bieden. Vooralsnog zit dit niet in de pijpleiding en is het echt een extra bij een TV abonnement, maar deze groeiende wens (trend?) is zeker belangrijk om in de gaten te houden. Ik gooi het in ieder geval op bij het TV team.

Wat betreft de kwaliteit: voor de hoogste kwaliteit is de TV Box nog steeds de beste optie. De TV app is gemaakt voor mobiele telefoons en tablet - een klein scherm. Bij het casten of afspelen via Apple TV is dit dan ook te zien. Vandaar...
Hi Stefan, technisch gezien is het zeker mogelijk om álle zenders via de app te tonen maar hiervoor is een aparte licentie nodig. We zijn een relatief kleine provider en moeten daarom altijd keuzes maken in ons aanbod. Op dit moment hebben we er voor gekozen om niet alle zenders ook op de app aan te bieden maar dat wil niet zeggen dat dit in de toekomst niet alsnog zal gebeuren! ;)

Het is dus geen kwestie van niet kunnen, maar van niet willen.


😎
Reputatie 5
Badge +3
Willen doen we zeker, TigermanMcCool. Maar dit betekent ook dat er extra kosten bij komen kijken. En wat wij ook willen, is ons Internet, TV en Vast Bellen betaalbaar houden, zodat iedereen er voor een goede prijs gebruik van kan maken!