TV Anywhere nu ook op Apple TV!


Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Goed nieuws, vandaag (4 juli) zijn we live gegaan met TV Anywhere op Apple TV! Nu nóg meer keuzevrijheid en flexibiliteit in het gebruik van TV Anywhere!

Welke functies van TV Anywhere zijn er beschikbaar via Apple TV?

  • Ondersteuning vanaf de 4de Generatie Apple TV, incl. de 4K versie
  • Pauzeren, Terug- en vooruit spoelen
  • Standaard 7 dagen terugkijken van de meeste programma’s
  • Verder kijken met ‘Onlangs bekeken’
  • Instellen van favoriete zenders
  • Eenvoudig ‘zappen’ door naar links of rechts te swipen
  • Bij de derde generatie van Apple TV kun je TV Anywhere gewoon blijven streamen via je mobiele device.


Hoe werkt het?

 

  1. Download de TV Anywhere app
  2. Open de app via Apple TV
  3. Log in met je TV-klantnummer en -pincode (deze vind je op My T-Mobile Thuis en klaar! Veel kijkplezier! 🙂


Wat zijn de minimale vereisten van je apparaten?

 

De minimale vereiste van je mobiele apparaat om T-Mobile TV Anywhere te gebruiken is iOS versie 9 en hoger
of Android versie 4.4. en hoger. Bij Android moet het apparaat ook voldoende specificaties hebben met
betrekking tot het scherm (resolutie e.d.). Windows wordt niet ondersteund.

De TV Anywhere app is ontwikkeld voor de 4de generatie Apple TV en nieuwer (bijv. de 4K variant). AirPlay voor de oudere generaties is sinds 29-11-2018 ook beschikbaar!

 


Met hoeveel apparaten kan ik tegelijkertijd TV kijken?

 

Je kunt meerdere apparaten registreren op je T-Mobile TV Anywhere abonnement. Je kunt echter op maximaal
3 apparaten tegelijk TV kijken.

Brian 3 jaar geleden

Hi all, bedankt voor de feedback! We hebben een nieuw centraal topic geopend om alle feedback rond TV Anywhere te verzamelen zodat we hier mee aan de slag kunnen. Om het overzicht te kunnen bewaren heb ik dit topic gesloten. Je vindt het nieuwe topic hier.

Bekijk origineel

63 reacties

Reputatie 1
Ik heb even gefilmd voor je.
Super bedankt voor je inspanning!! Ziet er best netjes uit. Het ouderwetse "zappen" gaat toch wat trager dan de huidige oplossing met de KPN settopbox.

Ik ga thuis eens even overleggen. Nogmaals bedankt!
Reputatie 3
Ik heb even gefilmd voor je.
Reputatie 6
Badge
Hey Seanroja,

Het klopt dat je bij snelle beelden het beeld als schokkerig kan ervaren. Dit komt omdat het aantal FPS of Beelden Per seconden, lager is dan bij een gewone TV stream. Waarschijnlijk heeft T-Mobile ervoor gekozen om de beeldverversing laag te houden om bandbreedte te besparen. Dit heeft als voordeel dat je bij een relatief lage internetsnelheid en bandbreedte gewoon nog tv kunt kijken.
Dus sport programma's kijk je het best gewoon nog via de Tv box
Reputatie 7

Hi @tonvanloon,

 

Bedankt voor de heldere uitleg! De opstelling is mij nu helemaal helder. We zijn erg trots op de nieuwe app en in de integratie met Apple TV, dus dit willen we ook graag tot in de puntjes regelen. Ik heb het aangemeld bij de developers. De tijdslijnen hiervoor zijn niet altijd beschikbaar, maar zodra ik iets meer weet, laat ik het weten! 

Reputatie 6
Badge
@Brian
De App werkt Prima. Ik heb wel een paar dingen.

  1. Soms loopt de besturing vast. Zo kan ik soms na een tijdje niet meer zappen of pauzeren.
  2. Ik zou het ontzettend tof vinden als gewoon alle zenders die ik in mijn pakket heb beschikbaar zijn in Tv Anywhere. Kan je mij vertellen waarom dit zo moeilijk is? Of waarom jullie ervoor kiezen om dit niet doen?
  3. Ik zou ook graag ondersteuning voor ondertiteling zien.
  4. Graag zie ik ‘al je zenders’ in het hoofdmenu bovenaan. Ik kijk immers het meest live tv via deze app. Tevens is het zender icoontje wat klein en onzichtbaar door de magenta gloed.
verder is het echt een prima app. En ik vind jullie vooruitstrevend op dit gebied! Heel veel succes met de doorontwikkeling
Reputatie 7
Ha stefan,

Leuk je ook in dit topic te zien, leuk dat je zo actief bent op onze Community!

Fijn dat de app prima werkt en bedankt voor je enthousiasme hierover. Ik help je graag met je vier punten. Ik heb ze hieronder genoteerd met mijn antwoorden eronder.

1. Soms loopt de besturing vast. Zo kan ik soms na een tijdje niet meer zappen of pauzeren.
Dat is niet al te handig natuurlijk. Hoe vaak komt dit voor? Kun je proberen de app opnieuw te installeren? Hopelijk maakt dit verschil.

2. Ik zou het ontzettend tof vinden als gewoon alle zenders die ik in mijn pakket heb beschikbaar zijn in Tv Anywhere. Kan je mij vertellen waarom dit zo moeilijk is? Of waarom jullie ervoor kiezen om dit niet doen?
Eens, dat zou inderdaad tof zijn! Ik leg je graag uit hoe het nu zit. De TV Anywhere App en jouw TV Box staan los van elkaar. Het zijn verschillende systemen. De zenders op jouw TV Box staan dus op de TV Box, de zenders in de TV Aywhere staan op de App. Het is daarom niet mogelijk om de pakketzenders via de TV Anywhere App af te spelen, deze staan namelijk op het systeem van de TV Box.

3. Ik zou ook graag ondersteuning voor ondertiteling zien.
Dat maakt het TV-kijken wel een stuk fijner inderdaad. Bedoel je de ondertiteling in de TV Anywhere App? Daar zit de ondertiteling 'ingebakken'. Je kunt dit dus niet zelf selecteren, maar de zender geeft automatisch de ondertiteling weer. Scheelt weer wat klikwerk 😉.

4. Graag zie ik ‘al je zenders’ in het hoofdmenu bovenaan. Ik kijk immers het meest live tv via deze app. Tevens is het zender icoontje wat klein en onzichtbaar door de magenta gloed.
Goed punt! Wist je al dat je favoriete zenders kunt instellen in de TV Anywhere App? Zo kun je op de home pagina direct de zenders aanklikken die je het meest bekijkt.

Ik hoor graag van je of mijn antwoorden je verder hebben geholpen en of ik nog iets voor je kan betekenen. Veel kijkplezier!
Reputatie 2
Ha TigermanMcCool,

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je NPO 1, NPO 2 en NPO 3 liever niet voorbij ziet komen. Dat snap ik, ieder heeft zo zijn voorkeur qua televisiezenders. Je kunt in de TV Anywhere App favorieten instellen, misschien is dit een goed idee voor jou?

Wat Brian bedoelt met keuzevrijheid en flexibiliteit is dat je nu extra keuze hebt in op welk apparaat jij TV Anywhere kijkt. Dat was eerst alleen op mobiele telefoons en tablets, maar nu kun je er ook voor kiezen om via jouw Apple TV te kijken.

Om ook meteen op de vraag van @stefan.1997 te reageren: Ik weet dat dat niet mogelijk is, maar de diepe achterliggende reden(en) daarvan weet ik niet. Ik zoek het graag voor je uit!


Hallo Sterre,

Blijkbaar heb je mijn inbreng niet helemaal begrepen.

Ik heb niet geschreven dat ik NPO1, NPO,2 en NPO3 liever niet voorbij zie komen.
Ik heb enkel gewezen op het ruime en gratis aanbod van de NPO inzake haar app "NPO Start" voor Apple TV.

Mijn vraag in eerste aanleg was: wat moet ik met twee maal de propaganda zenders NPO1, NPO2 en NPO3?
Het antwoord daarop luidde: Dat klopt: naast de gewone NPO1, NPO2 en NPO3 zijn ook de NPO1 GOS, NPO2 GOS en NPO3 GOS zenders beschikbaar. Dit staat voor gesproken ondertiteling systeem. Handig voor als bijvoorbeeld je gehoor wat minder goed is, of als je wegens slapende medebewoners de TV niet zo hard kunt zetten. Met GOS kun je ook elk geluid in de ondertiteling volgen namelijk *maakt een vrolijk lachend geluid*.

De optie favorieten instellen behoort inderdaad tot de mogelijkheden van de TV Anywhere App voor Apple TV.
Dat heb ik uiteraard gedaan.
Met als resultaat dat, vanwege het beperkte aanbod via de App, er nog maar een paar zenders overblijven. Om daar nog een TV abonnement voor aan te houden?
Temeer daar uitbreiding van het basispakket d.m.v. een themapakket ook geen soelaas brengt voor de TV Anywhere App gebruiker.

Wat Brian bedoelt met keuzevrijheid en flexibiliteit is allemaal heel leuk en aardig, maar ik heb mijn Apple TV niet aangeschaft om vervolgens tv te gaan kijken op het schermpje van mijn iPhone.

Wat betreft de vraag @stefan.1997.
Het is m.i. wel degelijk mogelijk om alle zenders van je abonnement aan te bieden via de TV Anywhere App.
Dat heeft Canal Digitaal immers al bewezen.
Ik ben dan ook zéér benieuwd naar de uitkomst van jouw onderzoek terzake.

😎
Reputatie 7
Badge
@just_perry , ik vermoed dat dit komt door de HDMI > DVI adapter die je gebruikt. Waarschijnlijk houdt de beveiliging op de TV-streams de omzetting van HDMI naar DVI tegen (HDCP copy protection). Hierdoor krijg je dus zwart beeld.
Sinds vandaag de app op de apple tv geinstalleerd. Werkt top! Mij valt wel op dat de kwaliteit minder is dan via de normale decoder. Vooral bij snelle beelden lijkt het beeld wat schokkerig. Klopt dit? Of ligt dit aan de instellingen van mijn apple tv? Ik zou graag mijn decoder niet meer nodig hebben en alleen de apple tv gebruiken maar bij het kijken van sport lijkt het beeld vooralsnog wat schokkerig...
@stefan.1997

Dank voor je snelle reactie! Dan weet ik in ieder geval dat dit niet aan mijn instellingen ligt. Jammer dat dit zo is. De apple tv (app) werkt vele malen fijner dan de normale decoder (en daarbij behorende afstandsbediening) en wanneer ik de normale decoder niet meer nodig heb scheelt dit weer in ruimte, kabels en stopcontacten. Hopelijk komt hier in de toekomst verandering in. De schokkerige beelden doen vooralsnog het voordeel van de apple tv app grotendeels teniet.
Reputatie 3
Na 10 maanden ben ik (nog steeds) erg blij met de Apple TV app. Voor ons zeker een USP aangezien we lange periodes in het buitenland verblijven en gewoon NL televisie kunnen blijven kijken.

Hoe staat het met de doorgifte van de geluids kwaliteit? Zijn er al plannen om Dolby 5.1 te gaan ondersteunen?
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tonvanloon, dat is een hele goede vraag! Ik meen te herinneren dat dit één van de zaken was die aangekaart werden om te verbeteren bij de herziene versie. Graag doe ik navraag bij een specialist/developer, ik kom hier spoedig op terug! 😎👍

Reputatie 7

Hi @tonvanloon, een exacte datum kunnen we niet communiceren maar ik verwacht dat het er snel aan komt. :slight_smile:

Reputatie 3

Erg fijn de Apple TV app, eindelijk een provider die wel bezig is met de app beschikbaar stellen op diverse andere platformen! Ik ben vandaag speciaal overgestapt naar T-Mobile glasvezel voor de Apple TV app!! :sunglasses:  Hopelijk wordt hij nog verder doorontwikkeld! 

Reputatie 7

Goed om te horen dat je voor T-Mobile hebt gekozen @leeuwj1985, van harte welkom! Er zitten nog veel mooie dingen in de pijplijn, je hoort snel meer! :slight_smile:

Reputatie 1

Hoi @tonvanloon, dat is een hele goede vraag! Ik meen te herinneren dat dit één van de zaken was die aangekaart werden om te verbeteren bij de herziene versie. Graag doe ik navraag bij een specialist/developer, ik kom hier spoedig op terug! 😎👍

 

Ha @Jason , Ik heb de nieuwste versie -die onlangs (04-09-2020) gereleased- is geïnstalleerd en het is nog niet mogelijk om het geluid van de nieuwe TV app naar een airplay speaker te streamen. Waar kan ik deze - uiteraard in mijn ogen:wink: - onmisbare feature als request indienen?

Reputatie 1
Is het mogelijk om ergens een demo te bekijken van de Apple TV app? (Mag ook een goede YouTube zijn)

heb er op zich wel oren naar om over te stappen, maar een goed werkende app is wel cruciaal
Reputatie 3
Is het mogelijk om ergens een demo te bekijken van de Apple TV app? (Mag ook een goede YouTube zijn)

heb er op zich wel oren naar om over te stappen, maar een goed werkende app is wel cruciaal

Ik heb nog nooit een demo online gezien maar gebruik de app sinds de release met volle tevredenheid.

Iets wat je specifiek wil weten over de werking?
Reputatie 7

Hi @tonvanloon,

 

Ik denk/kijk graag even mee. Je hebt de app dus op je iPhone geïnstalleerd en wilt deze via Airplay streamen naar een speaker. Je ziet de speaker wel als optie bij andere apps? Heb je wel de optie voor airplay vanuit onze Anywhere app? Kun je bijvoorbeeld wel streamen naar een Apple TV? 

 

Vragen:

-Welk device gebruik je voor de app?

-Welke software versie?

-Welke speaker gebruik je?

-Krijg je een foutmelding? Of is de speaker helemaal niet zichtbaar?

 

Ik hoor graag van je!

 

Reputatie 1

Is het mogelijk om ergens een demo te bekijken van de Apple TV app? (Mag ook een goede YouTube zijn)

heb er op zich wel oren naar om over te stappen, maar een goed werkende app is wel cruciaal
Ik heb nog nooit een demo online gezien maar gebruik de app sinds de release met volle tevredenheid.

Iets wat je specifiek wil weten over de werking?


Ik ben met name nieuwsgierig naar de snelheid van het zappen. Kun je aangeven hoe lang een zender moet bufferen voordat die start?

Ik zou graag T-Mobile TV willen kijken via mijn AppleTV in de camper. Ik heb hiervoor een MiFi router (met SIM card van zusje Tele2). Helaas krijg ik de melding dat deze app alleen werkt via het T-Mobile (thuis)netwerk. Dit is natuurlijk super irritant.

Ik weet dat je via TV Anywhere and Airplay ongeveer hetzelfde kan bereiken maar dan gebruik ik niet de data van mijn Mifi router en deze oplossing is minder gebruiksvriendelijk.

Er zal nu vast wel een verhaal komen over rechten. Maar als ik via TV Anywhere vanuit Frankrijk tv kan kijken van T-Mobile, waarom niet via the AppleTV app? Zelfs Zuggo kan dit gewoon. 

Is hier een oplossing voor?

Reputatie 1

Hi @tonvanloon,

 

Ik denk/kijk graag even mee. Je hebt de app dus op je iPhone geïnstalleerd en wilt deze via Airplay streamen naar een speaker. Je ziet de speaker wel als optie bij andere apps? Heb je wel de optie voor airplay vanuit onze Anywhere app? Kun je bijvoorbeeld wel streamen naar een Apple TV? 

 

Vragen:

-Welk device gebruik je voor de app?

-Welke software versie?

-Welke speaker gebruik je?

-Krijg je een foutmelding? Of is de speaker helemaal niet zichtbaar?

 

Ik hoor graag van je!

 

Hi @Sander ,

Nee, het gaat niet om de T-Mobile TV-app op de iPhone, maar om de app voor de Apple-TV HD (v4).

Aan de Apple-TV heb ik een monitor/beeldscherm zonder speakers. Voor het weergeven van het geluid van de Apple-TV maak ik gebruik van een Ikea Symfonisk Airplay speaker (=SONOS in Ikea-jasje).  Op de Apple-TV kan ik kiezen op welk geluidsapparaat ik het geluid wil afspelen. Dus kies ik daar voor de Ikea Symfonisk. Voorts kun je in de meeste apps zelfs nog opnieuw specifiek aangeven welk geluidsapparaat je wilt gebruiken (bijv als je diverse geluidsapparaten hebt)  

Dit gaat bij alle Apple-TV apps goed (Netflix, NPOplus etc), maar niet bij de oude TV-Anywhere app en ook nog steeds niet bij de nieuwste T-Mobile TV app: geen mogelijkheid om een Airplay speaker als afspeel apparaat te kiezen, en ook de standaard instelling uit de Apple-TV configuratie wordt niet gekozen door de T-Mobile TV app.

Device: Apple-TV HD model A1625 32GB,   tvOS 13.4.8 (17M61)
Software versie: T-Mobile TV app versie 1.2.2
Speaker: Ikea Symfonisk / SONOS Symfonisk model S21
Foutmelding:geen, je kunt in de T-Mobile app gewoon nergens je eigen speaker selecteren als apparaat, terwijl dit in andere Apple-TV apps wel mogelijk is. Ook neemt de T-MobileTV app niet de standaard audio-instelling uit tvOS over als je een Airplay-speaker als geluidsafspeler hebt ingesteld. Het is m.i. dus een functionele tekortkoming van de T-MobileTV app voor Apple-TV.

Ik hoor graag van je!

 

Reputatie 1

Hi @tonvanloon,

Bedankt voor de heldere uitleg! De opstelling is mij nu helemaal helder. We zijn erg trots op de nieuwe app en in de integratie met Apple TV, dus dit willen we ook graag tot in de puntjes regelen. Ik heb het aangemeld bij de developers. De tijdslijnen hiervoor zijn niet altijd beschikbaar, maar zodra ik iets meer weet, laat ik het weten! 

Ha @Sander , heb je al iets gehoord van de developers:
-  of ze dit issue gaan oppakken?;
-  wanneer ze ongeveer verwachten dat het opgelost zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,

Ton van Loon

Reputatie 2
Aan de App valt niets aan te merken.

Maar wat moet ik met twee maal de propaganda zenders NPO1, NPO2 en NPO3?

Wanneer kan ik tegen betaling Brava Dutch via de App ontvangen?
Bij Kniprr was dat namelijk wel mogelijk.

Ik hoop toch wel dat dit kan vóórdat mijn proefabonnement TV afloopt.

😎
Super, vorige week van KPN de overstap naar t-mobile thuis gemaakt.
Nu heb ik in huis 3 5e generatie AppleTV’s en maak ik gebruik van NLziet, deze app is dan ook welkome aanvulling en mogelijk een vervanger van NLziet. Met name het niet kunnen vooruitspoelen in b.v. de RTL4 zender is momenteel wel een reden om NLziet nog aan te houden.
Verder werkt de app tot op heden soepel! Dank doorvaar en ik hoop op een verdere doorontwikkeling!

Reageer