TV App geluid niet synchroon - work around

  • 26 May 2022
  • 6 reacties
  • 700 Bekeken

Reputatie 1

Sinds 2 weken maak ik gebruik van T-Mobile TV App. Hiervoor had ik de Medianext setupbox van Ziggo, maar wilde o.a. van de setupbox af.

Ik heb een Samsung QE50Q65T smartTV met een Harman Kardon Citation soundbar gekoppeld. Bij Ziggo had ik op alle zenders een vertraging en heb in op mijn smartTV de audio vertraagt met 110ms, waardoor beeld geluid in sync liep.

Bij T-Mobile TV App op mijn smartTV die bekabeld is verbonden ondervind ik alleen bij RTL4 vertraging van geluid.

Mijn tijdelijke oplossing (totdat T-Mobile dit fixt):

Ik heb de audio vertraagt met 190ms, waardoor ik geen vertraging meer ervaar op zowel RTL4 als de overige zenders.


This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RobbieJes, helemaal top, dankjewel voor je inzichten en hulp inzake dit issue! 

Reputatie 1

Hoi Jason, dit is iets wat in het menu van mijn Samsung SmartTV gebeurd (Menu → Geluid → Expertinstelling→ Vertraging van digitale geluidsuitvoer) en geldt voor de TV, dus voor alle zenders.

 

Praktisch alle moderne TV's hebben deze mogelijkheid.

 

Reputatie 7
Badge +16

@RobbieJes Laatste vraagje nog: kan deze workaround toegepast worden per zender/zendergroep, of kun je dit enkel op alle zenders tegelijk configureren - mijn ingeving zegt het laatste, maar ik kom online tegenstrijdige antwoorden tegen, vandaar.

Alvast bedankt wederom!

Reputatie 7
Badge +16

Daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb jouw workaround met topiclink gedeeld in het volgende topic: Beeld en geluid van de zender Spike loopt niet synchroon | T-Mobile Community Zo kunnen users aldaar ook uit de brand worden geholpen, thanks.

Reputatie 1

Hoi @RobbieJes, welkom op de Community!

Het is jammer om te zien dat het sync-issue nog niet bij iedereen verholpen is, sorry daarvoor. Tegelijkertijd enorm behulpzaam van jou dat je deze workaround met ons deelt, dank daarvoor! 

Hopelijk kunnen we dit topic spoedig afsluiten zodat het hoofdstuk met de sync-issues ook gesloten wordt. Tot die tijd: vind je het goed als ik jouw topic deel met anderen die hier wat aan kunnen hebben? Dan plaats ik graag links naar jouw topic in andere vraagstukken omtrent hetzelfde onderwerp.

Vanzelfsprekend, daar is een community voor.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RobbieJes, welkom op de Community!

Het is jammer om te zien dat het sync-issue nog niet bij iedereen verholpen is, sorry daarvoor. Tegelijkertijd enorm behulpzaam van jou dat je deze workaround met ons deelt, dank daarvoor! 

Hopelijk kunnen we dit topic spoedig afsluiten zodat het hoofdstuk met de sync-issues ook gesloten wordt. Tot die tijd: vind je het goed als ik jouw topic deel met anderen die hier wat aan kunnen hebben? Dan plaats ik graag links naar jouw topic in andere vraagstukken omtrent hetzelfde onderwerp.