TV Anywhere nu ook op Apple TV!


Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Goed nieuws, vandaag (4 juli) zijn we live gegaan met TV Anywhere op Apple TV! Nu nóg meer keuzevrijheid en flexibiliteit in het gebruik van TV Anywhere!

Welke functies van TV Anywhere zijn er beschikbaar via Apple TV?

  • Ondersteuning vanaf de 4de Generatie Apple TV, incl. de 4K versie
  • Pauzeren, Terug- en vooruit spoelen
  • Standaard 7 dagen terugkijken van de meeste programma’s
  • Verder kijken met ‘Onlangs bekeken’
  • Instellen van favoriete zenders
  • Eenvoudig ‘zappen’ door naar links of rechts te swipen
  • Bij de derde generatie van Apple TV kun je TV Anywhere gewoon blijven streamen via je mobiele device.


Hoe werkt het?

 

  1. Download de TV Anywhere app
  2. Open de app via Apple TV
  3. Log in met je TV-klantnummer en -pincode (deze vind je op My T-Mobile Thuis en klaar! Veel kijkplezier! 🙂


Wat zijn de minimale vereisten van je apparaten?

 

De minimale vereiste van je mobiele apparaat om T-Mobile TV Anywhere te gebruiken is iOS versie 9 en hoger
of Android versie 4.4. en hoger. Bij Android moet het apparaat ook voldoende specificaties hebben met
betrekking tot het scherm (resolutie e.d.). Windows wordt niet ondersteund.

De TV Anywhere app is ontwikkeld voor de 4de generatie Apple TV en nieuwer (bijv. de 4K variant). AirPlay voor de oudere generaties is sinds 29-11-2018 ook beschikbaar!

 


Met hoeveel apparaten kan ik tegelijkertijd TV kijken?

 

Je kunt meerdere apparaten registreren op je T-Mobile TV Anywhere abonnement. Je kunt echter op maximaal
3 apparaten tegelijk TV kijken.

Brian 3 jaar geleden

Hi all, bedankt voor de feedback! We hebben een nieuw centraal topic geopend om alle feedback rond TV Anywhere te verzamelen zodat we hier mee aan de slag kunnen. Om het overzicht te kunnen bewaren heb ik dit topic gesloten. Je vindt het nieuwe topic hier.

Bekijk origineel

63 reacties

Reputatie 6
Badge
@Brian thanks voor je duidelijke antwoord.

Echter zou ik best wat meer willen betalen voor extra functionaliteit. Bijvoorbeeld 7,99€ p/m om alle zenders te kunnen bekijken op mijn Apple TV's
Sinds vandaag de app op de apple tv geinstalleerd. Werkt top! Mij valt wel op dat de kwaliteit minder is dan via de normale decoder. Vooral bij snelle beelden lijkt het beeld wat schokkerig. Klopt dit? Of ligt dit aan de instellingen van mijn apple tv? Ik zou graag mijn decoder niet meer nodig hebben en alleen de apple tv gebruiken maar bij het kijken van sport lijkt het beeld vooralsnog wat schokkerig...
Reputatie 6
Badge
Hey Seanroja,

Het klopt dat je bij snelle beelden het beeld als schokkerig kan ervaren. Dit komt omdat het aantal FPS of Beelden Per seconden, lager is dan bij een gewone TV stream. Waarschijnlijk heeft T-Mobile ervoor gekozen om de beeldverversing laag te houden om bandbreedte te besparen. Dit heeft als voordeel dat je bij een relatief lage internetsnelheid en bandbreedte gewoon nog tv kunt kijken.
Dus sport programma's kijk je het best gewoon nog via de Tv box
@stefan.1997

Dank voor je snelle reactie! Dan weet ik in ieder geval dat dit niet aan mijn instellingen ligt. Jammer dat dit zo is. De apple tv (app) werkt vele malen fijner dan de normale decoder (en daarbij behorende afstandsbediening) en wanneer ik de normale decoder niet meer nodig heb scheelt dit weer in ruimte, kabels en stopcontacten. Hopelijk komt hier in de toekomst verandering in. De schokkerige beelden doen vooralsnog het voordeel van de apple tv app grotendeels teniet.
Reputatie 6
Badge
@Seanroja

Ja ik ben het volledig met je eens. De Apple tv App is super! Echter is de app heel nieuw en is T-Mobile pionier op de Apple Tv. Waarschijnlijk heeft de lage beeldverversing te maken met het feit dat de apple Tv app bijna een volledige kopie is van de iOS app. Deze mobiele app heeft als functie om ook over 3G tv te kunnen streamen. De streams zijn hierop aangepast.

Het zal wel enige tijd gaan duren voordat de Apple Tv eigen streams krijgt die geoptimaliseerd zijn voor de Apple Tv. Het komt vast goed!
Reputatie 6
Badge
Ik zou iedereen willen oproepen om zoveel als mogelijk via de Apple Tv App te kijken. Zo stijgt het gebruik in aandeel en zal de app steeds belangrijker worden voor T-Mobile. Hierdoor zijn zij sneller geneigd om meer te investeren en innoveren ten aanzien van de Apple Tv App.
Reputatie 7
Hoi @Seanroja en @stefan.1997

Mooi om jullie enthousiasme te zien voor de app op Apple TV! Ik merk een steeds grotere roep om de app als een los abonnement aan te bieden. Vooralsnog zit dit niet in de pijpleiding en is het echt een extra bij een TV abonnement, maar deze groeiende wens (trend?) is zeker belangrijk om in de gaten te houden. Ik gooi het in ieder geval op bij het TV team.

Wat betreft de kwaliteit: voor de hoogste kwaliteit is de TV Box nog steeds de beste optie. De TV app is gemaakt voor mobiele telefoons en tablet - een klein scherm. Bij het casten of afspelen via Apple TV is dit dan ook te zien. Vandaar...
Reputatie 2
Hi Stefan, technisch gezien is het zeker mogelijk om álle zenders via de app te tonen maar hiervoor is een aparte licentie nodig. We zijn een relatief kleine provider en moeten daarom altijd keuzes maken in ons aanbod. Op dit moment hebben we er voor gekozen om niet alle zenders ook op de app aan te bieden maar dat wil niet zeggen dat dit in de toekomst niet alsnog zal gebeuren! ;)

Het is dus geen kwestie van niet kunnen, maar van niet willen.


😎
Reputatie 7
Willen doen we zeker, TigermanMcCool. Maar dit betekent ook dat er extra kosten bij komen kijken. En wat wij ook willen, is ons Internet, TV en Vast Bellen betaalbaar houden, zodat iedereen er voor een goede prijs gebruik van kan maken!
Reputatie 2
Ik kijk sinds 2 maanden 'fulltime' via de Apple TV en het bevalt erg goed. Een paar opmerkingen:
  • het geluid valt elke paar minuten voor een seconde of 10 weg. Het beeld gaat gewoon vloeiend door. Mijn ATV 4K is via ethernet aangesloten
  • alle zenders zou fijn zijn
  • ls je links of rechts op de touchpad van de na drukt, dan skipped normaal gesproken de video 15d naar voor/achter. Dit lijkt door jullie niet geïmplementeerd te zijn.
Thanks!
Reputatie 7
Bedankt voor de feedback ernste! We hebben gisteren een update gelanceerd, ik hoor graag of deze issues met de laatste update nog steeds spelen!
Is er nog nieuws te melden mbt de beeldkwaliteit van de Apple TV app? Staat er iets concreets op de roadmap om die te verbeteren?

Maak sinds kort gebruik van de Apple TV 'TV anywhere' app (overstap Ziggo), en de beeldkwaliteit is stuk lager dan Ziggo. Eigenlijk net te laag om een volwaardige vervanging te zijn. Ik wil geen gebruik maken van een IPTV box. Wil juist van al die kastjes af :)

Overigens is het super dat de Apple TV app er is. Absoluut een 'unique selling point' voor t-mobile, en de reden dat ik voor t-mobile gekozen heb!
Reputatie 7
Hi @tmobjoost, ik heb de vraag uitgezet bij onze developers en ik kom er op terug, ik vermoed eind komende week!
Reputatie 7
Hi @tmobjoost het is ietsje later geworden maar ik heb inmiddels meer informatie! 🙂 De beeldkwaliteit heeft te maken met de streaming profielen die we hanteren. In principe is dit op Apple TV een profiel dat ~4.5 Mbps is en die 1080p ondersteunt. Deze is inderdaad iets minder dan de lineaire streams op onze TV Box maar over het algemeen zou dit een prima beeldkwaliteit op moeten leveren.

Wat de roadmap betreft, er staan zeker een aantal zaken op de planning voor Apple TV maar daar kan (mag) ik op dit moment nog niets over zeggen 😉
Reputatie 3
Na 10 maanden ben ik (nog steeds) erg blij met de Apple TV app. Voor ons zeker een USP aangezien we lange periodes in het buitenland verblijven en gewoon NL televisie kunnen blijven kijken.

Hoe staat het met de doorgifte van de geluids kwaliteit? Zijn er al plannen om Dolby 5.1 te gaan ondersteunen?
Reputatie 3
Enig nieuws over de geluidskwaliteit van de Apple TV app? Ondersteuning voor 5.1 in de toekomst?
Reputatie 1
Is het mogelijk om ergens een demo te bekijken van de Apple TV app? (Mag ook een goede YouTube zijn)

heb er op zich wel oren naar om over te stappen, maar een goed werkende app is wel cruciaal
Reputatie 3
Is het mogelijk om ergens een demo te bekijken van de Apple TV app? (Mag ook een goede YouTube zijn)

heb er op zich wel oren naar om over te stappen, maar een goed werkende app is wel cruciaal

Ik heb nog nooit een demo online gezien maar gebruik de app sinds de release met volle tevredenheid.

Iets wat je specifiek wil weten over de werking?
Reputatie 1

Is het mogelijk om ergens een demo te bekijken van de Apple TV app? (Mag ook een goede YouTube zijn)

heb er op zich wel oren naar om over te stappen, maar een goed werkende app is wel cruciaal
Ik heb nog nooit een demo online gezien maar gebruik de app sinds de release met volle tevredenheid.

Iets wat je specifiek wil weten over de werking?


Ik ben met name nieuwsgierig naar de snelheid van het zappen. Kun je aangeven hoe lang een zender moet bufferen voordat die start?
Reputatie 3
Ik heb even gefilmd voor je.
Reputatie 1
Ik heb even gefilmd voor je.
Super bedankt voor je inspanning!! Ziet er best netjes uit. Het ouderwetse "zappen" gaat toch wat trager dan de huidige oplossing met de KPN settopbox.

Ik ga thuis eens even overleggen. Nogmaals bedankt!

Staan er nog updates op de rol voor de Apple TV app? Ik heb al maanden geen update gezien...

Reputatie 3

Erg fijn de Apple TV app, eindelijk een provider die wel bezig is met de app beschikbaar stellen op diverse andere platformen! Ik ben vandaag speciaal overgestapt naar T-Mobile glasvezel voor de Apple TV app!! :sunglasses:  Hopelijk wordt hij nog verder doorontwikkeld! 

Reputatie 7

Goed om te horen dat je voor T-Mobile hebt gekozen @leeuwj1985, van harte welkom! Er zitten nog veel mooie dingen in de pijplijn, je hoort snel meer! :slight_smile:

Reputatie 1

Hi Bzmn, klinkt als een mooie set-up die je daar hebt! 🙂 Als ik je goed begrijp dan kan je met de TV Anywhere app dus niet de geluidsbron kiezen op de Apple TV om dit naar de Sonos te streamen, klopt dat? Lijkt mij inderdaad een goede toevoeging die ik graag door ga geven. Laat het mij nog even weten! 🙂


Kan inmiddels als geluidsbron wel SONOS gekozen worden? Ik heb het probleem ook bij TV Anywhere op AppleTV (niet met andere apps op de APpleTV).

 

 

Reageer