Beantwoord

TV Anywhere werkt niet

  • 8 September 2020
  • 42 reacties
  • 3337 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Ik kreeg een email waarin word gezegd dat de TV Anywere app upgedate is en beter werkt. Nou, bij mij zeker niet: telkens als ik het start, klapt het steeds uit. Ik krijg het niet opgestart en krijg ook geen foutmelding te zien.

Ik heb het geïnstalleerd op een tablet, een Lenovo TB-730SF lopend op Android versie 9

Wat is er aan de hand en wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 11 September 2020, 17:12

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@expokey , 

Je zou kunnen proberen eerst de app te verwijderen van je tablet en de app daarna opnieuw installeren. Als dit niet helpt kun je het hier weer melden. Dan kan een moderator je misschien verder helpen.

Reputatie 2

@soepkip67 , bedankt voor je suggestie. Ik heb geprobeert wat je zei, verwijderen en opnieuw geïnstalleerd, maar geen verschil.

Reputatie 7
Badge +7

@expokey , 

Jammer dat het niet gelukt is. Dan zit er niets anders op dan te wachten totdat er weer een moderator actief is en tijd heeft. Dus nog even geduld hebben.😉

Reputatie 1

Je kan de oude apk (installatiebestand voor android) hier tv-anywhere downloaden. Ik weet niet hoe lang de link blijft werken maar dan kun je iig terug naar een oude versie. Het kan een iets andere versie zijn dan die je had maar bij mij werkt hij op meerdere apparaten. Je moet voor de installatie in je instellingen aangeven dat je apps van ‘onbekende bronnen’ wilt installeren. Google het even voor een youtube filmpje ofzo. 

1 oktober willen ze de oude app onbruikbaar maken dus hopelijk hebben ze het tegen die tijd voorelkaar

Reputatie 2

@soepkip67 , ik wacht geduldig af. Overigens, ik heb geprobeerd om via mijn tablet tv-anywhere.nl te bezoeken, maar ik krijg steeds de melding dat mijn device niet wordt ondersteund. Heb al verschillende browsers geprobeerd: Chrome, Firefox, Opera, Opera mini en Edge.

Reputatie 1

Via Chrome kan het browserkijken bij mij wel, is een vinkje op de juiste plek zetten.

Je moet dan klikken op de drie puntjes aan de rechterkant van de adresbalk. Daar kun je een vinkje zetten bij ‘desktopsite’ . 

Reputatie 7
Badge +7

@expokey ,

 

Je zou het kunnen proberen via deze link: TV Anywhere

Dit kan via verschillende browsers

 

Reputatie 2

@len_tour , bedankt voor de link van de apk. Die heb ik kunnen installeren en die werkt wel. Zoals je al zei: die werkt waarchijnlijk tot 1 oktober, dus ik hoop dat er een versie uitkomt die wél op mijn tablet werkt.

Reputatie 1

@expokey 

Geen dank. Ik zou het ‘desktop vinkje’ in chrome ook maar eens proberen. Is ook handig voor andere slecht geprogrammeerde websites. Ik ben bang dat ze het niet gaan redden met die app binnen de drie weken. 

Reputatie 2

@soepkip67 & @len_tour , ook met het vinkje en de gebruikte link krijg ik het volgende te zien:

 

Reputatie 1

@expokey 

Soms moet je de pagina even herladen/refreshen en kijk voor je dat doet of het vinkje nog aan staat. Het is soms een frustratie met dat vinkje. Je moet hem in ieder (nieuw) tabblad weer aanzetten.

Het werkt bij mij zelfs op mijn android 4.4 tablet, op mijn chromebook en Android 7.1 mediabox. 

Volgens mij komt dit doordat de oude app met 32 bits technologie werkte en de nieuwe alleen maar met 64 bits.

het installeren lukt daarom niet meer op verouderde apparaten, ik heb daar zelf ook last van.

Als over een maand de oude versie niet meer werkt dan betaal je voor iets waar je niks mee kan.

Reputatie 7
Badge +4

Ik hoop natuurlijk wel dat developers de applicatie backwards compatible maken, zodat ALLE klanten ervan gebruik kunnen blijven maken, maar dat is natuurlijk niet aan mij.. 

Reputatie 2

@len_tour bedankt voor het meedenken en proberen het op te lossen. Ik ben in ieder geval weer een stapje verder, ik kan inloggen. Ik zie heel even het begin scherm, maar daarna valt het in een nieuwe foutmelding:

 

Het vinkje staat aan en de pagina is ververst.

 

@Kkqs ik kan hier weinig over zeggen, maar gezien de foutmelding die ik nu krijg, zou het kunnen.

@Seccie ik hoop zeker dat de developpers het backwards compatible maken!!

Reputatie 2

Let wel, als ik dezelfde site op mijn Windows 10 laptop laadt, werkt alles zoals het moet. Maar het zou fijn zijn dat je achteruit gezakt op je bank kan zitten en via een tablet TV kan kijken :slight_smile:

Reputatie 2

Heeft iemand anders een oplossing?

Reputatie 1

@expokey Kijk eens bij de instellingen van chrome>site instellingen en dan bij beschermde content. Dat moet op ‘toegestaan’ of ‘eerst vragen staan’. Wanneer het op eerst vragen staat zou je al toestemming hebben moeten geven. T-mobile staat dan in de lijst.

 

Het is heel gek want het werkt met gestotter en gehaper op mijn oude Samsung tablet met Android 4,4. Ik heb het getest omdat ik dacht dat het staande formaat misschien een probleem was. De oplossing was dan misschien op zijn kant leggen, voor je op play drukt. Maar dat maakte bij mij niets uit.

Reputatie 2

@len_tour dank voor de suggestie. De ‘beschermde content’ instelling staat goed:

 en met de besproken instellingen op aan zie ik in de eerste seconden bij het laden van de site het volgende:

Dus er is iets te zien, maar daarna valt het toch weer in de vorige foutmelding. Ik begin het een beetje op te geven: geen TV op mijn tablet. In ieder geval bedankt voor de moeite.

@expokey 

de lenovo tablet heeft een 32 bits processor en de mediaplayer van de nieuwe tv anywhere gebruikt een 64 bits technologie en dit gaat dus niet werken, na ca 1 sec klapt ie. Andere filmpjes bijv YouTube zijn gewoon aftespelen maar daar heb je niks aan.

mijn ipad accepteert het downloaden van de nieuwe versie van tv anywhere niet eens omdat hij herkent dat de app en de ipad niet meer met elkaar kunnen samenwerken. Jouw Android is waarschijnlijk minder streng maar het resultaat is gelijk namelijk onbruikbaar.

de oplossing moet van tmobile komen zij zijn de veroorzaker omdat ze sinds enige tijd van alle ontwikkelaars eisen dat de apps worden aangepast naar 64 bits technologie oude apparaten werken dan niet meer ook al zijn ze nog niet afgeschreven.

Reputatie 1

@Kkqs Je kan een punt hebben wbt de app maar niet wbt de web interface. Die werkt bij mij ook op 32 Bits apparaten. De app werkt idd niet op mijn 32bits mediabox, wel op mijn Android 9 64bits telefoon maar niet op mijn 64bits chromebook.

De Lenovo is idd 32bits (sorry ik moest het checken) maar draait Android 9, net als mijn telefoon. Het verschil is dus de 32 vs 64 bit. Wanneer t-mobile idd 32bit niet meer ondersteunt sluiten ze een hoop apparaten uit.

Google eist vanaf augustus dat nieuwe apps 64 bits ondersteunen maar je mag nog steeds ook 32bit ondersteunen. Het zou ook geen punt moeten zijn om beide te ondersteunen volgens de berichten die ik gelezen heb.

Reputatie 2

@Kkqs en @len_tour bedankt voor het zoeken. Het probleem is duidelijk, en de oplossing ligt bij T-Mobile om een app te maken dat ook 32-bit ondersteund. Of ze dat ook daadwerkelijk doen?

Gelukkig kan ik nog wel terugvallen op mijn laptop, waar de site gewoon werkt.

Reputatie 7
Badge

Hierbij een korte update m.b.t. het probleem dat de app op sommige toestellen niet opstart: 

  • Mogelijk ligt de oorzaak in een aantal ‘security checks’ die iets te strikt afgesteld staan
  • We zijn met een aantal klanten die dit probleem gemeld hebben aan het testen of een nieuwe (test)versie dit probleem verhelpt
  • Het heeft (voor zover ik nu weet) niets te maken met 32-bit of 64-bit ondersteuning

Hopelijk hebben we snel een positieve uitkomst en kunnen wij deze 'fix’ voor iedereen beschikbaar stellen.

Reputatie 2

Ik heb, dankzij Hans-Juriën, een test versie van de nieuwe app mogen gebruiken. Het ziet er goed uit, het start goed vanaf mijn 32-bits tablet, met hier en daar wat dingetjes die verbeterd mogen worden. De app is niet gecrasht tijdens gebruik.

Mijn app sluit vanzelf als ie gekoppeld is aan de chromcast. 

Kan de app ook niet meer opstarten dan.

Alleen als ik loskoppelen van de chromcast werkt de app weer

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Anand10 

Het probleem dat de app crasht bij casten is bekend bij T-Mobile en wordt onderzocht.

https://community.t-mobile.nl/televisie-493/t-mobile-tv-anywhere-app-crasht-i-c-m-chromecast-341270

Reageer