Beantwoord

TV app zenderaanbod


Waarom zijn er geen eu zenders zoals VRT en Canvas in de nieuwe app beschikbaar?
icon

Beste antwoord door Brian 1 October 2020, 16:59

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Hi Frank, we moeten altijd een selectie maken met de zenders die we aan kunnen bieden. Met de lancering van de nieuwe app hebben we het zenderaanbod uitgebreid met de huidige selectie maar wees niet bang, we kijken altijd naar mogelijkheden om het aanbod uit te breiden! 😉
Reputatie 1
Persoonlijk vindt ik dit een flut antwoord. De zender welke op televisie gekozen kunnen worden moeten ook in de app beschikbaar zijn. We zijn eenjaar verder en Één en Canvas zijn er nog niet.
Reputatie 7
Hi @Deegata, idealiter zouden we alle zenders op zowel de TV Box als de TV Anywhere app aanbieden alleen moeten er voor beide aparte licenties afgesloten worden, lees: om een zender op zowel de app als de TV Box aan te kunnen bieden moet er voor beide apart een licentie afgesloten (en dus betaald) worden. Hierin moeten soms keuzes maken of je dat nou een flut antwoord vindt of niet 😉
Reputatie 1
Kijk, zo is je antwoord niet meer flut. Je geeft nu een duidelijke reden waarom er voor gekozen is om deze zenders niet in het pakket zijn opgenomen. De reden is financieel. Duidelijk.
Ik ga er vanuit dat een deel van de zendsers die er wel in zitten gratis zijn. Anders zou ik willen voorstellen om een aantal te ruilen 🙂.

Groet.

Er zit (nog steeds) geen VRT of Canvas in de TV Anywhere app. Hoe kan ik de app dan gebruiken om een opname van deze zenders in te stellen??

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @tomvane, welkom op de Community! 

Het is inderdaad (nog) niet mogelijk om via TV Anywhere de Belgische zenders te streamen. Dit heeft onder andere te maken met het niet verstrekken van een licentie door de desbetreffende omroep om buiten Nederland om te broadcasten. Wanneer en of we die uitzendrechten wel kunnen verkrijgen, is nu nog niet duidelijk. 

Je kunt daarom inderdaad ook nog niet via TV Anywhere de Cloud Opnemen functie gebruiken om een opname voor die zenders in te stellen. Sorry voor het ongemak!

Hoi @tomvane, welkom op de Community! 

Het is inderdaad (nog) niet mogelijk om via TV Anywhere de Belgische zenders te streamen. Dit heeft onder andere te maken met het niet verstrekken van een licentie door de desbetreffende omroep om buiten Nederland om te broadcasten. Wanneer en of we die uitzendrechten wel kunnen verkrijgen, is nu nog niet duidelijk. 

Je kunt daarom inderdaad ook nog niet via TV Anywhere de Cloud Opnemen functie gebruiken om een opname voor die zenders in te stellen. Sorry voor het ongemak!

Dankjewel Jason! Als ik het goed begrijp is dit al meer dan 2 jaar het geval. Dit topic is namelijk gestart in mei 2018! Das toch wel heel lang voordat er dan schot in de zaak komt. Of zie ik dat verkeerd? En waarom is het dan voor al die andere zenders wel gelukt? 

Reputatie 7
Badge +16

@tomvane Daar heb je helemaal gelijk in, voor zover ik weet zijn die Belgische zenders nog geen onderdeel geweest van de zenderlijst op TV Anywhere. Waarom het voor andere zenders wel gelukt is, is puur een kwestie van licentie verstrekken. Ik weet niet exact waarom daar geen overeenkomst over kan worden gesloten, maar het is een rechtenissue. 

Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld het Erotiek pakket op TV Anywhere: het is niet mogelijk om adult zenders via TV Anywhere te bekijken. We hebben de rechten niet om deze content 'out of home' uit te zenden (via de app) en Apple staat adult content niet toe op hun platformen.

Reputatie 6
Badge

Ik heb zelf een account voor de VRT app en buiten België kan je daarmee ook geen buitenlandse programma's terugkijken dus ik zou aannemen dat het de VRT is die zuinig is qua aanschaffen van bepaalde rechten en het daarmee ook voor buitenlandse providers moeilijk maakt om het op te nemen in iets als TV Anywhere.(?)

Wel beroerd dat de BBC niet meer terug te kijken is, een bepaald programma begint pas ergens in de nacht na Match of the Day op zaterdag en wordt niet herhaald. Daar hebben ze zelf natuurlijk iPlayer voor maar die heb ik (nog? :thinking: ) niet :slight_smile:

Reputatie 7

Hi all, bedankt voor de feedback! We hebben een nieuw centraal topic geopend om alle feedback rond TV Anywhere te verzamelen zodat we hier mee aan de slag kunnen. Om het overzicht te kunnen bewaren heb ik dit topic gesloten. Je vindt het nieuwe topic hier.