Beantwoord

tv anywhere verbreekt verbinding met chromecast

  • 13 October 2022
  • 44 reacties
  • 911 Bekeken

Sinds  11 oktober 2022

 

TV anywhere verbreekt verbinding met Chromecast,  

  1. streamen via Samsung S21 Ultra 5G naar de tv lukt niet meer
  1. Geldt alleen voor tv Anywhere, (netflix, videoland werky wel).
  1. App opnieuw gedownload, mocht niet baten.
  1. Zie nog wel de verbinding met de Chromecast  naar  met de tv anywhere app  op het tv beeld, daarnaar wordt de verbinding onmiddellijk verbroken.

wat is er mis?

 

icon

Beste antwoord door Lisa 13 October 2022, 11:10

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7

Hi @Lidaas, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Heel fijn dat je ook al de App hebt verwijderd om te zien of dat verschil uitmaakte. Kun je hier ook een filmpje plaatsen (en delen via WeTransfer) waarop dit euvel te zien is? Ik dien dan namelijk graag een verzoek in bij onze technische dienst om dit te laten uitpluizen. Kun je hiervoor ook alvast de volgende informatie doorzetten?

  • Welke Android versie heeft jouw telefoon? 

Als je hierop terug kunt komen, dan ga ik dit voor je laten onderzoeken en houd ik de komende dagen het onderzoek goed in de gaten! 🍀

android 12

 

Reputatie 7

Hi @Lidaas, helemaal super! Zojuist heb ik het onderzoek ingeschoten. Hier heb je net ook een bevestiging van gekregen per mail. Ik ga het onderzoek de komende dagen goed in de gaten houden. Zodra er een update uitrolt, dan laat ik je die weten. Hopelijk kan ik je snel verblijden met de oplossing.

Heb hetzelfde probleem. Hoop op n snelle oplossing.

NPO en Netflix werken wel zoals gewoonlijk.

Ik heb ook hetzelfde probleem 

Reputatie 7

Hi @MargreetB, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Ik help graag om dit te fixen. Zou je voor mij nog op de volgende punten kunnen terugkomen? Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ook wil ik vragen of je op de volgende punten kunt terugkomen:

  • Op welk apparaat (telefoon/tablet) kijk je? 
  • Werkt het casten van TV Anywhere wel op een andere telefoon/tablet?
  • Wil je eens met een reset van de Chromecast het probleem proberen te tackelen? Dit doe je als volgt. Druk de knop op de Chromecast minimaal 25 seconden in. Heeft dit het probleem verholpen?

  • Heb je de telefoon/tablet al eens een herstart gegeven en werkt het dan? 

  • Welke Android/iOS versie heeft het apparaat waarop je cast? 

Als je hierop terug kunt komen, dan ga ik hier ook graag voor jou achteraan. Zou jij ook nog op punt twee, drie en vier kunnen terugkomen @Lidaas? Ik wil dit zo snel mogelijk verhelpen! 😊

Hi @Tasro, ik heb je zojuist verder geholpen in een ander topic! Spreek ik je daar verder? 🍀 Het is de volgende keer al voldoende als je in één topic aanklopt, dan houden we het nóg overzichtelijker. Merci!

Hier precies hetzelfde probleem. App al verwijderd en opnieuw gedownload.

Zie afbeelding van Lidaas. Zodra je daarna op start drukt verbreekt hij de verbinding met de Chromecast.

Andere apps doen het wel, dus ligt niet aan de Chromecast.

Reputatie 7

Hi @FanVan, merci voor het aangeven! Top om te weten dat je dezelfde melding in beeld ziet. Kun je nog op de bovenstaande punten terugkomen? 

Ook heb ik zojuist bij één van onze tv-meetings aangesneden dat meerdere klanten dit probleem ervaren. Mijn collega's van de technische dienst ontvangen naast de informatie die ik hierboven heb uitgevraagd, graag nog extra informatie. Kunnen jullie ook nog op de onderstaande punten terugkomen? 

  • Naar welk apparaat proberen jullie te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem?

Heel erg bedankt! 💪

Ook na reset van Chromecast, opnieuw opstarten van telefoon en opnieuw download van de app werkt het nog niet. Verbinding met chromecast wordt verbroken na start. Zelfde verhaal als bij Fan van.

Gebruik Android versie 9.

Ik cast naar Philips TV dmv Chromecast (model H2G2-42)

Reputatie 7

Hi @MargreetB, heel erg bedankt voor deze aanvulling - top! Kun je enkel nog laten weten sinds wanneer je dit probleem ervaart en op welk apparaat je cast (telefoon/tablet)? Op de onderstaande manier kun je vervolgens ook nog de software versie van de Chromecast checken:

  1. Open de Google Home-app .
  2. Tik op de tegel van je apparaat en houd deze vast.
  3. Tik op Instellingen. Apparaatgegevens.
  4. Zoek onder Technische informatie naar Cast-firmware: 'X. XXX. XXXXX'. Als het apparaat Fuchsia gebruikt, zoek je naar Firmwareversie van systeem: 'X.

Thanks! 

Hi,

Chromecast Firmware versie: 1.36.159268

Ik cast van Samsung telefoon naar Philips tv.

Heb gisteren ontdekt dat t niet meer werkt maar dagen daarvoor geen gebruik van gemaakt

Gr

Reputatie 7

Kijk, dit noem ik nog eens een razendsnelle reactie @MargreetB, dankjewel! 😁 Welke Samsung telefoon heb je precies? Helemaal helder verder zo. Ik ga het verzoek voor je indienen bij onze technische dienst en daar ga je zo ook een bevestiging van krijgen per mail. 

Gebruik Samsung GalaxyS8+

Dank voor je hulp,

Fijne dag

  • Naar welk apparaat proberen jullie te casten? Samsung tv,
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie? 
  •  Chromecast met Google TV (2K HD)  1080p HDR sinds gisteren, hiervoor Google Chromecast 3 en op mijn 2e tv Google Chromecast 2,  streamen werkt op beide tv niet en  Google Chromecast maakt geen verschil! 
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem? dinsdag
  • Naar welk apparaat proberen jullie te casten? Samsung tv,
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie? 
  •  Chromecast met Google TV (2K HD)  1080p HDR sinds gisteren, hiervoor Google Chromecast 3 en op mijn 2e tv Google Chromecast 2,  streamen werkt op beide tv niet en  Google Chromecast maakt geen verschil! 
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem? dinsdag

maakt niet met welk apparaat je streamt, Samsung S21 Ultra 5G of met Samsung tabblad

chromecast

  1.  firmwareversie van systeem 291998      firmwareversie van systeem van cast 1.56.291998
  2. google tv cast firmwareversie van systeem  STTF.220621.013 firmwareversie van systeem cast 1.61.304433                                                                                                               
Reputatie 7

Hi @MargreetB, top - bedankt hiervoor! 🎈 Ik houd het onderzoek goed in de gaten.

Hi @Lidaas, super fijn dat je dit allemaal kon aanvullen - merci! Zou je ook nog kunnen checken of de apparaten (dus tv en telefoon) zijn verbonden met hetzelfde wifi-netwerk? Ook voor jou heb ik alle informatie doorgezet en heb je hier zojuist een bevestiging van gekregen per mail. Ik houd jullie op de hoogte! 🤞

Reputatie 1

Daar heb ik ook last van dat ik niet kan streamen en ik heb daar bij nog een ander probleem ik zit al 17 dagen zonder glasvezel aan sluiting

Reputatie 7

Hi @Katenhond, merci voor het aangeven! Ik wil heel graag jouw informatie als extra voorbeeld doorzetten naar onze technische dienst. Het zou heel fijn zijn als je op de onderstaande punten terug kunt komen: 

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Met welk apparaat probeer je te casten? 
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? 
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
  • Naar welk apparaat probeer je te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Daarnaast heb ik je over jouw andere issue van een antwoord voorzien in het onderstaande topic. Ik spreek je daar graag verder, want ik wil help je daar met liefde bij: 

 

Reputatie 1
  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk?  Ja
  • Met welk apparaat probeer je te casten? Telefoon
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? 8
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom Ja helpt niet
  • Naar welk apparaat probeer je te casten?  Tv
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie? Lg
  • Chromecast 3
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tvmet ingebouwde Chromecast? 
  • Apparaat versie 291998
  • Software 1.56.291998
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Donderdag 13 oktober
Reputatie 7

Hi @Katenhond, dankjewel voor deze ultra snelle reactie! 😊 Zojuist heb ik jouw informatie doorgespeeld naar onze technische dienst en hier heb je ook een bevestiging van gekregen per mail. Ik laat het aan jullie weten als ik updates over dit onderzoek binnenkrijg. 

Ik heb het zelfde probleem. Alle chromecast (4stuks)  maakt niet uit met welk toestel ik probeer te casten.

Reputatie 7

Hi @Tom stevens, heel goed dat jij dit ook meldt! Het zou heel fijn zijn als je kort op de bovenstaande punten terug kunt komen, dan zet ik ook jouw informatie ook door naar mijn collega's. Mocht je ergens niet uitkomen, wellicht helpen de onderstaande stappen jou dan op weg.

Op deze manier check je de software versie van de 4 Chromecasts:

  1. Open de Google Home-app .
  2. Tik op de tegel van je apparaat en houd deze vast.
  3. Tik op Instellingen. Apparaatgegevens.
  4. Zoek onder Technische informatie naar Cast-firmware: 'X. XXX. XXXXX'. Als het apparaat Fuchsia gebruikt, zoek je naar Firmwareversie van systeem: 'X.

Via deze weg check je de Android versie van jouw toestel:

  1. Open de app Instellingen op je telefoon.
  2. Tik onderaan op Over de telefoon / Info telefoon. 
  3. Zoek je Android-versie, Android-beveiligingsupdate en buildnummer.

Via deze weg check je de iOS versie van jouw toestel: Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Info'. Tik op 'iOS-versie'.

Kun je hiermee uit de voeten? Dankejewel voor de moeite! ❤

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? Ja
  • Met welk apparaat probeer je te casten? Mobiele telefoon
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? 12
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom. Ja
  • Naar welk apparaat probeer je te casten? Tv
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?panasonic
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast? Filmware versie van cast 1.56.275994
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Vorige week 
Reputatie 7

HI @Annemiek9, hartstikke bedankt hiervoor! Ik wilde meteen alle informatie doorzetten voor je, maar aan de hand van je e-mailadres kom ik niet op jouw abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik dit voor je regelen. 

Reageer