TV Anywhere nu ook op Apple TV!


Reputatie 7
Badge +8
  • T-Mobile Moderator
  • 6196 reacties

Goed nieuws, vandaag (4 juli) zijn we live gegaan met TV Anywhere op Apple TV! Nu nóg meer keuzevrijheid en flexibiliteit in het gebruik van TV Anywhere!

Welke functies van TV Anywhere zijn er beschikbaar via Apple TV?

  • Ondersteuning vanaf de 4de Generatie Apple TV, incl. de 4K versie
  • Pauzeren, Terug- en vooruit spoelen
  • Standaard 7 dagen terugkijken van de meeste programma’s
  • Verder kijken met ‘Onlangs bekeken’
  • Instellen van favoriete zenders
  • Eenvoudig ‘zappen’ door naar links of rechts te swipen
  • Bij de derde generatie van Apple TV kun je TV Anywhere gewoon blijven streamen via je mobiele device.


Hoe werkt het?

 

  1. Download de TV Anywhere app
  2. Open de app via Apple TV
  3. Log in met je TV-klantnummer en -pincode (deze vind je op My T-Mobile Thuis en klaar! Veel kijkplezier! 🙂


Wat zijn de minimale vereisten van je apparaten?

 

De minimale vereiste van je mobiele apparaat om T-Mobile TV Anywhere te gebruiken is iOS versie 9 en hoger
of Android versie 4.4. en hoger. Bij Android moet het apparaat ook voldoende specificaties hebben met
betrekking tot het scherm (resolutie e.d.). Windows wordt niet ondersteund.

De TV Anywhere app is ontwikkeld voor de 4de generatie Apple TV en nieuwer (bijv. de 4K variant). AirPlay voor de oudere generaties is sinds 29-11-2018 ook beschikbaar!

 


Met hoeveel apparaten kan ik tegelijkertijd TV kijken?

 

Je kunt meerdere apparaten registreren op je T-Mobile TV Anywhere abonnement. Je kunt echter op maximaal
3 apparaten tegelijk TV kijken.

Brian 1 jaar geleden

Hi all, bedankt voor de feedback! We hebben een nieuw centraal topic geopend om alle feedback rond TV Anywhere te verzamelen zodat we hier mee aan de slag kunnen. Om het overzicht te kunnen bewaren heb ik dit topic gesloten. Je vindt het nieuwe topic hier.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

59 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi all, bedankt voor de feedback! We hebben een nieuw centraal topic geopend om alle feedback rond TV Anywhere te verzamelen zodat we hier mee aan de slag kunnen. Om het overzicht te kunnen bewaren heb ik dit topic gesloten. Je vindt het nieuwe topic hier.

Hi @tonvanloon,

Bedankt voor de heldere uitleg! De opstelling is mij nu helemaal helder. We zijn erg trots op de nieuwe app en in de integratie met Apple TV, dus dit willen we ook graag tot in de puntjes regelen. Ik heb het aangemeld bij de developers. De tijdslijnen hiervoor zijn niet altijd beschikbaar, maar zodra ik iets meer weet, laat ik het weten! 

Ha @Sander , heb je al iets gehoord van de developers:
-  of ze dit issue gaan oppakken?;
-  wanneer ze ongeveer verwachten dat het opgelost zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,

Ton van Loon

Reputatie 7
Badge +6

Hi @tonvanloon,

 

Bedankt voor de heldere uitleg! De opstelling is mij nu helemaal helder. We zijn erg trots op de nieuwe app en in de integratie met Apple TV, dus dit willen we ook graag tot in de puntjes regelen. Ik heb het aangemeld bij de developers. De tijdslijnen hiervoor zijn niet altijd beschikbaar, maar zodra ik iets meer weet, laat ik het weten! 

Hi @tonvanloon,

 

Ik denk/kijk graag even mee. Je hebt de app dus op je iPhone geïnstalleerd en wilt deze via Airplay streamen naar een speaker. Je ziet de speaker wel als optie bij andere apps? Heb je wel de optie voor airplay vanuit onze Anywhere app? Kun je bijvoorbeeld wel streamen naar een Apple TV? 

 

Vragen:

-Welk device gebruik je voor de app?

-Welke software versie?

-Welke speaker gebruik je?

-Krijg je een foutmelding? Of is de speaker helemaal niet zichtbaar?

 

Ik hoor graag van je!

 

Hi @Sander ,

Nee, het gaat niet om de T-Mobile TV-app op de iPhone, maar om de app voor de Apple-TV HD (v4).

Aan de Apple-TV heb ik een monitor/beeldscherm zonder speakers. Voor het weergeven van het geluid van de Apple-TV maak ik gebruik van een Ikea Symfonisk Airplay speaker (=SONOS in Ikea-jasje).  Op de Apple-TV kan ik kiezen op welk geluidsapparaat ik het geluid wil afspelen. Dus kies ik daar voor de Ikea Symfonisk. Voorts kun je in de meeste apps zelfs nog opnieuw specifiek aangeven welk geluidsapparaat je wilt gebruiken (bijv als je diverse geluidsapparaten hebt)  

Dit gaat bij alle Apple-TV apps goed (Netflix, NPOplus etc), maar niet bij de oude TV-Anywhere app en ook nog steeds niet bij de nieuwste T-Mobile TV app: geen mogelijkheid om een Airplay speaker als afspeel apparaat te kiezen, en ook de standaard instelling uit de Apple-TV configuratie wordt niet gekozen door de T-Mobile TV app.

Device: Apple-TV HD model A1625 32GB,   tvOS 13.4.8 (17M61)
Software versie: T-Mobile TV app versie 1.2.2
Speaker: Ikea Symfonisk / SONOS Symfonisk model S21
Foutmelding:geen, je kunt in de T-Mobile app gewoon nergens je eigen speaker selecteren als apparaat, terwijl dit in andere Apple-TV apps wel mogelijk is. Ook neemt de T-MobileTV app niet de standaard audio-instelling uit tvOS over als je een Airplay-speaker als geluidsafspeler hebt ingesteld. Het is m.i. dus een functionele tekortkoming van de T-MobileTV app voor Apple-TV.

Ik hoor graag van je!

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @tonvanloon,

 

Ik denk/kijk graag even mee. Je hebt de app dus op je iPhone geïnstalleerd en wilt deze via Airplay streamen naar een speaker. Je ziet de speaker wel als optie bij andere apps? Heb je wel de optie voor airplay vanuit onze Anywhere app? Kun je bijvoorbeeld wel streamen naar een Apple TV? 

 

Vragen:

-Welk device gebruik je voor de app?

-Welke software versie?

-Welke speaker gebruik je?

-Krijg je een foutmelding? Of is de speaker helemaal niet zichtbaar?

 

Ik hoor graag van je!

 

Hoi @tonvanloon, dat is een hele goede vraag! Ik meen te herinneren dat dit één van de zaken was die aangekaart werden om te verbeteren bij de herziene versie. Graag doe ik navraag bij een specialist/developer, ik kom hier spoedig op terug! 😎👍

 

Ha @Jason , Ik heb de nieuwste versie -die onlangs (04-09-2020) gereleased- is geïnstalleerd en het is nog niet mogelijk om het geluid van de nieuwe TV app naar een airplay speaker te streamen. Waar kan ik deze - uiteraard in mijn ogen:wink: - onmisbare feature als request indienen?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @tonvanloon, een exacte datum kunnen we niet communiceren maar ik verwacht dat het er snel aan komt. :slight_smile:

Hoi @tonvanloon, dat is een hele goede vraag! Ik meen te herinneren dat dit één van de zaken was die aangekaart werden om te verbeteren bij de herziene versie. Graag doe ik navraag bij een specialist/developer, ik kom hier spoedig op terug! 😎👍

Kun je ook meenemen wanneer de nieuwe versie verwacht wordt?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @tonvanloon, dat is een hele goede vraag! Ik meen te herinneren dat dit één van de zaken was die aangekaart werden om te verbeteren bij de herziene versie. Graag doe ik navraag bij een specialist/developer, ik kom hier spoedig op terug! 😎👍

Hi Bzmn, klinkt als een mooie set-up die je daar hebt! 🙂 Als ik je goed begrijp dan kan je met de TV Anywhere app dus niet de geluidsbron kiezen op de Apple TV om dit naar de Sonos te streamen, klopt dat? Lijkt mij inderdaad een goede toevoeging die ik graag door ga geven. Laat het mij nog even weten! 🙂


Kan inmiddels als geluidsbron wel SONOS gekozen worden? Ik heb het probleem ook bij TV Anywhere op AppleTV (niet met andere apps op de APpleTV).

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Goed om te horen dat je voor T-Mobile hebt gekozen @leeuwj1985, van harte welkom! Er zitten nog veel mooie dingen in de pijplijn, je hoort snel meer! :slight_smile:

Reputatie 2

Erg fijn de Apple TV app, eindelijk een provider die wel bezig is met de app beschikbaar stellen op diverse andere platformen! Ik ben vandaag speciaal overgestapt naar T-Mobile glasvezel voor de Apple TV app!! :sunglasses:  Hopelijk wordt hij nog verder doorontwikkeld! 

Reputatie 1

Staan er nog updates op de rol voor de Apple TV app? Ik heb al maanden geen update gezien...

Ik heb even gefilmd voor je.
Super bedankt voor je inspanning!! Ziet er best netjes uit. Het ouderwetse "zappen" gaat toch wat trager dan de huidige oplossing met de KPN settopbox.

Ik ga thuis eens even overleggen. Nogmaals bedankt!
Ik heb even gefilmd voor je.

Is het mogelijk om ergens een demo te bekijken van de Apple TV app? (Mag ook een goede YouTube zijn)

heb er op zich wel oren naar om over te stappen, maar een goed werkende app is wel cruciaal
Ik heb nog nooit een demo online gezien maar gebruik de app sinds de release met volle tevredenheid.

Iets wat je specifiek wil weten over de werking?


Ik ben met name nieuwsgierig naar de snelheid van het zappen. Kun je aangeven hoe lang een zender moet bufferen voordat die start?
Is het mogelijk om ergens een demo te bekijken van de Apple TV app? (Mag ook een goede YouTube zijn)

heb er op zich wel oren naar om over te stappen, maar een goed werkende app is wel cruciaal

Ik heb nog nooit een demo online gezien maar gebruik de app sinds de release met volle tevredenheid.

Iets wat je specifiek wil weten over de werking?
Is het mogelijk om ergens een demo te bekijken van de Apple TV app? (Mag ook een goede YouTube zijn)

heb er op zich wel oren naar om over te stappen, maar een goed werkende app is wel cruciaal
Enig nieuws over de geluidskwaliteit van de Apple TV app? Ondersteuning voor 5.1 in de toekomst?
Na 10 maanden ben ik (nog steeds) erg blij met de Apple TV app. Voor ons zeker een USP aangezien we lange periodes in het buitenland verblijven en gewoon NL televisie kunnen blijven kijken.

Hoe staat het met de doorgifte van de geluids kwaliteit? Zijn er al plannen om Dolby 5.1 te gaan ondersteunen?
Reputatie 7
Badge +8
Hi @tmobjoost het is ietsje later geworden maar ik heb inmiddels meer informatie! 🙂 De beeldkwaliteit heeft te maken met de streaming profielen die we hanteren. In principe is dit op Apple TV een profiel dat ~4.5 Mbps is en die 1080p ondersteunt. Deze is inderdaad iets minder dan de lineaire streams op onze TV Box maar over het algemeen zou dit een prima beeldkwaliteit op moeten leveren.

Wat de roadmap betreft, er staan zeker een aantal zaken op de planning voor Apple TV maar daar kan (mag) ik op dit moment nog niets over zeggen 😉
Reputatie 7
Badge +8
Hi @tmobjoost, ik heb de vraag uitgezet bij onze developers en ik kom er op terug, ik vermoed eind komende week!
Reputatie 1
Is er nog nieuws te melden mbt de beeldkwaliteit van de Apple TV app? Staat er iets concreets op de roadmap om die te verbeteren?

Maak sinds kort gebruik van de Apple TV 'TV anywhere' app (overstap Ziggo), en de beeldkwaliteit is stuk lager dan Ziggo. Eigenlijk net te laag om een volwaardige vervanging te zijn. Ik wil geen gebruik maken van een IPTV box. Wil juist van al die kastjes af :)

Overigens is het super dat de Apple TV app er is. Absoluut een 'unique selling point' voor t-mobile, en de reden dat ik voor t-mobile gekozen heb!
Reputatie 7
Badge +8
Bedankt voor de feedback ernste! We hebben gisteren een update gelanceerd, ik hoor graag of deze issues met de laatste update nog steeds spelen!
Ik kijk sinds 2 maanden 'fulltime' via de Apple TV en het bevalt erg goed. Een paar opmerkingen:
  • het geluid valt elke paar minuten voor een seconde of 10 weg. Het beeld gaat gewoon vloeiend door. Mijn ATV 4K is via ethernet aangesloten
  • alle zenders zou fijn zijn
  • ls je links of rechts op de touchpad van de na drukt, dan skipped normaal gesproken de video 15d naar voor/achter. Dit lijkt door jullie niet geïmplementeerd te zijn.
Thanks!