Beantwoord

TV Anywhere Pincode Wijzigen? de Oplossing

  • 7 April 2022
  • 9 reacties
  • 283 Bekeken

Hallo,


Sinds kort ben ik klant bij T-Mobile Thuis voor internet en TV.

Bij het installeren van de TV ontvanger moest ik een pincode invoeren en ook om in te loggen op de TV Anywhere app heb je die pincode nodig.

Nu is het zo dat ik mijn internet en TV deelde met mijn huisgenoot, maar die besloot ineens geen internet meer nodig te hebben en dus ook de helft van de rekening plots niet meer te betalen.

“Uiteraard” wel nog gebruikmakend van de TV Anywhere app.

Het wachtwoord van de WiFi heb ik veranderd, maar de pincode van de TV Anywhere kan ik niet veranderen. Vanmiddag heb ik contact gezocht met de klantenservice en deze medewerker vertelde mij vriendelijk dat de pincode gelinkt is aan mijn aansluiting, dus veranderen kan niet.

Dus ik heb eventueel een oplossing voor mij en vele anderen welke wegens einde relatie of welke andere reden dan ook niet willen dat hun account misbruikt wordt:

Bij TV Anywhere inloggen met je T-Mobile Thuis gebruikersnaam en wachtwoord. Deze logt op beurten dan automatisch in met de pincode die bij dat account hoort in de TV Anywhere omgeving.

In principe hoeft bij het inloggen de app alleen de pincode op te vragen van de server en door succesvol in te loggen kan die verstrekt worden aan de app, dacht ik zo.

Hopelijk is dit een oplossing.

 

ps. ik heb geen contract voor bruikleen o.i.d. met mijn huisgenoot, we hebben dit in goed vertrouwen afgesproken…. dacht ik.

 

edit: De pincode zou alleen onder specifieke omstandigheden veranderd kunnen worden en om die functionaliteit te behouden zouden jullie de consument de keuze kunnen laten maken tussen inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord, of pincode. Voor de bijzondere gevallen waarbij jullie de manier van inloggen met pincode willen kunnen hanteren (in geval van bewindvoering) kunnen jullie de optie tot kiezen uitzetten op die accounts.

Zo is iedereen blij (klanten welke al gewend zijn aan deze manier en geen verandering willen en klanten met een situatie gelijkend aan de mijne) en behouden jullie de functionaliteit zoals jullie die in gedachte hadden.

icon

Beste antwoord door Lisa 15 April 2022, 10:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @defactofrank  Lijkt mij geen gezellige situatie om huisgenoten te zijn! 
Zonder internet ook geen TV Anywhere dus dan heeft je huisgenoot wel internet.

Succes en hè geen ruzie maken er is al zoveel ellende overal.

Fijne avond! 

Zonder internet ook geen TV Anywhere dus dan heeft je huisgenoot wel internet.

Hoi @CrisTien, dat klopt; Via mobiele data

Ruzie maken is niet nodig 😇 voor nu neem ik mijn “verlies”. De door mij voorgestelde oplossing is ook niet in een dag gerealiseerd ben ik mij bewust van, dus `c'est la vie` en door.


Eveneens een fijne avond gewenst!

Reputatie 7
Badge +14

@defactofrank Ik heb dat antwoord gemarkeerd als het beste antwoord 😂👍🏻

Fijne avond 

@CrisTien Kijkt er wel nog een developer naar de eventuele mogelijkheden?

Reputatie 7
Badge +14

@CrisTien Kijkt er wel nog een developer naar de eventuele mogelijkheden?

Dat denk ik wel. De moderators reageren op volgorde van binnenkomst berichten.

Ik vraag om je geduld. Komt er geen reactie mag je mij een privé berichtje sturen dan zal ik kijken of ik dit onderwerp extra onder de aandacht kan brengen bij de moderators.

Er zijn vast meer mensen die dit  herkennen, hoewel met je data-abonnement TV kijken komen de meeste mensen zonder unlimited snel van terug!. Je data vliegt de deur uit!

Reputatie 7

Hoi @defactofrank,

Geen fijne situatie lijkt mij zo! Gelukkig heb je voor nu een oplossing weten te fixen, waarvoor hulde. Het klopt verder inderdaad wat @CrisTien zegt; TV Anywhere is gekoppeld aan het tv abonnement en heeft daardoor een niet te wijzigen klantnummer en pincode. In gevallen als dit natuurlijk niet optimaal. Daarom zorgen we ervoor dat we dit bespreekbaar gaan maken en aan gaan kaarten bij onze developers. Dank voor je scherpe blik en mocht je met een vraag zetten, laat het vooral weten. 

Reputatie 7

Hi @defactofrank, graag wil ik je laten weten dat we dit punt vandaag bij onze tv-meeting hebben besproken! Ik had je ontzettend graag willen verblijden met het nieuws dat het toch mogelijk is om de pincode te veranderen, maar dit is (nog) niet mogelijk. Sorry! Ik heb het wel aangegeven, zodat dit hopelijk op de korte of lange termijn als verbetering kan worden meegenomen. Als dit tegen die tijd mogelijk is, dan hoor jij dat uiteraard van ons. Laat het gerust weten als je nog andere vragen hebt! ❤

edit: De pincode zou alleen onder specifieke omstandigheden veranderd kunnen worden en om die functionaliteit te behouden zouden jullie de consument de keuze kunnen laten maken tussen inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord, of pincode. Voor de bijzondere gevallen waarbij jullie de manier van inloggen met pincode willen kunnen hanteren (in geval van bewindvoering) kunnen jullie de optie tot kiezen uitzetten op die accounts.

Zo is iedereen blij (klanten welke al gewend zijn aan deze manier en geen verandering willen en klanten met een situatie gelijkend aan de mijne) en behouden jullie de functionaliteit zoals jullie die in gedachte hadden.

Reputatie 7

Dankjewel voor de super snelle aanvulling @defactofrank! Yes, ik ben het met je eens dat het een mooie toevoeging is voor beide partijen. Ik heb dit ter aanvulling nog doorgespeeld.