Beantwoord

TV-anywhere (update) op Android TV box

  • 8 October 2020
  • 25 reacties
  • 2253 Bekeken

@Brian 

Wij hebben eerder hierover contact gehad, waarbij je me vroeg of mijn probleem al verholpen was. ik gaf aan van niet, waarna je het zou doorzetten. Dat laatste zal vast zijn gebeurd. Maar nu lijkt het topic ineens “gesloten”, terwijl mijn probleem (en dat van vele anderen) nog (steeds) niet lijkt opgelost.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-anywhere-update-325580?postid=1573890#post1573890

 

Ik had nu toch wel weer een update verwacht van T-mobile, waarin e.e.a. is opgelost. Of in ieder geval iets van communicatie waarin op zijn minst de verwachtingen worden gemanaged.

mag ik aub een statusreport?

alvast bedankt

groet,

Remco

icon

Beste antwoord door Brian 9 October 2020, 15:12

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @R.Lammers ,

Hier is aangegeven dat er geen support is voor Android Tv boxen. Het is ook nog niet bekend wanneer het wel komt.

 

Hi @R.Lammers ,

Hier is aangegeven dat er geen support is voor Android Tv boxen. Het is ook nog niet bekend wanneer het wel komt.

wauw.. als dat klopt dan vind ik dat niet zo netjes van T-Mobile. De verwachting werd gewekt dat het zou worden aangepakt.

Ik zal van de techniek er achter vast niet zo veel begrijpen, maar als het heeft gewerkt, wat is er dan in de nieuwe app nu zo anders waardoor het niet meer werkend te krijgen is?

t-mobiletv.nl werkt helaas ook niet via de chrome- of firefoxbrowser op mijn android tv-box. stelt dat ik niet de juiste videoplayer gebruik. welke addon is hier evt nodig?

Reputatie 7

Hi @R.Lammers, excuses dat is inderdaad niet helemaal duidelijke communicatie van mijn kant geweest. Ik heb jouw melding voorgelegd aan ons TV en de conclusie is dat het op dit moment niet werkt op de Android Box. De oude versie deed dit wel, waarom het op de nieuwe niet meer het geval is weet ik niet maar we zijn op het moment wel aan het bekijken of we dit ook voor de nieuwe versie weer kunnen ondersteunen. Dat de vorige versie het wel deed op de Android TV Box was overigens toeval, we hadden hier geen officiële support voor (die er nu hopelijk wel gaat komen). Ik begrijp dat het voor nu even lastig is maar we zijn er dus mee bezig,

Ik heb nog navraag gedaan wat betreft de add-on/plug-in voor de browser en hier kom ik op terug!

Reputatie 7

Hi @R.Lammers, ik heb de vraag terug gekregen of het gaat om specifiek zenders of dat je de melding bij elke zender krijgt. Werken NPO 1, 2 en 3 bijvoorbeeld wel of ook niet? 

@Brian : op zich werken heel wat zenders wel. Het zijn echter de veelal (voor ons) “populaire zenders” die het niet doen met de foutmelding zoals in mijn eerste post hieromtrent vermeld.

Zenders die wel werken zijn:

  • NL 1, 2, 3
  • RTL-Z
  • T-mobile zender van de maand
  • TLC
  • Disney Channel
  • Xite
  • Discovery
  • ID
  • CI
  • History
  • BBC First/One/Two/World
  • NPO Zappelin/ NPO 1 +2 extra
  • CNN
  • Al jazeera
  • NPO nieuws/Politiek/
  • Fashion TV
  • Luxe TV
  • CBS
  • Horse & Country
  • MYzen.tv
  • Out.tv
  • Ginx
  • Shorts.tv
  • ONS
  • Family7
  • TV5 monde europe
  • NH
  • AT5
  • TV West
  • Omrop Fryslan
  • TV Noord
  • RTV Drenthe
  • TV Oost
  • Omroep Flevoland
  • RTV Utrecht
  • TV Gelderland
  • TV Rijnmond
  • Omroep Zeeland/ Brabant

Dus op zich werkt er dus best wel wat. Om die reden begrijp ik ook niet waarom zenders als RTL/ SBS/ Net5/ Veronica// Spike/ MTV/ etc niet werken..

t’klinkt bijna als een easy fix. Misschien kan je toelichten waarom juist laatstgenoemde zenders deze issues opleveren?

In ieder geval heel erg bedankt voor het navragen. Laat mij in ieder geval denken dat jullie ermee bezig zijn! Ik hoop op goede afloop.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@R.Lammers De zenders die je opnoemt, zijn de zenders die T-Mobile ongecodeerd doorgeeft. Andere zenders zijn versleuteld (met Widevine, voor wie dat interessant vindt). Ik zie hier vaker de melding voorbij komen dat mensen alleen NPO 1, 2 en 3 kunnen kijken. Waarschijnlijk zit hier dezelfde oorzaak achter, alleen kijken deze mensen niet naar de overige zenders uit dit lijstje. Hopelijk helpt dit T-Mobile om het probleem op te lossen.

@TMTV Thanks voor de toelichting.

90% van die overige zenders kijk ik ook niet haha.

 

 

@TMTV   ik ondervind het zelfde probleem met mijn android box. Heel veel zenders doen het wel maar de rtl/sbs enz dus niet ik krijg de melding  (  Afspelen is mislukt. Probeer het opnieuw of neem contact op met de klantenservice (414590)

Als ik via de browser wil kijken krijg ik de melding dat de videoplayer niet word ondersteund en dat ik de app moet gebruiken. 
hoor graag een oplossinging

gr Jarno

Reputatie 7
Badge +6

@Yellowjackal Op dit moment ondersteunt het nieuwe TV Anywhere de Android Box niet. Dat geldt voor zowel de app als de webversie. Ik begrijp van anderen dat de oude app daar wel op werkte, maar ook dat werd officieel niet ondersteund.

Overigens werk ik niet voor T-Mobile. Ik ben maar een eenvoudige klant die af en toe wat duidelijkheid probeert te geven. Maar ik snap de verwarring wel. Ik heb deze username bijna een jaar geleden gekozen, toen nog niet bekend was dat het nieuwe platform T-Mobile TV (afgekort TMTV) zou gaan heten. Of zouden ze het naar mij vernoemd hebben? :wink:

Dank je TMTV voor je antwoordt. We wachten het rustig af wanneer we weer naar rtl/sbs kunnen kijken via de tv box want via een laptop is een beetje omslachtig

Ik moet inmiddels wel bekennen dat T-Mobile mij niet bepaald meer de indruk geeft aan een oplossing voor dit probleem te werken. Frustraties hierover nemen inmiddels toe.

Of T-Mobile ons nu wel of niet wil laten geloven dat de werking van de TV-anywhere app op de android box toevallig en onbedoeld was, concurrent Ziggo heeft het wat dat betreft perfect voor elkaar. Inmiddels heb ik bij vrienden (geheel COVID-proof) kunnen testen of de ziggo app werkt op de android TVbox. Dit doet het…en dan moet ik me nu gaan afvragen of enkele euro’s voordeel per maand dit verschil in klantervaring goed maakt... 

Ik ben inmiddels over naar Ziggo. Hoofdelijk door de snelheid die ik anders niet kan halen. Max 45mb/s over de koperleiding. Glasvezel is hier niet dus tegenwoordig met al dat videobellen en online scholing is dat gewoon te kort. Moet ook zeggen dat ik de t-mobiletv app via een andriodbox erg lastig vind. Ook dat als je terug wil kijken dat dat via de app moet en niet via het tv kastje kan. Vind de app en mediabox next van ziggo wel een genot. Dan maar iets duurder

gr jan

Ik heb ook de Ziggo App op de smartbox, maar die heeft ook zo zijn nukken gehad, maar Ziggo heeft het wel snel opgelost, heeft de laatste keer max 2 weken geduurd.

En wat is duurder, dat is ook relatief, als je er meer voor terug krijgt is het waar naar zijn geld en zijn de kosten misschien hoger maar het genot ook.:sunglasses:

Iemand een idee welke versie van de TV Anywhere app werkt op een Android TV? De laatste versie van maart 2021 zie ik alleen de splash screen en daarna niks meer. Ik gebruik een Chromecast met Google TV. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @vvhillo, ik heb alles omtrent de TV Anywhere app voor je op een rijtje gezet zodat je precies kunt zien wat de vereisten zijn:

  • De App kan op max. 3 apparaten tegelijk afspelen
  • De App werkt in de volledige Europese Unie, Noorwegen, Ijsland & Liechtenstein
  • Via Chromecast, Airplay & Apple TV kan je streamen naar een ander scherm

Vereisten van mobiele apparaten: 
Minimale besturingsysteem:

  • iOS versie 10 of hoger
  • Android versie 5 of hoger
    • Bij Android moet het apparaat ook voldoende specificaties hebben met betrekking tot het scherm (resolutie e.d.)
  • Windows wordt niet ondersteund

Jouw Androidversie moet minimaal Android 5 zijn, maar ik vermoed dat hier het probleem niet ligt. Kun je de app eens volledig verwijderen en dan opnieuw downloaden, installeren en opstarten? Dit haalt vaak tijdelijke bugs uit het systeem. 

Maak jij gebruik van een VPN-verbinding toevallig? Een VPN kan ervoor zorgen dat jouw IP/verbinding vanuit buiten de EU, Noorwegen, IJsland of Liechtenstein komt en dan is TVA niet te gebruiken. 

Welke Android TV gebruik je?

@Jason ik heb de nieuwste Chromecast met Google TV. Je kunt hier dus fysiek apps op installeren, ik heb de TV Anywhere app moeten sideloaden op de Google TVomdat hij niet in de Google Playstore voorkomt. Alleen een Poolse of Tsjechische versie. Casten werkt wel maar ik zoek een app net als voor op de Apple TV maar zal er wel niet zijn. Ik dacht misschien is ereen workaround. 

Reputatie 7

Hoi @vvhillo ,

De TV Anywhere app moet gewoon te vinden kunnen zijn in de Google Playstore. Misschien dat het lukt via deze link (link is klikbaar). Dan is de workaround zo niet meer nodig. Laat je het weten of je via deze weg de app kan binnenhalen? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

@Boris 

Volgens mij lees je zijn post niet goed of weet je niet dat de nieuwe Chromecast met google tv niet op android maar op AndroidTV draait. Vandaar dat de app niet verschijnt in de playstore. Deze app gaat er waarschijnlijk ook niet komen vanuit jullie ook al roepen jullie al maanden dat er naar gekeken wordt.

@vvhillo wat je nog zou kunnen proberen is chrome sideloaden en via die weg tv anywhere kijken. Dit werkt bij kpn iTV best prima mits je een Bluetooth muis aan de chromecast hebt hangen.

@Timenkristy2 bedankt voor je reactie, ga ik proberen. 

Is hier ondertussen al wat meer over bekend?

Ben sinds gisteren klant van T-Mobile Thuis maar de TV Anywhere app geeft exact dezelfde fout als hierboven beschreven op mijn Odroid-N2 Android 9 box. Lijkt me puur een widevine issue, dat moet toch makkelijk op te lossen zijn?

Ziggo TV had dit probleem ook heel even maar die hebben het binnen een paar weken opgelost.

@Brian @Jason 

Dit probleem speelt nu reeds meer dan een jaar, is er ondertussen een oplossing voor? Ik heb een T-Mobile abo genomen omdat jullie app op Android 5 en hoger zou moeten werken. Ik heb 4 Android 9 boxes draaien maar het werkt dus niet.

Ziggo heeft ook een tijdje deze issues gehad (hoogstwaarschijnlijk overijverige widevine checks) maar hebben dat netjes binnen een week of twee opgelost. Waarom lukt dat hier dan niet?

Reputatie 7
Badge +6

@marct5 Welk besturingssysteem staat er precies op deze boxen: is dat Android TV of gewoon Android? Als je de gewone (telefoon-)Android gebruikt op een tv-box gaat het volgens mij niet werken. Daarvoor heb je de TV-versie nodig.

Het is gewoon Android 9 zoals ook op je tablet of telefoon, dus niet Android TV.

Volgens de systeemveriesten van de TV Anywhere app is alles met Android 5 of hoger voldoende, die heb ik nog specifiek gechecked voordat ik overstapte…

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Het is gewoon Android 9 zoals ook op je tablet of telefoon, dus niet Android TV.

Volgens de systeemveriesten van de TV Anywhere app is alles met Android 5 of hoger voldoende, die heb ik nog specifiek gechecked voordat ik overstapte…

Volgens de reactie van @Jason hierboven geldt de eis van Android 5 alleen voor mobiele apparaten. Voor mediaboxen geldt dat er minimaal Android TV 8 op moet staan. Kortom: ik vrees dat het met deze box niet gaat lukken. Op deze pagina staan alternatieven, zoals de smart-tv-apps, NVIDIA SHIELD, Apple TV, enzovoort. Anders is er ook altijd nog de ‘ouderwetse’ tv-box van T-Mobile.

Reageer