Beantwoord

tv anywhere op een apple tv met vpn

  • 1 September 2022
  • 3 reacties
  • 277 Bekeken

goedendag,

 

wij gebruiken al een poos tv anywhere app op de ipad. 

werkt , ook met vpn.

 

nu hebben we sinds kort een apple tv.

maar die geeft met inloggen dat hij niet verbonden is met een tmobile netwerkt.

 

is hier een manier voor?

ik kan het wel via airplay op de apple tv afspelen maar dan moet ik de ipad er bij houden.

 

iemand oplossingen?

 

 

apple tv aangesloten met kabel

 

mvg

 

bjorn kup

icon

Beste antwoord door TMTV 2 September 2022, 00:06

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @megalodon,

Welkom op de Community!

De Apple TV-app, net als alle andere toepassingen voor ‘grote schermen’ zijn alleen bedoeld voor gebruik binnenshuis. Dat heeft te maken met de rechten van de zenders. Sommige zijn alleen via een vaste TM-aansluiting te bekijken omdat ze geen toestemming hebben gegeven om ze elders te kunnen kijken. Als je een VPN gebruikt, verandert je IP-adres en denkt de app dat je niet thuis bent.

Voor onderweg is er onder andere TV Anywhere, voor ‘kleine schermen’. Daarop zijn dus niet alle zenders te zien. De zenders die je wel kunt zien, hebben toestemming gegeven en kun je overal in de EU zien. Daar heb je geen VPN voor nodig.

De enige ‘officiële’ mogelijkheid om toch elders op een tv te kunnen kijken geef je zelf al: streamen vanaf een smartphone/tablet naar iets als een Apple TV of Chromecast. Als je handig bent en bereid om de randen van de legaliteit op te zoeken zou je thuis (of op een andere TMT-aansluiting) een VPN-server kunnen knutselen en je Apple TV daarmee verbinding kunnen laten maken, maar dat heb je niet van mij. 🤐

Goedendag

 

Mijn router maakt van alle verbindingen al een vpn verbinding.

dit functioneert goed. eigenlijk nooit over nagedacht dat de apple tv dit probleem zou hebben.

 

denk dat ik een uitzondering voor de apple tv moet gaan maken.

maar dan werkt die niet op vakantie. was nou net een mooi klein kastje.

 

zal er nog eens naar gaan kijken.

hebben meerdere providers dit probleem, of is een ziggo of canaal digitaal app er wel geschikt voor?

 

mvg

 

bjorn

Reputatie 7
Badge +6

@megalodon Als je thuis een netwerkbrede VPN gebruikt, zul je voor de Apple TV inderdaad een uitzondering moeten maken. Afgezien van het trucje hierboven werkt de app buitenshuis niet. Ik weet dat de Ziggo-app voor Apple TV ook alleen op Ziggo-internet werkt. Canal Digitaal is niet aan een provider gebonden, dus het zou kunnen dat die wel buiten de deur werkt, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Reageer